Babyzwemmen

Binnenkort ga ik met Roy op babyzwemmen. Ik heb hem al opgegeven, maar het duurt nog een paar weekjes voordat hij kan beginnen (zo rond de 3 maanden).
Hebben jullie misschien nog tips? Ik heb namelijk geen idee hoe dat gaat met zo’n kleintje…

Groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl

Ik heb geen idee, ik ga over een week of twee ook pas voor het eerst met Morgan. Ik heb er wel heel veel zin in. We hebben al geshopt voor een heel lieve zwembroek en nu alleen nog 6 maanden worden

Groetjes,

Michèle

Ik heb zelf ook nog nooit met mijn zoontje gezwommen, maar waar je misschien aan kan denken:

• lekkere warme omslagdoek of iets voordat hij uit het water komt. Ze koelen natuurlijk snel af.
  • Bij de kruidvat heb je zwemluiers vanaf 6 kg tot 13 geloof ik.
  • Vergeet niet een gewone schone luier mee te nemen voor na het zwemmen.
  • Genoeg handdoeken om het af te drogen
  • Het lijkt me handig om misschien iemand mee te nemen de eerste keer. Je bent zelf natuurlijk ook in zwemkleding en je moet jezelf ook afdrogen en aankleden. Op dat moment kan je je kindje minder goed in de gaten houden. Het is dan handig als er iemand is om Roy in de gaten te houden. Zeker de eerste keer als je niet helemaal weet hoe alles eruit ziet kom je ook niet voor verrassingen te staan.
  • Volgens mij hebben ze in het zwembad zelf wel een aankleedkussen etc.

Een van mijn vriendinnen heeft het ook met haar dochtertje gedaan en die vond het helemaal geweldig. Lekker spartelen in het water met mama! Heel veel plezier met zwemmen!!!
Laat je weten hoe het is geweest en wellicht dat jij dan weer tips voor ons hebt

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Maxicosie meenemen waarin je hummeltje lekker kan rusten/slapen na de zwemles terwijl jij jezelf weer kunt aankleden, hierin kun je hem dan ook zo mee in de auto vervoeren terwijl hij lekker door kan slapen eventueel. Zeker de eerste keren zijn de kleintjes moe na het zwemmen. Wij hadden altijd zwemluiertjes inderdaad. Verder een ruime handdoek voor jezelf, want aangezien er eerst wordt gezorgd dat de kleintjes weer lekker warm en aangekleed zijn, sta jij in die tussentijd wel lekker in een nat badpakkie. Mocht je kleine man als hij moe is gebruik maken van een speentje dan zou ik ook deze meenemen.

Wij hebben er altijd veel plezier mee en van gehad.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Bedankt voor de tips!
Iemand meenemen is inderdaad wel handig. Vindt oma waarschijnlijk helemaal niet erg, haha
Zwemluiertjes van het kruitvat heb ik inderdaad gehaald. Hoeft eigenlijk niet van het zwembad. Die man zei dat ze wel af en toe drolletjes moesten vissen, maar dat was niet zo erg. Alleen heeft Roy nou niet bepaald drolletjes

Groetjes Marieke

Hi Marieke,

erg leuk babyzwemmen! lekker samen in het water. en je zal merken dat naar mate je kindje groter wordt hij zelf ook veel actiever wordt in het water. lekker liedjes zingen en bewust bezig zijn met je kindje.
Ik ben toen samen met mn schoonzusje geweest die ook een kleintje heeft van ongeveer dezelfde leeftijd als Ainoah. we zijn uit eindelijk maar een paar keer geweest tot nu toe doordat mamma extra moest werken, vakantie of snotterende kinderen.
Neem inderdaad een lekkere warme cape voor Roy mee voor na de les.
In principe valt het aankleden en alles best mee na afloop, maar vooral erg koud voor jezelf! dus misschien een badjas voor jezelf is wel lekker. ik had dat niet en was errug koud, omdat je natuurlijk eerst de kleine weer lekker warm aan moet kleden. Toen de kleintjes weer helemaal klaar waren, hebben we ze in de maxicosi gezet en toen konden we zelf verder. Maar volgens mij kan je inderdaad ook gewoon iemand meenemen hoor. is nog gezellig ook en diegene kan misschien ook nog foto’s maken

heel veel plezier!

@MamavanRoy, die zwemluier zou ik voor de zekerheid wel doen. Niet alle baby’s gooien er alleen maar drolletjes uit. Soms komt er net zo makkelijk tandjespoep en dan kunnen ze het bad een dag dichtgooien. Dus gewoon lekker luiertje aan doen voor de zekerheid.

@Michèle, mogen ze bij jullie pas zwemmen vanaf 6 maanden?

Wat het aankleden betreft: ik legde de kleine mop helemaal goed ingepakt in een badcape en een badlaken op het aankleedkussen (als het goed is hebben ze dat in elk zwembad waar babyzwemmen mogelijk is). En dan bleef ik voor dat kussen staan om mezelf vast af te drogen en vast iets aan te trekken. Sta je zelf niet zo te vernikkelen en die kleine mop ligt heerlijk warm.

Groetekes, Sje

@Sje: daarom zeg ik…Roy heeft nou niet bepaald drolletjes, haha
Ik zou me denk ik doodschamen als het hele bad een ander kleurtje zou krijgen…

groetjes Marieke

Ja helaas Sje. het Teddybeer zwemmen zoals ze het hier noemen is pas vanaf 6 maanden. Ik vind het ook raar, maar ja het is niet anders. We kunnen ook op zondag gezinszwemmen, maar dat wil ik pas doen als Morgan aan het zwembad gewend is en dat is het rustigst dan. Op zondag zijn er ook grote kinderen en zo. Enne ik heb ook een zwemluier voor haar wel zo hygisch. Wat je zegt sje het zijn niet alleen maar drolletjes.

Groetjes,

Michèle

Wat jammer dat het bij jullie pas vanaf 6 maanden kwam. Onze oudste lag met 6 weken al in het zwembad!

De jongste was 4 maanden toen ik met haar ging zwemmen. Dat was nogal een spuugbaby en ik vond het zo zielig om haar om 8.30 in het water heen en weer te schudden op allerlei leuke melodietjes. Had ze net een uur haar voeding binnen en dan zouden we het risico lopen dat het er weer uit kwam. Dus eerst maar eens gewacht tot het spugen voorbij was.

Probeer dat zwemmen met die kleintjes zo lang mogelijk vol te houden. Bij de ABC-zwemles t.z.t. hebben ze er ontzettend veel profijt van. Onze meiden hebben allebei wekelijks baby-/peuterzwemles gehad tot het moment dat ze naar school moesten.

De oudste zit nu sinds een jaar op ABC-zwemles en haar zwemleraar gaf aan dat-ie duidelijk verschil merkt tussen kindjes die wel en die geen peuterzwemles hebben gehad.

Groetekes, Sje

Ja zijn we ook van plan. Des te eerder kan ze haar zwemdiploma halen en eventueel op een andere sport, maar zo ie zo mijn moeder woont aan het water dus ik wil dat ze zo jong mogelijk leert zwemmen en niet in paniek raakt in het water.

Groetjes,

Michèle

Hier in de wijk ook veel watertjes, dus wij wilden ze ook zo snel mogelijk watervrij hebben. Schrikken is het altijd als je in het water valt maar het grootste paniekgevoel blijft mogelijk weg.

Onze oudste is nog geen 5,5 en die mogelijk volgende week door naar de afzwemgroep. Hopen dat ze het voor de zomervakantie heeft. Is ze er lekker vroeg bij met haar diploma!

Groetekes, Sje

Onze oudste word 3 april 6 en zit nu in diploma A groepje. Ook inderdaad een echt waterratje.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi,

Badjas is mischien makkelijker voor het bij het afdrogen van je kindje. Ook zeker de maxicosi meenemen. Wel zo makkelijk.

Groetjes

lon106

Nog een tip: bij ons was het vaak zo druk bij de babyzwemles dat er te weinig aankleedkussens waren als je wat later in de kleedkamers terugkwam.

Ik had destijds zo’n campingslaapmatje gekocht die backpackers altijd bij zich hebben. Stuk afgeknipt net zo groot als een aankleedkussen en dat nam ik voor de zekerheid mee naar de zwemles. Was er dan geen aankleedkussen vrij, dan kon ik die kleine mop altijd op dat matje op de grond verzorgen.

Altijd beter dan dat je met z’n tweeën minimaal een kwartier bibberend moet gaan zitten wachten tot er wel een aankleedkussen vrij is.

Er bestaan overigens ook opblaasbare aankleedkussens!

Groetekes, Sje

Oh waar kan ik die opblaasbare halen Sje?? Want dat is wel een goed tip.

Groetjes,

Michèle

@Michele, volgens mij hadden ze ze laatst bij Prenatal. Ik heb hem ooit bij het Kruidvat gekocht bij zo’n eenmalige aanbieding. En anders even op internet kijken of je ergens kunt bestellen.

@Scottie, geen idee of het kwaad kan om met een kindje wat altijd verkouden is te gaan zwemmen. Als onze meiden gewoon verkouden waren en ze waren verder wel fit en actief, ging ik altijd gewoon zwemmen.

Je zou erachter moeten zien te komen of hij echt verkouden is van een virus of dat er technisch iets met zijn luchtwegen aan de hand is en dat hij daardoor verkouden lijkt.

Groetekes, Sje

Zal ik zeker even doen Sje dank je voor de tip

Groetjes,

Michèle

Ik zou niet meteen een kussen gaan kopen, maar eerst een keer naar het zwembad gaan of even telefonisch informeren. Bij ons zijn er namelijk wel heel veel aankleedkussens in het zwembad.

Groetjes,
Sandra

Binnenkort ga ik ook voor het eerst met Minke, overigens gaat zij al een paar maanden… met haar vader op zijn papa-dag !
Omdat ik ook wel eens wil ruilen we nu een tijdje zodat ik met haar kan zwemmen. verheug me er nu al op dat lieve kleine spartelkipje in het water!!