Bambix uit een bordje

Ik was net de kast aan het vullen met ‘6-maandenvoer’ en zag dat ik al een pak Bambix had gekocht. Ik dus even kijken hoeveel ze daarvan mag hebben en toen zag ik dat je het in een bordje moet doen. Het is Bambix ontbijtpap of zoiets…Geven jullie dat ook altijd in een bordje of kan het ook in een fles? Welke verhouding houd je dan aan? Anders wordt het zo’n dikke drap die ze er vast nooit uit krijgt zonder een hoofdje te krijgen…Overigens vind ik eten uit een bordje wel gezellig, net ‘echt’ al!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier lekker ontbijten van een bordje … geen gedoe met de juiste speen etc.

Verhouding 180 water/ 6 schepjes nutrilon / 20 gram afgewogen bambix… en qua tijd maakt het echt geen verschil. Ja goed de eerste paar x omdat de kleine er nog aan moet wennen etc. Maar daarna ging het hier sneller dan met die ‘stomme’ fles.

Leuk he dat ze al meer mogen… gezellig!

Ja he, ik vind het ook gezellig! En ook dat ze straks met theetijd echt een liga kan eten en mama chocokoekjes!

In een schaaltje gaf ik altijd iets dikkere pap omdat dat beter schept en het minder geknoei geeft. In een fles gaf ik niet zo’n dikke pap i.v.m. de speen.

Groetekes, Sje

Mini-boy. Hoe lang doe je er ongeveer over dan?? Want ik sta nu al zo vroeg op 's morgens. Ik wil best pap geven met een lepel, maar niet als ik er nog eerder voor me bed uit hoef

Groetjes,

Michèle

Michèle, als je die pap gewoon fruithap-dik maakt zit zo’n bordje er met 10 minuten in!

Groetekes, Sje

Hmm dan tich zaterdag maar een pap halen dan. Want op dit moment krijgt ze geen pap meer want als ik 's avonds pap geef wordt het te veel

Groetjes,

Michèle

bambix mag dat vanaf 6 maanden? En wat is het verschil met nutrix? Mijn dochter moest geen pap dus ken heel die verschillen niet hahahha. Ik eet zelf brinta weer een ander merk pffffff

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

nutrix is rijstebloempap zeg maar en bambix zitten granen enzo in.
nutrix stopt dus meer en bambix gaan ze goed van poepen. maar zoveel als hier is ook weer niet normaal
enne rainbow…ik geef (gaf…want ben weer even op nutrix overgestapt) het in een fles voor het slapen gaan en ik doe 2 volle eetlepels (met een kopje erop) in de fles, dus dat zijn eigelijk 3.5 normale eetlepels ongeveer.
en dan heb ik de 1,2,3 speen van bfree. gaat hier super!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dan krijgt meneertje hier voorlopig geen bambix, hij poept genoeg hahahaha. Nee is gekheid natuurlijk.
Hier gaat de nutrix ook in de fles met 4 eetlepels en voor de nacht inderdaad anders slaapt hij niet door. Hier in een difraxfles met speen m

Groetjes Michelle

dag, ik geef puck nog steeds pap uit een fles 's morgens. Ik moet zeggen dat ze het zelf wil en wij vinden het zo knus. In bed bij ons drinkt de ’ morgens haar papje. Difrax fles met L speen. Gaat prima.

Vanmorgen hebben wij voor het eerst Bambix gegeven. Nu moet ik zeggen dat ik de fles liet vallen en er zeker 10-20 cc melk uit liep en dat de pap nogal drapperig werd (net braaksel). Julia vond het NIET lekker. Ze deed haar mondje dicht en keek echt zo van: ophoepelen met die prut! Ze heeft toen gewoon een oude vertrouwde Nutrix uit de fles gekregen. Toch willen we wel over na pap 's ochtends. Ik ga morgen kijken hoe hij minder druk wordt (20 gram maakt ook best dik) en of ze 'm vloeibaarder wel lust!

Je hebt ook van die kant-en-klare pakjes, maar die vind ik behoorlijk duur. Ik bedoel die van Nutrilon en Bambix ochtendpapje of zoiets. Pakken jullie die wel en zijn die makkelijk(er)? En geven jullie OF alleen 's ochtends pap OF alleen 's avonds of allebei? Je hebt immers ook avondpapjes…Ik wil het aan de ene kant in de morgen geven als goede start, maar aan de andere kant zou ze misschien beter slapen met een vol buikje als ze 's avonds pap zou krijgen???

Daar zijn de meningen over verdeeld Rainbow. Bij de een slaapt het kindje wel goed met volle papbuik, bij de ander maakt het niet uit. Bij ons het laatste, haha. Ik zou zeggen: gewoon proberen om te kijken hoe het Julia bevalt. Je mag het twee keer per dag geven, maar wij doen dus maar één keer. Bij het ontbijt. Dat kant en klare is alleen maar heel duur, dus die koop ik niet snel. Maar ja, Erik vindt de bambix dan ook gewoon prima en dus hoeven we daar ook niet over na te denken. Je kan het altijd proberen. Of gewoon even doorzetten met de bambix, misschien moet ze even wennen. Sterkte!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan krijgt nu even helemaal geen pap. Ik moet nog halen. Maar 's avonds krijgt ze ook niet meer. Gewoon een fles na haar potje en ze slaapt van 20.00 tot 6.00 door zomder tullendienst nu.

Groetjes,

Michèle

Ga denk ook maar Nutrix geven want bambix uit een fles was NIKS!!!

@mirema

Jij gebruikt difrax m en hoevel melk en nutrix schepjes? Gaat het er dan makkelijk doorheen?

Liefs

Rainbow,

Toen wij net begonnen met Bambix gaven we het uit een fles. Toen deden we 180+6 met 5 scheppen Bambix. Vanaf dat Tim 7 maanden was zijn we het met uit een bordje gaan geven en het zit er echt met 10 minuten in. Vanaf een bordje doen we 180+6 en dan 20 gram afwegen. Er staat op de verpakking dat het pap wordt als je 20 gram doet of 7 eetlepels. Maar met 7 eetlepels is het echt nog te dun. 20 gram afwegen gaat prima.

Groetjes,
Sandra

Hoi Kiki,

Ik doe bij Dylano 210 water = 7 scheppen en dan 6 volle desertlepels dus die zijn iets kleiner als eetlepels nutrix en dat gaat goed in een difraxfles met speen m. Nu is Dylano wel dikke melk gewend omdat hij bij zijn gewone flessen nutriton krijgt

Groetjes Michelle

Scottie,

Ik lees dat je Bambix geeft die vanaf 6 maanden is, maar je hebt ook Bambix vanaf 8 maanden. Die kun je lijkt mij ook gewoon door de fles doen.

Of gewoon 10 minuten eerder uit bed, dan kun je het van een bordje geven

Groetjes,
Sandra

Scottie, wat een gave ‘jongensbanner’ heb jij zeg, met die dino’s en dat spacemannetje!

Ik ga morgenochtend gewoon nog een keer Bambix geven in een bordje, alleen dan wel met netjes 180 water i.p.v. 160 doordat ik de fles liet vallen. Als het heel lang duurt, gaan wij denk ik ook voor de fles met grote speen, want wij zijn in de ochtend niet zo op ons best en of we dan veel tijd hebben…Hmm…Ik vind een bordje alleen wel leuker eten, maar ze traint natuurlijk al wel met groente en fruit met een lepel, dus die pap kan ook best in een fles. We kijken morgen wel even!

Krijgt ze het fruit dan uit het potje? anders doe je dat toch in een bordje

Groetjes Michelle