Blaasjes

Hoi allemaal,

In een vorig topic vertelde ik dat Thoby 2 weken geleden heeft gespeeld met een kindje wat de waterpokken had.

Gisteren ontdekte ik 1 rood blaasje op Thoby’s hoofd en vervolgens vandaag 2 rode blaasjes op zijn rug en 1 op zijn onderarm.

Kan de waterpokken zo ‘mild’ zijn of is dit gewoon het begin en zit hij over een paar dagen helemaal onder??
Ik dacht altijd dat de waterpokken vrijwel altijd erg heftig is en het kind ineens helemaal ‘onder’ de vlekken en blaasjes zit.

Groetjes,
Margot

kan goed een begin zijn.
en kan ook mild zijn.
rico had er 4 op zn gezicht, 16 ongeveer op zn arm, en een paar op zn buik 3 of 4…
en in zn hals 2
dat was het. weet het toevallig omdat ik het toen geteld had en opgeshcreven voor de ka, omdat ik wilde weten of die hoeveelheid blaasjes ook waterpokken konden zijn.
ohja en in totaal duurde de opbouw van de blaasjes 3 tot 4 dagen en na 2 weken was het ongeveer weg, maar de plekjes waar het gezeten heeft waren nog wel een goeie maand zichtbaar

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ah, da’s het begin! Binnen een paar dagen staat-ie hoogstwaarschijnlijk helemaal onder. Elke keer als je hem uit bed haalt, zullen er meer blaasjes zijn. (Althans zo ging het bij mijn meiden destijds.)

Zorg dat je hem niet te warm in bed legt, want hoe warmer hij het heeft, hoe meer de blaasjes jeuken.

Groetekes, Sje

Hmm…ok…nu weet ik nog niks! haha!
Rico had maar weinig blaasjes en de meiden van sje zaten uiteindelijk toch onder!

Zal ik toch geduld moeten hebben en het gewoon afwachten.

Ergens achter in mijn hoofd zit ik hem ook te knijpen joh!
Zoals ik eerder al eens vertelde heb ik dus ook nog nooit de waterpokken gehad.
Stel je voor dat ik ze ook krijg nu! Brrrrr!
Ik hoop het niet joh! Dan kan ik mijn vakantie over 8 dagen wel vergeten ben ik bang!

Maar goed…ik zal maar (proberen) mezelf niet nu al gek te maken over iets wat er nog niet is!

Groetjes,
Margot

Waterpokken bij volwassenen kan heel heftig zijn, dus ik kan me voorstellen dat je er onrustig over bent. Zeker met een vakantie voor de boeg.

Overigens is er wel een vaccinatie tegen waterpokken, maar ik heb geen idee of dat nu nog zin heeft, want Thoby was 2 dagen voordat je het eerste blaasje ontdekte al besmettelijk.

Dus volgens mij heeft het geen zin meer als je je nu acuut zou laten vaccineren.

Groetekes, Sje

Ja Sje ik maak me ook best zorgen.
Ik heb gelezen over dat vaccin tegen de waterpokken.
er staat:
Vaccinatie binnen drie dagen na de blootstelling kan infectie door het waterpokkenvirus voorkomen of het verloop van de infectie gunstig beïnvloeden.

Maar ik kan nu de dokter pas maandag natuurlijk weer bellen

Balen!

Groetjes,
Margot

nee denk niet dat dat nut heeft om te vaccineren.
en daarbij… we moesten er allemaal doorheen, vind persoonlijk een vaccinatie niet echt nodig tegen waterpokken.
behalve als je het als kind niet hebt gehad, dan zou ik wel laten vaccineren omdat je als volwassenen veel zieker wordt van waterpokken

nou bij sje dr meiden was het wel zo dat ze helemaal vol stonden (waren ze toevallig al ouder dan anderhalf Sje? dan heb je dat vaak wel dat je helemaal vol staat en onder die leeftijd kan het dus milder verlopen met gevolg dat ze het later nog es kunnen krijgen, zei de ka toen ook nog, was even vergeten dat erbij te zetten)

het is echt afwachten meid Haal voor de zekerheid iets van Poxclin in huis.

@MamavanRico: de oudste was 2,5 toen ze waterpokken kreeg, de jongste 14 maanden. Dus ouder dan 1,5 zegt blijkbaar niks over de hoeveelheid pokjes.

@Margot, ja hoor je kunt wel bellen (maandag bellen zou namelijk ook niet kunnen = 2e pinksterdag). Ik zou gewoon de huisartsenpost bellen of het mogelijk is dat je morgen die vaccinatie nog krijgt (baat het niet, het schaadt ook niet). Allereerst omdat het bij volwassenen echt een hele vervelende ziekte is en daarnaast omdat er een vakantie voor de deur staat en je wilt op vakantie niet doodziek worden.

Echt hoor, ik zou desnoods nu de huisartsenpost nog bellen voor overleg.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 May 2010 23:00:34

@Sje: daarom zei ik al: onder de 1.5 KAN het milder verlopen

Maar het HOEFT dus niet!

Groetekes, Sje

neeeee het HOEFT niet het KAN

Nou ik heb hem vanochtend helemaal onderzocht en er zijn helemaal geen blaasjes bij gekomen! Nog steeds 4 dus!

Heb de hapost net gebeld ivm vaccin voor mij maar het was ontzettend druk en bellen me binnen een uur terug.
Ben benieuwd…

Groetjes,
Margot

ooh voor jou!
ik dacht voor die kleine vandaar die reactie haha!
maar ook bij jou… als iemand waterpokken heeft is het besmettelijk vanaf een dag voordat de eerste vlekjes komen tot het moment dat er op alle blaasjes korstjes zitten, ongeveer een week later. dus ik vraag me nog steeds af of vaccineren nog zin heeft…

Hihi ja was evt voor mezelf aangezien ik zelf de waterpokken nog niet gehad heb.

Maar die arts vertelde dat dit vaccin nog redelijk ‘nieuw’ op de markt is en op dit moment alleen wordt gegeven in noodgevallen.
Dus mensen die al ziek zijn en daarnaast dan nog eens risico lopen op het krijgen van de waterpokken. Of aan babytjes onder de 3 maanden.

Ik kom dus niet in aanmerking. Tja, niks aan te doen.
Hopen dat ik op vakantie niet onder de pokken kom te staan.

Ps, Sinds gisteren ochtend zijn er bij Thoby geen nieuwe pokken meer bij gekomen dus ik zou bijna denken dat het hierbij blijft!
Let’s hope so!

Groetjes,
Margot

weet je 100% zeker dat het waterpokken zijn?
oh en ik hoop echt niet dat je ziek wordt meid! is niks aan
even afwachten gewoon, en veel je handen wassen met anti bacteriele zeep ofzo, ik weet niet of dat werkt maar baat het niet dan schaadt het niet toch??
sterkte

Nou, zo’n blaasje ziet eruit als een kleine blaar met een beetje rood erom heen.
En aangezien hij heeft gespeeld met dat jongetje met waterpokken kan het bijna niet anders lijkt me.

Had ik net de hapost aan de telefoon, had ik dat ook meteen kunnen vragen natuurlijk! domdomdom!

Groetjes,
Margot

wat had je moeten vragen? hoe je het kan proberen te voorkomen?
misschien kun je wat op google vinden

Nee haha!

Ik had moeten vragen of de waterpokken ook zo mild kunnen zijn of dat het dan misschien iets anders is.

Van wat ik ervan begrijp is voorkomen van het krijgen van waterpokken niet te doen.
Waterpokken verspreid zich via de uitgeademde lucht plus speeksel en het vocht uit de blaasjes.
En aangezien Thoby’s nieuwste hobby mama zoenen is…haha!

Groetjes,
Margot

oh zo! haha maar waterpokken kunnen echt heel mild verlopen had rico ook.
maar die had er wel meer als 4… zoals je in mijn eerdere bericht las

Ze KUNNEN inderdaad heel mild verlopen maar het HOEFT dus niet! Het KAN!

Jammer dat het niet gelukt is om dat vaccin te krijgen. Hopen als je het krijgt dat het bij jou ook mild verloopt. KAN hè?! HOEFT niet!

Groetekes, Sje