Badje in badkamer zonder bad!

Hallo,

Hoe doen jullie je kleintjes in bad? Wij doen Floortje (9 maanden) nog steeds op haar kamer in het badje op de standaard. Alleen wil ze er nu steeds uit klimmen, en spettert ze inmiddels aardig .

Dus ik wil het badderen nu in de badkamer gaan doen. Alleen wij hebben geen bad. Hoe doen jullie dat? Verhuizen jullie steeds het kleine badje heen en weer of zetten jullie de kleine in de douchebak?

Ben benieuwd hoe jullie dit doen!

groeten
Iris

ik deed destijds het bumbo stoeltje in douche zetten en zo lekker douchen!
Uit het bumbo stoeltje kunnen ze niet uitvallen.
Bumbo staat ook op internet. erg iedeaal ding! (ik heb hem destijds van marktplaats)
Nu hebben we een badkamer met bad en douche en inmiddels kan ze gewoon in bad zitten.
Bumbo is een soort rubber achtig en makkelijk af te drogen was echt iedeaal!

groetjes gytha

Hoi,

wij hebben toen het badje in de douche gezet. Dan kunnen ze er flink op los spetteren, zonder dat het al te veel gevolgen heeft.
En als ze kunnen zitten dan vinden ze een douche ook leuk, lekker in de bak op de grond spelen met speelgoedjes.
Ook namen wij onze dochter vaak mee onder de douche ipv badje.

Hoi hoi

Jens maakte er ook altijd zo’n héérlijk waterballet van! Alles binnen 1,5 mtr omtrek werd zeiknat! Gelukkig kon 't behang wel wat hebben; de sporen zijn niet te zien. Wij hebben ook geen badstandaard, maar de luxe van 2 commode’s. De één lager dan de andere, dus de lage diende voor 't badje (dingen zijn 27 jr oud onderhand, zijn toen voor mij gemaakt ).
Toen Jens kon zitten hebben we hem naar de douchecabine verhuisd. Eerst geprobeerd in 't badje zelf, maar dat was voor mij een teveel gehannes (te ver reiken…rug). Hij vond 't prachtig daar onder die douche! Die straal vond ie zooooo lekker!! En voor 't afdrogen wikkelde ik 'm in zo’n grote handdoek met muts, tilde 'm snel naar de commode, om 'm vervolgens daar weer verder af te drogen en aan te kleden.
Nu kan hij staan (en lopen…) dus kan ik 'm makkelijk in de badkamer zelf afdrogen, romper over 't hoofd aantrekken en dán naar de commode om de luier etc aan te doen.

Gr. Marla

Wij hebben het badje altijd in de badkamer gehad, dus kon hij spetteren wat hij wil. Aankleedkussen hebben we dan op een tafeltje naast de wastafel.

De laatste tijd gaat Hylke in het grote bad.
Niet te veel water er in natuurlijk.

M.

Badje op de grond in de badkamer of badje in de douchecabine in de badkamer deden wij altijd.

Groetekes, Sje

hoi,
wij deden het badje op de grond in de bad kamer.

Ik zit hier in precies dezelfde situatie, grappig is dat. Ik denk dat ik het badje ook maar naar de badkamer verhuis, alleen is het daar wat smal, en ik heb snel last van m’n rug. Ik zal het vanavond gelijk eens uitproberen hoe ze het vindt met de douche aan.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

dootje wij deden water in badje geen douche aan doen hoor

Ja, zo deden wij het ook. Badje in de douchecabine zetten, zelf op je knieën erbij en badderen maar.

Groetekes, Sje

Oke, bedankt voor de tip. Ik had het gisteravond nog niet geprobeerd (ik stond nl. 3 uur in de file op een weg die veranderd was in een enorme rivier met een krijsend kind op de achterbank , mijn hoofd stond er niet meer naar). Maar goed, niet de douche aan dus.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

hoi,

ik heb een voetenbad van de ikea gekocht. ideaal…

Groet Loes

quote:
Oke, bedankt voor de tip. Ik had het gisteravond nog niet geprobeerd (ik stond nl. 3 uur in de file op een weg die veranderd was in een enorme rivier met een krijsend kind op de achterbank , mijn hoofd stond er niet meer naar). Maar goed, niet de douche aan dus. Groetjes, Daniella

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/L4LGm5.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

Badje eerst bijna voldoende vullen, dan de kleine meid er in zetten,
Vervolgens nog een beetje met de douche bijvullen is geen probleem.
Vind ze echt leuk hoor, al die waterdruppeltjes.
Wel op tijd de douche weer uit, want teveel water in bad is veel te gevaarlijk.

M.

Wij zetten het badje in de douchecabine op de grond en badderen de kinderen terwijl we dan zelf op onze knieen zitten. En als ze een tijdje spelen willen na de wasbeurt dan zit ik op een krukje naar mijn kinderen te kijken en hebben ze de grootste lol.

misschien heel onnozel van mijn kant hoor; maar waarom wordt er gezegd: niet de douche aan??? Joep vindt die stralen juist heerlijk! Natuurlijk let je er wel op dat het bad niet te vol loopt, je staat er uiteindelijk met je neus bovenop!

Is niet onnozel hoor, ik had namelijk dezelfde vraag Ik heb een Bibabad besteld en ben van plan om hem ook gewoon onder de douche te zetten. Quinty vindt het nu heerlijk om met mij onder de douche te gaan en vindt de straaltjes erg leuk

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

oh ja dat bad lijkt mij ook ideaal. Straks als Bram ook wat groter is kunnen die twee knullen van mij lekker tegelijk in bad! Ik wacht nog even met kopen, want we hebben verhuisplannen en wil eerst afwachten of in ons nieuwe huis ook een bad is…

bedankt allemaal voor de leuke reacties! Inmiddels hebben we Floortje een aantal keer in bad gedaan in het badje laag op de grond in de douchecel. Alleen de douchestraal vindt ze nog maar niks!!

Omdat het lekker warm is in de badkamer en ik het op haar kamertje lekker fris wil houden, kleed is haar ook uit en aan in de badkamer op m’n knieen… is niet echt goed voor mijn rug om steeds zo gebukt te zitten… Heeft iemand nog tips??

groeten
Iris

Heb je ruimte voor een commode, of soortgelijk meubel in de badkamer?
Wij hebben zo’n keukentrolley van ikea, pas het aankleedkussen precies op.

M.

ik zit ook met wat badvraagjes… en dankzij het dit forum stel ik ze maar gewoon!

mag je kindje al onder de douche (met papa of mama)? zijn die stralen niet te hard op zo’n klein teer hoofje? en als hij water binnen krijgt of in zijn gezicht kan dat kwaad?