Ik heb een paar hele leuke boekjes voor Eva, zoals een boekje van Dribbel. Eva moet Dribbel dan zoeken en dan kan ze bv een klok openmaken om te kijken of hij daar misschien zit. Ik heb ook een boek van de Kiekeboepoes en van de Teletubbies en vormen. Ik ben zelf dol op lezen en vind het belangrijk dat Eva ook leert door te lezen. Maar zodra ik haar op schoot zet (dat wil ze zelf) om een boekje te lezen, trekt ze het uit mijn handen en gaat ze ermee op tafel slaan. Ik kom nooit verder dan bladzijde 1! Ik liet zien hoe ze Dribbel moest zoeken, maar ze had er geen interesse in en vond het leuker om het boek op tafel te rammen.
Nu vind ik het niet erg dat ze (nog) niet zo heel veel om voorlezen en boekjes kijken geeft, maar veel mama’s leren hun kindje woorden met een boekje. Dat schijnt goed te werken. Maar Eva slaat het boek dicht voor ik één woordje heb kunnen opnoemen! Natuurlijk leert ze ook van wat wij tegen haar zeggen, maar hoe kan ik haar nou bv een vorm leren of wat een ‘bal’ is? Ik geef haar wel een bal en zeg dan ‘bal’ en ze weet ook wel wat een bal is, maar ik had het wel fijn gevonden als ze ook zou kunnen leren met een boekje. Lukt dat bij jullie wel?
Groetjes Rainbow, trotse mama