(bijna?) zindelijk!


#21

@Sandra: Nee, doen we nog niet. Het lijkt niet nodig. Zodra ze met een plasje wakker wordt s ochtends of als de luiers op zijn, gaan we het wel doen. Ze wil nu wel 's ochtends direct. We hebben boven geen wc, dus dan gaat ze op het potje wat op haar kamer staat. Misschien dat we haar daar ook wel op laten als we haar wakker gaan maken, hoeft ze niet met haar slaaphoofd naar beneden en kan ze evt ook zelf gaan doen als ze wakker wordt van het gevoel te moeten plassen.

Lfs


#22

Hier nu 2 keer een klein plasje in zijn luier. De rest van de nachten is hij droog sinds hij overdag geen luier meer om heeft. Ik laat het ook nog even zo. Eerst nog even aankijken en anders voordat wij gaan slapen nog een keer wakker maken.

Ben heel benieuwd hoe het vandaag op de creche gaat. Hij gaat maar 1 dag in de week en vorige week had hij daar voor het eerst geen luier om. Hij durfde echter niet op de wc en zei iedere keer nee. Hij heeft het toen de hele ochtend op gehouden en is pas om half 12 voor het eerst naar de wc gegaan en een flinke plas gedaan. Logisch want hij was om half 8 thuis voor het laatst geweest. S’middags wilde hij er ook niet op, dus toen heeft hij om half 5 in zijn broek geplast. Toen we thuis kwamen wilde hij meteen naar de wc en heeft toen geplast en gepoept. Op zich knap het zo lang op te houden, maar is natuurlijk niet de bedoeling. Hoop dus dat het vandaag beter gaat. Ergens anders naar de wc vind hij geen probleem, maar ja dan zijn mijn man of ik erbij. Denk dus dat hij het eng vind zonder ons daar te plassen. Volgens de leidsters gebeurd het vaker dat kindjes het daar eng vinden naar de wc te gaan.

Groetjes,
Sandra



#23

Spannend inderdaad!

Ik haalde Noor gister op van de creche en we waren lopend dus ik vroeg: moet je nog plassen voor we gaan? Ja hoor, dat moest. Ze wilde alles aan me laten zien. heel scahttig, alles in het mini daar! Mini wctjes en een miniwastafel. Ze kon alles helemaal zelf, was leuk om te zien!

Misschien helpt het als je 's ochtends samen met hem daar naar de wc gaat, dat het ook samen met jou bekend terrein is? Maar misschien lukt het hem vandaag sowieso zelf wel.

Lfs


#24

snif snif … hier gaat het juist NIET … de eerste dag geen problemen geen natte broek en nu al 2 dagen (dinsdag en vandaag) veel natte broeken … zowel plassen als drukken gaat in zijn onderbroek en hij lijkt het opeens niet erg te vinden. Hé wat baal ik ervan. Nu ga ik het maar met een beloningsschema proberen. Hij heeft het nl maandag wel goed gedaan dus nu alweer stoppen vind ik ook zonde. We zitten natuurlijk een beetje met het def verhaal. Hij zit onder behandeling bij kinderarts voor de darmproblemen en krijgt daar dus medicatie voor …



#25

@Mini-boy; herkenbaar, en Rico gaat ook als hij boos is niet plassen op de wc en expres op zijn bed of in zijn stoel, dat zie je hem dan ook doen he. grrr


#26

Op de creche zeiden ze dat ze bijna nooit zien dat jongetjes van Nora’s leeftijd al zindelijk zijn, dat ze het op een of andere manier moeilijker aanvoelen of dat het ze minder interesseert. Dus misschien is Tim wel een hele snelle jongen en zijn de meeste jongens er nog niet aan toe? Ik weet het ook niet hoor! En dat Jurian zn medicatie meespeelt, lijkt me ook bets logisch…

Lfs


#27

Wat schattig Liske dat ze je alles liet zien. Dat is wel weer makkelijk idd bij de crèche. Alles is mini, dus kunnen ze zelf.

Vandaag ging het al beter bij de crèche. Hij is vanmorgen 2 keer naar de wc geweest. Wel met wat aandringen, want eerst wilde hij niet. Beide keren flinke plas. Tijdens middagslaap luier om en die was droog gebleven. S’ middags heeft hij nog 1 keer op de wc gezeten en geplast. Geen natte broek gehad. Ik ben dus erg trots op hem dat hij nu 3 keer is geweest.

Mijn man brengt Tim altijd en die was zowel vorige week als deze week even met hem naar de wc’ 's gelopen.

Mini-boy, wat jammer dat het nu even wat minder goed gaat. Maar idd blijven volhouden, je zal zien dat het ineens heel goed gaat. Laat je hem zonder luier lopen of zet je hem op vaste tijden op de wc? Zijn medicatie zal denk ik ook wel meespelen. Sowieso voor het poepen op de wc.

Groetjes,
Sandra



#28

Hier na een week toch gestopt. Gevoelsmatig moest ik wel even slikken maar… Jurian plaste wel op toilet alleen met de ontlasting ging het elke keer mis. Ook heeft hij niet 1x per dag ontlasting maar soms hele dag door iets of wat beetjes. Dus voor hem niet leuk … voor mij niet leuk … En ook boeide het hem niet. Liep hij in een vieze broek dan liep hij daar gewoon mee en kwam niet naar mij. Had dit niet verwacht want hij is heel snel vies van iets. Bijv zand vind hij heel leuk om mee te spelen maar zit het allemaal aan zijn handje / vingers dan komt hij doekje halen om het af te vegen.

Kortom even een stop en wie weet als hij van de zomer gaat zwemmen dat het opeens lukt!?



#29

Jammer dat je moest stoppen mini-boy. Tenminste moest, het hoeft natuurlijk niet maar als je er gevoelsmatig niet achter staat dan moet je het niet doen. Gezien de problemen die Jurian heeft met poepen kan ik me voorstellen dat dit lastig is voor hem.

Had je gewoon rigureus de luier uitgelaten, of waren jullie al langere tijd met het potje bezig? Anders kun je hem wel met luier aan een paar keer per dag op het potje zetten. Tim boeide het ook niet, maar zo zijn wij wel begonnen en zo steeds een stapje verder. Totdat we 2 weken geleden zijn luier uit hebben gelaten en het gaat zoals je kunt lezen echt super.

Vandaag zijn we teruggekomen van een weekendje weg en alleen de 1e dag daar ging niet goed. We begrepen er niks van, maar hij had de 1e dag 4 natte broeken. Ieder uur 1, terwijl hij normaal niet eens ieder uur hoeft te plassen. Baalde dus stiekem best wel een beetje, omdat hij al zolang droog is.

Maar gelukkig was het alleen de 1e dag en daarna gaf hij het weer keurig aan dat hij moest plassen/poepen en heeft hij geen natte broeken meer gehad. Ik vond het best wel een uitdaging, want we gingen naar Limburg. Dat is toch 2, 5 uur in de auto. Dus wel even zitten denken moeten we hem wel of geen luier om doen. Toch maar niet gedaan, want ja dan kun je het iedere keer in bepaalde situaties wel gaan doen. We doen hem alleen s’nachts nog een luier om al is dat niet nodig. Ook in het huisje riep hij iedere nacht keurig als hij moest plassen.

Heb jij dat trouwens niet Liske, dat je er wel heel erg mee bezig bent. Natuurlijk is dit veel fijner dan zonder luier, maar toch. Zodra we ergens zijn is nu het eerste waar ik aan denk waar is de wc. Geen idee hoe lang Tim het op kan houden. Maar ja als je in een winkelcentrum loopt en op het moment dat hij moet nog een wc op moet zoeken. Weet ik niet of het inmiddels al in zijn broek zit. Hihi wat dat betreft ben je er toch telkens mee bezig. Ook als je even weg moet en je weet dat daar geen wc is. Wij hebben op 10 minuten loopafstand een klein winkelcentrum, daar zit de AH, Dirk vdB en nog een aantal winkels zoals Blokker, groenteboer, slager, bakker, Bruna etc. Er is in geen een winkel een openbaar toilet, dus tot nu toe is het nog niet voorgekomen. Maar telkens denk ik wel als hij maar niet hoeft als we daar zijn.

Groetjes,
Sandra



#30

Sandra; Ik vond ze in NL wel okay hoor met toiletten (zelf niet openbare) Ik ging vorige jaar toch naar NL, J was toen eigenlijk al zindelijk. Ik ben wel gewoon winkels ingestapt, meestal naar een oudere dame (hebben zelf vaak kids gehad) en gevraagd of J mocht plassen omdat we net begonnen waren met de training. Ik heb bijna nergens een nee gehad, vooral kleine zaakjes (groenteboer en slager) vond ik dat ze er voor open stonden. Hier trouwens bij veel winkels hoor, maar ik ben dan ook wel weer zo dat als ze het niet zouden doen ik haar potje uit de tas haalde en gewoon midden in de winkel neer zou zetten. (erg he )



#31

Fijn dat je gewoon in de winkels mocht plassen met J. Dat ga ik ook maar gewoon vragen mocht het nodig zijn.

Groetjes,
Sandra



#32

@Liske: bij rico op school zijn al wel een paar jongentjes zindelijk van rico’s leeftijd eigenlijk.
maar niet s’nachts volgens mij of ik zit ernaast. iig wel veel meisjes!


#33

Sandra, gewoon doen hoor, een brutaal mens heeft de halve wereld he!