Boekje eten

Oke zoals ik het nu ga vragen klinkt het heel dom, maar hoe lezen jullie een boekje met jullie kids en wat voor boekjes?

Hiet gaat het namelijk zo: Morgan brangt een boekje, dan zet ik haar naast me op de bank, ik sla een bladzijde om en dan pakt zij het boekje en begint het op te eten. Als ik dan een ander boekje pak wil ze dat ook opeten. Is ze dan nog niet aan boekjes lezen toe?? En ja ze krijgt genoeg te eten

Groetjes,

Michèle

herkenbaar
ik neem 2 boekjes uit de kast, laat ze aan rico zien, hij kiest uit.
Dan gaan we ervoor zitten. hij wil zelf het boekje van alle kanten bekijken. maar openslaan mag niet. doe ik dat wel? gaat hij er ook van eten. die kans krijgt ie dan niet maar het zit in ieder geval al wel in zijn mond.
wanneer komt de tijd dat we eenslekker samen rustig op de bank kunnen liggen/zitten en een boekje kijken

geduld dames, komt vanzelf maar wat je wel kunt doen, ga ik vanaf 1 jaar doen, Dylano in bed ik in stoel ernaast en dan voorlezen zo ben ik met Madelon ook begonnen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

haha ohjee ik lees al zeker 5 maanden voor voordat hij gaat slapen hahaha.
maar dat is dan meer plaatjes kijken en dan doe ik “na” wat het beestje doet en laat ik de plaatjes zien.
als ik voor ga lezen echt uit een lees boek, dan gaat rico gewoon door met spelen, die gaat echt niet rustig liggen met zn duim in zijn mond om te luisteren wat ik allemaal uitkraam… when oh…when?!

Ik wil dat wel doen, maar op de bank. Anders ziet ze dat moment als spelen en dollen en dan duurt het nog langer voordat ze slaapt. Het is nu al drama. Volgens mij ma lijkt ze op mij en kan ik me er op voorbreiden dat ze waarschijnlijk met 1.5 jaar niet meer slaapt op de dag… zucht

Groetjes,

Michèle

lieke houdt ook niet van voorlezen!
die heeft geen geduld om te luisteren naar een verhaaltje en kijkt liever zelf in het boekje naar de plaatjes hahah
ze zegt dat mama een boekje lezen en krijg ik een boekje van haar, dan zegt ze lieke ook een boekje lezen en pakt ze zelf een ander boekje!

Groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 27 Sep 2009 21:35:01

Hey hey

Jens had er ook nooit het geduld voor, ook hij vrat de pagina’s op of scheurde ze kapot, of verfrommelde de pagina’s… Nou ja, dan had ik er ook weinig zin in natuurlijk!
Maar sinds z’n tweede verjaardag (ongeveer) vind ie 't heerlijk om bij me te zitten op bed terwijl ik een verhaaltje voorlees voor het slapen gaan.

Daarvoor had ik prentenboekjes met harde kartonnen pagina’s, die lagen gewoon beneden bij z’n speelgoed en af en toe bladerden we er dan doorheen bijv. om nieuwe woordjes te leren. Maar meestal kwamen we dan nog niet eens tot de helft hoor hahaha.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Als Nora zelf een boekje te pakken krijgt, duurt het ook nooit lang of ze valt aan. Vooral kartonnen dikke bladzijdes zijn blijkbaar heerlijk!

Als we er echt voor gaan zitten, hou IK het boek vast en dan wel heel stevig, zodat ze niet aan de bladzijdes kan trekken of sabbelen. 9 van de 10 keer blijft ze dan rustig zitten om te luisteren en kijken. De 10e keer blijft ze onrustig en mag ze van mij weer zelf gaan spelen. Voor het slapen gaan lezen we al maanden voor. Ze heeft dan haar slaapzak al aan en komt op de schommelstoel met mij of mn man zitten. Dan is ze bijna altijd rustig. Ze weet gewoon dat het bij haar slaapriueel hoort en wordt er rustig van. Daarna gaan we de schilderijtjes weltrusten zeggen, licht uit, muziekje aan en gaat ze slapen. Kan ook olanger of koster duren natuurlijk, maar over t algemeen gaat dat super!

Liefs!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Misschien een idee: Je hebt van die boekjes, met naast de bladzijdes een gedeelte met ‘knopjes’ waar geluiden uit komen. Wij hebben die bijvoorbeeld met vogels. Per bladzijde wordt er een vogel beschreven en daar hoort een knopje met geluid bij. Als ik dan voorlees, ramt Nora op al die knopjes en is ze helemaal tevreden. Kost minder concentratie, direct resulataat!

Wie weet is het een tip voor andere ongeduldige boekenwurmen…?

Liefs

Hmm kan ik zeker een keer naar kijken ja.

Groetjes,

Michèle

Hier is het standaard elke avond nadat hij pyjama aan heeft nog even boekje voorlezen. Gewoon heel kort…

Favoriet is hier: Bommes! Is een groot platenboek van een eendje. Meer plaatjes dan verhalen. Jurian vind het super leuk. Soms heeft hij momenten dat hij alleen maar blz om wil slaan… maar dan zeg ik dat dit niet mag. Waarschuw hem 2x en zeg dan. Wil Jurian niet dat mama voorleest? Als Jurian het nog 1 x doet gaat het boekje dicht. Soms doet hij het niet meer… maar doet hij het wel dan is het ook over en uit!

Wij hebben voor het slapen gaan: Balotje en het paard of Kikker is ongeduldig (lekker toepasselijk… ) sinds haar verjaardag kunnen we nu ook kiezen voor een verhaaltje uit jip en janneke of dikkie dik. Het grote dikkie dik verjaarsboek heeft een goed ratio plaatjes / tekst, je kant lekker snel omslaan naar een nieuw plaatje. Geldt ook voor balotje en kikker trouwens. ben zelf een groot voorstander van voorlezen. Een momentje rust samen (meestal…) en het schijnt al vanaf heel vroeg goed te zijn voor het taalbegrip.

liefs!

Een plaatjes boek waar jezelf een verhaaltje of geluiden bij verzint is soms ook voldoende om de aandacht te krijgen…

Ik ga het toch nog maar eens proberen. Maar dan nu misschien voor het slapen gaan. Even kijken wat we doen. We brengen haar namelijk altijd samen naar bed.

Groetjes,

Michèle

De een voorlezen Michèle en de ander er de geluiden (bv dieren) bij maken

Liefs Michelle

Ha ha ha ja ja ja pappa vind dat mamma beide zo goed kan. Maar is wel een idee.

Groetjes,

Michèle

Tim heeft vaak het gedult niet om bij me te blijven zitten voor een boekje. Papieren boekjes overleven het zowiezo hier niet. Dus we lezen alleen maar voor uit kartonnen boekjes. En dat zijn vaak boekjes met schuifjes en flappen enzo waar je onder moet kijken. Dat vind hij wel erg leuk, dus meestal blijft hij dan wel zitten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
de geluiden (bv dieren) bij maken

Liefs Michelle

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/08/12/eejb.jpg" width=“80” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbym.lilypie.com/d7kBp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/08/12/3fqE.jpg" width=“80” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/8rHpp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

oh… schaam schaam maar deze mama moet soms voor een heel simpel diertje even denken hoe ik zo’n geluid na moet maken. Erg is dat hé. Misschien maar niet denken en gewoon doen… (whahahahaha)

Foei Mini-boy, toch meer in de leer op de kinderboerderij???

Groetjes,

Michèle

Hoi
Denk dat ik hier een echte boeken wurm in spe heb! Emma pakt zelf altijd boekjes. Dat is haar leukste speelgoed (op de hond na). Ze eet ze niet op, maar zit echt aandachtig de bladzijdes een voor een te bekijken. Al is het een heeeeeel actief meisje als ze moe is vndt ze het heerlijk om samen boekjes te lezen, dit houdt ze wel 10-15 min vol.
Ik heb we van die kartonnen boekjes omadt ze ze zo graag zelf wil lezen

Succes met de boekjes
Gidget