Bewust thuis blijven voor je kind of werken?

En het leuke is als ze nog niet leerplichtig zijn dat je nog op vakantie kan in de goedkope periodes

Ik weet ook niet of het zo is dat kindjes beter gaan praten als ze niet naar een kdv gaan of peuter speel zaal. Zou goed kunnen dat het zo is, merk er thuis echter weinig van, want ik heb hier een kletskous hahahahahahahaha
En idd wel fijn dat 4 jarige nog geen leerpplicht hebben, is de vakantie toch een stuk goedkoper!!! Scheelt echt veel joh, als je buiten het seizoen gaat!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ow? Bij ons zaten er geen regels aan, wij zijn toen een week na de carnavalsvakantie geweest… Zal bij iedere school wel anders zijn idd

@ Bakmamma, maar dit is toch pas vanaf 5 jaar??? Als ik het goed lees zo hoor. Wij hebben nog even dan

Groetjes,

Michèle

Idd vanaf 5 jaar, ik bedoelde als ze nog 4 zijn Ik geloof niet dat ik Nikki met 5 jaar ooit heb thuisgehouden…

Ik heb wel eens ouders van klasgenootjes gesproken die wel een dag vrij hadden gevraagd en daar werd over het algemeen niet echt moeilijk over gedaan hoor. Dus theorie en praktijk komen niet echt overeen (hier iig)

Ik weet niet of het echt zo is maar ik heb gehoord dat …als je op de vrije school zit dat je dan gewoon opgehaald mag worden wanneer de ouders het willen!

Ook al ga je ipv 6 uurtjes per dag maar 5 uur…klopt dat?
En montesori school…wat doen die dan speciaal?

Wij zijn aan het kijken waar aaron straks naartoe gaat.

Gr, Danielle

Hoi, wilde toch nog even reageren!
Dat mensen zich zo aangevallen voelen door de reactie van een ander dat begrijp ik niet zo goed. Thuisblijfmoeders vinden wat van werkende moeders en andersom, je kiest niet voor niets voor het een of het ander. Maar je mag er toch ook wat van vinden. Ik vind het heerlijk dat sommigen hier echt een mening durven te geven. En niet hypocriet te zijn en te zeggen dat je de ander zo goed begrijpt. Vaak begrijpen we misschien de ander niet, maar dat hoeft toch ook niet altijd. Ik kan er echt niet van wakker liggen als andere mensen 40 uur werken, en ook niet als ze het anders doen als ik.

Ik ben thuisblijmoeder en af en toe denk ik wel eens ik zou willen werken, net zo als werkende moeders wel eens denken ik wil wel eens thuis blijven. En lullig voor de thuisblijfmoeders, maar ik heb het niet heel druk. Ik heb genoeg tijd. Dus dat thuisblijfmoeders de benen uit het lijf rennen, dat kan ik me ook niet indenken. Het lijkt wel de mode om druk te zijn of te zeggen dat je druk bent. Ik ben niet druk en dat vind ik heerlijk.

En dat sommige moeders echt moekes worden, die hun haar kort knippen (grapje) en zich niet meer verzorgen, en alleen maar over de kinderen praten dat gebeurd bij werkende en thuisblijmoeders. Dat is volgens mij ook een beetje hoe je in elkaar zit.

Idd, wegbrengen, ophalen, snel boterham eten, weer wegbrengen, ophalen, kind weg brengen naar sport (gelukkig niet iedere dag ) of vriendje/vriendinnetje en weer ophalen, tussendoor: het huishouden, ander kind verzorgen, aandacht geven, boodschappen doen en zodra de kids op bed liggen is het puinruimen en wasje doen/opvouwen/strijken…

Ik heb er bewust voor gekozen om te blijven werken na de geboorte van mijn zoon. Ik werkte 5 dagen per week (40 uren totaal) en werk nu 3 dagen per week (24 uren totaal). Ik heb lang gestudeerd en werkte nog “maar” 3 jaar in een superleuke functie als jurist. Dat wilde ik niet opgeven. Voor mijzelf had ik besloten, mocht ik het helemaal niet kunnen trekken, ik altijd nog kon stoppen. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vindt. Onze zoon heeft een redelijk uitgebreide medische geschiedenis, dus ik vond de afleiding (lees geen zorgen) op mijn werk prima. Moet ik er ook bij zeggen dat de oma’s oppassen en ik geen stress en kosten van het kdv heb.

Nu ik zwanger ben van de tweede, is het plan om ook na die tijd te blijven werken. Mijn man neemt dan waarschijnlijk 1 dag ouderschapsverlof op, dus dan gaan de kids 2 dagen naar de oppas (ipv 3).

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Oja, nog vergeten te vermelden (ik drukte weer te snel op “posten”): onze zoon gaat straks wel naar de psz. Ik vind het wel belangrijk dat hij “onder de mensen” komt en niet alleen bij de oma’s of thuis zit. Ivm de vroeggeboorte en medische molen, kon onze zoon het eerste jaar sowieso niet naar het kdv, dus heb ik ervoor gekozen om hem tot de psz nog thuis/bij de oma’s te laten.
Maar ieder natuurlijk zijn eigen plan en ideeën!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Heb alleen het de laatste pagina gelezen, maar dat kindjes van thuisblijfmoeders beter praten is de grootste onzin die er is. Dylano gaa pas vanaf januari naar de psz en er beginnen nu wat woordjes te komen dankzij de psz

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

wat super michele!
Rico heeft ook meer woordjes geleerd, hij hoort andere kinderen goed praten daar en hij vind het dan interesanter om het na te zeggen. overigens besteden ze daar heel veel aandacht op taalgebied

Ik heb nog nooit een moeder gehoord die bewust werkt, maar andersom wel gek he.

Ik zou ook wel thuisblijf moeder willen worden maar het kan financieel gewoon niet ik werk 4 dagen en papa ook en Dion gaat 3 dagen naar het KDV.
Het liefst zou ik een dagje minder willen werken en dat papa full-time gaat maar hij wil ook van zijn zoon genieten op zijn papa-dag.
Als Dion naar school gaat gaat hij 5 dagen werken en ik 3 is het plan (ik doe ook alles in het huishouden)
Als je een kind krijgt en je gaat minder werken worden de inkomsten lager maar de uitgave hoger … probleempje … en wij doen echt geen gekke dingen die klauwen met geld kosten.
Op zich vind ik het ook wel eens heerlijk om te werken en de zorg even uit handen te geven maar er zijn ook dagen dat ik mij schuldig voel, voor alles is wel iets te zeggen.
Mijn ouders hadden een eigen zaak en ik werd ook vaak opgevangen door moeders van vriendinnetjes enzo … toen was er nog geen KDV en ik was ook wel veel alleen thuis en vond dat altijd heel erg.
Ik probeer daarom Dion 100% liefde en aandacht te geven als ik met hem samen ben en altijd voor het slapen even knuffelen en kletsen want dat vergaten mijn ouders vaak en voelde mij daarom vaak te veel en een last voor mijn ouders want ze hadden het altijd druk.
En Dion praat heel goed en duidelijk hoor ! hij is bijna 2 en je kan echt met hem praten en hij snapt bijna alles wat je zegt/vertelt of vraagt.
Straks gaat hij naar een groep waar ook kindjes van 4 zitten en daar leert hij ook weer van.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2m.lilypie.com/C8eFp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - vlokje03 op 01 Mar 2011 20:35:48

Ik hoor/lees regelmatig over moeders die juist graag weer gaan werken ongeacht de leeftijd van het kind. De reden is dan omdat ze gewoonweg niet thuis kunnen/willen zijn en bv de muren op hun af vliegt. Ook de moeders die hun carriere niet op willen geven of minderen. Juist meer geld willen hebben elke maand om hun levensstijl te kunnen bekostigen.

In mijn eigen kiezen deze moeders bewust voor werken @vlokje

Ik werk de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen en dat is wel ok. Het allerliefste zou ik stoppen met werken maar dat zit er niet in. Ik heb hier vrede mee.

nou hier dan de eerste bewust werkende mama !

als ik heel zuinig zou zijn, dan redden we het ook wel met 1 salaris, maar dan word het krap, en dat vind ik heel vervelend, soms wil ik ook nog dingen spontaan kunnen doen…
ik heb zeer veel respect voor thuisblijf mama’s, ookal vinden ze het zelf fijn, het is een zware fulltime baan (en ik spring echt tegen het plafond omhoog na een week) dus ik kies zeer bewust voor werken…
ook kies ik bewust voor het kdv, de opa en oma werken allebei ook fulltime, en ik vind dat de kleine ook met andere kleintjes moet spelen, we hebben nog nie zoveel kids in de omgeving … en bij oma en opa praten ze ook babytaal hahaha!!!

ik vind inderdaad dat iedereen het lekker zelf moet weten, er is voor allebei iets te zeggen, maar ik vind het wel ontzettend funny dat dit onderwerp al 8 paginas heeft, iedereen heeft duidelijk een mening hahaha

Pippy is geboren 17.07.2009

ik heb beide gedaan
Het eerste jaar van Lindsey ben ik thuis gebleven, daarvoor wel altijd gewerkt maar bewust gekozen om thuis te blijven voor de kleine meid, vond dat heerlijk.
Op een gegeven moment kon het niet anders (financieel gezien) en ben ik weer gaan werken. Ik heb een jaar lang gewerkt en vond dat eigenlijk ook wel weer prima. Lindsey naar de kdv en ze vond het daar heerlijk. Vanaf november ben ik weer thuis (ziektewet), moet zeggen dat ik nu meer rust heb dan toen ik werkte maargoed daar komen dan wel ook weer wat andere omstandigheden bij kijken.

Ik ben wel weer van plan om te gaan werken maar dan dus vanuit huis. Ben bezig met een opleiding tot nagelstyliste en dat kan ik dan helemaal zelf indelen, voor mij in ieder geval de ideale oplossing.

liefs,
Rinske