Ik stop mijn zoon nog steeds in zon babybad, maar eigelijk is het niet zo lekker, want hij steekt met zijn bovenlichaam steeds verder er bovenuit. Douchen jullie je kinderen gewoon met jullie mee en hoe doe je dat dan, want je kan niet met z n tweeen onder de straal staan. Het is denk ik duidelijk dat wij geen bad hebben, want dan zou het probleem opgelost zijn. IN onze badkamer is het trouwens erg koud. We zijn aan het verbouwen en de badkamer is nog niet aan de beurd.
Badje en 2 jaar
Wij hebben ook geen bad en Erik gaat al tijden met één van ons onder de douche. Eerst op de arm en dan gaan wij ons afdrogen en speelt hij nog een tijdje alleen. Dat gaat prima.
Enne, ze verkopen ook duo-douchekoppen hè. Eén ‘steel’ en twee koppen. Heel handig.
Groetjes,
M
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - Mriek op 04 Mar 2011 17:55:37
Wij gebruiken meestal de kinderstoel van IKEA als we onze dochter onder de douche zetten. Altijd met 1 van ons trouwens, eerst op de arm dan in de stoel, zodat wij onszelf af kunnen drogen. (kleine blijft niet onder de douche zitten op de grond) Misschien een idee?
Groetjes Nancy
Oh hier hebben we tot bijna 4 jaar het babybad gebruikt!!!
Hij hield zichzelf wel warm met emmertjes water over zichzelf heen te kiepen hoor.
Toen is hij een tijdje gewoon onder de douche gegaan, maar eigenlijk vond hij het toch wel leuker om lekker te zitten, en nu gebruiken we een wasmand (zo’n ronde, flexibele) als badje, hahaha.
Gaat prima, ontdanks dat ie al bijna 6 is.
Wij hebben het babybad helemaal niet gebruikt.
Hij gaat al vanaf baby af aan mee onder de douche, eerst op de arm, en pakte de ander hem aan.
En nu speelt hij lekker zelf in de bak (we hebben een ruime douchebak) dan droog ik me af, en blijft hij nog even onder de douche spelen en trek ik even een badjas aan, en trek hem eronder vandaan.
Gaat prima!
Liefs, Anne
Ik gebruik voor Jony die nu ruim 3 jaar is een speelgoed bak.
Ik vindt het grote bad niet handig voor haar alleen, het water koelt te snel af.
Ik zet de speelgoedbak in de doucheruimte, en kan ze heerlijk haar gang gaan qua spetteren ed ideaal scheeldt mij weer droogmaak acties.
Ze gaat alleen in het grote bad als pa/ma ook meegaat
De speelgoedbak (gekocht bij de hema volgens mij gewoon een curver bak oid) is vrij hoog dus ze is/blijft lekker warm.
Greetzz Cora
Wij hebben ook geen bad, maar wel zo’n bibabad… Ideaal! Kost wat, maar daar passen ze dan straks ook samen in als de kleinste wat groter is!
Dion wordt deze maand 2 en zet vaak het babybadje in onze badkuip want die is lekker snel vol en ik vul hem tot aan de rand en als Dion gaat zitten steken alleen zijn schouders boven water uit.
Ook gaat hij wel met mij mee onder de douche, we hebben een dochebak en ik doe een stopje in de afvoer als ik bijna klaar ben en dan blijft Dion even in het water zitten tot ik me heb afgedroogt.
Ook wil hij zelf wel eens onder de douche, dan ga ik er naast zitten op een krukje en gaat hij languit in de douchebak liggen zo lekker vindt hij de warme straal op zijn lijfje.
Ik heb ook wel een gehoort dat iemand ook geen bad had en de kinderen te groot werden voor het babybadje dat ze een grote speciekuip hadden gekocht in de bouwmarkt, voor stucadoors is hij in het wit verkrijgbaar en kost nog geen 10 euro.
Noah en ik gaan ook al heeel erg lang samen douchen, hij krijgt genoeg water overzich heen als ik er onder sta.
Als ik me ga afdrogen en aankleden, blijft hij er nog even onder staan om te spelen… Hij speelt sowieso altijd onder de douche…
Liefs, Melanie
Rens gaat ook al lang niet meer in het badje, hij vind douchen leuker. Soms gaat hij met een van ons, dan vangt de ander hem op om af te drogen(kun je zelfook nog effe op je gemak douchen) maar hij gaat ook wel alleen.
Dan zet ik de douchekop op de laagste stand(word jezelf minder nat) rol ik mijn broekspijpen op en dat gaat dan ook erg goed.
groetjes Ramona
quote:
dan vangt de ander hem op om af te drogengroetjes Ramona
“Daar komt 'ie lieverd, vang!”
Groetjes,
M
Hey Mriek, wat heb jij leuke kinderideeen (visieonen)…werk jij VOOR kindertjes
Maar wij doen het wisselen…dan weer eens douchen en dan weer eens het kleine badje en in het weekend gaan we in het grote bad (vandaag mocht ik mee)
Hij vind alles leuk (behalve haren wassen)
Aaron is ook al 2 1/2 geweest en zit in het kleine badje ook niet helemaal onder maar daar geeft ie niks om…blijft rustig 3 kwartier tot een uur zitten hoor!
Gr, Danielle
Rens blijft er niet meer in zitten in het babybadje, die springt er steeds in en er weer uit dus dat schiet niet zo op zeker omdat het in onze badkamer best koud kan zijn. Maar ik zie hem er wel voor aan dat als straks de baby in het badje moet hij dan ook wel weer in bad wil.
groetjes Ramona
Genoeg ideeen opgedaan. Bij ons is het zo koud, dat hij gewoon lekker warm moet kunnen staan of zitten. Bedankt voor jullie berichten.
hier een mop die nog steeds helemaal niks van douchen moet hebben, is een lang verhaal waar ik je nu niet mee zal vervelen
maar ook wij hebben geen bad en babybadje is idd wat klein.
bij ons gaat dus tegenwoordig de stop in de doucebak (is een vrij diepe douchebak) die laten we vollopen en kan ze toch een soort van in bad. het is minder diep natuurlijk maar Lindsey vind het altijd heerlijk, dus probleem opgelost.
liefs,
Rinske
Lekker creatief zijn…
Tot voor kort had ik Jasper in de picknickmand… hihi, klinkt een beetje raar maar het werkte super. Dat was net zo’n winkelmandje, een vrij grote van een soort nylon materiaal en dus waterdicht! Wat heeft ie daar veel in gebadderd.
(in het gewone babybad kon hij niet zitten zonder mijn hulp, glibberde alle kanten op, spetterde het hele bad over mij heen…en de picknickmand was stroef waardoor hij er goed in bleef zitten en dan kon ie lekker op de grond zitten spetteren!)
Ik heb nu ook zo’n flexibele ronde wasmand die we als bad gebruiken, grappig dat een andere mama hem hier ook al noemde, echt een ideaal ding!
Groetjes Carolien.
ik heb pippy misschien 2 keer in dat babybad gedaan, vond het een verschrikkelijk ding, wankel, en ik moest met water sjouwe of met dat bad vol water, rugklachten kreeg ik ervan…
wij hebben een badkuip , waar we dus in staan tijdens het douche… ik nam haar na een week gewoon mee onder de douche,of badderde haar in de keuken in de bak van de afwas zeg maar, natuurlijk was dat snel klaar, nu staat ze gewoon met ons samen onder de douche, mijn man gaat met haar in bad, maar ik hou nie van badderen dus bij mij gaat ze gewoon mee douche, gaat prima
die kinderstoel onder de douche vond ik ook een goede. gaat bij ons nie in da bad, maar anders vind ik dat ook een mega oplossing !!
Pippy is geboren 17.07.2009