Fijn dat het goed ging … altijd weer spannend

Blij te lezen dat onze zoon niet de enige is die zo gevoelig is voor veel prikkels! Ik hou hem ook altijd graag bij me met verjaardagen, krijg inderdaad wel eens reacties van ‘tja daar moet ie toch ook aan wennen.’ Heb nu zoiets dat wij bepalen wat en wanneer…
Zijn jullie kindjes ook onrustig als er opgepast wordt? Of naar een kinderopvang gaan? Hoe zijn jullie ervaringen?
Groetjes Jolanda
Wat fijn dat het zo goed gegaan is met Joey.
Wij zijn er eigenlijk heel makkelijk in en Tim vind het helemaal niet erg. Natuurlijk zit hij niet met verjaardagen alleen maar bij anderen op schoot. Haha nu al helemaal niet, want hij kan niet meer stilzitten behalve als hij moe is. Maar van kleins af aan mocht hij van ons wel bij iemand zitten als ze dat wilde. Tim heeft er nooit een probleem van gemaakt en vind al die aandacht helemaal niet erg. Hij heeft geen last van prikkels ofzo, alleen wordt hij wel sneller moe als het druk is geweest. Hij gaat ook 2 dagen naar de creche en dat gaat heel goed, maar als ik hem opgehaald heb en thuis ben is hij heel moe. Dan gaat hij eerst naar bed en standaard een uur later wordt hij wakker en is hij er weer helemaal. Dan krijgt hij dus wat later zijn avondeten en dan nog even spelen en dan zijn bedje in.
Groetjes,
Sandra
Nou meneertje heeft zelfs uitgeslapen tot half 9, dus helemaal perfect
Vandaag gaan we wel rustig aandoen, want een paar drukke dagen achter elkaar weet ik uit ervaring word wel een drama met slapen.
@Jolanda
Mijn ouders passen op maandag en dinsdag op want dan werk ik, en verder in het weekend wel eens als wij iets gaan doen, dan blijft hij daar slapen, maar dan heeft hij nooit last van de drukte hoor. Maargoed, hij is daar net als thuis het enige kind, en krijgt verder ook dezelfde regelmaat als thuis. Er zal alleen wat meer met hem gespeeld worden, en wat sneller bediend worden als iets hem niet bevalt, maar die verwennerij hoort wel een beetje bij opa en oma vind ik, en Joey vind dat ook hélemaal niet erg
Groetje Anouk
Hoi Anouk,
Slapen tot half 9! Dat is even een verwennerij…
Demi heeft er niet zo veel last van om bij verschillende mensen op schoot te zitten. Hij heeft wel last van de drukte bij de oppas. Hij gaat 1 dag naar een gastgezin (meer kindjes), 1 dag naar mijn vader en moeder (alleen) en 1 dag naar mijn schoonouders (nog 2 nichtjes). Je merkt goed of hij met andere kindjes is geweest dan vraagt hij veel meer aandacht. Maar dat duurt meestal maar een halve dag. Het valt bij Demi dus allemaal wel mee gelukkig.
Saskia