@mamavnowemie: Hoe is het nu met je?
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Hallo allemaal ben hier nieuw.
Ben nu 7 weken en 6 dagen zwanger en heb af en toe last van bloed bij het afvegen. Ik word er erg onzeker van…
Had gisteravond ook erg veel buikpijn…
Mag pas volgende week donderdag voor mijn eerste echo!
Wie kan me helpen…
Wij kunnen helaas digitaal geen dokter zijn of diagnoses stellen. Als je ongerust bent, gewoon je huisarts of verloskundige bellen.
Laat meteen ook even je urine checken want mogelijk heb je een urineweginfectie en verlies je bloed bij je urine i.p.v. via je vagina.
Groetekes, Sje
Heb mijn urine al laten testen, had inderdaad een blaasontsteking.
Heb nu een kuurtje alleen bloed verlies is niet met de urine.
Ik ga vanmiddag mijn verloskundige maar bellen om te vragen wat te doen.
Bedankt voor je reactie!
Waarom bel je pas vanmiddag? De verloskundigepraktijk is toch 24 uur per dag bereikbaar?
Groetekes, Sje
Telefonisch spreekuur.
Ik vind het vervelend om steeds te bellen, heb van de week ook gebeld en toen bleek ik een blaasontsteking te hebben en nu alweer bellen…
Dus wacht op telefonisch spreekuur…
Beter 10 keer te vaak bellen dan 1 keer te weinig he!!
De verloskundige vind het echt niet erg dat je vaak belt. Ze hebben liever dat je vaak belt en er niks is, dan dat je niet belt en je bent te laat…
En je hebt een hele goede reden om te bellen, dus gewoon doen en niet gaan zitten wachten op het spreekuur! Dan maak je jezelf alleen maar onnodig ongerust! Sterkte!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Als het gaat om de gezondheid van je kind moet je nooit denken “ik vind het vervelend om alweer te bellen”.
Bloedverlies en hevige buikpijn in de 8e week van de zwangerschap, terwijl je weet dat een blaasontsteking de oorzaak niet meer kan zijn, vind ik persoonlijk belangrijk genoeg om buiten het spreekuur voor te bellen.
Groetekes, Sje
Heb gebeld en kon meteen komen.
Heb een echo gehad, en hier kon ze niet heel wijs van worden.
Ze zag wel een vruchtzakje maar vruchtje was nauwelijks te zien.
Dit kan beteken dat ik idd een miskraam heb, of dat ik minder ver ben dan we dachten…
Weer afwachten nu.
Gr Leonie
Fijn dat je meteen kon komen. Wel spannend dat de echo geen duidelijkheid gaf. Hopen dat je bij de volgende echo meer duidelijkheid krijgt.
En vanaf nu: niet twijfelen, maar meteen bellen als je je ergens ongerust over voelt wat de zwangerschap betreft.
Groetekes, Sje
Wat vervelend joh.
Ik wil je geen valse hoop geven maar je ook geen hoop ontnemen…
Ik heb de eerste 10 weken véél bloed verloren.
Op een gegeven moment kwam er zelfs een “kipfiletje” mee en ik dacht serieus dat het klaar was. Met 6wk een goede echo gehad en met 6.4 ineens dat…
Met 7wk een echo gehad en het zat er nog gewoon! Mét kloppend hartje!
Nu ben ik bijna 16 weken
Bloed verlies wil niet altijd zeggen dat er iets mis is.
En inderdaad, als je twijfelt of ongerust bent, ALTIJD bellen. Daar zijn ze voor hoor.