Benaming geslachtsdeel


#41

Haha ik heb ook erg moeten lachen om de plasmuis en het zoeken naar zijn staart.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers


#42

Ik noem het gewoon penis en vagina, ja sorry hoor, maar ik houd het gewoon op die woorden! Maar sinds mijn dochter naar een enegelstalige school gaat noemt ze het Weewee voor plassen en voor haar vagina maar ook voor papa’s penis, prima, whatever!


#43

Nou hoorde ik van de week de benaming “flupke” voor een meisje… Op zich vind ik die ook nog niet zo gek, maar ik houd het wel gewoon bij plasser. Als ze straks groter is en dingen gaat begrijpen vind ik de oplossing van Sje wel aardig. Dan kan je ook uitleggen dat dat ene gaatje privé is, en dat niemand anders daar aan mag komen… etc etc.


#44

Alledrie de gaatjes zijn privé! Althans hier wel hoor!

Groetekes, Sje


#45

hahaha Sje … wat heb jij toch ook altijd lekker gevatte opmerkingen… maar kan niet anders dan dit beamen hoor


#46

Maar jullie weten wat ik bedoel, toch… Of was het nou weer zo’n blonde opmerking. Tuurlijk zijn ze allemaal privé. Denk alleen dat de namen van Sje op bepaalde momenten/situaties handig zijn omdat je heel duidelijk onderscheid maakt. Of ga ik er nu weer te diep op in en steken jullie me de gek aan…


#47

Je kent ons toch… wel zijn bloedserieus


#48

Nou, denk toch dat het voorlopig even plassertje wordt… Mn man vond vagie maar stom… hahaha. Ach, plassen daar is t voorlopig ook alleen voor bedoeld, dus ik vind het wel best. Mn man zei, ja je tut, klinkt toch ook ‘lief’. Maar veel mensen noemen de speen een tut, ook weer zo verwarrend. Plasser(tje) it is.

liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers


#49

@MamaDanique, tuurlijk weten we hoe je het bedoelt maar het was zo’n leuk inkoppertje!

@Liske, het is niet alleen voorlopig om te plassen bedoeld, dat gaatje is voor altijd alleen voor plassen bedoeld. Voor andere zaken zijn er andere gaatjes.

Groetekes, Sje


#50

@Sje, zo leer ik nog eens wat… dank je wel…

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers


#51

Je gaat me toch niet vertellen dat je dacht dat plasgaatje en vagina hetzelfde waren he?

Groetekes, Sje


#52

Hahaha ik lig hier helemaal in een deuk!:smiley: Ik was ff wat oude topics aan het terug lezen, en toen vond ik deze van mezelf… Jeetje wat stom zeg! Hoe ik in de zwangerschap nog helemaal anti-pruumke was…

Ik schaam me bijna om het te bekennen, maar dat belachelijke woord gebruiken we nu toch! Nog niet eens tegen Jessey, maar dat was het eerste en enige woord wat zo gauw in me opkwam toen Joey tot zijn schrik ontdekte dat Jessey’s piemeltje weg was! Is al weer lang geleden, maar toen heb ik dus uit gelegd dat meisjes een pruumke hebben en jongens een piemeltje… En het klinkt helemaal zo gek nog niet, als ik Joey het daar met mijn ouders bijvoorbeeld over hoor praten… Toch een vertrouwd woord voor me:D Hahaha!

Maar nu al jullie meisjes al stukken groter zijn, en sommige jongens inmiddels zusjes hebben, ben ik wel benieuwd hoe het bij jullie verder gegaan is met het bedenken van een woord voor het volwassen woord vagina…

Groetjes Anouk



#53

@Mamasnoekie; ik hoorde bij dames in de dop ook een grappige benaming voor vagina: grotje (hahaha)
rico’s plassertje is gewoon plassertje of piemeltje maar meestal het eerste.
en voormeisjes vind ik nog steeds plasgaatje, maar als je dan moet uitleggen dat er meer bij zit… tja het heet gewoon vagina… we kunnen er wel wat anders van maken dan het is…


#54

Max heeft een plassertje en Eva heeft een sneetje. Als ik haar was, zeg ik: ‘Nu nog even de voorbilletjes’. Dat vind ik voor nu goed genoeg en ook gewoon duidelijk.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers


#55

Ik heb natuurlijk geen dochters, maar ik moet zo om Tim lachen. Die heeft sinds een week zelf een woord bedacht voor mama’s plasser. Wij noemen zijn geslachtdeel gewoon een plasser. Nu heeft hij bedacht dat papa en Tim een lange plasser hebben en mama een platte plasser. Dat zegt hij nu dus ook iedere keer als we onder de douche staan. Echt zo lachwekkend, hoe bedenkt een kind het.

Groetjes,
Sandra



#56

Voor een jongetje gewoon een piemel en voor een meisje een vagina, maar mijn zoon kent die worden nog niet. Hij is 2 jaar, maar wij hebben het nu nog gewoon over plassen en afvegen en hij vraagt niet wat het is. Ik ga er ook geen andere namen voor verzinnen. Zo heet het toch!

En op welke leeftijd ontdekt een kind dan dat hij 3 gaatjes heeft? Dat duurt toch nog heel lang of niet?


#57

@Sandra, een platte plasser. Hoe verzint hij het, inderdaad. Hihi, grappig!

Erik heeft gewoon een piemel en mama’s onderkant heet ‘geen-piemel’. Ook heel logisch

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#58

Bo noemt zijn plassertje gewoon piemel, laatst tijdens het verschonene zei hij, mama, bo grote piemel!!! hahahahaha lag in een deuk!!!
Hij vraagt ook mama ook piemel? En dan zeg ik, nee mama heeftgeen piemel, mama heeft borsten!! Vind ik voo rnu toch even makkelijker uitleggen dan zeggen dat mama een vagina heeft en een appart plassertje. Vind ik nu op deze leeftijd nog een beetje onnodig, tenzij hij er echt naar gaat vragen.
Moest ook zo lachen laatst. We zaten op ons bed, ik wasw mij aan het aankleden, en Bo zat naast mij. Zegt Bo opeens, Bo ook borsten!!! en hij had op de plekken waar zijn tepeltjes zitten, zijn truitje gepakt en naar voren getrokken!!! hahahahahahaa, ik lach echt in een deuk, en toen ik zei, maar Bo , mama heeft borsten maar Bo niet, Bi heeft een piemel. Mama is een meisje, Bo is een jongen, toen werd hij echt bijna boos!!! Bo ook meisje!!! zei hij!! hahahahahaha, mar goed even later was hij toch een jongen, papa ook jongen zei hij!! Ooohhwww soms lig ik zo in en deuk met hem!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers


#59

Hahaha, met Tim kun je lachen! Een platte plasser! En een lange plasser! Bo is trouwens ook erg grappig!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers


#60

Morgan heeft een pissie. Ik heb geen idee hoe we er zo opgekomen zijn maar zo heeft. In het begin had een mossel, maar dat hebben we haar maar weer snel afgeleerd

Geloof dat we allemaal een pissie hebben hier, naar ze heeft wel door dat mamma en morgan meisjes zijn en pappa een jongetje. Maar we hebben allemaal pissies.

Groetjes,

Michèle