Beetje rotgevoel na bezoek cb

You Go Rainbow!
Enne, iedereen heeft wel eens zo’n onzeker moment hoor!
Jack is ook niet ontzettend snel met praten ( met lopen was hij des te sneller ) maar hij loopt er zeker niet mee achter. Maar ik was ( en ben soms) ook wel eens onzeker daardoor, zeker als je kindjes in je omgeving hebt die al veel beter kletsen.
Zolang je zelf vooruitgang ziet…prima toch!
Ieder kindje is uniek en ontwikkelt zich op zijn of haar manier. We willen allemaal het beste voor onze ukkies en ze beschermen tegen de grote boze wereld.
Het gaat erom dat het jouw toppertje is, jouw wijffie, een superdame!

En de adviezen/conclusies van het CB : als je er iets mee kan is het mooi meegenomen en anders doe je het gewoon op jouw manier, waar jij je goed bij voelt!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Nee hoor ik heb ook geen klachten over het CB … ze bedoelen het ook goed én het is voor hen ook moeilijk omdat ieder kindje verschillend is dus eigenlijk onmogelijk werk

Maarre Rainbow niet boos worden over wat ik nu zeg, maar ik heb het idee dat jij heel bang ben dat je een dik kindje krijg?! Kan me dit heel goed voorstellen hoor… zelf ben ik nl ook altijd met mijn eigen lijn bezig etc en zeggen ze over Jurian dat hij ‘Hollands welvaren’ is terwijl ik zijn ribben kan tellen

Probeer je hier dus niet té druk over te maken… dan is het nl elke dag een strijd en dat is voor niemand leuk. Laat ze lekker met mate alles mee eten en doen… zodra ze dalijk buiten gaat rennen vliegen de rondingen eraf

Misschien heb ik het mis hoor… sorry dan maar leek het beetje uit je verhaal op te maken dat je het nogal veel over dik/dun heb en dacht misschien zit daar de knoop ??

Lilypie In verwachting Ticker

@ Rainbow het is een groot deel de maatschappij die schuldig is aan het dik zijn syndroom zeg maar. De gemiddelde vrouw geeft maat 40 maar moet volgens de bladen minimaal 34 hebben Ik heb altijd 32-34 gehad, en geloof me dat is ook niks. Ik had het altijd koud, ik kon nooit mijn maat vinden en ik was altijd ziek. Nu zegt iedereen mij dat ik toch wel aardig stevig ben, ben ik niet ik ben nu wat ik hoor te zijn. Ik heb maar 38-40 en weeg met 1.60 65 kilo. Hier mag iets vanaf nog maar het moet niet. Ik ben nu wat ik moet zijn alleen voldoe ik niet meer aan de anorexia’schoonheid’ die zo geaccepteerd is. Dit is ook zo met onze kindjes, ook hier is een waanbeeld van te dikke kinderen geschets. Tuurlijk zijn er kinderen te zwaar en tuurlijk zal de een er meer aanleg voor hebben dan de andere, maar sommige mensen slaan gewoon door.

Het belangrijkste is dat wij als gewone, gezonde normale weldenke mamma’s en pappa’s maar weten wat goed is voor onze kindjes en dat wat ze WEL kunnen net zo belangrijk is, dan kunnnen we de momentopname van zo’n cb ook naast ons neerleggen.

Groetjes,

Michèle

Ik snap dat je even een beetje van slag was, het liep gewoon net anders dan je had gedacht en gehoopt.

Over dat gewicht: Uit je verhaal maak ik op dat je er speciaal nog naar hebt gevraagd. Zolang ze niet uit zichzelf er iets over zeggen, is er sowieso niets raars aan de hand. Ik denk dat er bijna geen kindjes zijn die qua gewicht en lengte precies op het gemiddelde zitten. Op het moment dat je dan vraagt naar die verhoudingen, zullen ze inderdaad zeggen dat ze voor haar lengte iets te zwaar is. Zeggen ze van Nora ook. Volgens mij is het dan niet zo dat ze haar te zwaar vinden, maar dat bij een bepaalde lengte een gemiddeld gewicht hoort waar je iets onder of boven kunt zitten. Ik merk dat ik niet goed kan uitleggen wat ik bedoel, maar hoop dat je het toch een beetje begrijpt.

Als mama weet je zelf toch het best hoe het gaat en uitgegaan van wat wij zo van de zijlijn meekrijgen, gat het met Eef gewoon hartstikke goed!

Dus no worries en lekker genieten van je mooie meissie!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Tja op het cb zijn het nu eenmaal van die klaagmensen.

Als een kindje met gewicht maar net iets bovengemiddeld is word het al betempeld met te dik.

Elke keer dat ik er met Mika kwam had je ze moeten zien.
Met 12 maanden 15 kilo en 87,2 cm lang: tja hij is wel erg zwaar hoor voor zijn lengte. ik:Ja dat is ook zo maar ik vraag steeds of het goed is omdat ik het vermoeden heb dat hij iets mankeerd. hun: welnee is gewoon hollands welvaren.

Mika met 18 maanden op het cb.
96 cm lang en 18 kilo zwaar. hun: zodan hij is in 6 maanden 3 kilo aangekomen,dat is echt te veel en zijn lengte is ook te snel gegaan.
ik: ja nog steeds heb ik het vermoeden dat er wat aan de hand is met hem aangezien hij erg hard blijft gaat en mensen hem al ruim 3 jaar schatten.

Mika 2 jaar.
1m01 en bijna 23 kilo.
hun op het cbjee hij is weer erg veel aangekomen dat is bijna 5 kilo op 6 maanden dat is echt niet goed hoor,en ook 5 cm gegroeit,gat toch echt te hard.

Ik: ja ik ga volgende week naar de ziekenhuis,heb bloed laten prikken en ik heb nu een afspraak gemaakt in het ziekenhuis.

Wat blijkt nou?
Mika heeft een stofwisselingziekte en hypercholesterollemie en ook zijn nieren zijn niet helemaal goed.
Loop elke maand in het ziekenhuis voor dit,meneertje loopt bij een dieetist.

Bij het cb waren ze al die tijd te laks geweest om stappen te ondernemen voor onderzoeken bij mijn kind.

Nu is hij inmiddels 31 maanden dus 2 jaar en 7 maanden,weegt nu bijna 24 kilo en hij is 1m09 lang.
Hij kan pas medicijnen krijgen bij 8 jaar,tot die tijd is het aanpoten en zoveel mogelijk alles mager geven en veel beweging geven.

Zo zie je maar dat je niet altijd op het cb kan vertrouwen.

En het praten komt echt vanzelf wel hoor,
mijn mannetje begon ineens met zijn 2de verjaardag volzinnen te praten en nu met 2,5 jaar praat hij de oren van je hoofd en ook nog eens de spraakontwikkeling van een kindje van ruim 4 dus het trekt echt wel goed bij,zo kunnen ze dit en zo kunnen ze dat.

Zolang je meisje goed in haar vel zit en zeer tevreden is en gezond is er niets mis toch?
Je doet het goed met je dochter hoor.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Yeah hij doet het weer (maar voor hoelang??)
hee meid ik heb je een email verzonden ik kon toen straks niet reageren, pc deed maf.
maar daarin heb ik wat dingen gezet. hoef ik het niet hier alsnog te schrijven he?
ik hoor wel van je!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ Bianca oh heel herkenbaar. Morgan huilde 10 uur per dag en ik moest niet zeuren. Het was mijn eerste kind en wat wist ik nou en een huilbaby was ze niet want ze huilde (goddank) geen 23 uur per dag. Ik moest maar de 3 r’s doen en inbakeren. Ik hbe niks tegen inbakeren als dit helpt maar ik had al door dat dat de oplossing niet was. Ze verkrampte zich namelijk voortdurend. Maar goed met 8 weken bakkerde ze haar in op het cb. Met een losse handdoek, ze huilde van de pijn en ellende dat ze haar armpjes niet kon bewegen. 1 arts zag wel dat er iets fout zat en verwees ons door naar een kinderfysio en daar bleek ze kiss te hebben (een verschoven nekwervel. Kind heeft dus 8 weken gehuild van de pijn en ik was gek volgens hun. Sindsdien kom ik ook alleen maar bij die arst en de rest wil ik niet zien zeg maar. En nu gaat het goed, maar mense kinderen wat moest ik soebatten en smeken. Oh ja ik mocht niet naar de ha met haar want er was niks mis.

Groetjes,

Michèle

@Mini Boy, ja, klopt. Lees even een paar stukjes in dit topic terug, dan weet je waar het vandaan komt.

@Alle anderen: bedankt! Maar het gaat hier verder goed hoor. Op het kdv zeiden de leidsters vandaag nog dat Eva zo lekker in haar velletje zit altijd en dat IS ook zo. Ik zie aan haar dat het een blij en gelukkig kindje is. Ze krijgt hier ook veel liefde! Haar familie is ook stapel op haar, dus ze komt niks te kort! Dat ze goed in haar vel zit, vind ik het belangrijkst!

@Inge, ik heb je mail gezien! Ik ga je terug mailen, maar ik ben nu een beetje total loss van het verven…moest het alleen hier een beetje bij houden…maar ik kom op je mail terug!

@Michele/Bianca: herkenbaar inderdaad. Ik moest Eva maar laten huilen, terwijl ze dag en nacht huilde en er duidelijk iets was! Dat voel je als moeder gewoon. Ze was geen huilbaby, want dan moest ze 3 weken lang, 3 uur achter elkaar huilen of wat die stomme regel dan ook was. Ik heb Eva een keer 2 uur laten huilen en zat zelf in tranen omdat ik haar zo zielig vond. Ik heb heel internet afgezocht en moest er ZELF achter komen dat zij ook KISS had (Michele wel bekend). Ik heb ZELF een osteopaat gebeld en die zei meteen dat haar nekwervel door de pomp-bevalling was verschoven. Het arme kind had ook nog met haar hoofdje in een knik in het geboortekanaal gezeten, waardoor ze niet kon indalen. Vind je het gek dat ze stikte van de pijn? Na 1x osteopatie ging het al beter en na 3x kon ze haar hoofdje tenminste draaien. Weg was al dat gehuil! Had niks met rust en regelmatig van doen dus!

@BIanca, ik weet inderdaad dat je zoontje zo groot is door een stofwisselingsziekte. Heel vervelend voor hem! Het cb zat er bij hem dus ook goed naast? Tja, als hij zo snel groeit komt dat echt niet door een keer snoepen, dat ze niet door hadden dat er met Mika iets aan de hand was! Onvoorstelbaar toch?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Hoi,

Voordat die van mij broers de lengte in schieten gaan ze eerst alles ophopen noem ik het maar. Dan worden ze wat dikker na enige tijd is dat weer weg en dan zijn ze weer wat gegroeit.
en misschien is dat in eva d’r geval ookwel zo. Je zei de vorige keer was ze veel gegroeit maar zat het gewicht eronder. nu is het andersom.

Ik zou me nietzo van aantrekken. Kijk zelf naar haar zie je haar groeien in de dingen die ze doet.
En als je toch denk dat ze iets achter is wat belet je dan om eens zo tussen neus en lippen door te oefenen met d’r.
Maar alleen doen als je daar goed bij voelt en asl jij denk dat ze dat kan gebruiken. Laat je moeder instinct werken.

groetjes

lon106