Bmr prik

Hallo,

Morgen krijgt Tom zijn BMR prk (en nog 1, weet de naam even niet). Ik vraag me af wat ik van deze prikken kan verwachten. Krijgen ze dan net als bij de vorige prikken binnen 24 uur koorts etc, of duurt dat 14 dagen? Staat mij namelijk iets van bij dat het 14 dagen duurt voordat ze er op reageren, weet het echter niet zeker.

liefs woezel

Nick heeft 1 prikje in zijn arm gehad en 1 in zijn beentje. Hij heeft die dag erna alleen wat verhoging gehad. Meestal kunnen kindjes ziek worden zo’n 10 dagen na de prik. Dat kan koorts zijn of uitslag (rode plekjes) Maar Nick heeft er gelukkig geen last van gehad. Maar dan weet je dat hij binnen 10 dagen ziek kan worden. Dat zullen ze je ook vertellen hoor. Het is dus afwachten.

Succes met de prik morgen!

Groetjes Bianca

Bij de BMR kan er tussen de een tot twee weken een reactie geven. Meest voorkomende zijn vlekjes en of verhoging. Morgan heeft verhoging gehad gepaard met tanden dus die is goed beroerd geweest toen. Maar het heeft toen al met al maar 3 dagen geduurd.

Groetjes,

Michèle

Ik lees even mee, want Seth krijgt hem over 2 weken.
Succes alvast met Tom morgen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ons werd verteld dat ze er last van kunnen krijgen (verhoging, koorts, etc.) vanaf 9 tot 12 dagen na de prik. Dus zeker niet meteen. Erik kreeg inderdaad 9 dagen na de prik koorts en dat was na ruim 24 uur weer voorbij.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ja ik snap er eigenlijk niks meer van,
ik heb al meerdere verhalen gelezen op ikkeben waarvan de kindjes de dag NA de prik al ziekig werden,
hoe zit het nou precies.
ik weet van de BMR dat dat tussen de 8 en 14 dagen kan ofzoiets,
maar worden de kindjes dan van de Men.C prik ziek de dag na de inenting?
wordt een beetje wazig zo

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Als ze de dag erna ziek worden in het van de MenC prik als het een week tot 2 weken later is dan is het de BMR

Groetjes,

Michèle

Dani heeft afgelopen maandag de BMR en MenC prik gehad. Idd in zijn been (de MenC) en in zijn arm (de BMR).
Ze kunnen van de MenC de normale verschijnselen krijgen van een inenting, dus binnen de 24 uur eventueel verhoging/hangerig etc. En binnen 5-12 dagen kunnen ze last krijgen van de BMR (Bof/Mazelen/Rode Hond). De last die ze hiervan kunnen krijgen is hoge koorts (40-41 graden) en rode vlekker. Die vlekken zijn dan verschijnselen van de mazelen. De vlekjes zijn overigens niet besmettelijk. Binnen 2-3 dagen zouden die vlekjes weer weg moeten zijn en die koorts volgens mij al eerder.

Dani heeft van de MenC geen last gehad. De BMR is nog afwachten…
Succes met de prikken bij Tom. Hier ging het trouwens erg goed. Nij de prik in zijn been moest Dani helemaal niet huilen en de prik in zijn arm wel even, maar was binnen een paar seconde over.

quote:
vanaf 9 tot 12 dagen na de prik.

ook ik kreeg dit te horen!

Noah heeft er op dag 12 een klein beetje last van gehad!! alleen verhoging!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Het klopt helemaal wat Saro schrijft

Succes morgen

Dylano heeft van geen van beide last gehad.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Tom heeft vanmiddag zijn bmr en menc prik gehad. Vond hij niet leuk, bij de mexicaanse griep prik huilde hij helemaal niet, maar dit keer vond het hij toch echt minder gezellig
Voor de rest gaat het eigenlijk heel goed met hem. Hij is nu dus 14,5 maand, 85 cm en 12 kilo. Netjes dus.
Ze gaf aan dat Tom van de Menc prik rond een uur of 1700 wat hangering kan gaan worden, meer niet , en van de bmr tussen de 5 en 14 dagen een paar dagen ziek kan worden (koorst en vlekken) maar dat de meeste kindjes daar geen last van hebben.
Dus vanaf volgende week woensdag kan ik verwachten dat hij zich niet lekker voelt!

liefs woezel

ja vervelend he die prikjes, maar hij heeft ze gelukkig weer gehad voorlopig. Nu pas weer bij 3,5 jaar volgens mij.

Tom en Dani gaan redelijk gelijk op. Dani was 87 cm en 12,7 kilo. Ook een flinke knul dus, maar wel alles prima in verhouding!

Fijn dat het weer achter de rug is

Liefs Michelle

Gisterochtend heeft ook Sanne de BMR/MenC prikjes gehad. Ze heeft het keurig gedaan. Wel even huilen, maar was snel weer over. Nu is het wel zo dat ze 2 x een mega dunne poep luier heeft. Zo erg dat we haar compleet moesten verschonen.
Zou dit nou van de prikje komen of zijn het weer die vervelende tandjes? Ze eet de laatste 3 dagen niet echt geweldig meer haar groentehap. Dus…
Ze is verder wel vrolijk. Vanochtend niet geslapen maar gisteren heeft ze wel goed geslapen. In de middag zelfs 2 en een half uur. Ik ben maar even gaan kijken, want normaal slaapt ze een uurtje of anderhalf. Lag ze vrolijk naar me te kijken.
Nu slaapt ze ook weer. Ben benieuwd hoe lang. Misschien nu naar 1 slaapje?
Ze is nu 10,1 kilo en 80 cm lang. Ze is dus flink gegroeid. Dachten we al. Ze at ook zo goed de laatste tijd (behalve de laatste 3 dagen dan).

Hebben jullie kindjes ook flinke diarree gehad?

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tom heeft 39,5 van de menc vandaag en dus ook diarree. Heb net op internet nagekeken, en dat is idd ook een bijwerking van die vaccinatie. Hopelijk is het morgen weer over, want hij is er ook echt hangerig van. Het begon vanacht om 345 al, en het heeft 2 uur geduurt met een paracetamol , 200 cc diksap en 250 cc pap, voordat hij om 545 eindelijk weer ging slapen. Echt zielig!

liefs woezel

oooh arme tom!
dat is echt niet fijn nee meid!
hou ons op de hoogte… rico moet dinsdag (ik kan wel janken)

Tegen ons zei de arts dat kindjes die op andere inentingen ook reageerden op de bmr en menc iets erger konden reageren. Julian heeft eigenlijk nooit op een inenting gereageerd (vermoeden wij, want huilen deed hij toch al veel). Hij heeft bij de BMR alleen last gehad van vuurrode wangen, op de 10e dag na de prik. Dit bleek (na een telefoontje naar het cb) een reactie op de rode hond te zijn. Maar hij had er verder geen last van en ook geen verhoging erbij.

Het is dus per kind helemaal verschillend hoe ze er op reageren.

Succes voor degenen die nog moeten!

ja rico is er nogal gevoelig voor dus ik hou mn hart maar vast.
ik heb volgens mij zelf ook nog de Men.C gekregen toen die net “uit” was haha snapje
ik werd er niet ziek van maar goed ik was dan ook al iets ouder

Inmiddels is het 3 week geleden dat Sanne de BMR prik heeft gehad. Ze is een week erna 3 dagen ziek geweest met koorts. Heb het niet constant gemeten, want ik kon het zo ook wel zien dat ze koorts had en Sanne vind het echt vervelend zo’n ding in je kont. Als ik dat alleen moet doen, meot ik haar echt in een wurg houding nemen dus deed ik dat niet. Na die week is ze redelijk opgeknapt. Maar vond nog steeds niet dat Sanne Sanne was. Ze is een beetje afwezig en dromerig. Niet duf! Nou meot ik zeggen dat ik zelf ook altijd erg dromerig voor me uit kan kijken, dus dat zal ze van mij hebben, maar ze is gewoon anders gewoon anders.
Ze begon ook in een keer weer verlatingangst te krijgen en eenkennig te worden. Weer huilen bij afscheid bij KDV. Terwijl we dit toch echt hebben gehad. Daarna was het echt zo van nou doei mama ga maar weg. Ze zag me gewoon niet meer staan toen ze eenmaal op de KDV was.
Deze week is al niet veel anders. Groentehap krijg ik er niet in, al 3 week niet. Ook toetje wil ze niets van weten. Zelfs danoontje niet!!! Maak er verder geen punt/drama van. We gaan gewoon lekker zitten aan tafel en ik zie wel wat ze eet. Niets dus.
Nu weet ik ook dat er die vervelende hoektanden moeten doorkomen, maar dit is toch echt niet leuk meer.
Vanmiddag Sanne opgehaald bij de KDV. En ze kwam huilend naar me toe gelopen. Met echt superrode wangen en voelt ontzettend warm aan. Ze was net uit bed en ze had erg goed geslapen vanmiddag (2 uur en 15 min). Alleen vanochtend niet, maar goed ik moest haar ook wakker maken vanochtend en ze had erg goed geslapen. Ze was niet vervelend zeiden ze. Ze drinkt en eet haar boterhammen goed. Maar goed gisteren was ze ook al jengelig toen we thuis kwamen. Heb haar lekker vroeg op bed gedaan. En heb haar temperatuur gemeten met enige verzet. 40,2 graden koorts. Mama’s gevoel dus wel gelijk.
Het enige positieve hieraan dat ze heerlijk lang slaapt. Dat is 3 a 4 maand anders geweest, maar kan natuurlijk weer anders worden.
Goed erg lang verhaal dus. Vraag is dus eigenlijk kan dit nog steeds van de BMR prik komen? Of zijn dit die hoektanden? vergeleken bij die tandjes en kiesjes zijn die hoektanden echt een hel.
Iemand herkenning?

We blijven morgen lekker thuis.

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Geloof niet dat nog van de bmr komt, denk indd der hoektanden al moet ik zeggen dat wij er geen last van gehad hebben gelukkig. Hier waren de kiezen drama.

Liefs Michelle