Hallo moeders,
Ik weet dat ik nog niet mag klagen, maar Demi slaapt echt hels op het moment. Ze is pas 2 maanden (5 weken te vroeg geboren). Dat slapen 's nachts is op het moment echt drama. Om 23 uur krijgt ze de laatste fles en moet haar dan uit een diepe slaap halen. De fles daarvoor krijgt ze om 19 uur. Ze krijgt al de laatste fles meer en nog wel voor hongerige baby’s, maar ze komt steevast om 3 uur 's nachts en als dat alles was dan is het nog niet zo erg, maar dan gaat ze om half 6 weer lopen jengelen. Ze kan dan echt geen honger hebben, maar weet niet wat ik eraan moet doen. Ben zo moe ervan. Misschien focus ik me wel teveel op het doorslapen en dat het daarom niet gaat, maar wil niet zoals ik gisteren gehoord heb van iemand tot een jaar lang 's nachts eruit. Dat is natuurlijk niet bij iedereen, maar als je dat hoort dan zakt de moed wel in je schoenen. Ik weet dat jullie allemaal zeggen “het gaat echt vanzelf”, maar misschien moet ik haar eigen schema eens laten zien aan mezelf. Dat ik haar niet meer wakker maak, maar kijk hoe laat ze zelf komt vanaf 19 uur ! of dat ik haar eerder moet pakken dus rond half 11 om haar dan niet uit haar diepste slaap te halen. Het is ook niet zo dat ze overdag minder krijgt, want dan krijgt ze al meer dan eigenlijk mag, dus ze gaat het niet 's nachts inhalen. Ze krijgt dan maar wel 50 cc in de nacht, want een volledige voeding zie ik niet zitten. Ze is daar dan ook wel tevreden mee, maar dan denk ik "als je zo weinig krijgt 's nachts, waarom kom je dan ". Echt slecht van me, maar die nachtrust heb ik nu toch wel nodig. Ben kapot !
Liefs Natasja
Wat een zeur ben ik he, maar wil effe mijn ei kwijt.
Ben zo moe!
ooooooooooooooow ik wou dat ik je kon helpen
maar dat kan ik niet helaas!!!
toen die kleine van mij hihi nog kleiner was
kwam ze twee keer per nacht daar had ik niet echt trek in
dus ging ik de tweede keer naar beneden en met een speentje samen op
de bank liggen rekken tot de ochtend
tot ze op een gegeven moment nog maar 1x kwam
is het misschien een optie om (omdat ze toch maar zo weinig drink) dat eens te proberen??? niet bij jou in bed nemen maar beneden op de band in slaap sussen
ik doe maar een gooi hoor!!! ik weet hoe vermoeiend het is maar je moet er echt doorheen vind het zo zielig voor je
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Dus je bedoeld dat ik om 3 uur met haar op de bank ga liggen ??? Rekken met de tut erin ?? Maar raakt ze daar dan niet aan gewend ? Ben zo bang als ik daar eenmaal mee begin dat het dan zo moeilijk af te leren is. Ik weet dat ik gewoon geduld moet hebben, maar snap niet waarom ze in de nacht komt als ze overdag gewoon de juiste en misschien wel meer voeding krijgt ! Zou het gewoon haar ritme zijn om om de 3 uur wakker te worden ??? Elke keer die tut erin doen is ook slopend dus is een flesje 10 keer makkelijker. Ik snap het niet, maar denk je dat het misschien een goed idee is om haar eigen ritme aan te kijken en misschien de voeding van 23 uur naar 22.30 te plaatsen, omdat ze dan uit zo;n diepe slaap komt.
Natasja
ja het blijft jammer dat er niet een gebruiksaanwijzing meekomt he
als ze geboren worden pfffffff
die van mij heeft ook vette gebruiksaanwijzing hoor om gek van te worden soms
maar goed het moet leuk blijven en ik ga niet overal op in hoor
van 23uur tot 3 uur is precies 4 uur en overdag krijgt ze om de drie en savonds van 19uur tot 23uur is ook 4 uur
ja dan heeft ze gewoon nog eten nodig snachts ik kan er niks anders van maken
en die moet echt vanzelf weg vallen je kan proberen om op je hoofd te gaan staan hihihhi maar of het helpt
ik dacht dat ze om een uur of 5 bij jou kwam?? of is dat weer veranderd of was dat julia?? maar ik rekte die van 5 uur toen naar half 7 ging ik anderhalf uur beneden liggen hihi nu denk ik ben gek geweest maarja dat doe je dan
ff door de zure appel heen bijten en anders papa 1x laten gaan dat jij eens even een nachtje door kan halen(of zit ie nu mee te lezen en zegt jaa daaaaaaaag hihi)

ja dat is inderdaad jammer, maar ja dat is niet anders.
Nee papa heeft een 24 uurs dienst dus die komt morgenvroeg weer thuis. Die doet gelukkig ook af en toe de nacht anders dan kun je me wegvegen. Ja ze heeft het 2 nachten gedaan tot 5 uur, maar dat was van korte duur. Het is nu steevast uur. Ja inderdaad 2x achter elkaar van 4 uren, maar ik ga het toch een keer proberen om haar nu om 22.30 te voeden, kijken wat ze doet. Als ze dan om half 3 komt vannacht dan is het echt nog nodig, maar ik vraag het me af of ze het echt nodig heeft. Nou ja ik ben weer even mijn ei kwijt en kan me niet voorstellen dat ze van de een op andere dag die nachtvoeding ineens overslaan. Dat is toch raar. Eerst komen ze om de 4 uur en dan ineens 7 of 8 uur achter elkaar slapen. Ik vind dat zo’n onwerkelijk iets, maar hoop dat ik het binnenkort ook kan zeggen.
Liefs Natasja
ja het is ook raar
toen chloe voor het eerst doorsliep had ze om 23uur een fles gehad
en werd wakker om 8uur!!! we hadden toen kerstvakantie en de volgende dag om 9 uur!!! ongelovelijk toch??? alleen heb ik dat een weekje toegelaten en ben toen die jongens weer naar school gingen ben ik om 7 uur gaan voeden en zet ik in de weekende de wekker (omdat ze niet zo lang zonder voeding mogen) maar nu word ze dus of om half 7 of om 7uur maar ook wel eens om half 6 (soms) en slaapt ze echt niet meer tot 8 of 9 uur , is toch ook gek dat ze dat maar een week gedaan heb
ik zette wel de wekker omdat die jongens naar school moesten maar ze was dan al wakker, dus echt maar 1 week
nu gaat ze niet meer terug smorgens en daar baal ik dan weer van (kan je nagaan dat ik aan nacht rust weer niet genoeg heb hihi)
ik vind het vreselijk om tot 23uur op te zitten eer dat ik er in lig en om half 7 is ze er alweer
zo zie je maar , zit je eerst met die gebroken nachten dan is dat over en dan wil je vroeg naar ben hahahah en zo is elke keer wat
ik hoor jou nu denken loop niet te zeiken muts jij kan tenminste slapen snachts hihihihi ja ik hoor het echt
maar je bent zoveel slaap te kort gekomen met zwangerzijn en dan een pasgeboren baby nou dat duurt ff hoor voor je daar van af bent '
ze noemen het niet voor niks tropen jaren als je kleine kinderen heb
het is natuurlijk niet alleen de slaap die je te kort komt , maar ook de zorg die je hebt en de verandwoording ,zeker als het je eerste is , je wilt alles perfect doen , maar het is best een inbreuk op je leven hoor , hoe leuk het ook is
en misschien niet bewust maar onbewust speelt dat allemaal hoor
en dat is geestelijk weer heel vermoeiend, en daar word je ook dood moe van
ik ben ook de hele dag aan het denken oja shit de pindakaas is op ff opschrijven
of dan zegt iemand hee is er geen pindakaas!! eh ja ik had het opgeschreven maarja
ALS JE HET LIJSTJE NIET MEENEEMT HIHIHI
en dan oja het is dinsdag dan heb damon gym ,dus gymspullen mee
die andere heeft op donderdag gym
dit zijn natuurlijk voorbeelden van mij , maar zo gaat het wel en nu met nog steeds volgens mij die hormonen , kan ik het allemaal niet onthouden en daar word ik gek van
maar goed gaat wel weer over (hoop ik)

He Nancy,
Nee natuurlijk zeur je niet. Ik zou het ook heerlijk vinden als de voeding van 23 uur eraf is. Dan heb je echt lekker heel de avond nog en kom je toch lekker tot rust.
Ja het is inderdaad niet alleen de nachtrust, maar ook al het andere. Ik ben zo ontzettend blij met Demi, maar moet eerlijk toegeven dat ik het nu pas echt heel erg leuk begin te vinden. Ook het feit dat ze te vroeg geboren is, kwam nogal onverwacht omdat ik eigenlijk een keizersnede zou krijgen ivm stuitligging en oeps daar was ze ineens. Je bent er wel al heel veel maanden mee bezig, maar als ze dan eerder komt dan je verwacht en de nodige problemen met zich meeneemt dan is dat echt heel erg wennen. Kan me geen leven meer zonder haar indenken en hou zo veel van haar, maar toch is het nu pas echt leuk aan het worden. Ze gaat reageren en lachen en elke dag is iets nieuws in aantocht.
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEeeeee ze heeft gister van 23 uur tot vanmorgen (moest ik haar wakker maken om 7.15) geslapen. Ze heeft wel gisteren haar eerste spuitjes gehad, maar is toch lekker om in ieder geval 1 nacht door te slapen. Ik en mijn vriend werden eerst om 4 uur wakker, zo van "we hebben haar niet gehoord"en vanmorgen om 6 uur dachten we dit weer. Om 7 uur ging de wekken en toen dacht ik “he ze heeft door geslapen”, maar ik denk dat het door die spuiten komt, lijkt me heel toevallig dat ze nu ineens doorslaapt, maar ik hoop het wel, anders dan is het in ieder geval heerlijk geweest om door te slapen. Om 22 uur gisteren naar bed gegaan en mijn vriend heeft de laatste voeding gedaan dus heb lekker lang geslapen. Heerlijk wat een verwennerij. Zaterdag hebben we een 25 jarige bruiloft dus gaat ze voor het eerst uit logeren, kunnen we ook doorslapen, maar vind het wel heel vreemd om haar weg te brengen. Had jij dat ook toen je een van je kinderen voor het eerst wegbracht om te logeren ?
Nou Nancy ik hoop dat het doorslapen doorzet.
Hoe is het met je mannen op vakantie ? En hoe is het met jou zo alleen thuis ?
Natasja
oooooooooh wat lekker voor je joh
gek he als je dan wakker word en ze is nog niet geweest
IK ZEI HET TOCH HIHI
en als het eenmalig is door die prik dan weet je in ieder geval hoe het voelt en dat het mogelijk is ha
je eerste kind is gewoon het heftigst echt waar wat ik al zei die gevoelens moet je allemaal plaatsen
bij mijn eerste heeft het ook moeten groeien hoor , had in het begin echt wel eens zoiets van is dit het nou?? en nu moet ik op die roze wolk zitten???
nee hoor echt niet
en nu je lekker wat terug krijgt met een lachje enzo heerlijk vanaf nu word je alleen nog maar verliefder echt waar
de liefde die je in je hebt voor een kind kan je je niet op voorbereiden en kan je je niet voorstellen hoe die voelt en langzaam groeit dat zoooo heerlijk
(en er zullen nu heus wel moeders reageren van NOU IK HAD DAT METEEN HOOR nou heel fijn voor ze maar dat heeft niet iedereen)
je moet mekaar ook leren kennnen hoor en het goed op de rails krijgen
ik heb nu mijn derde en loop toch ook te kloten op zijn tijd!!!
al krijg je er 6 dat klooien blijft hoor
alleen toen ik mijn tweede kreeg was ik meteen verliefd om dat je het gevoel kent
(en deze huilde niet hihi)
en je bent natuurlijk bij een volgend kindje makkelijker doe niet meer de dingen die je nu doet
een vrouwtje bij de appie hein vroeg een keer aan mij hoe oud is je dochter??
ze was toen drie maanden dus ik zeg dat
zegt ze pffffffffffffffff dan heb je eindelijk een beetje ritme he!!
zij had er ook drie hihi en voelde met me mee
het is gewoon een feit de eerste drie vier maanden is het moeilijkst
(en moeders die het niet zo voelen gewoon niet reageren a.u.b)

hallo
delano is nu twee aanden en een beetje en slaapt ook niet door nog,
hij krijgt om 23;30 zijn laatste fles en die maak ik al meer en met rijstebloem,
maar hij blijft om vijf uur /half zes wakker worden,afgelopen week erg ziek geweest en kreeg hij een paracetamol bij de laatste fles en toen sliep hij ook tot zeven uur ,nu is hij beter en word weer steevast rond die tijd wakker,vanavond ga ik nog proberen met een fles van 210 ipv 180 want die heeft hij binnen tien minuten op,en weer rijstebloem erbij,kijkenw at hij dan gaat doen vanacht
ik krijg ook sterk het idee dat je er vrij weinig aan kan doen hoor en dat het indd vanzelf moet gebeuren,maar goed een beetje helpen kan natuurlijk geen kwaad,heb wel eerst gevraagd of ik hem al de rijstebloem mocht geven en als hij er goed op reageerde was het geen probleem.
groetjes anouk
anouk nelissen
hee anouk lang niet gezien!!!
ik hoop het voor je dat het snel over gaat
wat vreselijk dat ie zo ziek is geweest
komt dat door de inenting???

het is indd erg druk hier met twee kids hihihih
nee delano is niet ziek geweest van de inentingen maar gewoon flinke griep gehad (van zijn zus)denken we,nu gaat het redelijk alleen hoest hij nog enorm,gisteren weer bij de huisarts geweest en moeten het nog een weekje aankijken anders weer terug,
anouk nelissen
niks waard he als die kleintjes ziek zijn
vreselijk vind ik dat
die van mij was laatst verkouden vond ik al erg hihh
al dat snot zo zielig in dat hele kleine neusje
maar goed het is weer over gelukkig
hihi ik had een hele tijd terug al gelezen in jou profiel over die
20 vogel spinnen??? slaap je nog wel vreselijk zeg
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

hahahah ja hoor ik slaap nog goed her met 20 vogelspinnen(inmiddels al 23)
al was er een twee weken geleden wel eentje ontsnapt en dat heb ik mijn vriend ook niet in dank afgenomen,maar hij kon er niks aan doen hoor was een nieuw terrarium en deze bleek (achteraf)niet goed te zijn,
spin hebben we weer gevonden gelukkig anders was ik verhuuist met mijn kinderen.
spinnetje heeft ook een weekje straf gehad in een plastic doosje met deksel hahahahah.
ja als de kids ziek zijn is het erg vervelend overdag is het nog te doen maar snachts ben je zelf ook bekaf,als hij blijft hoesten vandaag krijgt hij toch weer paracetamolletje vanavond dan slaapt hij in iedergeval de nacht goed en maakt me overdag niet veel uit.
anouk nelissen
nou jij liever als ik hihi
ik ga al out als er zo’n joekel van een huisspin rond rent hier
wij hebben een heel oud huis dus dat komt nog al een voor ie ieiei
nou die doen niet onder kwa grote met een vogelspin maar dan een stuk
dunner natuurlijk
ohhh nu ik het opschrijf krijg ik al kippenvel
ja dat heb ik ook altijd op de dag geen probleem maar snachts wil je er het liefst naast gaan liggen om alles goed in de gaten te houden en dan ben je blij als het weer ochtend is hihi
maar goed hopen dat ze niet al te vaak ziek worden toch??

hier lijkt het erop dat benita toch ook weer ziekjes word en delano hoest og al steeds pffffffffffff vanavond allebij een pcm en toet welterusten,
maar goed vind je het gek met dit zpokken weer hier .
anouk nelissen
Hallo allemaal,
Nou Demi slaapt tot nu toe nog steeds door, maar komt rond kwart over 6 en dan pas o 7 uur dus hoop dat het zo blijft. ben zo blij daarmee. Vandaag gaat ze bij mijn schoonmoeder slapen dus hoop dat het dan nog zo is.
Ik kan tijdelijk niet reageren, omdat mijn computer in de frut ligt, maar zit nu even bij mijn schoonmoeder te internetten dus hoop jullie volgende week weer te antwoorden.
Nancy hoe is het zo alleen ? Hoe is het met je moeder ? Ik zal het volgende week pas zien, maar wil je toch even steun toewensen!
Liefs natasja
oh natasja wat lekker dat ze doorslaapt zie je nou wel
hihihi het komt echt vanzelf
nou ben inmiddels niet meer alleen , het hele zooitje is weer terug ze zijn vrijdag nacht gaan rijden , en stonden vanochtend om kwart voor 5 op de stoep
met me moeder gaat goed ze konden niet iets vinden op de ct en toen weer een echo en die vlek was gekrompen, haar longen waren goed en haar bloed ook
dus geen enge dingen , ben zo opgelucht heerlijk
jammer dat je buiten gebruik bent maar ik spreek je volgende week wel
of gewoon wat vaker bij je schoonmoeder op de koffie

He Nancy,
Nou gelukkig zijn je mannen weer terug en is het met je moeder goed gelukkig. Wat een opluchting he ?
Nou het doorslapen gaat goed, maar ben sinds eergisteren over gegaan op 5 voedingen omdat ze dat zelf aangaf. Moest haar elke keer wakker maken voor een voeding en nu komt ze 's nachts om 5 uur elke keer, maar krijgt wel meer voeding, dus ik denk dat ze er even aan moet wennen.
Ik heb weer internet, maar mijn mail is weg dus moet nu elke keer kijken of er iets gebeurt is hier op het forum/
Natasja
hey
gezellig dat je er weer bent!!
ja ik moet ook naar 5 flessen gaan en dan lekker met fruit beginnen
gisteravond dronk ze ineeens haar fles niet leeg om 23uur
zegt mijn man niet meer geven ,maar dat kan niet want dan gaat ze ineens van 6 naar 4 voedingen en dat is te drastisch
dus ik ga van de week ook mijn hele ritme omgooien (misschien gaat ze dan beter slapen op de dag hahahaha keep on dreaming

Ja ben ook erg blij dat hij het weer doet. Heb het ikkebenne erg gemist.
Ja jij zit nog steeds op 6 voedingen he ??? Ja ik vond het wel fijn die 6 voedingen, maar merkte gewoon dat ik ze elke keer wakker moest maken voor de fles. Dus heb even gekeken wat haar ritme is en na de eerste voeding slaapt ze tot 11 uur en dan moet ik haar nog wakker maken dus ben maar op 5 voedingen over gegaan en dan wel meer natuurlijk, maar ze is wel een beetje uit haar doen omdat ze nu dus 's nachts nog een keer om 5 uur haarzelf laat horen, maar hoop dat het maar van korte duur is en dat ze gewoon weer door gaat slapen.
Natasja