Baby wakker maken vor peuter

Hallo mama´s!

Wat vond ik het toch vervelend om steeds mijn baby wakker te moeten maken om mijn peuter naar de speelzaal toe te brengen en weer op te halen! Het arme kind raakte er helemaal van in de war! Toen Robin nog heel klein was, sliep hij in de wagen wel weer verder, maar op een gegeven moment natuurlijk niet meer…Nu slaapt Robin gelukkig tussen de middag, dan gaan ze vaak allebei even slapen na de speelzaal. Heeeerlijk vind ik dat…
Maar dan…Nog een paar maandjes, en dan gaat Thomas naar de basisschool. Elke dag…En dan slaapt Robin van 12.00 tot 15.00!! Er moeten meer moeders zijn met dit probleem! Hoe doen jullie dit???

Groetjes Charon

Ja, heb ik ook, dat probleem.
Heb in de loop van de tijd wel verschillende topics hierover gelezen hoor, maar ben toch wel benieuwd weer.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Mijn oudste dochtertje gaat op maandagmiddag van 12.30 tot 14.30 naar de peuterspeelzaal. Haar kleine zusje slaapt dan diep. Die snurkt tussen 13.00 en 16.00.

Het gaat eigenlijk dwars tegen mijn gevoel in, maar ik laat die kleine meid liggen. (De peuterspeelzaal is op 2 minuten rijden afstand.). Ik zorg dat er geen apparaten als wasmachine, droger enzo aan staan. Mijn man en mijn ouders weten dat ik tegen half 3 van huis weg ben.

In mijn rijbewijs wat ik dan altijd in mijn zak heb zit het volgende briefje:
Als het nu maandag tussen 14.15 en 15.00 uur is, in mijn huis ligt een kindje te slapen. Neem onmiddellijk contact op met “naam man + telefoonnummer” of met “naam van mijn ouders + telefoonnummer”.

Ik ben geen 3 kwartier van huis, maar ik heb het voor de zekerheid even ruim genomen. Met mijn man heb ik afgesproken dat ik zodra ik weer thuis ben een sms-je naar hem stuur “Ik ben weer thuis”. Hij weet dan genoeg.

Ondertussen heeft hij op zijn werk een reminder in zijn electronische agenda staan op ergens tegen 15.00. Als hij op dat moment nog niks van mij gehoord heeft neemt hij contact met me op om te checken of alles wel goed is. Als hij geen gehoor krijgt belt hij mijn ouders die dan naar ons huis kunnen gaan.

Zo ligt mijn jongste dochtertje nooit lang alleen in huis.

Als ik thuiskom ligt ze altijd nog heerlijk te slapen en dan gaat mijn oudste dochtertje ook nog even een uurtje slapen.

Mijn jongste dochtertje lijdt er meer mee als ik haar elke keer uit bed moet halen. En wat ik al schreef, er staan in elk geval geen gekke apparaten aan. Dan kan er natuurlijk altijd nog iets gebeuren, maar tot nu toe gaat het prima zo.

Overigens hebben mijn ouders destijds al wel aangeboden dat zij wel elke keer mijn oudste dochtertje op maandag op willen halen, maar ik wilde eerst kijken of het ook werkt zoals ik het nu doe. En het gaat prima.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Jan 2006 22:08:46

Wat jij nu omschrijft Sje, was ook mijn plan eigenlijk
Ik had er best al veel over nagedacht en op andere forums gelezen hoe anderen dat doen.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

hoi, dat is best lastig.

mijn zusje heeft een kleuter op de basisschool en een baby van 3 maanden.
ze laat de kleine ook wel eens even thuis als hij zo lekker slaapt.
ze is wel binnen 5 minuten terug, de school is aan het einde van de straat.
het blijft natuurlijk wel een eng idee, maar soms moet je tussen 2 kwaden kiezen.

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

ik deed het ook,kaitlyn was helemaal uit haar ritme

smorgens was ze al uit bed ivm fles,maar smiddags niet,elke keer uit bed,weer thuis in bed ff later oja ze moet fles weer uit bed en ga zo maar door

dus ik heb er ook laten leggen met briefje in me zak dat er 1tje thuis in bed ligt

me buuren wisten ervan af,hadden sleutel en hielden het in de gaten

wat ik wel deed is zo laat mogelijk van huis gaan naar school,de juf wist dat en 15.15 gingen ze uit en om 15.14 ging ik fietsen en daar stond dylan en hupsa achter op naar huis en zo was ik maar 5 minuten van huis

maar moet wel zeggen liep gelijk naar boven om te kijken hoe het was met het meissie hoor

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Hallo!

Bedankt voor jullie reactie’s. Ik had er zelf ook al wel aan zittendenken om de kleinste te laten liggen. Mijn moeder deed dat vroeger ook met mij. Ik vertelde het aan de juf op de speelzaal, (zodat de oudste op tijd klaar zou staan…) maar die was het er toch niet mee eens…toen ging ik twijfelen. Nu zit de oudste inmiddels op een andere speelzaal, en ga ik het maar gewoon doen, zeg ik gewoon niets…
Ik vind het trouwens een heel goede tip dat jullie briefjes in je zak/portemonnee doen, en dat jullie de buren/ ouders de boel in de gaten laten houden!!
Bedankt!
Groetjes Charon.

Tja, ik ben het er niet zo meer eens dat kinderen alleen thuis blijven.

3 jaar geleden kwamen Denn en ik terug van de tandarts en toen was er net een ongeluk gebeurd. Er lag een vrouw op het zebrapad, ze was aangereden. Gelukkig had de vrouw niet iets ernstigs maar we moesten wel wachten op de ambulance.
De vrouw was Turks en vertelde mij in gebrekkig Nederlands dat haar 2 jarig kindje alleen thuis was!!!
Gelukkig was de vrouw in staat om zelf (wel met mijn telefoon) haar broer te bellen en die is naar het kindje toegegaan.
Maar ik schrok er wel van, stel dat ze niet aanspreekbaar was geweest.
Ik ga niet in haar jas kijken of er een briefje in zit.
Dus ik zal mijn kind nooit alleen thuis laten.

Wat je wel kan doen inderdaad is een buurvrouw waarschuwen dat je even weggaat. Dat deed mijn moeder vroeger ook. Als er dan iets met jee gebeurt dan kan in ieder geval de buurvrouw bij je kindje als je niet op tijd thuis bent.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Weet je dat je zelfs speciale buttons voor op je jas kunt kopen waarop staat dat er thuis een kindje in bed ligt?

Ik ga trouwens ook zo laat mogelijk van huis en bij de psz meteen weer terug naar huis.

Inderdaad zoals Christa schrijft, soms moet je kiezen tussen 2 kwaden en zoals Bianca het omschrijft, het is helemaal niks voor zo’n kleintje om steeds uit de slaap gehaald te worden en op en neer gesjouwd te worden.

In principe als je geen gekke apparaten aan hebt staan en als je de boel goed afsluit kan er niks gebeuren, maar toch inderdaad het heeft wel iets engs.

Zoals ik al schreef, mij bevalt het tot nu toe prima. Zodadelijk is het weer zover. Die kleine ligt zo heerlijk te snurken, zonde om wakker te schudden.

Groetekes, Sje

quote:
Weet je dat je zelfs speciale buttons voor op je jas kunt kopen waarop staat dat er thuis een kindje in bed ligt?

Geweldige oplossing.

Gelukkig slaapt Cas heel onregelmatig overdag dus ik heb het probleem niet.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

GEWELDIG die buttons!!!

Weet er iemand waar die te koop zijn, dan haal ik hem meteen!! Ik zet op de speelzaal gelijk een bak neer!! HAHA!!

Groetjes Charon

Geen idee waar ze te koop zijn. Heb even proberen te zoeken via Google, maar kan niet vinden. Kan ook zo snel niet bedenken op wat voor websites ze te koop zouden kunnen zijn.

Misschien weten peuterspeelzalen, scholen, babyspeciaalzaken wel waar die buttons te koop zijn.

Groetekes, Sje

In elk geval bedankt voor het uitzoeken!! Ik zal eens even informeren…
Groetjes Charon!

Ik heb er inderdaad ook mijn adres op staan. (had briefje hier op de site even uit mijn hoofd gereproduceerd, maar dus blijkbaar iets vergeten).

Groetekes, Sje

Is er niet iemand die je kindje mee kan nemen naar school? als jij ze 's morgens brengt en de ander ze weer haalt? Wij laten onze kinderen mee rijden iedereen rijdt een keer. maar ja, iedereen woont hier in de buurt, dus dat is wel makkelijk.
ik heb mijn kinderen nog nooit alleen in huis laten slapen, vind het een eng idee. Wij hebben ook geen directe buren; we wonen een eind van de hoofdweg af.

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

Ik heb altijd gezegd nóóit m’n kind alleen thuis te laten en daar heb ik me aan gehouden…
Ik durf het niet, en word al akelig van het idee…
Gelukkig is het hier nu niet eens meer van toepassing want milan slaapt bijna nooit meer overdag, en als ie al slaapt dan leg ik hem van de bank zo in de buggy
Ik moet er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren, om nog maar te zwijgen over de mafketels die hier erg genoeg in nederland voortaan rondlopen

Groetjes Nathalie & Co

Gewijzigd door - Nathalie op 17 Jan 2006 09:11:27

hoi hoi!!
hier nog zon moeder die haar meissie wel eens laat liggen, soms moet ik even snel een boodschap halen, daar ga ik haar echt niet voor wakker maken!! als je zeker weet dat ze slappt rond die tijd en je bent snel terug!! misschien kan je het desnoods ( als je buren hebt, en je goed contact hebt) even zeggen me baby ligt even alleen!!
doe wat je zelf het prettigst vind!!
lieve groet van Janneke en Hannah

Een boodschap?? En als het dan druk is in de winkel??

Sorry dat vind ik niet kunnen…
Oke voor school kan ik begrip opbrengen, hoewel ik het zelf dan nog niet zal doen, maar boodschappen??? Pfffff

Groetjes Nathalie & Co

Gewijzigd door - Nathalie op 17 Jan 2006 12:39:59

ik vind het ook een eng idee hoor!!!

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

hahah in een buurtwinkel druk!!
nou PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF…bij ons niet!
of je nou naar school gaat of een winkel dat maakt ook niks uit!!
ik ga me hier niet zitten verdedigen!! maar ik vind dat je best even weg kan, is het druk dan ga je toch terug!!