quote:
Ok, dan blijf ik wel gewoon om de 4 uur voeden en qua slapen moet ik het dan maar zien. Hij valt nu de afgelopen daegn wel erg goed in slaap maar voor korte slaapjes. Daarna wordt hij wakker en is helemaal over zijn toeren. Als ik hem dan bij me pak slaapt hij verder, anders niet. Zou dit ook een ritme zijn wat ik meot doorbreken? Want als hij bij mij saapt maar in zijn bed niet, dan is het dus een teken dat hij wel moe is!
Dat is een heel lastig punt, wat je ook echt moet doorbreken. Als je nu je kindje bij je pakt als hij huilt en hij dan bij jouw verder slaapt… dan wil dat zeker zeggen dat hij wel moe is. Maar hij moet leren om niet bij jouw in bed te slapen maar in zijn eigen bedje. Dit kun je echt (klinkt hard) gelijk goed aanpakken … anders krijg je het je kindje (bijna) nooit meer afgeleerd hoe jong ze ook zijn. Veel kindjes vinden het fijn om bij mama te zijn… en dit mag ook zeker. Maar slapen… dat in eigen bedje… hanteer hier ook weer de 10 minuten … dan steeds verhogen met 5 minuten. En echt minimaal week lang dit volhouden… dan weet je pas op het resultaat heeft. Baker je kindje nog in? Fijn dat je al wel verbetering zie…
Wil25: ik geloof je gelijk. Wist dit echt niet… Maar wat als je kindje nu gaat draaien in bed… dan klopt die verhouding toch ook niet meer? Zelf leg ik een heel groot stranddeken onder het bovenste gedeelte van matras. Dit komt over heel de breedte en bedekt de helft van het bed. Is dan ook beetje vergelijkbaar toch?