Beetje rotgevoel na bezoek cb

Voordat we gaan eten (ik reageer straks op de andere topics), moet ik toch even kwijt dat ik een beetje een rotgevoel heb na het bezoek aan het cb vanmiddag. Het begon al toen Eva werd gemeten: ze was maar 77,5 cm dus slechts 2 cm gegroeid in een half jaar tijd, Ze woog 10,5 kilo. Ik had dat gewicht wel gedacht, ik dacht meer aan 11 kilo, maar ik had verwacht dat ze toch echt wel rond de 80 cm zou zijn. Maar goed.

Bij de verpleegkundige legde ik uit dat ik Eva pittig vind en dat ik best wat tips wilde hebben om haar structuur te geven. Ze begreep het en gaf wat goede tips. Maar het leek opeens alsof Eva alleen maar pittig was en niet lief. Terwijl ze óók lief is!

Ik moest zeggen welke woorden ze kende en ik noemde wat dingen op. ‘Als ze een hond ziet, weet ze dan ook dat die ‘waf’ doet?’ Nou nee. Eva kent helemaal geen dieren, laat staan de bijbehorende geluiden. ‘Geeft ze steeds met eenzelfde woordje aan dat ze bv wil drinken?’ Nee, ze wijst alleen en zegt ‘eh-eh’. Ze dronk dus ook nog steeds uit een speen. Dat moeten we nu echt afleren, in plaats daarvan mag ze dan nog wel een tuit. Het was niet zo’n probleem. Ze moest allerlei truukjes doen, waaronder piepkleine blokjes op elkaar zetten. Dat kon ze niet. Ze gooide alles op de grond. De verpleegkundige gooide een bal en normaal roept ze dan ‘bal’, nu bleef het stil. Ze speelde wel met de bal. Ze kon niet alles wat die verpleegkundige vroeg. Dat was verder niet erg.

Ik vroeg naar haar lengte en gewicht. Lengte was onder het gemiddelde, gewicht iets erboven. Ik vroeg of alles een beetje in verhouding was. Nou, ze was toch iets te zwaar voor haar lengte. Toen voelde ik me helemaal zo van: ‘Oh!’ Eva krijgt bijna geen snoep hier. Ik baalde een beetje, omdat ze helemaal niet dik is, maar gewoon te weinig gegroeid is in de lengte! Het was ook geen probleem, want vorige keer was ze juist veel gegroeid en weinig bijgekomen. Dat trok wel weer recht. Maar toch. Nou heb ik wel het idee dat het cb snel zeurt over gewicht, want bij mijn vriendin, collega, buurmeisje en vriend van mijn ouders was het hetzelfde verhaal. Die kindjes zijn ook geen van allen dik!

Ik kwam thuis en had niet echt een goed gevoel. De nadruk lag deze keer op dingen die Eva niet kan en dan was ze ook in verhouding wat te zwaar! Niks om me druk over te maken, maar toch…ik let er al zo goed op dat ze niet te veel zoet krijgt. Maar ze blijft een uk! Ik zag meteen voor me dat ze een klein propje zou gaan worden, terwijl daar nu nog helemaal geen sprake van is. Ik ben dat zelf ook niet en papa ook niet. Maar het ging er ook om dat Eva zo pittig is en ik vond dat het net leek alsof ze lastig was en ook nog achter op andere kindjes…Dat hebben ze helemaal niet gezegd, maar ik voel me niet helemaal ok. Ik wil graag laten zien wat Eef allemaal kan enzo en nu leek ze gewoon…nou ja, niet mijn Eef. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Ik werd een beetje onzeker van dit bezoek, terwijl ik normaal juist altijd met een goed gevoel terug kwam! Maak ik me nou druk om niks?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Ik snap je verhaal wel hoor, maar ik zou je er niks van aantrekken. Zolang jij weet dat Eva thuis wel bal zegt en totaal geen snoep eet is het goed toch. Jij weet het beter. En nu geen rotgevoel hebben hoor. Eva is ook LIEF en iedereen weet dat.

Liefs

och, die kleine man hier zei tot zijn 2de verjaardag ook helemaal niets, hij wees en zei inderdaad eh eh , zijn zus en broer pakten dan wel wat ie wilde

maar je gelooft het of niet, je herkent hem niet weer , hij word over 3 weken 3 en heeft een heel grote woordenschat en stopt niet met kletsen, over alles heeft ie wel een mening die ook luidkeels gehoord moet worden door iedereen…

cb is een gemiddelde lijn en gemiddelde kinderen bestaan nou eenmaal niet

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ja Rainbow je maakt je druk om niets en dat weet je zelf ook Maar kan zo goed je gevoelens voorstellen.

Dat is toch het leukste wat een cb kan doen, de nadruk leggen op de dingen die niet goed zijn en ze niet goed doen.
Ik ben bang dat ik 12 april hetzelfde lot sta te wachten, want Dylano praat niet. stapelt echt geen blokjes en noem mar op, maar maak me er niet druk over. Hij snapt alles wat ik bedoel en is daar meer mee bezig dan met ander dingen, en zo is dat bij Eva ook.
Qua gewicht geen idee wat normaal is maar op de foto’s die ik zie is Eva niet dik. Vind de meeste kindjes van die leeftijd juist molliger.

Wat afleren van de fles succes ermee, Dylano heeft hem niet meer en drinken is hier drama. (te weinig)

Dus meis laat zeuren die hap (maar dat weet je zelf ook wel)

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ook ik zal je even bevestigen in iets wat je allang weet…

Eva is de liefste meisjespeuterpuber die er is;
Eva is níet dik;
Eva snoept amper;
Eva praat thuis heus wel;
Eva kan weer dingen die een ander kindje van haar leeftijd niet kan;

Kortom: Eva is prima in orde!

Jemig, net of ze nu al examen moeten afleggen bij die CB’s. Ze hebben nog hun hele leven om te moeten presteren; lekker laten gaan, jullie weten wel beter. Enne: supergoed dat je tips hebt gevraagd voor het gedrag van Eva! Dat moet juist een heel positieve aantekening in hun dossier worden, als je het mij vraagt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ha ha ha dit doet mij denken aan mijn buurjongetje. Due kletste thuis de oren van je hoofd en bij het CB zei hij niks en reageerde ook nergens op. Dus ze wilde hem als doof gaan bestempelen. Mijn buurman stuurde die muts toen naar buiten en ze moest uit het zicht blijven. Mijn buurjongetje begon meteen te kleppen en alles te doen dat ie moest doen en toen ze weer binnen kwam was ie weer stil. Het mannetje is gewoon heel verlegen. Maar bijna had ie een stempel gehad alleen omdat ie niet in hun straatje wandelde.

Wat ik wil zeggen is jij kent Eef en je weet wat ze kan. Boeiend dat ze niet weet dat een hond waf zegt en boeiend dat ze heen blokjes bouwen wil. Ze kan weer andere dingen. En ja ze is pittig maar wat je zegt ook heel lief en dat weet je. Dus niet druk om maken en alleen maar lachen. Oh ja enne je hebt ook wat meer last van je hormonen nu misschien dan komen deze dingen ook gevoeliger aan denk ik.

Groetjes,

Michèle

Ik begrijp je ook wel hoor. Misschien zit je momenteel ook niet lekker in je vel en kun je dit nu even niet hebben terwijl je er anders zo over heen loopt. En Eva is gezond. HEEL BELANGRIJK. We willen allemaal dat ze goed eten en drinken en goed groeien zoals het hoort en praten enzovoort enzovoort. Maar het zijn ook mensjes en geen machines die je kunt voorprogrammeren. Je zult zien dat Eva meer dingen opslaat in haar koppie en dat ze het in een keer alles eruit flapt. En dat hier dan een topic staat van. "Dit is ongelooflijk maar waar"
En het CB ach ja.
Meid je weet beter en morgen voel je vast alweer een stuk anders.

Groetjes Carolien

Ik kan me je gevoel wel voorstellen!
Alleen wat ik niet helemaal begrijp…je hebt zelf aangegeven dat Eva een pittig meisje is ( waar overigens niks mis mee is hoor, er moet wel wat bijzitten vind ik) en het CB geeft jou goede tips.
Ze zeggen dat ze niet TE dik is, en het was ook niet erg dat ze niet alles kon wat er werd gevraagd…
Dus hoe komt het nou dat je zo’n gevoel hebt? Ik denk dat je het jezelf te moeilijk maakt want volgens mij heeft het CB niks echt negatiefs gezegd toch? Ik kan me voorstellen dat je er niet helemaal happy mee bent maar probeer het te relativeren meid! Makkelijk gezegd hoor, iedereen wil dat zijn kind het goed doet en zeker op de momenten dat er een “prof” mee kijkt. Maar ja, ze hebben een eigen willetje he? Alles komt goed met je meissie hoor!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

O, ik begrijp je gevoel zo goed!!
Zelf weet je altijd wat ze allemaal doen, en hoe goed het gaat.
En op het cb laten ze het natuurlijk niet zien, terwijl je het graag wil

Verder is Eef ook helemaal niet dik!
Toen Seth gewogen en gemeten was zeiden ze juist dat ze dachten dat hij wat zwaarder was, omdat hij best een beetje stevig is.
Nou hij heeft gewoon lekkere spekkies.

Het gaat hardstikke goed, zoals het nu gaat. Enne jij bent toch ook niet lang, waarom zou Eef dat dan ineens wel worden?

Eva is gewoon jouw lieverd, en dat is toch het belangrijkste!
Laat ze bij het cb lekker stikken.
Liefs, Anne

Nou, het zijn misschien hormonen, maar ik voel me juist bijzonder goed? Ik heb energie voor 10, ook met verhuizen…Ik heb totaal geen last van emo-gedrag ofzo. Het vreemde is ook dat de verpleegkundige ook gewoon vriendelijk was? Dat is het dus allemaal niet. Het was meer gewoon van: je denkt dat je het goed doet en dan opeens zegt je kindje niks, doet het niks en is het opeens iets te zwaar? Raar, het verbaasde me ook. Eva heeft wel een dik buikje, maar dat is ook het enige. Ze moet juist altijd een riem om, omdat haar broekjes anders afzakken? Het zal dan wel. Ze at vanavond prima, lekker aardappel en zalm. Dat is het belangrijkst! Mijn neefje wilde destijds ook geen toren bouwen en toen schreven ze op: KAN geen toren bouwen. Terwijl hij het wél kom! Bij Eef schreef ze op: ‘Geen zin om toren te bouwen’, dat klopte ook. Dat verhaal van Michele is helemaal van de gekke, dat ze dat knulletje als ‘doof’ bestempelden! Eva zegt ook niet zo veel nog, maar kletst wel op haar manier: nanana, brrrrr, babababa en zo verder! En ze zegt woordjes na. Ze behoort niet tot de snelsten, maar is gewoon gemiddeld denk ik. En ze is slim genoeg, anders zou ze ook niet zo gehaaid kunnen zijn! Mijn neefje zei ook weinig en nu…hij voert het hoogste woord en verzint in de klas alle spelletjes. Hij heeft zich tot leidertje ontpopt, terwijl hij als kind onder mijn moeders rok ging zitten als er mensen aan kwamen! Het zegt dus niks! Het was alleen niet wat ik verwacht had zeg maar…Ik zei vanavond tegen Eef: ‘Eef, kom eens?’ Toen kwam ze aangelopen. Ik hield mijn armen open en gaf haar een hele dikke knuffel. Die heeft ze toch verdiend!

Oh echt wat zijn het soms toch lastige mensen daar op het cb. Laat je niet gek maken rainbow, wat ik altijd lees over eva is dat ze het(ondanks diva gedrag) hartstikke goed doet. Zie op de foto ook geen dik meisje hoor, maar een lief mooi peutertje. Luna presteerde het ook altijd om op het cb niks uit te voeren, maar JIJ weet wat ze allemaal wel kan. Nogmaals kop op meid, laat je niet gek maken door die lui…

Gr Patries

quote:
.Ik zei vanavond tegen Eef: 'Eef, kom eens?' Toen kwam ze aangelopen. Ik hield mijn armen open en gaf haar een hele dikke knuffel. Die heeft ze toch verdiend!

Daar wordt ik nou helemaal emo van. Dat maakt je dag toch goed. Niets meer aan toe te voegen.

groetjes Carolien

Hé gekkie niet zo onzeker doen hoor… Die meid van jou heeft het prima gedaan.Jurian doen thuis heel veel (in mijn ogen) maar op het cb doet hij NIKS. Ik weet dat hij het wel kan en dat hij zelf goed in zijn vel zit dus … weg met je negatieve gedachten hierover en geef eef ook maar een dikke knuffel van ons!!

Ik wil niet heilig doen hoor maar nu wordt het CB een beetje negatief belicht.
" Laat die lui toch"
" Ze hebben altijd wat te zeuren…"
Volgens mij geeft Rainbow aan dat hetgeen het CB zei helemaal niet echt negatief WAS!
Ik weet ook heus wel hoe ze KUNNEN zijn maar in dit geval is dat toch niet zo?
Enne, ik heb er geen aandelen hoor

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

He, dit doet me weer goed! Ik had het er met mijn vriend over en hij begreep mijn gevoel gelukkig wel, al was het nergens voor nodig. Tja, soms denk je gewoon: nou zeg! Weet je zelf amper waarom? Ik vond het ook niet eens echt erg dat ze weinig deed en zei, wel dat ze dat van haar gewicht zei. Dat ligt bij mij gevoelig, omdat mijn zus mij vroeger altijd inpeperde dat ik dik was. Dat wás ik niet, maar ze wist dat ze me daarmee kon treiteren en dat deed ze dan ook veelvuldig. Ze zei dan: ‘Ik ben SLANK, JIJ bent VOLSLANK!’ Heel vervelend en dat deed mij ook echt wel pijn. Eva krijgt haar hele leventje al te horen dat ze groot en stevig is, wat ik totaal niet begrijp? Zelfs een van haar oma’s (schoonmoeder) zei dat laatst. Terwijl er op het feestje een meisje van Eva’s leeftijd was dat echt van die dikke handjes had. Vreemd. Jullie zeggen dat ook nooit over haar! Ze was groot met haar geboorte, maar zat daarna altijd op de middellijn. Nu toevallig IETS erboven. Ik wil Eva gewoon beschermen, dat ze daar ook niet mee getreiterd wordt, zoals ik door mijn zus. Ik vind het zelf ook nog steeds vervelend als mensen beweren dat ik dik ben, zoals toen ik zwanger was. Iedereen zei me 100x dat ik een dikke was en na 100x ga je het onderhand ook wel geloven! En na de bevalling was het dan weer slijmend: ‘Oooo, wat ben JIJ snel slank!’ Wat een hypocriet gedoe. Ik probeer me er nu niks meer van aan te trekken, maar van mijn lieve Eefje moeten ze afblijven. Mijn vriend zei al: ‘Ze is ons lieve, kleine, deze keer iets te zware, niks zeggende en niet spelende monstertje!’ En dat is zo!

Bedankt lieve meiden voor de woorden! Doet me altijd goed!

quote:
Ik wil niet heilig doen hoor maar nu wordt het CB een beetje negatief belicht. " Laat die lui toch" " Ze hebben altijd wat te zeuren..." Volgens mij geeft Rainbow aan dat hetgeen het CB zei helemaal niet echt negatief WAS! Ik weet ook heus wel hoe ze KUNNEN zijn maar in dit geval is dat toch niet zo? Enne, ik heb er geen aandelen hoor

Klopt Christa, de verpleegkundige was, wat ik zelf al zei, gewoon vriendelijk en ze gaf me goede tips. Ik heb ook geen rotgevoel over het cb zélf. Normaal kreeg ik nooit commentaar en nu dus ook niet. Het is meer mijn gevoel, maar dat had je al gelezen. Ik heb ook geen CB-aandelen, maar ik ben er ook gewoon tevreden over. De verpleegkundige gaf ook aan dat het allemaal niet erg was, het lag meer aan mijn eigen gevoel! Maar ik hoor van veel mama’s dat ze WEL vaak zeuren. Misschien heb ik toevallig een leuk bureau? We gaan nu wel verhuizen en misschien kom ik nu ook wel bij zeuders?

Ik snap wat je bedoelt, maar tis ook om rainbow een beetje op te beuren, als je met een rot gevoel terug komt van het cb is dat niet fijn. Ze kunnen zeer zeker kort door de bocht gaan, en zit je boven het gemiddelde nou dat is het oei oei.
dus zeg ik tegen rainbow laat die lui kletsen jij weet hoe je kleine meid is, niks mis mee in mijn ogen. Tja en in een negatief daglicht, de oudste is 5 bij ons, ken die dingen wat rainbow zegt met die blokjes wel, en dan doen ze het lekker niet. Schrijven ze op dat ze het niet kan, terwijl ze thuis de hoogste torens bouwde met papa. Maar we hebben hier ook een probleem kindje en heb heel veel steun aan het cb gehad, zeker aan de wijkverpleegkundige.

Gr Patries

Ik snap 'm Patries! Je hebt me ook hartstikke goed opgebeurd! Bij mij deden ze ook wel een beetje moeilijk toen Eva niet doorsliep. Kwam er een wijkverpleegkundige die toch wat betweterig was bij ons thuis. Ze hield Eva maar in de gaten, of ze wel dit of dat deed enzo. En ze zei er ook meteen wat van toen Eva uit haar fles dronk (ze was toen notabene 8 maanden!). Ik was eigenlijk blij dat ze weg ging. Uiteindelijk sliep Eva wel (overigens niet door haar tips)! Maar het kan ook wel helpen als ze langskomen. Het hangt erg van de persoon af. De arts daar was heel relaxed bijvoorbeeld!

Fijn rainbow, bedoelde het zeker niet slecht…

Gr Patries

Zo bedoelde ik het ook niet hoor.
Ik bedoelde meer: Als jij er een rotgevoel door krijgt, dan kan je het beter even links laten liggen en er niet naar luisteren.

Maar je hebt ook goede tips gekregen! Ik bedoelde ook helemaal niet dat ze alleen maar slecht zijn, want ik krijg ook regelmatig goede tips.

Liefs, Anne