(bijna?) zindelijk!


#1

We hebben er de meivakantie voor uitgetrokken en het is gelukt, Nora is zo goed als zindelijk! Op een enkel ongelukje na gaat het echt super! Het potje is niet zo populair, maar gewoon op de wc, met een brilverkleiner, of niet als we ergens anders zijn.

Poepen en plassen, thuis en op de creche, of op vakantie, op bezoek, in de dierentuin! Voor de zekerheid nemen we vaak een extra broek mee, maar eigenlijk is het nooit nodig. Vanochtend werd ze ook wakker met een droge luier en na het middagslaapje vanmiddag weer! Als het morgenochtend weer is, dan probeer ik haar middagslaapje zonder luier. Vanavond waren we bij mn schoonmoeder op bezoek geweest in het ziekenhuis, 40 minuten rijden. Toen we van de parkeerplaats afreden zei ze: ik moet plassen. Dus ik vroeg: kan je het ophouden tot thuis? Ja, zei ze. En jawel, 40 minuten later thuis op de wc een plasje!

Dus ja, dit past wel in het forum TROTS OP MIJN KIND!

liefs


#2

Wauw, da’s fijn zeg. Super!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#3

Wat knap!! En dat in 1 vakantie periode is wel heel erg goed.
Go zo door Nora.

Liefs Shirley


#4

wooooooow wat goeeed!!!
super knap van Nora! het gaat zo te horen steeds beter! enne die nachten die komen sowieso echt VANZELF, je kunt hooguit een beetje helpen met voor het slapen laten plassen, maar op den duur zijn ze s’ochtends gewoon droog. daar kan wel een hele poos overheen gaan natuurlijk.
ik heb rico nog gewoon in de luiers zitten hoor, als dit zoals het nu gaat, nog een week goed gaat ga ik hem thuis gewoon een onderbroekje aangeven.


#5

He goed zeg. Ik moet zeggen Morgan is overal vlot in behalve het zindelijk worden. Ze taalt er niet naar en vind die luier wel makkelijk. We stimuleren wel maar ze vertikt het. Van de zomer gaan wij eens kijken hoe het hier gaat zonder

Groetjes,

Michèle


#6

Ja, goed he!?

We zijn heel trots en hebben vandaag een aquarium met vissen gekocht als beloning. Ze is er heel blij mee en heeft ze sjaak en kloek genoemd…

Middagslaapje zonder luier ging super. misschien vannacht ook maar zonder proberen.

Die vakantieperiode was ideaal, zeker met dit weer! Gewoon geen luier meer aan als je merkt dat ze er aan toe zijn is wat mij betreft de beste methode. 1 dag wennen en sindsdien gaat het super! Ongelukje af en toe hoort erbij, maar het zijn er verrassend weinig!

Michele, het is werl zo handig om te proberen als jullie allebei thuis zijn, inderdaad!


#7

Heeeeel knap van Nora Goedzo!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#8

jee haha ik zit te denken je zou het maar hebben he dat Nora dadelijk zowel overdag als s’nachts TEGELIJKERTIJD zindelijk is hahaha. stoer wijfie, heb je nou wel of geen pamper aangedaan voor vanacht?


#9

Wat super dat Nora nu zindelijk is. Tim is net als Nora ook zo goed als zindelijk, echt heerlijk. Afgelopen zondag voor het eerst geen luier meer aangedaan en die ochtend 4 natte broeken vlak achter elkaar en daarna niks meer.

Wat stoer dat jullie het durfde zonder luier in haar slaap. Tim is dus ook al meteen s’nachts zindelijk. Tenminste hij heeft sinds we overdag zonder luier doen ook na zijn middagslaap en na de nacht een droge luier. En daarvoor had hij altijd s’ochtends een volle luier. Hij roept ons gewoon s’nachts als hij moet plassen. Soms roept hij ons helemaal niet s’nachts, maar heeft hij s’ochtends wel een droge luier. Echt heerlijk zo zonder luier, maar ik durf het nog niet om s’nachts zonder te doen. Hij krijgt er alleen nog eentje aan als hij zijn middagslaap doet en s’nachts.

Groetjes,
Sandra



#10

@Sandra: Dus Tim en Nora hadden het tegelijkertijd door! Het werkt wel zo, toch? Bij Nora was het ook 1 dag 5 natte onderbroeken en toen snapte ze het. Heel knap van Tim dat hij het ook zo snel doorheeft! En dat met alle afleiding in huis met een kleine broer erbij!

Vannacht heeft Nora toch nog een luier om gehad. En er zat vanochtend 1 klein plasje in, dus toch nog niet helemaal zindelijk snachts, maar dit was de eerste sinds 4 dagen tijdens de slaap. Voor de zekerheid dus toch nog maar even een luier snachts.

Ik kan het echt iedereen met kindjes van Noors leeftijd en enige interesse in de wc aanraden om het zo te doen. Het ging eigenlijk zo makkelijk…

Liefs


#11

Knap van Nora zeg!!

Wij willen er ook aan beginnen, maar inderdaad ook als ik gewoon een hele week thuis ben, en ja… dat duurt nog even.
Tot die tijd zet ik hem wel regelmatig op de wc, maar sinds 2 dagen heeft hij weer last van obstipatie, en dan wil het niet zo vlotten.

Liefs, Anne


#12

Ja, ze hebben het idd beide heel snel door. Vind het super dat hij en Nora alleen de 1e dag nat waren. Zeker omdat ze idd beide net een broertje/zusje erbij hebben wat ook weer even anders voor ze is.

Ook toevallig, Tim had ook vorige nacht weer voor het eerst een klein plasje in zijn luier. Wel jammer na zoveel nachten droog, maar goed ik had nog totaal niet verwacht dat hij s’nachts ook meteen zindelijk zou zijn. Dus ben hier al erg blij mee. Vannacht was hij wel weer droog.

Dit is idd wel de methode. Wij waren al wat langer bezig om hem terwijl hij nog met luier om liep hem wel meerdere malen per dag op het potje te zetten. Maar ja op een gegeven moment moet de luier toch uit. Dit is idd wel de manier vind ik, want het ging wel erg makkelijk.

De nachten zonder luier durf ik nog niet aan, maar Tim heeft gisteren voor het eerst geen luier aangekregen tijdens zijn middagslaap en dat ging goed. Hij slaapt ook nog maar 1 uurtje, dus dat risico durf ik wel te nemen. En het is al een paar keer voorgekomen, dat hij tijdens zijn middagslaap riep dat hij moest plassen. Terwijl hij gewoon een luier om heeft en voor zijn slaap nog is geweest. Dus ja toch maar zijn luier uit. Wil wel nog even een matrasbeschermer gaan kopen voor de zekerheid.

Groetjes,
Sandra



#13

hoe bedoel je “zo aanraden” ?
hoe heb jij het eigenlijk gedaan dan?
ik had eerst Sje dr advies opgevolgd, op vaste tijden, voor en na het slapen.
op den duur gaf hij het steeds zelf aan dus had ik hem gewoon telkens op de pot gezet, en daarna heb ik sandra’s advies opgevolgd om hem elk uur erop te zetten.
maar heb zelf wel toegevoegd dat ik hem er na een half uur op zet met etenstijd, want ik laat hem plassen voor het eten, maar hij moet omdat hij dan gegeten en gedronken heeft na een half uur toch zeker wel weer.
maar idd een beetje rekken elke keer…
top van nora dat het zo goed gaat zeg! ik voel ook met je mee want hier idem dito natuurlijk


#14

Ik bedoel op deze manier, Inge. Dus als je de tijd hebt en bij voorkeur met een beetje warm weer gewoon geen luier meer aandoen, zodat ze zich bewust raken van wanneer ze plassen en dat het niet lekker voelt, een natte broek. Naar mijn idee werkt dat super als je kindje toe is aan zindelijkheid. Ik zat al een tijdje te denken: hoe moet ik nou verder, Nora heeft interesse in de wc en doet soms een plasje, maar als ze lekker aan het spelen is, denkt ze er helemaal niet aan. Nu is ze er alert op, en zijn we zelfs zonder luier naar Blijdorp geweest. Ze heeft dus in korte tijd geleerd het zo nodig op te houden en aan te geven als ze echt moet.

@Sandra: Ze ligt er nu ook zonder luier in. Hoop dat het goed gaat, want ze heeft vanochtend 2 keer gezegd dat ze moest poepen en toen op de wc toch weer niet… Ik heb nu voor de zekerheid 2 dubbelgevouwen handdoeken onder haar onderlaken bij gebrek aan bedzeiltje…


#15

Spannend Liske dat je haar zonder luier op bed gelegd hebt. Hoe is het gegaan? Hier vannacht weer droog, maar weglaten s’nachts durf ik nog niet. Eerst voorlopig maar even tijdens het middagslaapje. Maar ik moet echt wel even een matrasbeschermer kopen. Tim lag gisteren tussen de middag net een kwartiertje op bed toen hij riep dat hij moest plassen. Hij heeft toen ook meteen gepoept, dus daar hoefde ik niet meer bang voor te zijn. Daarna is hij in slaap gevallen en weer droog gebleven.

Groetjes,
Sandra



#16

@Sandra: Was tijdens het middagslaapje, zonder luier in bed, he?
Snachts toch nog wel een luier aan. Hoewel ze vanochtend weer droog was. Ik wil in elk geval de luiers nog even opmaken, als ze dan elke nacht droog is (zijn er nog een stuk of 12 geloof ik) misschien maar geen nieuw pak meer kopen. Dan gaan we haar wel als wij naar bed gaan even wakker maken om te plassen samen denk ik.

Voorlopig doet ze het hartstikke goed. Tim zo te lezen ook! Super toch!?


#17

Dames,
Wat goed dat jullie kids het allemaal zo goed doen! Bravo. Ik heb zelf wel uit ervaring gemerkt dat als het warmer word 's avonds (ze verdampen dan veel meer vocht) kleintjes vaker een droger luier hebben.

Ik wil daarmee niet demotiverend zijn, want het is hardstikke mooi, maar je kan wel eens zien (als het weer wat kouder word) dat ze toch nog wel eens hier en daar een ongelukje hebben) wat niet wegneemt dat het alsnog super stoer is.

Ik wilde het alleen even melden omdat dit namelijk mijn ervaring was, en ik een beetje teleurgesteld was dat ze soms weer eens een ongelukje heeft (toen wees mijn vriendin mij op temperatuursschommelingen)

Maar ik wil jullie iig allemaal succes wensen, want het is allemaal een stuk makkelijker en goedkoper zonder luiers!



#18

Je hebt gelijk natuurlijk, over het weer! Daarom inderdaad maar erin houden dat we haar nog een keer wakker maken om te plassen aan het eind vd avond.

En die handdoeken voor de zekerheid ook nog even laten liggen onder het onderlaken!

Lfs


#19

oohw zo op die manier, ja ik snap hem.
nou hier ging het goed tot vandaag, het gaat nergens over


#20

Idd super Liske zo zonder luiers. Idd voorlopig s’ nachts nog luier aan. En bij middagslaap niet meer.

Bedankt mamamalawi, daar had ik zelf niet aan gedacht. Dat zou zeker kunnen. Vanmorgen had hij een klein plasje in zijn luier. Wel gisterenavond nog 2 keer geplast. Hij roept dan zelf ondanks dat hij een luier om heeft. Zelf maken we hem nog niet wakker voor een plas. Doen jullie dit wel al Liske?

@inge, jammer dat het gisterenmiddag niet zo goed ging. Maar moed houden hè, want een dipje kan gebeuren. Vooral niet boos op hem worden, want hij doet het super!

Groetjes,
Sandra