Bezoek CB bij 5 maanden

@ Rainbow: Hadden jullie bij het uitbakeren iets gedaan met eerst een armpje enzo of hebben jullie langzamerhand de slaapjes in de doek vervangen door slapen in de slaapzak?

Dani heeft gister zijn prikken gehad, dus moest gister verplicht in de slaapzak. Je merkt dan dat hij gewoon onrustiger is. Zijn ochtend slaap heeft hij bijna niet gehad (misschien 30 minuten). 's middags heeft hij wel goed geslapen (ongeveer 2.5 uur). De avond slaap ging niet zo goed. Na 45 minuten huilen/krijsen en een paar keer bij hem te zijn geweest heb ik hem even uit bed gehaald en getroost en na ongeveer 15 minuten weer naar bed gedaan (toen begong hij weer te gapen) en toen sliep hij wel gelijk in. Rond 21.00 moesten we hem wakker maken voor zijn laatste fles en daarna in bed voor de nacht. Op zich ging dat goed. mijn vriend heeft hem wel een keer gehoord 's nachts, maar hij was meer aan het brabbelen. Vanochtend was hij wel eerder wakker, ongeveer rond 06.00 uur. Hij had zijn dekentjes helemaal weggeduwd en lag schuin in bed, met zijn hoofdje tegen de zijkant van het bed. Tijdens het flesje van 07.00 viel hij al bijna in slaap. Uiteindelijk om 07.45 in bedje gedaan (in de doeken, want dat mag weer) en nu slaapt hij nog. Dus ja het is niet super slecht gegaan…ach ik weet het ook niet… Zit er aan te denken om steeds 1 slaapje te vervangen met een slaapzakje…

Wat betreft de babyfoon Rainbow, die heb ik uit de slaapkamer gehaald. Ik lag er 's nachts echt wakker van. Ik hoorde elke dingetje en steeds dacht ik…oh volgens mij wordt hij wakker. Nu houden we de slaapkamerdeur open van ons. Als hij dan begint te huilen of iets anders dan horen we hem en niet meer de kleine dingetjes.

O ja met al die tweelingen en drielingen op het forum…gezellig hoor haha. Dan wordt Dani gewoon het kleine broertje

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi hoi, Inderdaad ee ndrukte met al die twee en drielingen maar wel gezellig

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Heeft ie nog niemand van zijn leeftijd dan??

Groetjes,

Michèle

Oja volgens mij is Bo rond de leeftijd van Dani en als ik het zo van Wil begrijp is ook Bo een flinke knul. Dani ook met zijn bijna 8 kilo, dus dat klopt dan wel weer, haha

En ze hebben dus een hoop grote broers en zussen. Altijd handig als ze advies nodig hebben!!

Toch nog een tweeling erbij dan???

Groetjes,

Michèle

Ach, het is hier gewoon een grote oergezellige baby-beestenboel met allemaal broertjes, zusjes, tweelingen etc! Iedereen mag meedoen!

Saro, ik herken je verhaal van Dani wel, van dat onrustige slapen en dan heel vast slapen zodra de doeken er weer aan te pas komen. Alsof hij het dan moet inhalen. Wat je denk ik het beste kunt doen, is inderdaad eerst 1 armpje uit de doek halen, dan het andere armpje (ene armpje wel inbakeren dan) en op het laatst beide armpjes los. Julia werd dan wel meteen onrustig. Een armpje eruit ging heel goed. We deden eerst 1 slaapje en dan alle slaapjes en tot slot ook ‘s nachts 1 armpjes los. Al met al heb ik niet het idee dat dit beter werkte dan meteen helemaal alles weglaten…ik vond en vind haar nog steeds een stuk drukker zonder Pacco. Ik zou bij Dani eerst de losse arm proberen en dan kijken of dat goed gaat en langzaam (!) meerdere slaapjes invoeren met los armpje…Toch blijft het moeilijk vind ik. Er is geen echte manier van afbouwen. Bij sommige kindjes werd ’ cold turkey’ afbouwen het beste, meteen hup alles weg. Dat zou bij Julia niet goed zijn gegaan n ik raad het je niet aan. Dani werd ook onrustiger, dus stapje-voor-stapje proberen. Hou je me op de hoogte hoe het gaat? Dani is immers het tweeling-inbakerbroertje van Julia he!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Rainbow, dank je voor je advies!!! Heb ik de komende tijd wel even nodig denk ik.
Ik ga Dani bij het volgende slaapje met 1 armpje los laten slapen. Kijken hoe dat werkt. Op woensdag en vrijdag gaat hij naar het KDV, maar daar laat ik hem nog maar even volledig in de doeken liggen. Als het thuis goed gaat, kan ik daar ook een slaapje laten proberen.

Ik hou je op de hoogte en anders moeten Dani en Julia maar even met elkaar brabbelen

@ mini-boy: oeps. Wist ik niet. Wat mij betreft worden Jurian, Tim en Erik een drieling!

@ Sandra: op het cb ging het goed. Erik was 900 gram gegroeid (nu 11.9 kilo) en is 79 cm. Verder geen bijzonderheden. Volgende keer (eind mei) weer prikjes helaas…

Groetjes!

Ik heb toch even contact opgenomen met het CB. Het zat me niet echt lekker…
Nou ik maakte me dus druk om niets (dat gebeurt hier wel vaker ).
De wijkverpleegkundige gaf aan dat ze bij 5 maanden een extra consult mogen aanbieden aan de ouders en het kindje. Zij doet dat standaard bij een 1ste kindje. Niet al haar collega’s doen dat. Dus mijn schoonzus en wat vriendinnen zullen waarschijnlijk bij een andere wijkverpleegkundige zitten bij dit CB en zijn daarom niet bij 5 maanden geweest.

Er was verder niets met mijn kleine aapie aan de hand

Fijn Mriek dat alles goed was op het CB. Zijn jullie al overgestapt op 2 flessen?

Enne Saro goed dat je even gebeld hebt, dan hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer over te maken. Altijd fijn om te horen dat er niks met je kleine aan de hand is.

Groetjes,
Sandra

quote:
Fijn om te horen dat alles goed is met Jurian. Heb je al even niet meer gezien op het forum. Is zijn koorts ook helemaal weggebleven?

ben druk (zoals iedereen volgens mij … ) en… wist mijn eigen schema nu … vind het met die mini mini baby’s allemaal onzeker maar nu meer zekerheid gekregen waardoor ik minder op het forum kom, en lekker met de kleine ga lopen, spelen.

Wow… bijna 9 maanden. Mag je al fietsen met hem?

Dat doe je goed mini-boy!!! Lekker genieten van je mannetje. Het is volgens mij ook echt een enorm verschil om een kleintje van 4 maanden te hebben (zoals ik) en een kleintje van bijna 9 maanden. Ze kunnen dan natuurlijk al zoveel meer en kan je al echt wat meer met ze spelen enzo.
En fietsen kan inderdaad vanaf ongeveer 9 maanden heb ik me laten vertellen. Als ze goed kunnen zitten.
Wat kan Jurian nu allemaal?

Haha … Jurian kan nog niet veel hoor. Hij draait zich om (alle kanten) en speel met zijn speelgoed. Dat is mobiel in box of blokjes. Ook kraait hij veel van plezier en elke keer weer ander stemmetje. Ligt echt heel gezellig te kletsen.

Verder doet hij NIKS zitten niet, kruipen niet… NIKS…! Hoop wel dat hij dat snel gaat doen… hij is te groot voor de box (lengte 75 cm) aan het worden. Oh ja … alles natplassen als ik hem verschoon dat kan hij ook

Ha ha ha een klein fonteintje dus mini-boy. enne ik denk dat dat allemaal wel komt hoor. Sommige doen het allemaal wat relaxer dan andere

Groetjes,

Michèle

Elk kind heeft zijn eigen tempo mini-boy. Er gewoon lekker van genieten groot zijn ze snel genoeg al wil je bij de eerste alles snel meemaken dat weet ik nog wel heb nu zoiets doe maar rustig aan

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

@Miniboy:

maakt hij soms wel aanstalte om te zitten? proberen overeind te komen ofzo?
en met kruipen, schuift ie ooit zn knietjes onder zn lichaampje als hij op zijn buik ligt?
en meid sommige baby’s kruipen nooit, als hij dadelijk gaat zitten en hij kruipt niet gaat hij waarschijnlijk kontschuiven of misschien ipv kruipen tijgeren.
maakt echt niet uit hoor de 1 doet het wel de ander doet het niet, hij is waarschijnlijk heel snel met praten en wat je zegt alle kanten oprollen.
zo heeft elk kind zn kwaliteiten

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

@ Mini-boy: Erik kruipt ook nog niet hoor! En zitten kan 'ie bijna, maar boeit hem ook niet veel. Kletsen daarentegen, als een oud wijf…haha. Dus ik denk dat hij verbaal wat sneller is en fysiek wat trager…ooit komt het vast goed…

@ Sandra: ja, we zijn sinds afgelopen vrijdag naar 2 flessen gegaan. Heb naar aanleiding daarvan op het topic over het vervallen van de laatste fles nog iets geschreven. Misschien kan je helpen?

Groetjes!

Inge: Hij onderneemt maar weinig pogingen hoor. We hebben hem met 6 maanden in een kinderstoel gezet maar hierin werdt hij niet goed ondersteunt (is zo’n stokke kinderstoel) waardoor hij krom ruggetje heeft en we dit nu tijdje niet mogen doen van het cb. Dus we oefenen wel … maar niet zoveel. Ach we wachten het maar af… hij is niet mega passief dat ik me zorgen ga maken maar… zou zo graag op die fiets willen met dit mooie weer!

Kan me goed voorstellen Mini-boy dat je lekker met je mannetje wil gaan fietsen. Als ze dan die leeftijd krijgen dat ze dat bijna kunnen, kan je ook bijna niet wachten. Gelukkig is de lente nog maar net begonnen & als het straks echt lekker weer wordt dan kan Jurian vast al goed zitten en kunnen jullie lekker gaan fietsen.