Mijn oudste dochtertje gaat op maandagmiddag van 12.30 tot 14.30 naar de peuterspeelzaal. Haar kleine zusje slaapt dan diep. Die snurkt tussen 13.00 en 16.00.
Het gaat eigenlijk dwars tegen mijn gevoel in, maar ik laat die kleine meid liggen. (De peuterspeelzaal is op 2 minuten rijden afstand.). Ik zorg dat er geen apparaten als wasmachine, droger enzo aan staan. Mijn man en mijn ouders weten dat ik tegen half 3 van huis weg ben.
In mijn rijbewijs wat ik dan altijd in mijn zak heb zit het volgende briefje:
Als het nu maandag tussen 14.15 en 15.00 uur is, in mijn huis ligt een kindje te slapen. Neem onmiddellijk contact op met “naam man + telefoonnummer” of met “naam van mijn ouders + telefoonnummer”.
Ik ben geen 3 kwartier van huis, maar ik heb het voor de zekerheid even ruim genomen. Met mijn man heb ik afgesproken dat ik zodra ik weer thuis ben een sms-je naar hem stuur “Ik ben weer thuis”. Hij weet dan genoeg.
Ondertussen heeft hij op zijn werk een reminder in zijn electronische agenda staan op ergens tegen 15.00. Als hij op dat moment nog niks van mij gehoord heeft neemt hij contact met me op om te checken of alles wel goed is. Als hij geen gehoor krijgt belt hij mijn ouders die dan naar ons huis kunnen gaan.
Zo ligt mijn jongste dochtertje nooit lang alleen in huis.
Als ik thuiskom ligt ze altijd nog heerlijk te slapen en dan gaat mijn oudste dochtertje ook nog even een uurtje slapen.
Mijn jongste dochtertje lijdt er meer mee als ik haar elke keer uit bed moet halen. En wat ik al schreef, er staan in elk geval geen gekke apparaten aan. Dan kan er natuurlijk altijd nog iets gebeuren, maar tot nu toe gaat het prima zo.
Overigens hebben mijn ouders destijds al wel aangeboden dat zij wel elke keer mijn oudste dochtertje op maandag op willen halen, maar ik wilde eerst kijken of het ook werkt zoals ik het nu doe. En het gaat prima.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 15 Jan 2006 22:08:46