Je leven veranderd heel erg met de komst van een kindje, dat zal iedereen wel duidelijk zijn… Maar ik vraag me af of je ook veel dingen anders doet, of helemaal niet meer doet nu er een kind is? En merk je echt dat je minder geld te besteden hebt doordat je nu luiers en voeding etc moet kopen?
Ik ben zelf wel erg veranderd vind ik… Ik ben redelijker geworden, denk beter na voor ik iets zeg dan vroeger.
Ook gaan wij niet meer veel weg, zoals vroeger… Toen gingen we elke week wel eens uit eten of ergens wat drinken. Daar hebben we nu ook geen geld meer voor, maar dat vind ik niet lastig omdat het toch niet zo vaak meer kan ivm oppas vinden voor de kindjes.
Ik ben ook veel opgeruimder geworden in huis, en ik maak vaker schoon. We eten ook veel gezonder dan voor de kindjes er waren, toen was het wel erg vaak een makkelijke hap, bestellen of afhalen…
Ook ben ik veel voorzichtiger geworden, zoals bijvoorbeeld in het verkeer… Ook als ik de kinderen niet bij me heb let ik nu veel beter op dan vroeger, omdat ik bang ben dat mij iets overkomt en ik zo Danny met de kinderen achter laat, veel meer verantwoordelijkheidsgevoel dus…
Eigenlijk is alles wel heel geleidelijk gegaan, het is niet zo dat ik echt het gevoel heb dat ons leven in een keer totaal omgegooid is. Dat zal ook wel komen omdat we heel bewust hebben gekozen voor kinderen denk ik… Hoe is dat bij jullie? Ben je er ook zo makkelijk in gerold, of koste het moeite? Of is je leven nog precies als vroeger maar dan mét kind(eren)?