Baby van zeven weken vermaakt zichzelf niet

quote:
Ok, dan blijf ik wel gewoon om de 4 uur voeden en qua slapen moet ik het dan maar zien. Hij valt nu de afgelopen daegn wel erg goed in slaap maar voor korte slaapjes. Daarna wordt hij wakker en is helemaal over zijn toeren. Als ik hem dan bij me pak slaapt hij verder, anders niet. Zou dit ook een ritme zijn wat ik meot doorbreken? Want als hij bij mij saapt maar in zijn bed niet, dan is het dus een teken dat hij wel moe is!

Dat is een heel lastig punt, wat je ook echt moet doorbreken. Als je nu je kindje bij je pakt als hij huilt en hij dan bij jouw verder slaapt… dan wil dat zeker zeggen dat hij wel moe is. Maar hij moet leren om niet bij jouw in bed te slapen maar in zijn eigen bedje. Dit kun je echt (klinkt hard) gelijk goed aanpakken … anders krijg je het je kindje (bijna) nooit meer afgeleerd hoe jong ze ook zijn. Veel kindjes vinden het fijn om bij mama te zijn… en dit mag ook zeker. Maar slapen… dat in eigen bedje… hanteer hier ook weer de 10 minuten … dan steeds verhogen met 5 minuten. En echt minimaal week lang dit volhouden… dan weet je pas op het resultaat heeft. Baker je kindje nog in? Fijn dat je al wel verbetering zie…

Wil25: ik geloof je gelijk. Wist dit echt niet… Maar wat als je kindje nu gaat draaien in bed… dan klopt die verhouding toch ook niet meer? Zelf leg ik een heel groot stranddeken onder het bovenste gedeelte van matras. Dit komt over heel de breedte en bedekt de helft van het bed. Is dan ook beetje vergelijkbaar toch?

Hoi femke leef ook met je mee hoor.

Het kan inderdaad zijn dat hij slecht doorslaapt omdat hij gewend is om er steeds uitgehaald te worden na een klein poosje. Dat is wel je eerste reactie als ze huilen. Dat herken ik maar al te goed.
Ik kreeg van het cb en goede tip om dit te doorbreken. Als je kind wakker word als hij nog maar net ligt ga dan wel kijken maar haal hem niet uit bed. Is er niets aan de hand zet dan een kookwekker op 20 minuten en ga wat doen( vaatwasser inruimen stijken ofzoiets) dat helpt om de tijd door te komen. Na 20 minuten nog huilen weer hetzelfde ritueel. Bij ons heeft dat zo wel eens 2 uur geduurd hoor. Maar na dit een week toegepast te hebben sliep onze zoon prima.
Ik zou toch eerst wel even naar die reflux laten kijken of hij daar medicijnen voor moet. Je wilt natuurlijk een kind geen 20 minuten laten huilen van de pijn. Onze zoon had geen reflux dus daar heb ik geen ervaring mee. Hij was alleen erg snel geprikkeld en door hem steeds uit bed te halen als hij huilde overprikkelden wij hem.

veel sterkte en groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

quote:
Is ook niet erg hoor dat je het niet wist , maar kwam wel een beetje over alsof je geiiriteerd was, alsof je dacht, die wil25 weet het weer eens beter. In dat geval spijt het me als ik zo over kom, want dat is echt niet de bedoeling! Sterker nog, iedereen weet hier dat ik super onzeker ben over veel dingen, en vandaar dat ik misschien dan dit soort dingen die ik wel 100 % zeker weet, te stellig er neer zet. Maar dat komt alleen maar odat ik het beste voor heb met alle baby's hier hoor!!

Liefs wil

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/09/11/3bbD.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/cRhSp2.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://daisypath.com/">[img]http://dvcf.daisypath.com/489yp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Daisypath Vacation tickers” /></a>

Oh nee hoor meis… helemaal niet!! Ben juist blij dat je zoiets met mij/en andere moeders deelt. Want nu je het zo uitlegt vind ik het nog logisch klinken ook! Dus hier in het vervolg niet meer iets onder het matras, maar onder het bedje zelf! Bedankt enne niet meer verkeerd denken van mij hé

Hoe gaat het nu met je zoontje Femke? Hoe heet hij eigenlijk (kon het zo snel niet terug vinden in het forum).

Mijn kleine man heet Bink!

Op dit moment gaat het iets beter. Hij ligt in zijn bedje te slapen en heeft dat redelijk geaccepteerd. Ben er achter dat hij vaker naar bed dan we deden. We wilden hem te graag bij ons hebben en dat maakten hem alleen maar nog meer moe. Fout van een over enthousiaste moeder, die graag emt haar kind wil knuffelen en spelen!
Op de moomenten dat hij wakker is, is hij op zich vrolijk. maar alleen zichzelf vermaken daar wil hij nog niets van weten. Soms met een gelukstreffer speelt hij voor een tijdje in de box of wipstoel. Maar ja, het is ngo een kleine man en misschien moet ik dat nog niet verwachten. Sommige moeders hebben daar gewoon erg geluk mee!

Wel fijn dit forum, zodat je met andere ouders je verhaal kan delen. Voor mensen in de omgeving is het vaak niet te begrijpen en de reacties vaak negatief. Waardoor je nog aan jezelf gaat twijfelen ook! Bedankt voor jullie lieve reacties en mochten jullie nog meer goede tips hebbend an hoor ik het graag. Kan nog een hoop leren blijkt wel!

Oh kan best dat je een slaapkoppie hebt. Morgan was ook zo’n slaper. Soms zag ik haar amper zeg maar. Tuurlijk is dat jammer maar ze hebben het nodig.

Groetjes,

Michèle

quote:
@Miniboy, nee hoor denk nog precies hetzelfde over je, als een onwijs lieve moeder waarmee ik heel leuk kan kletsen op dit forum, en iemand die veel tips geeft waar ik ook wat aan heb!!

Liefs wil

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/09/11/3bbD.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/cRhSp2.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://daisypath.com/">[img]http://dvcf.daisypath.com/489yp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Daisypath Vacation tickers” /></a>

Lief!!

Ja, maar toch word hij dan na een uurtje slapen wakker en zet het op een gillen. laat hem wel ligen, maar helaas valt hij niet meer in slaap. Lat hem zeker wel een tijd liggen. Maar pak ik hem bij me dan valt hij wel in slaapt!
Dan denk ik dat hij daaraan gewend is, kan toch niet zijn dat hij dan pijn heeft van de reflux?

Maar ik heb zelf geconstateerd dan hij verborgen reflux heeft. De melk kwam terug in zijn mondje vandaar dat we zijn begonnen met de nutriton.
Maar hoe kom ik daar dan verder mee?

Overigens als een arts nee zegt houd het niet daar op hoor. Verwijzingen kun je zo ie zo eisen en anders een kinderarts bellen in het ziekenhuis. Deze staan meer open voor Kiss en reflux dan een huisarts.

Groetjes,

Michèle

Denk toch misschien wel aan de reflux. Vandaag hoorde ik een aantal keer zijn voeding omhoog komen (wat hij dan weer door slikt) en daarna begint hij te huilen.
Ook tijdens zijn fles gaat hij zich erg strekken!

Probleem is dat we afgelopen donderdag een afspraak hadden voor controle in het ziekenhuis, omdat hij de eerste dagen op de kinderafdeling heeft gelegen. maar we konden niet dus deze is verzet naar 15 okt. Wat is nu slim om te doen?

Nee zit nog thuis is verlof. maar juist omdat hij zo huilde wilde mijn vriend mee en die kon niet. Vandaardat we de afspraak verzet hebben. Maar het vreemde is dat hij 's nachts wel goed doorslaapt!

En soms overdag ook wel een aantal uur slaapt, dan wel liggend bij ons!

Bij jou slapen geeft troost dus zijn ze rustiger dan en slapen vaak wel.

Groetjes,

Michèle

Heb hem vanacht een beetj ein de gaten gehouden en ik denk bijna zkeer te weten dat hij last heeft van zijn reflux. Hij ligt continu te herkauwen en daarbij erg te kreunen in zijn slaap. Ook had hij opeens gespuugd wat hij nooit doet. Als hij moeten poepen komt ook meestal de voeding eruit, is dit herkenbaar?
Denk echt dat hij enorm pijn heeft.

Maandagochtend bel ik meteen de huisarts. Is het ook zo dat die de medicijnen kan voorschrijven, eventueel in overleg met de kinderarts?

Maar kan het ook zijn dat het erger word.
We zijn namelijk al vanaf toen hij 3 weken was bezig met de nutriton, maar nu lijkt het erger te worden? Ik hoor af en toe gewoon de voeding omhoog komen en dan slikt hij het weer weg!

Als je fv geeft stap dan eens over op Nutrilon AR (Anti reflux) Daar zit nutriton al in, maar de verhoudingen van vetten en eiwitten zijn anders waardoor spugen minder wordt. Nuriton verzwaard voedsel, maar de vehoudingen blijven verder hetzelfde. Wij hebben dit toen ook aan Morgan gegeven en het werkte heel erg goed.

Groetjes,

Michèle

Gister op de huisartsenpost geweest, hij gilde het uit van de pijn. Ik vond het zielig om hem nog door te laten lopen, maar helaas huisartsenpost doet niets. moeten maandag naar de eigen huisarts.

Overstappen op de voeding is voor hem niet zo makelijk, omdat hij hypoallergene voeding krijgt. Weet neit of ik dan zomaar andere voeding kan gebruiken!

Oh nee dan zou ik dat niet zomaar doen. En wat een zeikerds op zo’n post. Moet je weer wachten. Hopelijk is je eigen ha wat soepeler en stuurt je gewoon door.

Groetjes,

Michèle

Dat hoop ik ook dat ik snel wordt geholpen.
Sinds ik door heb dat mijn kleine kanjer zo veel pijn heeft, breekt mijn moederhart echt. je ziet hem echt pijn lijden!
De huisarts moet echt morgen wat doen, anders word ik helemaal gek!

Ik ken het meid. Morgan huilde zelfs van pijn in der slaap door de kiss en het CB maar zeggen dat ik niet moest zeuren, het was me eerste kind dus wat wist ik nu. Er was maar 1 arts die ons serieus nam en die heeft ons meteen doorverwezen naar een babyfysio en zo is het balletje gaan rollen. Dat is ook haar vast arts alleen is die nu met zwangerschapsverlof. Overigens hebben ze weinig te klagen op het cb bij haar want ze loopt voor op der ontwikkeling en ze doet het hartstikke goed dus wij krijgen niet zoveel te horen. Enne als ik iets wil weten dat vraag ik het hier wel. Krijg ik tenminste wel normaal antwoord.

Groetjes,

Michèle

Ben vanmorgen met de kleine man naar de huisarts geweest. Deze nam mij gelukkig erg serieus. In eerste instantie krijgt hij nu toch nutrilon A.R. Dit moet ik wel langzaam inbouwen, dus niet meteen alle flessen vervangen door de ar.

MOcht er dan geen verandering optreden dan mag ik vrijdag weer terug bellen voor een afspraak met de kinderarts en die vind dan dezelfde dag nog plaats. MOcht de situatie onhoudbaar izjn dan mag ik eerder weer terug bellen!
Erg fijn om gehoord te worden en dat er serieus naar de klachten word gekeken!

Hopelijk werkt de ar!