Babybadje voor na 6 maanden

Hoi allemaal

Sarah wordt al een beetje te groot voor het babybadje. Ze past er nog wel in, maar ze vindt het zo fijn dat na de wasbeurt, mijn badkamer ook nat is.
We hebben geen bad, dus dan blijft alleen de douche over, en dat vind ik erg lastig. Ookal heeft Sarah er geen probelemen mee.
Bestaat er iets voor iets grotere baby’s? Een groter badje dat je bv op de grond kunt zetten? Of misschien andere tips?

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Ja je hebt opvouwbare badjes die je op de grond kunt zetten. Je hebt trouwens bij de prenatal een badzitje vanaf 7 maanden geloof ik. Mijn moppie heeft hem ook maar ze zit nog net niet goed genoeg om lekker te blijven zitten…
groetjes,
Wendy

Hey moppiesmama,
zo’n badzitje is denk ik voor een echt groot bad, toch?
En zo’n opvouwbaar bad, weet je waar je die kan halen?
Groetjes, Boukje

Hier ging Seth altijd mee onder de douche bij papa, en dan kleedde ik hem aan 's ochtends. Vanaf het moment dat hij kon zitten en kruipen nam ik hem zelf mee onder de douche, en speelde hij gewoon om mij heen. (vanaf een maand of 7,5)

Hij gaat nu ook nog weleens in bad, dan zet ik een babaybadje gewoon in de douchekabine, en kan hij lekker zijn gang gaan.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hier twee links:
http://www.babyproductvanhetjaar.nl/in-en-om-het-bad/baby-badjes/flexibath-opvouwbaar-badje/

http://www.baby-walz.nl/winkel/baby_bad.html

Maar je kunt ze overal kopen hoor. Ik heb ook nog anderen gezien ergens maar weet niet meer waar. Die kun je zo op de grond zetten in de badkamer en zelfs in de douchecabine…
groetjes,
Wendy

Ik heb net gezocht naar een opklap badje. En ik vind het bibabad erg duur.
Maar op andere sites hadden mensen t over een specie kuip. Zag er heel leuk uit op foto’s.
Oke, dan moet ze nog eventjes groeien, maar dan zit ik het wel even uit met de douche.
Groetjes, Boukje.

Die van ons gaat in een wasteil/tijl? sorry dyslexie! hihihih Wat groter dan een emmer, wij hebben wel een bad en douche, maar bad vullen elke keer is best prijzig aan het einde van de maand (waterrekening) dus ze gaat in het grote bad of de douche, in die teil/tijl!

is idd lastig geen bad! Hier paste hij al met 3 maanden niet meer in het badje. Ik ga meestal samen met hem in bad. Ik heb ook een badzitje gekocht daar doe ik hem soms ook in. Hij kan nog niet zitten, maar dan kan ik hem even snel wassen. Die kun je ook in de douche zetten en hem dan afsproeien. Als ik weinig tijd hem leg ik hem ook wel eens op het aankleedkussen en was ik hem zo.

22-12-2009 colin geboren

Ik moet zeggen dat totdat Seth met ons mee onder de douche ging, ik hem altijd alleen waste! Hij ging dan alleen in het weekend onder de douche, en dat ging prima, en was lekker makkelijk

Liefs, Anne

Bij ons gingen ze mee onder de douche, met een van ons in een klein laagje water in het grote bad of gewoon in een laagje water in de bak van de douchecabine.

Groetekes, Sje

@malawimamajada: het is teil

Erik ging toen hij niet langer in het babybadje kon, maar nog niet kon zitten met ons mee onder de douche. Toen hij eenmaal zelf kon zitten, deden we hem weer in het babybadje. Halfvol laten lopen met water, speeltjes erin, Erik erin en spelen maar. We bleven er zelf bij zitten en hij kon lekker spelen. We doen dit trouwens nu nog steeds, ook gaat hij mee onder de douche met ons.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Veel mensen gebruiken de kinderstoel van ikea voor onder de douche. Heb je zelf je handen vrij. Weet alleen niet of ze al kan zitten. Want ik neem aan dat je het meestal alleen moet doen.
Dylano gaat nu zelf onder de douche en voor die tijd zette ik het babybadje in de douchcabine op de grond. Maar ook toen kon hij al wel zelf zitten,

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

He Michelle wat een handige tip die Ikea stoel, die heb ik nl. en daar kan ze al in zitten! Alleen of ik er dan zelf nog bij pas? hihi…
Hier (ook ivm gevoelige huid) gaat moppie twee keer in de week in het bad en de rest van de week wordt ze gewassen op het aankleedkussen. Dat gaat prima hoor! Scheelt ook nog in de centjes, dat is waar!
groetjes,
Wendy

@Mriek, tja dacht het al maar wist het niet zeker bedankt

Bij de Baby-Walz verkopen ze online ook opvouwbare babybadjes die groter zijn dan een gewoon kinderbadje. Geschikt voor kinderen tot 4 jaar (kosten 40 euro)

Dat met de kinderstoel van Ikea is ook een goede tip, die ga ik vanavond zelf eens uittesten, eens kijken hoe Jasper dat vind!

Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

He Carolien, laat je even weten hoe Jasper het vond?
groetjes,
Wendy

quote:
@Mriek, tja dacht het al maar wist het niet zeker bedankt

Graag gedaan

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

@ Boukje, ik heb bij ikea voor 12 euro zo’n plastic kinderstoeltje gekocht en daar zit morgan in onder de douche. Zo hoef ik niet steeds te bukken en zij glijdt niet uit en ik kan makkelijk der haren wassen en zo.

Groetjes,

Michèle

wow, ben een dagje werken en meteen zoveel reacties. gaaf.

Onder de douche vind ik onhandig, omdat ik haar vast moet houden En de vloer is gelijk aan de rest (geen douche bak), dus geen laagje water.
Maar totdat ze kan zitten, doe ik het zo wel.

Zo’n stoeltje is idd een heel goed idee, ga eens struinen op internet enzo…

En toch ook een teil uitproberen.

Dank jullie wel voor het meedenken.

Groetjes, Boukje

quote:
He Carolien, laat je even weten hoe Jasper het vond? groetjes, Wendy

Hey Wendy,
Eerst een beetje vreemd, vooral die douchestraal (want eigenlijk gaat ie altijd in badje, en een enkel keertje met papa onder de douche). Maar uiteindelijk vond ie het super leuk, zat met z’n beentjes te spartelen en met z’n handjes in de waterstralen te slaan en op het blad van de kinderstoel. Hij keek eerst heel serieus, zo van, 'nou dit weet ik niet hoor mama, wat je nu weer wilt…" Maar daarna begon ie elke keer als ik hem aankeek breeduit te lachen. En wat ik helemaal handig vond… ik had 2 handen vrij, en ik was zelf lang niet zo natgespetterd als na het badje!!! Alleen weet ik zo in de kinderstoel niet zo goed hoe ik hem van onderen moet wassen, das minder praktisch. Dus denk dat ik het maar een beetje afwissel. In babybadje past hier ook nog prima (gewoon zittend).
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers