Ben een beetje moe van me broertje

Ja zo denk ik er ook over. Morgan was vorig jaar ook nog piep inderdaad.

Nou ja dat speelt ook mee, ik ben elke zaterdag alleen met Morgan en op de voetbal in princiepe ook. Niet dat het niet leuk is maar het is soms wel vermoeiend zeker als zo’n ukkie buiten wil spelen, want dat kan ze natuurlijk nog niet alleen.

Maar Mervin zou dan stoppen vanwege zijn enkel. Op zijn 12e zijn zijn enkelbanden finaal afgescheurd. 2 dagen voor een selectiewedstrijd. Hij had prof kunnen worden. Sinds zijn 18e heeft ie helemaal geen enkelbanden meer en hij mag dus eigenlijk niet eens meer spelen, maar ja eigenwijs. En nu merkt ie dat zijn enkel pijn blijft doen, het gewricht doet steeds veel pijn dus ik denk dat het kraakbeen aan het wegslijten is. En als hij nog wat met Morgan wil ondernemen zal hij keuzes moeten maken. Maar het is wel een moeilijke al denk ik dat ie er al wel uit is maar het hardop zeggen doet pijn.

Groetjes,

Michèle

Haha ja mannen kunnen wat dat betreft erg eigenwijs zijn. Ondanks blessures oid toch gewoon doorspelen. Kan me voorstellen dat Mervin het moeilijk vind de keuze te maken. Als je voetballen erg leuk vind is het moeilijk om daarmee te stoppen. Aan de andere kant is zijn gezin natuurlijk ook erg belangrijk en wil je daar ook leuke dingen mee doen.

Moeilijk hoor, maar als ik je zo hoor dan gaat hij toch voor zijn gezin kiezen. Ja, het is nu even moeilijk. Maar wie weet als hij gestopt is en beseft wat hij ervoor terug krijgt het toch wat makkelijker wordt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Hij kiest ook voor zijn gezin. WAt het alleen het moeilikst maakt is dat hij dit team gestart is en hij is al jaren captain dus het is niet even stoppen voor hem. Het heeft hem in moeilijke tijden altijd op de been gehouden dus hij sluit echt een heel hoofdstuk af.

Maar hij weet waar hij het voor doet, hij heeft al hele plannen voor de zondagen en zo

Groetjes,

Michèle

Ja, kan me goed voorstellen dat je dat niet zomaar afsluit.

En, zijn het wel leuke plannen die hij aan het maken is

Groetjes,
Sandra

Nope enne ik denk als hij stopt dat het team ook niet lang meer bestaat. Hij heeft het tot nu toe bijelkaar kunne houden, maar dan ook niet meer, maar das onze zorg niet.

Ja leuk he, wat dat bereft kan ik wel veel met hem. Hij kan makkelijk een dag bankhangen zeg maar maar ook net zo makkelijk weggaan. Alleen moet je hem geen 3 dagen laten bankhangen want dat kan ie dan weer niet.

Groetjes,

Michèle

Jammer dat het team dan uit elkaar valt. Maar net wat je zegt, dat is dan hard gezegd zijn probleem niet meer. Als ze niet meer verder willen dan houd het gewoon op.

Echt lekker straks weer een dag met zijn drietjes. De ene keer weg, de andere keer lekker thuis…niks mis mee hoor. Lekker van genieten.

Groetjes,
Sandra

Oh maar dat ga ik ook zeker doen. Dan kunnen we tenminste ook eens naar mijn moeder toe. Die woont bij Hoorn en das voor even heen en weer te ver. Dus als we dan op zondag gaan dan neem ik op maandag vrij (Mer heeft al vrij op maandag) en dan kunnen we blijven slapen.

Groetjes,

Michèle

Oh ja dat is inderdaad wel lekker. Want alleen op zaterdag met het openbaar vervoer daarheen doe je ook niet snel. Het is toch een hele afstand vanuit Den Haag.

Groetjes,
Sandra

Ja inderdaad enne dan zou ik ook niet thuis komen 'savonds en dat vind ik voor Mer weer zo ongezellig. Maar toen ik net Morgan haar buggy in de zaak haalde zei hij dat ie vanavond een paar telefoonjes ging plegen en dat ie waarschijnlijk zondag zijn laatste wedstrijd speelt. Hij had vandaag bij een ortopedische winkel gevraagd of een brace zou helpen, zij zeiden ook dat dat geen zin meer heeft want er is niet om te beschermen omdat zijn banden weg zijn en zijn gewricht al aangetast is. Hij had wel tranen in zijn ogen bijna, maar hij weet dat het niet meer kan zo. Ik begrijp hoe hij zich voelt. Ik zou naar de keurploeg van het nkteam turnen gaan toen mijn meniscus afscheurde. Ook al mijn dromen weg, alleen ik heb tot nu nooit meer gesport daarna, lichamelijke oordzaak en wat ik wel kon vind ik niet leuk. Dus ik sport nu voor het eerst in 19 jaar weer.

Groetjes,

Michèle

Jammer dat ze hem bij de winkel ook niet meer verder konden helpen. Het is toch vervelend als je om medische redenen moet stoppen en niet omdat je er zelf 100% achter staat. Gelukkig heeft hij er zelf alles aan gedaan om toch nog verder te kunnen voetballen. Helaas is er niks meer wat er aan gedaan kan worden. Klinkt makkelijker dan het is, want hij zal het af en toe nog best wel moeilijk hebben. Maar gelukkig krijgt hij er een leuke dag met zijn gezin voor terug. En hij kan zichzelf niet verwijten dat hij er te makkelijk mee gestopt is.

Voor jou ook heftig Michelle dat in 1 keer al je dromen weg waren. Kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk dat voor je is. Tenminste ik heb het zelf niet meegemaakt, maar om je eigen droom die opeens waarheid begint te worden op moet geven lijkt me niet makkelijk.

Groetjes,
Sandra

Hij heeft er nog een keer over nagedacht. Hij stopt na de winterstop, dus in december speelt ie zijn laatste wedstrijd. Op deze manier kan hij ze aan het idee laten wennen, een nieuwe captain laten ‘kiezen’ en kan hij zelf rustig afscheid nemen zeg maar. Die paar wedstrijden zullen het verschil niet maken.

En ja dat was ook moeilijk ook omdat ik zo jong was. Later krijg je wel andere dromen en ik weet niet of ik het nu nog zo leuk zou vinden om zoveel te moeten trainen om aan de top te blijven, overigens zou ik nu al uitgerangeerd zijn hoor met 30, en wie weet wat voor blesures ik gehad zou hebben. Maar dat is als als als. Ik ben nu ook heel tevreden met mijn leven en gelukkig zijn er andere dromen voor in de plaats gekomen.

Groetjes,

Michèle

Zo even terug op het topic komen. Mijn broertje belde met vanmiddag. Of hij langs kon komen. Hij had namelijk papieren van zijn uitkering nodig want hij was bezig met een begeleid kamer woning.

Vanavond komt ie eten en horen we de details. Oh ik hoop zo dat dit lukt.

Groetjes,

Michèle

Dat zou zeker fijn zijn, z’n eigen plekje met begeleiding. Ik hoop het ook, dat zou wel een hoop rust geven denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hij belde alleen om 5 uur. Hij zat bij vrienden en had het zo naar zijn zin. Of hij ook morgen mocht komen. Ik heb gezegd dat het goed was. Contact met vrienden is heel belangrijk, maar dat ik wel een vriendin op bezoek krijg die ik al heel lang niet gezien heb en dat snapte hij wel dus hij blijft niet lang.

Groetjes,

Michèle

Ben benieuwd, nog even uitstel dus!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Yep en afstel. Hij belde vanmiddag dat ie de papieren nu noet nodig had het kon ook zo. Dus we wachten maar even af.

Groetjes,

Michèle

Ben benieuwd, hoe lang zou het gaan duren voordat hij uitslag krijgt over het begeleid wonen?

Oh, da’s vaag. Nou ja, hopelijk gaat het wel door allemaal!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Ben benieuwd, hoe lang zou het gaan duren voordat hij uitslag krijgt over het begeleid wonen?

Geen idee. Ze hadden het eerst over minimaal 6 maanden wachtlijst. Maar mijn moeder heeft wel laten weten dat ik de enige ben die hij in de buurt heeft en dat ik werk, een baby heb en mijn gezondheid niet goed is, maar dat ik me wel dood zou lopen voor hem en daar heeft niemand wat aan. Dus ik weet niet of ze dat in ovverweging erbij genomen hebben.

@ mriek. Ik hoop alleen maar dat ie niet te nonchalant denkt en dat het daardoor niet doorgaat want dan ben ik best een beetje boos op hem.

Groetjes,

Michèle

Wat spannend Michelle!

Hoop zo voor hem en ook voor jullie dat het gaat lukken om een begeleid wonen kamer te krijgen. Zou voor jullie ook heel veel rust geven.

Groetjes,
Sandra