Bij iedereen op schoot?

Vanmiddag heb ik een verjaardagsfeestje en Joey gaat mee. Ik weet nu al dat iedereen hem dan even op schoot wil, maarrrr ik weet ook dat ik dan vanavond met een heel vervelend kind zit… Hoe doen jullie dat? Kunnen jullie kindjes daar wel tegen of zeg je gewoon nee als iemand vraagt of je kind even mag komen? Ik voel me nooit prettig om dat niet te doen, maar ik weet ook wat een drama ik dan krijgt als ik het wel doe…

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

wij gingen laatst ook naar mijn oma haar 81ste verjaardag, ik keek effe niet en ze had m al gepakt, gillen en krijsen was het gevolg, toen heb ik even goed duidelijk gemaakt (zodat iedereen 't kon horen wel op een aardige manier hoor) niet meteen op schoot pakken, hij vind het al eng hij kent jullie niet, en dadelijk is ie helemaal overstressed"

Tja het geroezemoes op een feest is gewoon niet plezierig voor een baby die dat niet gewend is, en rico werd er echt een beetje bang van. wel wende hij er snel aan, en uiteindelijk heeft ie alleen maar bij mijn ouders op schoot gezeten en even bij mijn nichtje en bij mijn tante die hij goed kent, (die heeft een bewonderingswaardige manier gevonden want rico is altijd rustig bij haar…beetje paranomaal is ze altijd al geweest misschien is dat het)
maargoed, verder vroeg niemand hem op schoot, en dat vond ik wel prettig alleen had ik preciesa het tegenovergestelde verwacht…
mocht het wel zo zijn dat iedereen het gaat vragen…laat hem eerst wennen aan de “drukte” lekker bij jou op schoot, en het is wel goed voor je kind om af en toe bij iemand anders te zijn. uiteindelijk zeg je gewoon van, mag ik m weer? anders wordt het te druk voor hem. en als veel mensen het vragen zeg je precies hetzelfde van: ja hij heeft al daaro p schoot gezeten en ik heb liever dat ie nu even rustig bij mij kan zitten anders is ie vanavond te overprikkelt van alle indrukken.
begrijpen ze best hoor en zo niet?? hebben ze pech, zegt meer over hun dan over jou!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh gruwelijk… ja, fijn een kind over de zeik… pff.

Gewoon zeggen hoor “laat hem maar even, anders wordt het te druk voor hem en wordt het een drama vannacht want dan is ie overprikkeld; te veel indrukken te verwerken”…
Heb ik wel altijd gedaan, en dat werd best begrip voor opgebracht. Enkele uitzonderingen daargelaten uiteraard…

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Wij laten Erik altijd lekker bij ons op schoot eventjes wennen aan de omgeving en de drukte. Daarna gaat 'ie bij een paar mensen op schoot, maar echt niet van schoot tot schoot. Wij zeggen dan dat hij daardoor te veel indrukken krijgt en daar onrustig van wordt en slechter slaapt. Dat moeten wij dan vervolgens weer opvangen en is ook voor die kleine natuurlijk het minst fijn. Meestal begrijpen ze het dan wel en anders maar niet. Dan hebben ze gewoon pech.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan zit inderdaad ook meestal bij mij of bij pappa. De enige keer dat Morgan bij een vreemde (echt vreemde) gezeten had was op een verjaardag van en vriend van mij en Morgan was bij binnenkomst van zijn zwager op slag verliefd op hem leek het wel. Ze was zelf niet weg te slaan bij hem. Maar schoothoppen doen wij ook niet aan. Inderdaad omdat zij het niet wil en wie dat niet pikt heeft pech.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

nou dan laat ik hem vanmiddag ook lekker vooral bij mij zitten. Hij mag heus wel even naar iemand, maar ik ben dan altidj bang dat die hem doorgeeft aan de volgende en zo de hele kring door Is al vaker gebeurd, en als ik hem dan halverwege de kring terug vraag krijg je allemaal van die blikken van tsss weer zo’n overbezorgde moeder, en zeggen ze dat hij het toch gezellig vind, hij lacht bij iedereen! Ja dat klopt ook, op het moment zelf is alles leuk, maar eenmaal in bed word het stukken minder leuk al die prikkels. Ik moet ook maar gewoon eens wat vaker sch*t hebben aan wat anderen denken, maar das zo moielijk…

Groetje Anouk

Is ook moeilijk. Maar probeer te denken aan dat moment dat die kleine huilend in bed ligt van alle prikkels en dan is het misschien een stuk makkelijker om hem weer bij je te pakken.

Groetjes!

Mijn schoonxus heeft altijd de meeste commentaar (as usual) maar dan zeg ik altijd dan slaapt ze bij jou vannacht en mag jij lopen als ze overstuur is, maar ja dat wil ze dan ook weer niet

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

Wanneer wij met Lindsey naar een verjaardag ofzo zijn gaat zij ook echt niet bij jan en alleman op schoot. 's nachts kan ik het dan echte wel vergeten want slapen doen we dan echt niet meer. Wij blijven meestal ook niet al te lang (hooguit twee uurtjes) dan merk ik al aan d’r dat ze echt onrustig wordt en gaan we gewoon naar huis. Ik heb wel al verschillende opmerkingen gehad, meestal in de trant van ‘daar moet ze maar aan wennen hoor’. Nou ze kunnen me wat, wij zijn inderdaad degene die met een overstuur kind thuiszitten die niet wil/kan slapen. Gelukkig zijn de meeste mensen wel begripvol hoor.

liefs,
Rinske

gelukkig is het een kinderverjaardag, mijn jongste gastkindje word een jaar Het word gehouden op een speeltuin met terras erbij, en duurt maar van 3 tot 5. Lekker handig weer met de slaapjes en voedingen van Joey, maar hij is gelukkig erg lief. Hij ligt nu voor de tweede keer in bed, en is direct gaan slapen. Ik hoop dat hij tot half 3 doorslaapt, dan weet ik zeker dat hij daar in ieder geval niet moe word. groentehap twijfel ik nog over. Hij krijgt hem meestal om half 5, maar ik weet zeker dat hij geen hapje op eet met zo veel om te bekijken om zich heen. Ik denk dat we dat maar uit moeten stellen tot kwart over 5, en dan tussendoor een liga met diksap, als hij dat wil, en anders heb ik geluk dat hij vanmorgen maar de helft van zijn fruit wou, dus die kan ik ook nog meenemen. Pfff wat is het toch altijd een geregel om met je kind op pad te gaan

Groetje Anouk

quote:
maar hij is gelukkig erg lief. Hij ligt nu voor de tweede keer in bed, en is direct gaan slapen.

mazzelaar Lindsey ligt sinds een uur op bed, ze is ontzettend moe maar ligt afwisselend te dreinen en te spelen. ik laat ze nog maar even liggen, hopelijk valt ze zo nog even in slaap.

Dat is dan toch wel makkelijk dat het een kinderverjaardag is. Dan zullen de meeste er wel gewoon rekening mee houden lijkt mij. En inderdaad, het is een behoorlijk gedoe. Even een paar uurtjes weg betekend een hele tas vol met drinken, eten, knuffeltjes enz. enz. enz. en zeulen maar.

Veel plezier, ik hoop dat het zonnetje lekker blijft schijnen (hier doet tie dat in ieder geval nog wel)

liefs,
Rinske

wat ook help als hij bij iedereen in de handen is geweest … hem thuis de rust en ruimte geven om zijn prikkels weg te werken… Dus niet als je thuis kom gelijk weer gaan wandelen naar de winkel etc maar laat hem maar lekker in de box spelen (helpt hier heel goed) even alleen in zijn eigen bed/omgeving.

Op een verjaardag als hij veel prikkels krijg merk ik dat en zet ik hem in zijn maxi cosi (toen hij er nog in paste) zodat hij op zijn eigen plekje alles in de gaten houden en gelijk was het een stille hint van laat hem maar lekker zitten…

Eva vindt het heerlijk om bij iedereen op schoot te zitten. Dat gebeurt dan dus ook. Op verjaardag is ze DE attractie en dat vindt ze geweldig. Maar 's avonds is het dan wel vaak hommeles en is ze erg moe. Ik laat haar wel altijd bij iedereen zitten, ook omdat ze dat zelf leuk vindt, maar daarna zet ik haar rustig in de maxi cosi of laat ik haar, als dat kan, even slapen. Thuis doen we dan weer rustig aan. Dan gaat het wel. Het is maar wat je zelf wilt en wat je kindje wil. Jij bent de baas en als je denkt dat het niet werkt met Joey, moet je het niet toe laten! Laat je even weten hoe het was?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Minke is nogal eenkennig en zet het op een brullen als iemand die ze niet kent haar optilt. Toen ze dat minder had hield ik haar eigenlijk altijd bij mij of mijn vriend had haar op schoot. Ik moet zeggen dat ze nu ook niet meer op schoot wil zitten bij ons en ze meestal wil zitten op de grond / kruipen . De enige die haar altijd meteen opeist is mijn moeder omdat ze helemaal verzot op haar is en dat vind ik juist heel leuk… verder zou ik inderdaad zoals al geschreven jouw grenzen aangeven. Als mensen dat niet snappen is dat jammer maar ook geen ramp. Jij weet wat het beste is voor je kind.
groetjes

Oh morgan vind al die aandacht ook geweldig, maar mamma niet echt. Zeker niet omdat mijn familie haar nog nooit gezien hebben. Nee geen geintje, mijn oom, tantes, neefjes en nichtjes hebben haar nog nooit gezien en de familie die haar wel gezien hebben is een groot deel gestoord van dus ze blijft lekker in veilige handen.

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

Zo het feestje zit er weer op. Joey heeft alleen bij mij en mijn moeder op schoot gezeten en verder in de wandelwagen gezeten met een speeltje. Iedereen kwam wel even met hem kletsen en hij lachte naar iedereen, eenkennigheid valt dus nog hard mee
Het viel me wel heel erg op dat hij dondersgoed in de gaten heeft dat hij in het middelpunt van de belangstelling staat, hij hangt echt de clown uit als hij even geen aandacht krijgt hahaha!
Thuis heb ik hem eerst zijn groente gegeven en daarna heeft hij na even tv gekeken te hebben nog een tijd in de box gespeeld. Daarna in badje, flesje er in en ik heb hem slapend weg kunnen leggen, laatste slokjes van de fles maar weg gegooit. Dit keer is hij dus echt heel moe geworden van alle indrukken. ik verwacht ook niet dat hij nog wakker zal worden vannacht. Het viel me allemaal 100% mee

Groetje Anouk

Niet om je te ontmoedigen maar het kan ook zijn dat ie gaat murrelen en misschien zelfs huilen in zijn slaap of dat ie morgen een huilbui krijgt

Maar fijn dat het zo goed gegaan is.

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

hmmm ik hopp het niet Maar ik verwacht het ook niet hoor, Als hij eenmaal slaapt slaapt hij ook ruim 12 uur door, dus morgen tegen 8 uur weer een dag voor ons. Het kan wel heel goed dat hij morgen niet vrolijk is. Als hij eens een drukke dag heeft gehad is hij de dag er na meestal sjagrijnig. Het duurt echt even voor hij dan weer de oude is. Daarom blijf ik morgen ook maar lekker thuis. Misschien even naar de winkel, maar meer ook niet. Mijn schoonmoeder komt morgenmiddag, verder lekker rustig aan doen

Groetje Anouk

Fijn dat het meeviel. En nu inderdaad hopen op een rustige nacht!

Groetjes!

Doen wij ook Anouk Na drukte komt rust zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers