Boekje eten

Hier gaan de boekjes ook vóór elk ander speelgoedje dat we voor hem hebben. Het eerste wat 'ie doet is naar z’n mand met boekjes kruipen, ze er allemaal uithalen en dan maar ‘lezen’. Voornamelijk bladeren en af en toe iets aanwijzen en benoemen. Soms wil 'ie samen lezen. Op schoot en dan maar bladeren en aanwijzen. Sinds kort wil 'ie ook tellen; dan pakt 'ie m’n vinger en dan zegt 'ie: “tee”. Dat betekent dus ‘twee’. Haha. En leidt dan m’n vinger over het papier, terwijl ik 1,2,3 tel. Ook terwijl er niets te tellen valt…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Foei Mini-boy, toch meer in de leer op de kinderboerderij???

Groetjes,

Michèle

Ben bang voor dieren

Ha ha ha wanneer ben je je jarig, krijg je een cd-tje met dierengeluiden van me

Groetjes,

Michèle

Ze heeft vanavond zowaar een bladzijde omgeslagen zonder meteen te gaan eten en ze had bij de eerst bladzijde ook een heel verhaal. Wil niet zeggen dat we er zijn, maar het was wel heel leuk om te zien. Eigenlijk ‘las’ zij pappa voor.

Groetjes,

Michèle

Als kind las ik erg graag, ik was en ben een echte boekenwurm! Het is inderdaad erg goed voor de taalontwikkeling én de fantasie, dus ik wil het lezen ook echt stimuleren. Wij hebben hier verschillende boekjes en die worden steevast opgegeten of kapot gescheurd! Tijdschriften zijn niet veilig en haar eigen boekjes maakt ze ook kapot, zoals het uitschuifbare Nijntje en de boerderij. Hup, meteen Nijntje eraf gescheurd! Wij hebben een kast vol boeken en die schuift ze allemaal naar achteren, of ze haalt alles eruit en ze gaat ertussen zitten. Laatst keek ze héél intelligent in papa’s studieboek van de technische universiteit, iets van ‘Syntysis between hearing and molecule engineering’ ofzo heette het. Heel ingewikkeld en zwaar wiskundig. Nijntje is voor ons wonderkind natuurlijk véél te simpel, dat zal het zijn! Woehahahaha!

Ik was dol op sprookjes en ik heb dan ook een prachtig boek in de kraamtijd gekregen. Daar ga ik uit voorlezen als ze groter is. Niet uit het rare dierenboek dat ik ook kreeg. Ik heb het er al eens over gehad. Alle dieren vechten met elkaar, ze worden doodgebeten of ze worden uit de groep gegooid. Echt heel zielig en helemaal niet leuk!

Eva en de boeken:

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 29 Sep 2009 19:50:44

Oh geweldig die foto Raonbow. En dan dat studyboek van pappa. Ach ja zo spreekt morgan al engels als ik pappa geloven moet

Maar joh onze tijd om ze de liefde voor boeken bj te brengen komt nog wel, enne ze zal dan ook van mamma de echte goede boeken krijgen

Groetjes,

Michèle

Leuke foto Rainbow!
Enne, zie ik 'm staan? Klopt het? Dé bijbel? OEI IK GROEI???

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat een ontzettend leuke foto Rainbow!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Wij lezen Kimo al voor vanaf dat hij een beetje kan zitten. Gewoon elke avond voor het slapen gaan een verhaaltje. Tegenwoordig mag hij zelf kiezen uit 2 boekjes, dan kiest hij ‘Sem op het potje’. Maar zodra je met de eerste pagina wilt beginnen roept hij nee en wil toch het andere boekje over vijf kikkertjes. Ik ruil het dan om en ga over de kikkers vertellen. Soms vertel ik het verhaal uit het boekje, maar op andere dagen praten we vooral over alles wat op de plaatjes staat. Ook laat ik hem altijd nog even zelf door het boek bladeren en vertellen, waardoor we het dus eigenlijk twee keer lezen.

Wij beperken ons momenteel tot kartonnen boeken zonder uitschuif etc, want dat maakt hij kapot. Hoewel hij het de laatste tijd begint te begrijpen, dus 's middags lezen we nu af en toe ook boeken met flapjes, papieren pagina’s etc.

@ Rainbow, zie ik het goed dat daar ook ‘Rupsje nooit genoeg’ in de kast staat. Als dat de variant met gaten in de pagina’s is moet je die ook zeker eens proberen. Dat is namelijk wat Kimo het allerleukst vindt aan de kikkertjes, dat er gaten in de pagina’s zitten. Daar kan hij dan namelijk zijn vinger insteken.

groet
Gwen

[img]http://lb2f.lilypie.com/wmnkp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />
[img]http://lbdf.lilypie.com/0YKAp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

Wat een leuke foto Rainbow en volgens mij zag jij het goed Mriek de heilig bijbel

Krijgt ze krullen rainbow???

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wat hebben jullie de boeken goed bekeken zeg! Bijna met een loep! Gelukkig staan er geen rare boeken in, de Kamasutra deel 1-25 of ‘Hoe verbeter ik mijn seksleven?’ De Bijbel staat erin (de echte, maar ook Oie-ik-groei) en inderdaad Rupsje Nooitgenoeg! Dat boek heb ik tijdens mijn kraamtijd maar liefst 3x gehad! Maar het is ook echt een leuk boekje! En de boekjes van Dikkie Dik vind ik ook zo leuk! Wij kregen ook, superleuk, een boekje van Dribbel (lief hondje) en daar zat een pluchen Dribbel bij. Als ik die geef, grijpt Eva 'm meteen vast en bijt ze in zijn oor!

@ Michelle: ze krijgt inderdaad krullen! Papa heeft een krullenbol en zijn zussen ook. Zijn vader had vroeger ook krullen, maar is nu zo kaal als een biljartbal, dus ik hoop niet dat mijn mannetje hetzelfde lot is beschoren! Hahaha. Ik ben dol op krulletjes! En ze is blond, haar nichtjes zijn echt wit blond. Even afwachten of dat blijft, of dat onze bruine-haren-genen zullen overwinnen! Bruine of blonde krullen…mooi! Of ook heeeeel mooi: rode krullen! Maar dat zit er niet in helaas!

Wat is er mis met de kamasutra

Groetjes,

Michèle

Gaaf Rainbow ik vind dat ook zo mooi

Liefs Michelle