Bedtijd

Hoor van de omgeving vaak dat Jurian zo laat naar bed gaat 's avonds maar hij slaapt overdag ook veel dus is echt niet eerder moe. Nu vroeg ik me af hoe dat bij jullie kindjes is? Rond welke tijd gaan ze naar bed?

Jurian slaapt 2 x nog overdag (ochtend 1 uurtje en de middag ruim 2 uurtjes). Laatste tijd slaapt hij wel iets minder … Maar als hij zoveel overdag slaapt ga hij om 20.00 uur 's avonds naar bed. Denk als hij over poosje misschien 1 slaapje doet dat hij dan wel om 19.00 uur naar bed gaat. Maar was toch benieuwd hoe dit bij andere kindjes van deze leeftijd is.

Hoi Mini boy,

Aaron slaapt nog 1x per dag en ligt er echt tussen kwart voor 7 en 7 in.
Is geen langslaper in de middag dus staat zelf al voor de deur om naar boven te mogen.

Gr, Danielle

Hylke slaapt 's middags 1 tot 3 uur, afhankelijk van: geen idee eigenlijk
En 's avonds gaat hij tussen 19:30 en 19:45 naar bed.
Nou ja, we gaan eerder naar boven, maar met het hele ritueel,
en het nodige spelen duurt het vaak tot kwart voor acht dat ie echt op bed ligt.

Dan slaapt hij door tot de volgende ochtend.

Denk dat 20:00 best wel mee valt als hij nog 2x slaapt overdag.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 06 Oct 2009 21:23:16

Hey MiniBoy,

Eva gaat om 19.00 uur naar boven en dan kleden we haar uit, poetsen we haar tanden etc. Even nog wat drinken en dan ligt ze er toch wel rond 19.10 uur echt in. Ze is dan ook echt moe, dus ze slaapt vrijwel meteen dan. Tot 07.15-07.30 uur zoiets. Eva zou 20.00 uur echt niet halen! Overdag slaapt ze 's ochtends van 09.00-10.30 uur en dan 's middags nog van 13.00-14.30 uur zoiets. Maar vandaag wilde ze dat bv niet, maar over het algemeen lukt dat wel.

Het is toch niet erg dat Jurrian wat later gaat slapen? Zolang hij dat ‘aankan’ is het toch prima? Mijn neefje en nichtje gaan van jongs af aan laat naar bed, nu zelfs om 20.30 uur (ze zijn 5 en 6), maar ze slapen wel dan tot 08.00 uur. Ze voelen zich er goed bij. Hoe mijn zus dat 's ochtends haalt, geen idee, maar dat is een ander verhaal! Misschien geeft Jurrian later inderdaad eerder aan dat hij moe is en dan kun je hem altijd op een eerder tijdstip laten slapen. Maar voor nu gaat het goed en zou ik me er geen moment druk over maken! Hij ligt nu toch ook alweer 1,5 uur heerlijk te ronken! En beter een kindje dat vanaf 20.00 uur prima slaapt, dan eentje die om 18.30 uur naar bed moet en dan 5x wakker wordt! Ja toch?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Erik slaapt overdag nog één keer (van 12.30 uur tot 14.30 uur ongeveer) en ligt er dan rond 19.00 uur 's avonds weer in. Maar ook toen 'ie nog twee keer sliep zoals Jurian lag 'ie er rond 19.00 uur in. Hij sliep 's middags dan nog niet zo lang als nu (vanwege het ochtendslaapje) en was dan echt wel weer moe om 19.00 uur.

Dus ik denk dat je inderdaad moet kijken naar wat Jurian zelf aangeeft. Als Jurian eerder nog niet moe is, heeft het weinig zin om 'm dan al in bed te leggen. En daarbij: ik vind 20.00 uur niets te laat.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Morgan heeft ook 2 slaapjes maar ligt er zo 19.00 uiterlijk in. Alleen op zaterdag is het 19.30 want dan mag ze opblijven tot pappa thuis is. Helaas is zij ook weer elke ochtend vroeg wakker, zo rond de 6.30 weer. En overigens is zo ook steeds moe nog dus ze zit een beetje in een cirkel op het moment.

Groetjes,

Michèle

Nou hier gaan Max en Romy meestal tussen 12;00uur en 13;00uur uur naar bed en komen er tussen 15;00uur en 16;00 uur weer uit.
en tegen 20 uur gaan ze er weer in voor de nacht.
En Britt die gaat er tussen 18;00uur en 19;00 uur in die slaapt helaas s;middags niet meer terwijl ze wel erg moe is en niet te genieten tja eigenwijs he kan ik haar wel in bed leggen haalt ze haar hele kamer over hoop geen succes dus.

[/url]

[/url]

Die van mij, wil tussen de middag ook niet echt meer slapen, hij ging altijd van half 12 tot half 2.
Maar het is nu of een uurtje slapen geworden of helemaal niet terwijl ook Noah erg moe is.
Als hij helemaal niet slaapt ligt ie er vaak rond half 7 in, en slaapt ie wel, dan is het 7uur.

In het weekend half 8 ongeveer.

Hij slaapt altijd tot 8uur! heerlijk is dat!

Groetjes Melanie, mama van Noah

Hoi

Toen Jens zo oud was als Jurian, sliep hij 's ochtends nog 1,5 à 2 uurtjes en in de middag nog 3 uur. 's Avonds ging hij dan om 19u slapen.

Toen hij met 1,5jr op 1 slaapje kwam, sliep hij 's middags 3 uur en ook 's avonds weer om 19u naar bed.
Sinds hij een jaar of 2 is slaapt hij nog altijd 2 uur in de middag, maar liep ineens 's avonds te klooien met z’n slaaptijden, wat betekende dat hij vaak om 21u in bed lag… (tot mijn grote ergernis). Nu was dat kennelijk gewoon een fase van uitproberen, dus nu heeft mama het heft weer in handen. Maar dat is bij jullie natuurlijk nog niet van toepassing .

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

@Britt, wat een leuke tickers heb jij zeg!

Kindjes zijn soms maar moeilijk te begrijpen. Zijn ze supermoe, weigeren ze te slapen! Terwijl wij, volwassenen, blij zouden zijn als we zouden mogen slapen! Maar voor Eva geldt dat dus ook. Gisteren sliep ze de hele dag niet en werd ze ook lastig door de moeheid. Soms valt ze dan ook en dan rolt ze over de vloer. Ze slaapt nu wel langer door, nu het 's ochtends iets langer donker is. Door de rolgordijnen is het nog best donker op haar kamer. Rond 06.30 uur wordt ze dan wakker, maar dan geef ik haar speen en leg ik haar neer. Dan valt ze weer in slaap, vandaag zelfs tot 08.00 uur. We moesten opschieten om op tijd op het kdv te zijn zelfs! Maar hoe zal dat straks gaan als de klok wordt verzet? Moeten ze weer een ander ritme aannemen…ik ben benieuwd!

Ik wacht het maar af met de klok, ik probeer haar ritme hetzelfde te houden dus als ze vroeg wakker mocht zijn dan toch maar pas om 9.00 weer naar bed want anders ga je ze in een ander ritme doen terwijl ze als je het normale aanhoud ze er na 2 dagen aan gewend zijn.

Groetjes,

Michèle

Ja, dat ga ik ook doen. Gewoon dezelfde tijden aanhouden. Dat deed ik vorige keer in het voorjaar ook en dat ging gewoon prima. Alleen gaan we nu natuurlijk achteruit en zal ze dan rond 06.30 uur wakker zijn. Maar vanaf dan gaat ze ook weer gewoon rond 09.00 uur naar bed. Dat lijkt mij ook het beste!

He hou even op wil je. Morgan zou dan om 5.30 al komen…Denk dat ik dan nog maar even streng zeg dat ze weer moet gaan slapen. Enne misschien valt het mee en slaapt ze ineens weer uit

Groetjes,

Michèle

05.30 uur, dat zou een hel zijn! Maar de biologische klok staat natuurlijk wel op een bepaald aantal uren slaap. Maar dan leg haar nog maar mooi terug, want mensen, da’s echt midden in de nacht!

Tim ligt ook om 20.00 uur op bed. Hij is gewoon eerder niet moe, dus ik vind het ook niet erg. We gaan dan wel eerder naar boven, zo rond kwart voor 8. Uitkleden, schone luier, tanden poetsen en dan zijn bed in. Hij slaapt overdag ook nog erg veel. Tot een paar weken na zijn 1e verjaardag heeft hij nog 2 slaapjes gehad. Nu nog maar eentje, maar wel een lange slaap. Hij gaat om 13.00 uur naar bed en slaapt dan tot 16.00 uur. Soms wordt hij iets eerder wakker en soms iets later. Ook toen hij nog op 2 slaapjes zat ging hij om 20.00 uur naar bed. Ik heb zoiets van het komt vanzelf wel dat ze vroeger naar bed gaan. Hij houd het prima vol tot 20.00 uur. Heeft nog de grootste lol en speelt lekker. Als hij eenmaal op bed ligt dan is hij altijd zo vertrokken en wordt hij de volgende ochtend tussen half 8 en 8 uur wakker. Op dagen dat hij naar de creche moet of naar opa en oma moeten wij hem wakker maken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

@ Rainbow. Jij kent dat niet met Eva maar ik ben een jaar lang elke dag om 6.00 opggestaan he omdat ze er uit moest. Ook in het weekend

Groetjes,

Michèle

Met ingang van de wintertijd zou het hier dan 5.15 uur worden 's ochtends…zucht.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nora gaat tussen half 8 en kwart voor 8.

Om iets over 7 krijgt ze de fles, dan heeft ze haar pyjama net aan. Daarna zitten we rustig met zn drietjes op de bank, tussendoor vit d druppels, daarna tanden poetsen, soms nog een liedje zingen en dan is het al snel half 8, soms kwart voor. Dan lezen we boven nog wel een verhaaltje, 5 minuten laten ligt ze echt in bed.

Zou me niet te druk maken over een half uurtje eerder of later. Hangt inderdaad ook sterk af van de tijd dat ze wakker worden en wat je zelf wilt.

Liefs!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@ Mriek, narcosehamer???

Groetjes,

Michèle

Hey Melanie…hoe oud is Noah?

Mriek,…blijft Erik smorgens van kwart over 6 tot half 1 wakker?

Gr, Danielle