Babygehuil nergeren

Zo zien mijn ogen er vandaag uit. Gelukkig ben ik vrij vandaag, want ik ben me toch moe. Mijn ogen prikken gewoon van de slaap. De reden: Eva natuurlijk. Gisteravond sliep ze heel lekker, niks aan de hand, maar vannacht rond 01.00 uur ging ze los. Ze huilde en zeurde. Ik was alweer 2x haar tul in gaan doen en ik was het beu. Ik kon al slecht in slaap komen en tot die tijd had ik dus zelf al haast niet geslapen. Papa is weg een paar dagen en ik sta er dus alleen voor. Daarna begon ze echt vervelend te doen. Ze huilde zodra ik de kamer uit kwam. Uiteindelijk wilde ik haar laten huilen, maar ik hoorde het dwars overal doorheen! Ik had mijn arm op mijn oren gelegd en oordoppen in), maar ik hoorde het nog en kon dus niet slapen. De babyfoon stond uit. Uiteindelijk was ik het zo zat, dat ik haar bij mij in bed legde. Ik wilde zo graag slapen! Nou, mevrouw begon toen wild met haar beentjes te wippen en te spelen, dus ik was het snel weer beu en legde haar terug. Toen hebben we toch geslapen van 04.00 uur tot 07.15 uur. Nu ben ik dus doodmoe! Zij ligt gewoon te slapen…Ik heb wel mijn ogen even dichtgedaan, maar ik voel ze nog steeds prikken.

Ik weiger echt om steeds maar weer te komen als ze huilt. Ze stopt als ik haar oppak, wat ik alleen doe als ze echt flink huilt en dat is voor mij een teken dat ze om aandacht vraagt. Die krijgt ze genoeg overdag, maar 's nachts MOET en WIL ik slapen! Een collega van mijmn vriend had het ook, een kindje dat niet doorsliep en hij heeft zijn zoon laten huilen, Na drie keiharde nachten was het afgelopen. Nou, dat heb ik er dan wel voor over! Het is begonnen sinds ze van de nachtvoeding af is…Toen was het 1x wakker om te eten en daarna slapen tot de ochtend. Wat waren dat gouden tijden zeg! Mijn vriend kan door het huilen heenslapen, maar ik niet, ondanks de dopjes dus! Ik kan het ook niet goed negeren. Ik ben er wel uit dat ik haar ga laten huilen, steeds iets langer. Kijken na 5 minuten, kijken na 10 minuten en zo verder. Ze moet het afleren! Kunnen jullie wel tegen dat gekrijs 's nachts?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi
Wat vervelend! Ik heb de babyslaapgids ( op internet te koop) met goede tips. Als je me mailt kan ik hem naar je toesturen. Scheelt je weer geld.
Verder kan ik er zelf niet over meepraten…, Minke slaapt ( afkloppen ) als een blok. Ze is wel vroeg wakker hoor.
groetjes!

Ik kan er ook niet tegen hoor Rainbow Word er mega sjago van
Gelukkig doet hij het alleen als hij in z’n sprong zit (mazzel mee)
Waarom ga je overdag niet lekker slapen als Eva ook tukt en Als je vrij bent natuurlijk…

Liefs

Lilypie 1st Birthday Ticker

Owwwww wat vervelend rainbow leef met je mee, dylano doet het gelukkig nog niet 's nachts als hij in een sprong zit doet hij het als hij net op bed ligt mar dan ben je zelf nog wakker gelukkig, en moet zeggen dan wordt ik er al gek vannnnnnn. maar inderdaad ik laat hem steeds iets langer huilen. ik haal hem er wel uit om te troosten maar blijf wel op zijn eigen kamer met de deur dicht. als hij rustiger wordt leg ik hem terug en blijf dan nog ff over zijn bolletje aaien

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hier ook volop tullen dients enne ik loop wel 4 tot 5 keer per nacht nu (lang leven de sprong). En ook hier vanacht huilen, mieren en zeuren. Mezelf er van overtuigd dat ze niks nodig had en geen poepbroek had en toen laten huilen. Duurde gelukkig maar 15 min maar toch niet leuk inderdaad, en pappa die vanmorgen vraagt heb je nog last gehad??? Dan kan ik hem wel wurgen he want hij hoort ook niks enne morgan sliep natuurlijk heerlijk. Dan vind ik het wel leuk hoor als ik haar wakker moet maken, ze schold me ook uit want ze was moe

Groetjes,

Michèle

hoi
Ik vind het al knap van je zoals je het nu doet! Ik kan er 's nachts heel slecht tegen en kan haar dan ook niet (goed) laten huilen…
De babyslaapgids is misschien wel een idee (ik heb hem ook, kan hem je mailen) Dat zijn drie keiharde nachten(zou ik mee beginnen als paps terug is) maar het zou wel moeten helpen.

Veel succes
Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb hem niet nodig want buiten de sprongen om slaapt morgan erg goed. Wel vroeg wakker maar ja dan gaan we zelf maar wat eerder.

Maar ik heb inderdaad wel begrepen dat iemand anders dan mamma uit de veren moet voor de diensten zeg maar he. Zou hier een ramp zijn…

Groetjes,

Michèle

Wat zul je inderdaad moe zijn Rainbow, heb echt met je te doen. Ook vervelend dat je er nu alleen voorstaat. Ik zou denk ik helemaal gek worden…dus ik vind het al erg knap hoor hoe jij het aanpakt!!!

Ik vind het heel moeilijk om Dani te laten huilen. Ik word er helemaal zenuwachtig van. Aangezien hij op dit moment echt heel veel aandacht opeist probeer ik hem wel eens te laten huilen, maar dit lukt me toch niet goed (dit is dan tijdens het spelen). Als ik hem in bed langer dan 10 minuten achter elkaar laat krijsen wordt hij alleen maar meer overstuur. Ik heb het nog nooit geprobeerd dit langer vol te houden…even naar hem terug gaan of een aai over z’n bol werkt hier averechts.

ik ken die slaapgids niet, maar als de tips in dit boek werken zou het je misschien een hoop helpen.

Ik heb dus helaas niet echt tips voor je, maar wil je wel een hart onder de riem steken. Heel veel sterkte ermee meid!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

In de babyslaapgids staat ook dat het totaal geen zin heeft om een baby jonger dan 6 maanden te laten huilen. Ze zijn dan ook nog te jong om de "oefeningen"uit dit boek mee te doen. Dus Saro ik denk dat het juist goed is dat je je kindje gaat troosten. Ik heb dit met Minke ook altijd gedaan en ben nog steeds heeel slecht in haar laten huilen. Ik vind het gewoon rot als ze zo overstuur raakt dus ik ben dat ook altijd voor door erheen te gaan. Natuurlijk maak ik dan verschil tussen echt huilen en jengelen wat dat kan ze ook heel goed.

Oh ja michele, wordt het niet eens tijd dat je vent ook eens "dienst "heeft??

Arme ziel! ik snap je helemaal, nee ik kan ook niet goed tegen gekrijs s’nachts, dan voel je je zoiezo erg gejaagt en kun je hem/haar zoiezo moeilijker troosten.
zolang ik zelf nog wakker ben gaat het wel maar als ik wakker wordt gekresen dan wordt ik ook helemaal niet goed. vanochtend om 6 uur was rico ook aan het krijsen tja en dan rek het nog maar een uur:S lukt voor geen meter dus uiteindelijk om kwart voor 7 zn fles gegeven paar minuten vroeger misschien nog wel nouja ik wsa doodmoe en hij ook en had misschien gewoon honger. maar echt lastig meid dat het s’nachts te doen is… heb je nog iets gedaan met die verpleegkundige haar advies? moet je nog terug?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

wat vervelend zeg die slapeloze nachten!
Het lijkt wel of ze een spelletje met je speelt snacht’s
Negeren die hap!
Nacht is nacht en moet ze lekker slapen zeker met 8 maanden kunnen ze je al lekker uitproberen hoor!
Als je zeker weet dat er niks aan de hand is lekker laten liggen dit kost je een paar slapeloze nachten maar dan is eva er doorheen hoor! dan weet ze dat mama echt niet komt! Nu weet ze het precies, als ik ga huilen komt mam toch wel!
Echt doen meid je zult zien na een paar zware nachten dat je weer heerlijk kunt slapen.
En ik zou ze zeker niet uit bed halen! want dan heeft ze haar zin!

succes en ik hoop dat je snel weer lekker kunt slapen!!
groetjes gytha

Lieve Rainbow, wat weer een vreselijke nacht! Ik kan er ook niet tegen hoor, dat gehuil 's nachts. Nou komt het echte dramahuilen hier ook niet vaak voor moet ik zeggen, maar als het gebeurt…bjek! Vind dat je het goed hebt aangepakt vannacht. Ik zou wel willen zeggen: ze zit nu natuurlijk in de fase dat verlatingsangst ook een rol kan gaan spelen, dus helemaal laten brullen en niet gaan troosten lijkt me geen goed plan. Eerst 5 min. laten huilen, heengaan, aai over de bol en weer weggaan. Dan na 10 min., dan na 15., etc. Zo min mogelijk uit bed pakken (alleen bij echte hysterie) en niet tegen haar praten. Je kan het ook positief zien dat je kerel er een paar nachten niet is, kan je tenminste doorpakken met de kleine meid. Hoe moeilijk ook, als je haar nu eventjes laat weten dat ze niets bereikt met haar gehuil gaat ze misschien wel doorslapen.

Heel veel sterkte meis!

Groetjes!

@ Linette. Als jij een gids hebt om hem wakker te maken hou ik me aanbevolen. Maar ik krijg het niet voor elkaar hem wakker te krijgen of genoeg dat ie weet wat ie moet doen.

Enne Morgan heeft nu 3 keer gehad dat ze helemaal overstuur wakker werd. Dan pak ik haar wel twee tellen op in haar kamer. Troost ik haar, veeg der tranen weg en leg haar weer plat dan is ze ook zo weer vertrokken, maar de regel is bij ons voor de ochtend komt ze niet haar kamer uit.

Groetjes,

Michèle

Nee geen gids Michele, helaas hahaha! t was een grapje dat weet je he?
Alle ouders hebben zo hun verdeling met de "taken"en gelukkig maar!
Ik moet zeggen wij doen om beurten de nacht en Gijs wordt vaak eerder wakker dan ik. Maar hij maakt me dan gewoon wakker als ik aan de beurt ben

Wat een vervelende situatie Rainbow. Mijn schoonzusje heeft ook een kindje wat erg onrustig is in de nacht. Veel en vaak krijsen!
Ze hebben alle lichamelijke mogelijkheden uitgeslopten of opgelost dus in mijn ogen blijft er maar 1 mogelijkheid over en dat is dus uitproberen.
ALs ik jouw verhaal hoor klinkt het eerlijk gezegd ook als uitproberen; waarom zou ze anders gaan liggen wippen en spelen? Ik heb mijn zoontje 1 keer bij ons in bed genomen ( toen hij echt nog klein was) en die ging toen ook liggen keten, nou dat was dus direct de laatste keer.
Wij hoeven er ( buiten sprongen om) nooit uit voor hem in de nacht, hij weet waar hij aan toe is.
Neemt niet weg dat het een naar gehoor is, zo’n kleine wurm die het zo moeilijk heeft…Maar ik denk dat je zelf inmiddels wel op het punt bent aangeland dat je het voor lief neemt toch? Want er moet iets gebeuren denk ik…

Groetjes van Christa

@Michele: heb je al een emmer koud water geprobeerd?

Groetjes!

Nee want ik weet dat ik dan op het natte gedeelte kan gaan slapen of het hele bed is nat. Dus ik ben bang dat ik blijf lopen en dat hij blijft slapen op een enkele keer na dan. Dus hopen dat deze sprong niet te lang duurt

Groetjes,

Michèle

Ai ai…nee niet leuk zoiets!
Ik kan er ook niet tegen wanneer ik door 1 van de meiden wakker word gemaakt snachts, het komt gelukkig niet zo vaak voor, maar meestal is het even (een minuutje) troosten (nachtmerry gehad of zo) en dan gelijk terug het bed in en dan gaan ze eigenlijk ook altijd weer slapen.

Ik heb de meiden altijd vanaf het begin laten wachten met uit bed te halen wanneer ze wakker werden, gewoon even laten jammeren. Alleen als het menes was dan ging/ga ik gelijk.

Als ik jouw was zou ik haar ook niet uit bed halen, of maar heel kort, afleiden en weer het bed in. Geen gedonder in de nacht Ik weet niet of ze een knuffeltje in bed heeft, anders die eens geven. Kijk overdag eens welke knuffel ze het leukst vind en die mee naar bed geven, wanneer ze dan huild die knuffel opnieuw geven, en wegwezen uit die kamer.
Wat ik wel eens op de tv zie is het slaapritueel opnieuw uitvoeren. Ik ben daar altijd zo klaar mee; huppa in bedje, aai over de bol, slaapie slaapie gaan doen, dai dai, deur dicht.

Ja, da’s ook niets dan…

Ik hoop het ook voor jullie. Moet zeggen dat die 8-maandensprong hier niet heel lastig was. Hooguit een paar daagjes gezeur, maar meer ook niet. Sowieso zijn de laatste sprongen hier vrij geruisloos gegaan, in het begin waren ze hier veel erger. Heeft Morgan er nu weer veel last van?

Groetjes!