Als kind las ik erg graag, ik was en ben een echte boekenwurm! Het is inderdaad erg goed voor de taalontwikkeling én de fantasie, dus ik wil het lezen ook echt stimuleren. Wij hebben hier verschillende boekjes en die worden steevast opgegeten of kapot gescheurd! Tijdschriften zijn niet veilig en haar eigen boekjes maakt ze ook kapot, zoals het uitschuifbare Nijntje en de boerderij. Hup, meteen Nijntje eraf gescheurd! Wij hebben een kast vol boeken en die schuift ze allemaal naar achteren, of ze haalt alles eruit en ze gaat ertussen zitten. Laatst keek ze héél intelligent in papa’s studieboek van de technische universiteit, iets van ‘Syntysis between hearing and molecule engineering’ ofzo heette het. Heel ingewikkeld en zwaar wiskundig. Nijntje is voor ons wonderkind natuurlijk véél te simpel, dat zal het zijn! Woehahahaha!
Ik was dol op sprookjes en ik heb dan ook een prachtig boek in de kraamtijd gekregen. Daar ga ik uit voorlezen als ze groter is. Niet uit het rare dierenboek dat ik ook kreeg. Ik heb het er al eens over gehad. Alle dieren vechten met elkaar, ze worden doodgebeten of ze worden uit de groep gegooid. Echt heel zielig en helemaal niet leuk!
Eva en de boeken:

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 29 Sep 2009 19:50:44