Bijna geen groente en fruit eten

Sinds een week of twee eet Julia groente- en fruithapppen tussendoor. Ja ladies, ze is EINDELIJK van de nachtvoeding af! Joeheeee! Dat gaat allemaal goed. Op zich houdt ze best van groente, vooral van bruine boontjes en van het fruit is banaan favoriet (van mama ook trouwens, die af en toe het schaaltje uitlikt haha). Maar…ze krijgt het fruit en de groente ongeveer 2,5 uur na de fles en dan lust ze het gewoon nog niet. Gisteren gaf papa 's ochtends banaan, die ze half opat. De andere helft lustte ze pas een uur later. De groente van gisteren, brocolli, ging er ook niet al te goed in om half 5. Ze laat dan bijna de helft staan. Terwijl ze natuurlijk nu al best potjes voor 6 maanden zou mogen. Maar die zou ze echt voor het grootste deel laten staan.

Wat zal ik nu doen? Haar eerst de helft geven en dan wat bijmaken als ik merk dat ze het toch wel helemaal op gaat eten? Of wat meer tijd laten tussen de hap en het flesje? Enne…ze mag ook al best een liga of een rijstwafel…wanneer moet ik die dan geven? Ik heb eigenlijk te veel voedingsmiddelen (melk, liga, groente, fruit) voor een kind met een klein maagje dus! Haha.

Trouwens…op het kdv eet mevrouw dus altijd een HELE fruithap en een HELE gropentehap. Zo is ze dan ook wel weer…Het lijkt Morgan wel! Daar zou ze ook nog een liga erin gepropt krijgen. Thuis niet denk ik. Tips!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Let op met banaan! Dat lijkt gewoon simpel fruit maar het heeft een verzadigingsduur van 3 uur! Dat wil zeggen als een kindje een hele banaan krijgt, dat het pas 3 uur later weer wat trek krijgt. Dus verkijk je daar niet op!
Dus dat ze maar een halve banaan eet en pas een uur later de andere helft dat klopt helemaal! Het is maar een klein maagje dus zo’n hele banaan is een flinke hap!

Verder, als ze op het kdv wel gewoon goed eet, en thuis niet, dan zou je haast gaan denken dat ze aan het uitproberen is. Dus kijk daarmee uit dat je thuis geen alternatieven aanbiedt, want ze heeft snel genoeg door dat het haar lukt om wat lekkerders te krijgen dan broccoli!

En…ze zit zo ongeveer in een sprongetje, dus ook wat dat betreft is het niet raar dat ze wat moeilijk doet.

Als ze echt slecht aten, dan warmde ik eerst de helft van een potje of verse hap op en als ze dat goed op aten, konden ze de andere helft nog krijgen.
Wat liga of rijstwafel betreft, daar zou ik niet te snel naar grijpen als ze zo slecht fruit en groenten eet. Dan krijg je het er helemaal niet meer in. Eerst maar eens zorgen dat fruit en groenten weer goed gaan en dan eens kijken of de kleine dame ook liga of rijstwafel verdiend heeft.

Groetekes, Sje

Ja ik moet zeggen Morgan is altijd al wel een goed eter geweest hoor Rainbow. Zij at meteen hele potjes voor 4 maanden leeg en de 6 maanden ging ook zo naar binnen en het ziet er naar uit dat ze pappa’s snelle spijsvertering heeft.

Maar bij ons is het schema nu zo:

6.00 fles
9.00 fruitje
10.30 fles
15.00 fles
17.30 groente
19.30 fles pap

als ze heel erg honger heeft dan krijgt ze tussen de fles van 10.30 en 15.00 een liga. Zo heeft ze overal genoeg trek in, alleen de fles van 19.30 gaat meestal maar 100cc van op nu maar ja das niet zo erg want door de pot groente krijgt ze al 4 flessen.

Groetjes,

Michèle

hier zelfde probleem al dagen.
fruit gaat ineens wel en groente niet.
zo gauw hij zn bordje ziet gaat ie krijsen???
en wat dan…niks geven?
half bordje lukt maar verder niks meer.
ff wijziging hij heeft wel harde ontlasting de laatste dagen misschien dat ie er daarom moeite mee heeft?
of door zn tandjes dat het happen zeer doet…fruit is koud dus dat dooft wat en ja de groenten dus niet.
enne nog iets.
welke groenten en fruit laxeren ? ik geef geen banaan al een paar dagen niet.
hij heeft paar dagen worteltjes gegeten of worteltjes met bloemkool of gemengde groene groente (sperzieboontjes met spinazie en nog iets…van bon bebe)
kwa fruit heeft ie 2 dagen mango gehad of is dat niet laxerend

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090220/aQNa.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/zrpfp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 14 Mar 2009 19:15:33

Tja, dan is het inderdaad maar accepteren Inge. Dwingen kan niet, je weet dat dat niet opschiet. Gewoon blijven aanbieden en afwachten tot het weer beter gaat lopen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja maar moet ik dan NIKS geven?
en hoe zit dat dan met dat laxeren?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Inge, wat voor pap krijgt-ie? Bambix laxeert namelijk ook. En dat mogen ze vanaf 6 maanden krijgen geloof ik. Gewoon al mee beginnen als-ie dat nog niet kreeg. Wij mochten met onze jongste destijds ook al bij 5 maanden met Bambix beginnen omdat Nutrix haar volledig verstopte.

Groetekes, Sje

oh dat wist ik niet dankjewel! ik dacht juist ooit gehoord te hebben dat ze van bambix nog meer krampjes konden krijgen.
maar ik ga het zeker kopen! hij is immers over anderhalve week toch 6 maanden…
haha ik stap over op 6+ met alles maar gewoon dan…
bambix mag dat ook voor de nacht?

Nou, tegen de tijd dat ze aan Bambix toe zijn, zouden ze geen krampjes meer moeten hebben hoor. Het is een stuk beter voor de spijsvertering in elk geval.

En het zal net als Nutrix ook voor de nacht mogen. Ik heb daar geen ervaring mee want wij hebben nooit pap voor de nacht gegeven. Ik vind pap een ontbijt-ding namelijk en ik heb de dametjes nooit met een veel te volle buik hun bed in willen stoppen.

Krijgt-ie nu Nutrix? Nee toch? Dat stopt namelijk heel erg!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Mar 2009 21:25:24

eigelijk krijgt ie dat wel
ik wist niet dat hij al bambix mocht hebben maar dan ga ik dat maandag zeker kopen!
maar bambix mag gegeven worden als laatste papfles? bambix is toch pap? ja ik weet er nog niks van

Oh meid, acuut stoppen met die Nutrix! Da’s rijstebloem en rijst heeft een stoppende werking!

Groetekes, Sje

Ja, Bambix mag als laatste papfles, maar zoals ik al schreef, ik heb daar geen ervaring mee omdat ik pap een ontbijt-ding vind.

Groetekes, Sje

ja is ook wel waar
ja pap vind ik weer een avond eten ding
maarre…ja ik kan pas zondag stoppen want maandag kan ik pas naar de winkel en hij slaapt echt niet door zonder zn papje

Bij de apotheek verkopen ze ook Bambix, dus als er een apotheek morgen open is waar je terecht kunt…

Groetekes, Sje

dienst apotheek in het ziekenhuis…andere kant van helmond en er rijden geen bussen op zondag vanuit onze wijk…echt weer iets voor helmond

Nou, maandag ook even langs de makelaar dus om naar een ander huis op zoek te gaan in een woonplaats waar het wel tof is.

Groetekes, Sje

woningstichting in mijn geval
de bussen moeten gewoon rijden meer hoeft er niet te veranderen.
ohja en het dorps assortiment in de winkel hier
alhoewel…de PLUS! begint beter te worden kwa baby artikelen

Belachelijk dat er geen fatsoenlijk openbaar vervoer is vanuit de wijk waar je woont. Je zou maar met een noodgeval zitten! Zoals Bambix!

Groetekes, Sje

hahaha ja echt he, nutrix crisis, bel 112 maar dan zullen ze wel weer zeggen: bel maar een taxi…
jaja dat is goed voor hun portomonnee zeker
niet voor de mijne

Ken je niemand in je omgeving met een kindje van ongeveer dezelfde leeftijd? Mogelijk kun je daar morgen vast een paar schepjes Bambix lenen. Hoe eerder je van die Nutrix af bent hoe beter!

Groetekes, Sje