Bonken poepen

Morgan heeft al een tijdje trouble met der ontlasting. Ze gaat rustig 2 dagen niet. Maar gister was het wel heel zielig. Ze stond als een idioot te persen naast me dus ik vraag gaat het en zij kreunt nee. Na een tijdje zag ik dat het wel gelukt was en ze had een giga harde en gige grote bonk in der luier. Gelukkig had ik nog een gesloten flesje kindicol in huis dus meteen 6 druppels gegeven en daarna kwam er weer zo’n bonk. Ze wilde niet eten hoewel dat ook kan omdat ze echt dood en doodmoe was. Ze lag er om 19.00 in en nog voor we de kamer uitwaren sliep ze.

Maar goed heeft iemand nog een snelle manier om der ontslasting wat losser te krijgen. Ze eet geen peren en geen pruimen. Wel rozijnen dus ik hoop dat dat wat helpt vandaag, maar ze heeft zo’n last van der buikje.

Groetjes,

Michèle

Een scheutje olijfolie door het eten doet hier wonderen als Minke een beetje moeilijk poept. Ik doe het gewoon door haar avondeten.

kamilethee maar of dat op een zeer korte termijn werkt??

before you judge me, try hard to love me

Hoi,

Als ze er al een tijdje last van heeft dan zou ik toch even bij de ha laten controleren en lactuose vragen. Niet iedereen zal staan te juigen maar je moet een kindje op deze leeftijd geen harde ontslasting laten houden hiervan kunnen de darmen beschadigingen en kunnen ze ook aambeien krijgen op den duur.
Mijn dochter heeft er ook last van en ookal zat er bij haar heel wat aan vast toch was de ka er heel stellig in. Kinderen mogen best een keer een dagje geen ontlasting hebben en een keer harde poep maar kinderen behoren normaal gesproken toch echt elke dag een keer te poepen en dat hoeft echt geen grote hoeveelheden te zijn. En het liefst in zachte drollen of koeienvlaaien.

groetjes,

lon106

Hetis echt begonnen toen ze zo ziek werd. Weinig eten en drinken waardoor ze niet ging zeg maar en pas gister heeft ze echt die bonken. Ik kijk het even aan anders ga ik inderdaad even naar de ha met haar.

Groetjes,

Michèle

appelsap wil ook wel is werken michele, wat sneu voor haar zeg!
en mocht het echt zo blijven zou ik lactulose vragen aan de dokter. dit hielp bij rico meteen want hij had toen ook zo’n gigantische buikpijn en poepte idd knikkers en heel donker van kleur.
als het verder allemaal niet helpt gewoon lactulose halen, dat kan echt geen kwaad, dan is ze het tenminste kwijt.
sterkte met morgan want het is geen pretje nee

trouwens je zegt dat ze geen pruimen eet he, probeer eens buikjes pap?
zitten wel pruimen in maar dat proeft ze niet zo

Gewijzigd door - MamavanRico op 09 Aug 2010 11:36:34

Lactulose los je het probleem van harde ontlasting niet meer op dus daar zou ik voorzichtig mee zijn. Senne heeft het ook al een tijdje, ik heb zaterdag zemelen gehaald van Zonnatura. Helpt ook bij de stoelgang. Ik gebruik ook Kindicol sinds vrijdag. Vanmorgen had ze voor het eerst wat soepelere ontlasting.

Het is zo sneu hè, zo hard kreunen en een knalrood koppie…

Bij Senne duurt het mij nu toch te lang, ik heb een afspraak gemaakt bij de osteopaat. Misschien kan die wat helpen…

Succes met Morgan!

Groetjes van Sascha en Senne

Nou ja ze poept wel inge alleen met moeite helaas. Ik kijk even wat de kindicol doet nu, in het verleden werkte het prima. En appelsap is toch stoppend??

Groetjes,

Michèle

Appelsap is niet stoppend. Als Merel 1 of 2 bekers heeft gehad, kan ik erop wachten dat ze een paar uur later een ontzettende diarreeluier heeft.

Groetjes Natasja

quote:
Nou ja ze poept wel inge alleen met moeite helaas. Ik kijk even wat de kindicol doet nu, in het verleden werkte het prima. En appelsap is toch stoppend??

Groetjes,

Michèle]

</BLOCKQUOTE id=quote>

dat dacht ik ook… heeft ze medicijnen gahd toen ze ziek was?

Groetjes van Sascha en Senne

Oke dan ga ik haar even appelsap laten geven door pappa.

Ja 2 dagen peniciline waar de allergisch voor bleek te zijn maar dat is al twee weken geleden.

Groetjes,

Michèle

Je zou ook een plakje ontbijtkoek kunnen geven, en 's ochtends een glas lauw water, om de darmen op gang te helpen. Verder is het belangrijk dat ze voldoende drinkt.
En weinig vet in de voeding, kan ook voor een dunnere ontlasting zorgen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor de tips, ik ga zo ie zo straks even roosvisee laxo halen dat gaf me collega als tip. Enne verder hopen dat het snel weer losser wordt want die bonken zijn niks. Snap al niet hoe het uit zo’n klein lijfje kan komen.

Groetjes,

Michèle

Wat vervelend dat ze zo’n last heeft van haar ontlasting. Ik heb helaas geen tips voor je, maar bel gewoon anders even de assistente van de huisarts voor telefonisch advies.

Groetjes,
Sandra

Michèle ik zou de appelsap wel achterwegen laten want dat kan zowel stoppend als laxerend werken. Dus zou het niet uitproberen zolang het nog niet geod is. Als ik zelf diaree heb drink ik nl appelsap omdat dat indd stopt.
Iedereen reageert er anders op net als met bananen en ontbijtkoek.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Mijn zoon Jules (nu ruim 1 jr) heeft er ook lang last van gehad. Tijdelijk aan laxeermiddel gezeten en dat hielp voor het moment (was nodig vanwege kapotte anus), maar het probleem verhelp je er niet mee. Op een gegeven moment wordt het een vicieuze (hoe schrijf ik dat?) cirkel, de ontlasting is hard, dus de billen gaan kapot en door de kapotte billen durven ze niet meer te poepen waardoor de ontslasting steeds harder wordt. Het is eigenlijk snel overgegaan toen hij ging kruipen. Dat duurde bij hem vrij lang, hij deed eigenlijk niet zoveel. En dat is natuurlijk niet goed voor je ontlasting. Dus nu hij lekker beweegt gaat het prima. Wat bij mezelf ook hielp toen ik er last van had tijdens mijn zwangerschappen, was 's ochtends een kiwi op de lege maag. Ging super! Succes!

Heb je Roosvicee Laxo al geprobeerd?

Groetekes, Sje

Dat zei mijn collega net ook al Sje dat ga ik straks halen, volgens mij heeft kruitvat het ook toch???

Groetjes,

Michèle

Ik lees bij net iemand anders hetzelfde onderwerp, die zegt DE oplossing gevonden te hebben na het vele dokteren: aloë vera-drank

Lilypie Fourth Birthday tickers

Eh ja dat heeft mijn moeder geprobeer maar die liep overal leeg toen dus das een laatste redmiddel hier. En het is bij morgan ineens nu, hiervoor was het soms zelfs te dun.

Groetjes,

Michèle