Benaming geslachtsdeel


#61

Hihihi leuk om te lezen De meningen zijn nog een beetje hetzelfde gebleven hier! Alleen Morgan met haar pissie:D hahaha hoe kom je er op!

Groetjes Anouk



#62

Ik geloof dat mijn schoonmoeder het zo noemt en dat is een beetje blijven hangen. Vond zelf een mossel ook wel een beetje te oh oh cherso

Groetjes,

Michèle


#63

Tja… ik heb 2 meiden en sta er eigenlijk niet bij stil tot ik deze topic zag… hahaha… grappige namen allemaal…

Wij thuis noemen het gewoon billen. En dan heel simpel eigenlijk… je hebt als meisje 3 gaatjes… een plasgaatje een babygaatje en een poepgaatje… en mocht mijn dochters er om vragen zal ik het eigenlijk gewoon een vagina noemen. Dat accepteren ze gewoon, voor hun is het maar een naam… of benoeming… ze denken er nog niets geks bij of puberaal…

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#64

Hihihi, heel grappig. Wij noemen het hier pee-pee, en papa heeft idd een grote en wij hebben kleintjes (dat krijg je als je ze in het engels opvoed he ). Over een paar jaar ga ik haar gewoon de “anatomische” woorden leren, maar gelukkig is het in het engels. Wij gebruiken thuis altijd fluitje voor meiden (6 dochters he) en voor papa; piemel, geloof ik. Tja je moet er maar wat voor verzinnen.



#65

whoehahhahaha een platte plasser , nou super logisch, zo logisch dat wij er nie opkomen … man ik zou helemaal dubbel legge hoor !

jah ik vind de namen soms maar verwarrend, poes …ja die hebben wij ook rondlopen dus da vind ik maar niks, sneetje vind ik ook zo sneu… wij of ikke… zeg vanalles hahaha (ook lekker verwarrend) fluitje, flamoes, verJJ (dat zegt oprah) muisje… mijn man zegt altijd muisje,wat ik ook aardig verwarrend vind, weer een beestje zeg maar !

grotje… die had ik nie gehoord bij de dames … hahaha vind ik ook wel grappig maar omdat nu tegen een 2 jarige te zeggen … is ook weer zoiets

Pippy is geboren 17.07.2009


#66

Wat een moeilijke namen allemaal haha Mijn ouders noemden het gewoon altijd plasser. Hoezo kan een jongen en een meisje niet beiden een plasser hebben? Ze hebben gewoon een andere maar daarom zijn het nog steeds allebei een plasser Een jongen heeft gewoon een jongensplasser en een meisje een meisjesplasser Tsja voor mij goed genoeg

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#67

Mijn dochtertje van 3 zegt gewoon plasje en soms pipi. Op die leeftijd vind ik het nog veel te vroeg om het woord vagina te gebruiken, want dat begrijpt ze dan nog niet wat het betekent. Maar ook vanwege dat het voor een meisje van 3 dit woord beladen is, waar zij dan vragen over stelt. En ja wat moet je dan antwoorden op zo’n moment. Nee hoor, zoals ze het zelf benoemt " plasje of pipi " is dan wel goed. Als ze eenmaal ouder is, komt ze vanzelf wel op de naam vagina. Pas dan zal ik haar uitleggen wat het allemaal inhoud, eerder niet.

Groetjes van René