Bambix vanaf wanneer? en hoe vaak per dag?

Hoi tja titel zegt genoeg…

lees soms dat bambix niet voor 7 maanden mag ?? mijn zoontje is bijna 6 maanden… kan ik het hem wel geven? rijstebloem werkt stoppend dus hier geen optie om mee te beginnen!

en wanneer zou ik het hem dan mogen geven? alleen avond of ook ochtend? is het verzadigender? gaat er dan nog een flesje af??

hij eet verder nog niks anders van groente/fruit (wil dit niet!) maar hoe zou het schema ongeveer dan zijn met bambix bij 6 maanden?

tja zit beetje vol met vragen… maar heb geen idee hierover!?

Ben ik weer…

Bambix geven wij vanaf eind vijf maanden. Het groei-ontbijt van fijne granen (vanaf zes maanden is die soort). Wij doen het in een papfles, 's ochtends. Mag ook 's avonds, maar je moet even kijken of jouw kleine het fijn vindt om met een vollere maag te gaan slapen. Wij doen het dus in een fles, omdat hij ook al fruit en groente met een lepeltje krijgt en we niet echt ochtendmensen zijn. Dus 's ochtends geen zin in teveel gedoe en flesje gaat toch sneller hier. Volgens mij ‘mogen’ ze pap als ze in totaal op vier flesvoedingen per dag zitten, maar dat is bij jullie het geval toch?

Gewoon uitproberen, 's ochtends of 's avonds, met lepeltje of fles. Ons schema toen we ermee begonnen was:

tussen 6.30 uur en 7.00 uur papfles,
rond 10.30 uur fles,
rond 15.00 uur fles,
rond 18.30 uur fles,
rond 22.00 uur fles.

Dus we zaten toch nog niet op vier flesvoedingen, maar ach…niemand is perfect toch? Hopelijk kan je er iets mee!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh ja, je vult één vd flesjes aan met de bambix. Het vervangt geen flesje ofzo, je gaat niet ineens van vier naar drie zeg maar.

Jawel hoor Bambix mag eerder. Onze jongste mochten we er al met 5 maanden mee beginnen omdat zij verstopping kreeg van rijstebloem. Toen zei de verloskundige op het bureau dat we gewoon al mochten beginnen met Bambix ondanks dat er 6 of 7 maanden op het pak staat.

Groetekes, Sje

Ik ga dit even in mijn achterhoofd houden indien Morgan verkeerd op de nutrix reageerd kwa ontlasting.

Groetjes,

Michèle

Ja, tegen de tijd dat je erachter bent of ze het wel of niet goed doet op Nutrix is ze tegen de 5 maanden dus dan kun je naadloos over op Bambix.
Dan weer wel met weinig schepjes beginnen he?! Bambix is steviger spul voor de darmen dus daar moet ze opnieuw aan wennen.

Groetekes, Sje

Oh geen zorgen we doen alles rustig aan. Wil rust geen slapeloze nachten

Groetjes,

Michèle

super meiden … bedankt! wie weet helpt het hier ook voor de darmen …!?

Denk het wel mini-boy, wat ik zei: hier elke dag meerdere poepluiers nu en toen Erik nog alleen pap kreeg ook elke dag in ieder geval eentje. Dus ik hoop met je mee!

het schijnt (ben nog niet naar winkel geweest) dat er 2 smaken bambix zijn? vanille en gewoon… wat kan ik het beste nemen? denk gewone zodat ze niet aan de zoete smaak wennen? maar iemand een idee?

Nee hoor, één soort bambix vanaf zes maanden. Nutrix is er in twee smaken, vanille en gewoon. Dus geen problemen met kiezen als je voor de bambix gaat!

Klopt, Wij zitten nu ook op de nutrix enne ik zou de gewone nemen, Als ze eenmaal aan die zoete vanille gewend zijn willen ze niks anders. Mijn collega heeft dat probleem ook gehad. Morgan krijgt het sinds gister enne ze vind het lekker. De gewone dan he. Vanille krijgt ze niet.

Groetjes,

Michèle

Dacht dat alleen Nutrix in 2 smaken was. Bambix is gewoon allemaal dezelfde smaak alleen dan is per leeftijdscategorie de samenstelling anders.

Groetekes, Sje

Dat zeg ik net sje

Trouwens Morgan is nog lekker aan het springen… heb je haar al voorbij zien stuiteren??

Groetjes,

Michèle

Ja schat, ik kom net thuis van een dagje Paleis 't Loo, ik zie in een flits iemand die schrijft dat Bambix er in 2 smaken is en gooi meteen een verlossend antwoord in de lucht. Sorry dat ik je over het hoofd heb gezien!

Ik zag Morgan inderdaad voorbij stuiteren in Apeldoorn vandaag!

Groetekes, Sje

Hmmm toch mijn moeder even vragen waar ze geweest is vandaag

Groetjes,

Michèle

Is Prinses Margriet jouw moeder???

Groetekes, Sje

Ha ha ha nee hoor, heb wel naast huis den bosch gewoond… De enige prinses die wij hebben is Morgan.

Groetjes,

Michèle

Huis Den Bosch? Huis Ten Bosch lieve schat! Hahaha! Leuke verschrijving hoor!

Hopen dat prinses Morgan als een gewone gezellige Hollandse meid op mag groeien en dat ze nooit met een echte prins trouwt. Vandaag op 't Loo gezien hoe strak, opgeprikt en binnen de hekken dat koninklijke wereldje is. Pfffffffffffffff…hoef je niet blij van te worden hoor!

Zondagavond zei onze oudste dat ze ook wel graag een echte prinses zou willen zijn. Toen hebben we haar uitgelegd dat we dan nooit, net zoals we zondagmiddag hadden gedaan, lekker naar opa en oma konden wandelen zonder dat er fotografen enzo achter ons aan zouden komen.

Dan wilde ze liever een gewoon meisje blijven zei ze.

Groetekes, Sje

Ach je weet wat ik bedoel toch

Enne ik wilde ook prinses worden, volgens mijn ma moest ik dan met WA trouwen. Ben erg blij dat ik dat niet gedaan heb

En Morgan mag een beetje diva zijn, maar dan wel onze diva

Groetjes,

Michèle