Beetje dom!

Hoi hoi

Heb je haar weer met haar voeding denken jullie vast haha
Ik zat te denken he(is al moeilijk voor me)
jamie weegt nu 5514 en krijgt nu 6 x 135 cc voeding nu kijk ik op de verpakking van de voeding he daar staat dat een baby met dat gewicht 5 x 165 cc mag of zelfs 5 x 200 cc dan ktijgt jamie nu dus eigenlijk te weinig toch?
pfffff vind het zo moeilijk dit gedoe hoor!
Hij komt nu vaak zelf iets later maar dan ineens heeft hij honger de hele tijd want hij zuigt heel hard aan zijn knokkels ineens en huilt ook wat meer weer naar de fles maar ik snap er gewoon helemaal niks van hoe reken je nou 5 flessen uit over 24 uur?Is niet iedere 5 uur later net?En voort blijft hij om de 4 uur komen dus dan toch 6 flessen krijgt van165 cc is dat dan weer teveel?
wat een vragen weer!!!

Dank jullie wel alvast voor het lezen al deze vragen!

Lilypie Kids birthday Ticker

Lastig hè?

Ten eerste: als hij tevreden is met wat hij krijgt, dan hoef je het zeker niet op te hogen.

Ten tweede: je komt vanzelf op 5 flessen als de nachtvoeding eraf gaat. Geef je nog nachtvoeding of niet? Als de nachtvoeding eraf is, dan zit je dus automatisch op 5. Wij hebben toen Erik geen nachtvoeding meer kreeg de eerste en laatste voeding iets opgehoogd (Erik kreeg toen de eerste en laatste fles 210 + 7 en de overige drie 180 + 6).

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja hij komt wel snacht nog maarja kan dat ook niet komen omdat hij weinig krijgt?
soms slaat hij hem over tegenwoordig maar niet elke nacht.
maarja ik zat te denken als hij eigenlijk 5 van 200 cc mag he dan kan ik toch gewoon proberen inderdaad 5 van 165 cc doen en als hij dan nog 6 keer komt is het toch nog niet zo erg want zit hij er toch nog genoeg aan toch?Dat je mijn verhaal snap alleen al haha
Ja vind het erg moeilijk ook om dat hij de fles leeg drinkt en erna toch gaat huilen weer denk ik nou je heb gewoon nog honger!
ik kan ook kijken tot hoe hij hetzelf aan geeft toch mischien zgeeft hij bij 165cc al eerde aan van ik hoef niet meer toch?

gewoon proberen moet hij het niet laat hij het echt wel staan
Hoe gaat het met het spugen?

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday Ticker

Wat lief dat je dat vraagt,ja sinds die nutriton (hihi heet het zo)gaat dat echt goed hoor!
Ben er dol gelukkig mee!

Michelle hoop dat je er nog bent hoor!
Of iemand die het weet ik heb half 6 dus fles gegeven van 135 cc de volgende fles wil ik dus 165cc doen hoe laat kan ik dat nu het beste geven dan?
En stel je voor zeg maar 22:00 hoe reken je dan 5 flessen?Of is dat gewoon effe afwachten hoe laat hij komt?maar hoe lang moet er dan tussen zitten dat hij niet te vol zit?

Gewoon proberen wat je had bedacht en kijken hoe hij erop reageert. Die 5 van 165 cc. Het kan ook zuigbehoefte zijn hoor, dat huilen na de fles. Gaat het over als je hem een speentje geeft? Dan is het zuigbehoefte. Hoe lang doet 'ie over z’n fles? Gemiddeld moeten ze er een kwartier over doen, dan is de zuigbehoefte voldoende bevredigd.

Laatste fles rond 22.00 uur of 22.30 uur en dan gewoon afwachten hoe laat hij komt. Wij gaven 's nachts nooit een volledige fles, maar een kleinere.

En ik snap je hoor!

Groetjes!

@Mriek:
ben ik dan de enigste bij wie de nachtfles er niet echt af is gegaan?
wij gaven eerst om de 3 uur een fles (begin)
daarna om de 4 uur en zo is er eigelijk een fles afgegaan.
toen we van 5 naar 4 flessen gingen is de avondfles van 7 uur erafgehaald en heeft hij in plaats daarvan een warme maaltijd gekregen…
en die nachtfles hebben we niet echt eraf gehaalt, maar vervroegd elke keer

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi

Nou meneer wil er dus echt gewoon 6 van 165 cc ben ik bang hihi
heb hem om 22:00 gegeven komt hij om 2:30 dat valt wel mee maar het gekke is ineens komt hij 5 uur al dus ik eruit erin eruit erin voor speen nou gerekt tot 6:00 en toen weer 9:30 en nu vanaf die tijd slaapt hij al!
Dus hoop tot 14:00 ofzo en dan 18:00 ofzo en dan kom ik weer op 22:00 dus 6 flessen!Maar zo gek dat hij om 5 uur al kwam snap er niks van!
Maarja kan ook zijn gister om 6 uur fles gehad van 135 cc toen heeft hij dus in een stuk doorgeslapen tot 22:00 en moest hem echt wakker maken!
Dus echt vanacht effe af wachten!
Nee met speen kreeg ik het na de fles echt niet goed hihi en nu huilt hij niet meer na zijn fles dus hij had echt wel wat meer nodig ik moet gewoon effe afwachten met zn nachtvoeding wat hij doet!

@Mammietammie: er zit ook weer een sprongetje rond 3 maanden (tussen de 11-13 weken) en dat kan natuurlijk ook een rol spelen.

@Inge: of jij de enige bent weet ik niet… Ik heb nog niet vaak gehoord van nachtvoeding vervroegen. Ik bedoel dus niet de laatste fles hè. Die hebben wij op het laatst ook afgebouwd. Nachtvoeding is echt de voeding midden in de nacht en die vervalt op een gegeven moment gewoon.

Groetjes!

hmmmmm dan ben ik daar toch bang van hihi want hij is het effe kwijt geloof ik haha en daardoor ik ook haha hij slaapt nu ineen stuk door haha nou hoop dat het dan vannacht wel goedkomt hoor want pfffffff wat een nacht vanacht!
Wou ook niet meer gelijk slapen naar 5 uur dus tot 6 uur bezig geweest toen de fles nou daarna heeft hij zijn luier vol gepoept hihi leuk hoor zo vroeg hihi daarna gelachen in zijn bedje wat heel schattig is om te horen hoor en heb ik geen last van maarja hij hoort toch eigenlijk te slapen en toen om 7 uur viel hij toch inslaap weer tot 8 uur dus van 5 tot 8 pfffffffff
hoop vannacht op beter want morgen weer werken!

ohja klopt
maar dan had hij overdag 6 flessen en s’nachts nog 1 he!
dus 7 op een dag!
uiteindelijk, hadden we om de 4 uur fles gegeven dus 5 overdag 1 s’nachts.
toen sliep hij idd ineens door (met tut dienst) en had ie de laatste fles om 11 uur maar dat ging niet goed dus hadden we die om half 1 gezet, en vanuit daar zijn we in tijd gaan vervroegen

Ja, ik vat 'm. Jullie hebben de laatste fles een nachtfles gemaakt…

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan, hè?

Groetjes!

Ben blij voor je dat de nutriton werkt
en voor de rest ff laten wennen aan de nieuwe hoeveelheid komt vanzelf weer een ritme in. Je kunt eventueel de laatste fles iets meer geven om te kijken hoe hij dan in de nacht reageert

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday Ticker

hahaha ja mriek leuk hoor
nee voor rico was dit de beste optie, omdat hij dus ineens werd uitgebakert en niet meer doorsliep dus hebben we hem zo “helpen” doorslapen
was niet zo moeilijk als het leek hoor

Gelukkig.

Groetjes!

hoi hoi…

ik begrijp het wel hoor begin het nu ook pas een beetje door te krijgen…
mijn dochtertje kailani is nu 9 weken en weegt 5720 en is 57lang en krijgt ongeveer om de 4uurtjes een fles van 180+6schepjes friso confort…
ze slaap nu de nacht ‘‘meestal’’ door ik geef haar de laatste fles om 11 uur als ze niet wakker is maak ik haar wakker de rest van de voedingen wacht ik gewoon dat ze zelf honger krijgt.(wel minimaal 3uur tussen de voedingen) soms krijgt ze dus 6 flesjes en soms 5… is toch niet erg he?!

groetjes femke

Nee hoor. Als ze dat zelf aangeeft, tevreden is en goed groeit is dat helemaal prima natuurlijk. Fijn ze dat al zo goed slaapt 's nachts!

Groetjes!

jaa ben er ook heel blij mee…
ze wil allen savonds niet in haar bed slapen tussen de voeding van 19.00 en 23.00.
als ik haar in bed leg blijft ze huilen op me arm slaapt ze… dan kan ik haar naast me op de bank leggen is het oke, en slaapt ze gewoon verder maar leg ik haar in bed word ze wakker en gaat weer huieln. voor de rest slaapt ze wel gewoon in haar bed…

xx femke

Oh? Dat is wel vervelend. En als je haar laat huilen valt ze niet vanzelf alsnog in slaap?

Groetjes!