@ Bakmamma morgan haat kiwi’s ze heeft een hekel aan de pitjesstructuur Maar ik kijk het even aan met de laxo en de kindicol anders haal ik zeker die lactulose.
Groetjes,
Michèle
@ Bakmamma morgan haat kiwi’s ze heeft een hekel aan de pitjesstructuur Maar ik kijk het even aan met de laxo en de kindicol anders haal ik zeker die lactulose.
Groetjes,
Michèle
quote:
Nou ja ze poept wel inge alleen met moeite helaas. Ik kijk even wat de kindicol doet nu, in het verleden werkte het prima. En appelsap is toch stoppend??Groetjes,
Michèle
nee appelsap werkt niet stoppend,
toen rico uit gedroogd was en hij in het ziekenhuis lag, vroegen ze of er iets was wat hij graag dronk omdat hij niet meer wilde drinken. Toen zei ik: ja appelsap.
en toen zeiden ze dat dat de diarree juist erger maakt dus dat dat absoluut niet mocht.
het lijkt mij dus niet dat het dan stoppend zou werken juist laxerend.
inderdaad kiwi’s werken ook laxerend, misschien drinkt ze wel een kiwi sapje michele? dat verkopen ze volgens mij ook van nestle of olvarit of wat dan ook.
of gewoon de vruchtensapjes in de koeling heb je ook verse kiwi/appelsap.
nectarines en perzikken laxeren bij rico ook altijd ik weet niet of dit standaard bij elk kind is of dat hij er gewoon gevoelig voor is.
oh nog iets, had je al nagedacht over die buikjespap?
ik weet nog toen rico verstopt zat nadat hij ooit lactulose kreeg (niet dat hij daar verstopt van zat maar ik vond het zo zielig om dat gelijk weer te geven) dus toen gaven we maar buikjespap,
hij had er 2 dagen dunne luiers van
Gewijzigd door - MamavanRico op 09 Aug 2010 20:08:01
Gewijzigd door - MamavanRico op 09 Aug 2010 20:08:55
dat weet ik niet bakmama want buikjes pap geef ik altijd als lepeltjes pap en niet als flesvoeding eigenlijk…
ik heb nooit geen klonters gezien moet ik eerlijk bekennen.
haha keer de mixer erdoorheen halen
oke dan weet ik dat rico niet de enige is die poept als een tierelier van nectarines en perzikken.
ik haal dat vel er altijd af, snijd er rondom in zodat de pit eruit is en ik geef hem dat zo in zn hand
lekker brassen haha!
Mijn moeder raadde appelsap ook al even af Inge dus ik denk dat het een dubbele werking heeft net als bananen. Maar vanavond ging het redelijk hoor. Ze klaagde niet over pijn en ze is lekker vlot gaan slapen. Ze had overigens van 19.00 gister tot vanmorgen 8.30 geslapen en vanmiddag wilde ze niet slapen
Groetjes,
Michèle
Wat zielig dat Morgan zo’n moeite heeft met poepen. Echt vervelend. Geloof me, ik heb hetzelfde en die pijn is echt niet fijn. Zeker zo’n kleintje snapt er niks van! Hard persen is niet goed. Ik zou zelf erg opletten met vezels geven, want daar moet je erg veel bij drinken omdat het anders alleen maar erger wordt. Die ervaring heb ik zelf. Een volwassene moet 2 a 2,5 liter drinken bij veel vezels, een kind weet ik niet. Appelsap werkt hier erg laxerend, maar mijn moeder zei ook: ‘Appelsap? Stopt dat niet?’ Dat is blijkbaar bij iedereen anders. Ik zou gaan voor de laxo Roosvicee en later voor Lactulose. Hopelijk gaat het dan beter!
Groetjes Rainbow, trotse mama
mmm ja ik denk dat bepaalde dingen nogal achterhaald zijn michele, ik neem aan als ze in een ziekenhuis zeggen dat hij het niet mocht hebben vanwege diarree dat het dan ook wel klopt. Ik heb het nog eens opgezocht en vond dit:
Het eten van rauwe appels is goed voor de spijsvertering. De appel werd en wordt beschouwd als een middel dat de maag versterkt en de eetlust bevordert. Dat constipatie te verhelpen is door het eten van appels, was ook vroeger al bekend. Zoals de peer urine-afdrijvend werkt, zo is de appel laxerend. De oudste artsenijbereiders maakten dan ook allerlei purgerende siroopjes, aftreksels en drankjes met de appel als basis, en vooral de renet werd hiervoor vaak gebruikt
Trouwens in heldere vruchtensap zit vaak fructose, dit werkt laxerend. appelsap is heldere vruchtensap, en ik weet niet of in elke vorm van appelsap fructose zit maar misschien is dat waar de arts op doelde
Gewijzigd door - MamavanRico op 09 Aug 2010 20:57:08
Hmm oke. Nou ja ik kijk eerst wel even wat de kindicol en laxo doen want ze moet natuurlijk ook niet leeg gaan lopen natuurlijk
Groetjes,
Michèle
nou k denk dat dat voor een luier best een bevrijding zou zijn voor Morgan michele
kan jij weer lekker rompers wassen hahaha!
enne buikjespak kan je hoe dan ook proberen daar voel je je wellicht ook beter over dan over de appelsap.
is nog altijd beter dan lactulose
Morgan wil geen pap Inge. Dus dat houd op. Maar de laxo vond ze wel lekker en ik heb haar gister niet meer gehoord. Ze sliep nog toen ik wegging maar mervin zou haar wakker maken en ze gaat vandaag weer lekker naar het kdv. Lekker druk zijn kan ook goed zijn voor der buik.
Groetjes,
Michèle
jep door beweging komt het allemaal ook wat in gang.
Wat top dat je haar niet meer gehoord hebt, had ze nog wel gepoept??
Nee gister niet dus we wachten vandaag weer af. Ze zou druppeltjes en laxo krijgen van pappa vanmorgen dus we wachten vandaag maar weer af.
Groetjes,
Michèle
Ja op zich goed alleen weer niet gepoept. Ze heeft wel blauwe bessen en rozijnen gegeten dus hopelijk morgen, anders ga ik even lactulose halen.
Groetjes,
Michèle
Nee Inge daar bedoelde ik rossvicee laxo mee Vandaag wachten we weer af als ze niet poept dan ga ik morgen lactulose halen. Ze heeft wel nog even wat rozijnen gegeten na der ontbijt dus op hoop van zegen.
Groetjes,
Michèle