Babycook

Vandaag was ik bij een vriendin die haar zoon elke dag vers eten geeft. Ik geef Eva altijd Olvarit, zowel fruit als groente en ik moet zeggen dat dat makkelijk is en ze het heerlijk vindt. Toch durf ik niet altijd tegen mensen te zeggen dat ze nooit vers krijgt, want ik voel me dan een beetje een makkelijke moeder…alsof ik geen tijd wil vrijmaken om voor Eva te koken. En eigenlijk haat ik koken ook als ik eerlijk ben! Nu hoorde ik van de Babycook. Op de site kon ik niet echt veel informatie vinden. Wie heeft zo’n apparaat en belangrijker: hoe bevalt 'ie? Ze zijn duur en ik weet niet helemaal wat 'ie voor extra;s doet. Ik heb een staafmixer (vreselijk ding) en een stoomkoker. Kun je in die cook ook spaghettie ofzo maken? Ik hoop dat er mama’s zijn die 'm hebben…Ik wil eigenlijk gezond koken, maar wel snel…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Haha, ik ben net als jij hoor. Heb ook over die babycook nagedacht, maar begin daar nu maar niet meer aan.

Een vriendin van mij heeft 'm en hij kan volgens mij vier dingen: stomen, ontdooien, opwarmen en pureren. Zij heeft ook het babycook-boek, een boek met allemaal recepten voor de babycook. Kijk maar 'ns op bol.com ofzo, daar kan je 'm bestellen als je zou willen. Zij is razend enthousiast over de babycook, Ze maakt er alles mee; fruit, groente, etc. Het is bij wijze van in een kwartiertje klaar en je kunt dezelfde ingrediënten gebruiken als wat je zelf eet.

Dit is wat ik ervan weet, dus uit de 2e hand weet ik dat het goed bevalt en de investering waard is.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

mijn interesse is gelijk gewekt
ik vind het ook wel fijn om vers eten klaar te maken maar vind het koken toch een behoorlijk gehannes. dus heb even gegoogled en wat ik er uit op maak is dat het inderdaad wel een stuk makkelijker is.
heb m overigens ook op marktplaats gezien, scheelt aanzienlijk in de kosten

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

owwwwwwwwww rainbow ik lig hier helemaal in een deuk hahahahaha ik ben precies zoals jij lol. zie mijn reactie bij avondeten hahahahahahha

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Toevallig had ik het van de week met iemand over die potjes. Rainvow die potjes hebben alles wat ze moeten hebben ook de vitamines en zo. Vroeger was blik en pot heel anders. Nu is het soms zelfs beter want weet jij wat er allemaal op je ‘verse’ spul zit. Dus voel je niet schuldig. Enne ik ga er ook niet meer aan beginnen. Heb er en geen puf voor enne ze eet binnen no time toch met ons mee.

Groetjes,

Michèle

dat is ook weer waar, en zo lang duurt t ook niet meer voordat ze helemaal volledig mee kunnen eten.
voorlopig denk ik toch maar nog even op de potjes blijven denk ik.
het blijft tenslotte ook nog wel een behoorlijke uitgave.

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Wat?? Die babycook?? Ik weet niet wat die kost. Enne de potjes ach lang leven de kinderbijslag ed.

Groetjes,

Michèle

ja de babycook, die is behoorlijk aan de prijzige kant.
ligt er trouwens ook maar net aan van welk merk je de potjes haalt, voor de variatie haal ik ze o.a. ook van Bon Bebe (Bas van der Heijden/Dirk van den Broek) en die zijn 1,20 voor twee stuks en gaan er net zo goed in als de rest, en dan ben je echt niet veel duurder dan zelf maken. en inderdaad de kindertoeslag/bijslag e.d. krijg je tenslotte niet voor niks.

liefs,
Rinske

De babycook kost meer dan 100 euro. Een investering dus…

Groetjes!

De babycook is duur vond ik en ach…ik ben gelukkig niet de enige potjesmama in NL! Olvarit floreert! Ik geef geen zak om koken, echt niet. Gelukkig doet mijn vriend het, anders was het hier elke dag magnetron hoor. Toen ik nog alleen woonde, was ik grootverbruiker kant-en-klaar maaltijden van de Appie! En ik ben echt zelden ziek! Ik heb nu ook gezien dat ze van Nestle van die nieuwe smaken hebben. Ik heb nu een keer spinazie met zalm…Lekker toch? Ik wissel Friso, Nestle en Olvarit af en dan is er genoeg keus. Eva wil ik met een jaar met ons mee laten eten…dus ik denk dat ik ook niet aan de babycook begin. Al ben ik wel geinteresseerd hoor! Ik hou van snel, makkelijk en simpel!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha koop je hem voor jezelf Rainbow als pappa een keer geen zin heeft om te koken

Enne ik vind koken ook leuk, maar niet als ik alleen ben met Morgan want die gaat zeuren dan

Groetjes,

Michèle

@Rainbow: die nieuwe groente van Nestlé heb ik toevallig gisteren gekocht, ook de spinazie met zalm. Die heeft Erik gelijk gisteravond gegeten. Hij vond het wel lekker. Moet zeggen dat het wel meer pulp was dan Olvarit, dat is toch al wat dikker. Maar ach, voor de afwisseling een keertje…het ging in ieder geval helemaal op. Heeft Eva het al gehad?

Groetjes!

Waar halen jullie nestle?? Want ik zie dat nooit, ja vanaf 12 maanden maar dat mag ze toch nog niet?

Groetjes,

Michèle

AH heeft Nestlé vanaf vier maanden sinds kort, tot en met 12 maanden.

Groetjes!

Oh oke kijk ik daar even de volgende keer. Heb net weer gehaald

Groetjes,

Michèle

Babycook?
Kan het eten voor je kind niet gewoon in een pan?

Kijk dit topic eens:
http://ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=13999

Gewoon lekker iets meer koken dan normaal, en de kleine lekker mee laten eten.

Te grote stukken even wat fijner snijden, of met een vork prakken.

Niet zo moeilijk doen, en zeker niet een duur apparaat kopen voor ene functie
die je al lang in huis hebt. (tenminste, jullie hebben toch wel pannen in huis???)

Echt waar: met 8 maanden kan ze gerust mee-eten!

Anders kom je maar eens eten met de kleine

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 29 May 2009 20:04:21

komt denk ik (tenminste dat is bij mij) doordat er vanuit het cb op gehamerd wordt dat ze geen kruiden mogen hebben. nou ik gebruik wel kruiden maar niet overmatig maar daardoor had ik zoiets van oke dat wordt dus voorlopig of potjes of apart eten klaarmaken voor de kleine meid. maar als ik het dus goed begrijp mag ze gewoon alles mee eten mits het niet te sterk gekruid is?

liefs,
Rinske

hoi
Ik heb de babycook!! en ben ook erg enthousiast, gooi er van alles in en komt er eigenlijk altijd goed (Emma vindt het lekker) uit.
Ik maak alles erin, fruit hapjes en groente hapjes…
Natuurlijk kan je het ook koken en pureren. Ik hb ook het kook boek erbij, staan leuke recept tip in.
Hij kost nieuw 120 euro. Ik heb hem via marktplaats 45 euro.

Groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik hou het eerst ook lekker bij potjes!!
ruben mag , volghens mij nog geen heel potje, ook al wil ie dat wel graag als ie fruithapje krijgt…gewoon lekker makkelijk en alles wat ie nodig heeft zit er in!
hij kan straks, als ie wat ouder is zo met ons mee eten!!
hier geld de uitdrukking: “eten wat de POT schaft” hahaha

groetjes!!

karin

@karin als hij de potjes van 4 maanden op kan mag dat al wel hoor dylano zat met 5 maanden ook op een heel potje

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker