Moet even me ei kwijt hoor meiden. Sommige hadden het al door maar voor degene die het niet meegekregen hadden. Mijn broertje is sinds ruim 2 weken opgenomen. Hij belde mij zo’n twee weken geleden dat het niet goed ging met hem en of ik naar hem toe wilde komen. Ik trof hem in zeer verwarde toestant aan en ik heb hem meegenomen naar het ziekenhuis. Daar de crisisdienst laten komen toen bleek dat ie lichamelijk niks had. Hij zat in een psychose. Dit is al de 2e.
Mijn broertje is schizofreen, althans ooit is diagnose gesteld maar ze zaten nog in het medicatietraject. 6 maanden geleden besloot mijn broertje dat ie niet schizofreen was en stopte met zijn medicijnen. 3 maanden ging het goed, daarna ging het minder tot nu dus weer een opname. Mijn moeder woont in het noorden van het land dus sommige dingen regel ik en sommige dingen regelt zij. Ik doe de spoed zeg maar en zij de dingen die geen spoed hebben.
Maar goed nu is hij dus weer aardig bij. En nu moet even alles snel geregeld worden. Andere huisvesting want waar hij nu woont moet ie weg, overigens buiten zijn schuld om, en alles moet nu en snel en hij vind dat alles om hem draait. Afgezien van zijn ziekte is hij 21 en nu pas echt aan het puberen. Dus het is allemaal best vermoeiend soms.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb alles voor hem over, binnen grenzen natuurlijk. Maar dat gedram is heel vervelend (dat heeft hij van zijn vader overigens) en heel vermoeiend. Hij snapt niet dat ik ook mijn gezin nog heb. Hij weet het wel, maar hij snapt het niet. Op dit moment draait alles even om hem (in zijn ogen). Mijn moeder zegt al dat ik me niet moet laten manipuleren door hem en dat doe ik ook niet maar het is wel zwaar. Hopelijk kan hij snel begeleid gaan wonen want dat proberen ze te regelen. Dan wordt het voor mij en onze moeder ook makkelijker.
Maar goed ik moest het even kwijt.
Groetjes,
Michèle