Sinds een week of twee eet Julia groente- en fruithapppen tussendoor. Ja ladies, ze is EINDELIJK van de nachtvoeding af! Joeheeee! Dat gaat allemaal goed. Op zich houdt ze best van groente, vooral van bruine boontjes en van het fruit is banaan favoriet (van mama ook trouwens, die af en toe het schaaltje uitlikt haha). Maar…ze krijgt het fruit en de groente ongeveer 2,5 uur na de fles en dan lust ze het gewoon nog niet. Gisteren gaf papa 's ochtends banaan, die ze half opat. De andere helft lustte ze pas een uur later. De groente van gisteren, brocolli, ging er ook niet al te goed in om half 5. Ze laat dan bijna de helft staan. Terwijl ze natuurlijk nu al best potjes voor 6 maanden zou mogen. Maar die zou ze echt voor het grootste deel laten staan.
Wat zal ik nu doen? Haar eerst de helft geven en dan wat bijmaken als ik merk dat ze het toch wel helemaal op gaat eten? Of wat meer tijd laten tussen de hap en het flesje? Enne…ze mag ook al best een liga of een rijstwafel…wanneer moet ik die dan geven? Ik heb eigenlijk te veel voedingsmiddelen (melk, liga, groente, fruit) voor een kind met een klein maagje dus! Haha.
Trouwens…op het kdv eet mevrouw dus altijd een HELE fruithap en een HELE gropentehap. Zo is ze dan ook wel weer…Het lijkt Morgan wel! Daar zou ze ook nog een liga erin gepropt krijgen. Thuis niet denk ik. Tips!
Groetjes Rainbow, trotse mama