Wat is jullie mening over BabyTV? En hebben jullie het zelf? Zo ja…bevalt het jullie?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Mvg Mama van Jesse

Wat is jullie mening over BabyTV? En hebben jullie het zelf? Zo ja…bevalt het jullie?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Mvg Mama van Jesse

Hoi, Hoi
Wij hebben hier baby tv! mijn dochter vindt het prachtig! (11 1/2 maanden)
ik zet het alleen aan als ze s’ avonds uit bad komt, en ik dan op de badkamer even het water ballet wil opruimen! Ze word anders heel onrustig, want ze weet dat ze na het bad een fles krijgt.
Verder zet ik het wel eens aan voor de leuke geluidjes (ze zit dan in de box en kan de tv niet zien staan, dus ook niet kijken) maar ze danst dan mee (wiebelen) met de muziek en heeft groot plezier.
Verder wil ik liever dat ze lekker speelt i.p.v tv kijken.
Groetjes,
Monique mama van Silver
Ik ken dat helemaal niet. Wat moet ik me erbij voorstellen dan. Gewoon tv maar dan met rustigere kleuren ofzo? Ik heb het nog nooit gezien. Moet je dat apart nemen of komt dat gewoon op een bepaald net?
groetjes

Wij hebben baby tv en morgan vond het geweldig. 's morgens bij het ontbijt keken we n ze herkende de programma’s ook echt. Op het laatst danste ze de hookie pookie ook al mee. Maar ze is het een beetje ontgroeid en kijkt nu nick Jr.
Maar ik raad het zeker aan. Niet de hele dag natuurlijk maar een paar programmatjes per dag.
@ M.Suzanne Babytv is een digitaalkanaal met alleen maar korte programma’s voor de allerkleinste. Ze vartieren van alleen geluidprogramma’s tot korte vertelde verhaaltjes. Kinderen leren er heel veel van.
Groetjes,
Michèle

Onze meid vind het ook prachtig. Als ik de tv niet uit zit kan ze er de hele dag naar kijken. Ik vind het wel belangrijk dat ze tv kijkt. Zo leert o.a. de taal, liedjes enz enz. Niet dat ik niet met haar praat en zing.
Maar ik vind het ook belangrijk dat ze zelf leert spelen. Dus meestal kijkt ze s’morgens even tv en s’middags.
Ondertussen is ze een jaar en nu komen de teletubbies en het zandkasteel…en dat is ook wel erg mooi!
@Pjukje: wij hebben ook geen babytv en de mijne kijkt nu met 5 maanden al naar teletubbies en het zandkasteel hahaha beetje te vroeg maar is niet anders
moet je die babytv apart bestellen dan? heb het bij een vriendin van mij gezien idd erg geschikt voor baby’s…
Wij hebben geen babytv, omdat ik het eigenlijk niet nodig vind.
Seth keek hier al van jongs af aan de dvd’s van barbapapa, en vindt het helemaal geweldig. Ook kijkt hij sesamstraat en bumba, en dat soort proramma’s die 's ochtends vanaf een uur of 7 komen.
'S avonds zet ik dan meestal een dvd op (als ik aan het koken ben).
Wel hebben we een dvd van babytv, en hij vindt het op zich wel leuk.
Liefs, Anne
Je moet het inderdaad apart bestellen. Ik had er nog nooit van gehoord en eigenlijk kijkt Lucas nooit naar de tv (ikzelf ook bijna nooit) Ik heb het net even opgezocht en voor ons kost het dan €9,95 per maand extra dus ik vind het denk ik ook niet zo nodig. Misschien wel als hij wat ouder is.
Groetjes Suzanne

Wij hoeven babytv niet appart te bestellen. Zit in ons pakket. Anders had ik het ook niet besteld. Er is dan op tv genoeg anders leuks. Elke ochtend is er bumba voor en teletubbies enz enz.
@ mama Selma…onze meid was ook nog heel klein dat ze het zandkasteel keek. Vond ze toen en nu nog steeds erg leuk. Ik moet zeggen ik vind het zandkasteel ook leuker dan de teletubbies (nog een keer BAH)
mijn zoontje is nu 2 en al vanaf zijn eerste jaar verslaafd aan baby tv. ook op de computer babytv.com vind hij geweldig. ik heb liever dat hij daar naar kijkt dan naar iets anders
@Pjukje: idd teletubbies bah! maar soms heb ik gewoon geen keus, op XD zie je alleen maar soaps voor jonge kinderen dat is toch niets voor babys…laatst zag ik een filmpje bij teletubbies over kleine meiden en jongens die bobbeling aan het doen waren hahahah een dans waarin je heel veel met je billen heen en weer draait en de camera zat echt te zoomen op de billetjes van die jonge meisjes van circa 6 jaar…dan denk ik dit is toch bedoeld voor babys? wat moet een baby nou met beelden waar kinderen hun billen heen en weer bewegen? vind het trouwens echt een ranzige dansje…niets voor kinderen tenminste…
moet maar eens kijken of wij ook babytv kunnen nemen in ons pakket. goeie topic!
Wij hebben tv via UPC en hier zit het babytv in het pakket. Mijn dochter vind alleen dat zonnetje grappig van de teletubbies, dan ligt ze helemaal dubbel. Maar zodra die tubbies in beeld komen is ze vetrokken. Bij het zandkasteel kan ik het huis wel om haar weg breken. Vol concentratie!
Vandaag stond de tv aan rond 10 uur dus tubbie tijd. Staat die rode tubbie het hele tubbiehuis vol te smeren met z’n eten. Lekker voorbeeld voor de kindjes. Stop je hand in de vla en zet daarna overal je handafdruk. Nee echt toptv!
hahaha.
Als het even kan zet ik Nora zoveel mogelijk weg bij de tv. Anna kijkt af en toe naar NickJr, maar ook niet vaak. Later kijken ze genoeg tv!

ik heb soms het idee dat de mijne te veel prikkels krijgt door de tv. ik heb hem gisteren in de ochtend geen tv laten kijken toen viel hij zonder te zeuren in slaap. of was dat gewoon een toeval? hebben jullie dit ook opgemerkt bij jullie kindjes? geen tv is natuurlijk absurd maar heb wel in de gaten dat hij daar erg onrustig van wordt…
Ik kan me heel goed voorstellen dat het te veel prikkels zijn voor zo’n kleintje. Mijn dochter van 5.5 maand kijkt nooit tv. Dat komt wel als ze wat ouder is. Soms lopen we langs de tv als hij aan staat en ze is gelijk helemaal aan getrokken tot dat ding en dan zetten we hem gelijk uit. Ik vind het wel leuk dat er echt een babytv is als ze wat ouder zijn is dat wel een uitkomst.
Bij hele kleintjes kan tv kijken inderdaad veel prikkels geven. Zij zien alleen flitsen en horen geluid dus dat is heel erg druk dan.
Groetjes,
Michèle

quote:`
Als het even kan zet ik Nora zoveel mogelijk weg bij de tv. Anna kijkt af en toe naar NickJr, maar ook niet vaak. Later kijken ze genoeg tv!
Hier dezelfde mening. Toen Tim nog baby was liet ik hem nooit tv kijken. Nu af en toe eventjes, maar nog niet vaak. Vind het echt nog niet nodig dat hij dagelijks achter dat ding zit.
Groetjes,
Sanra

Vanaf welke leeftijd lieten jullie je kindjes tv kijken dan?
Mijn zoontje is 9 maanden en kijkt namelijk nooit.

Morgan keek toen 's morgens tijdens der ontbijt tv. Dan zette ik der in der wipper met der fles voor de tv kon ik ook even rustig eten. En das nog steeds alleen nu met een boterham in der kinderstoel en als ze klaar is gaan we door de weeks naar het kdv en als ik thuis ben met der zet ik de radio aan. Pappa moet ik zeggen zet een muziekzender aan. Die heeft ook meer tv aan dan mamma. En op zondag als we beide thuis zijn en niemand kijkt zet ik ook de radio aan. Oh ja en zaterdag moet pappa werken tot 18.30 dus dan kijkt ze ook nog even Dora tot hij thuis komt, maar verder kijkt ze niets. Dus bijelkaar zal ze misschien 3 uur max per week kijken.
Groetjes,
Michèle

Hier wel iets meer tv, maar dat is ook een beetje voortgekomen aan het feit dat hij zich niet lang zelf kan vermaken.
Dus als ik aan het koken ben zit hij achter de tv. Als hij op dat moment lekker aan het spelen is (wat tegenwoordig steeds vaker voorkomt), dat laat ik hem natuurlijk lekker spelen.
Maar vaak was het zo dat hij dan een half uur gillend aan mijn benen hangt, niet fijn voor mij en niet voor hem.
Nu komt hij even tot rust achter de tv, kan mama rustig koken en ook even opladen.
Liefs, Anne