Baby van zeven weken vermaakt zichzelf niet

juist omd e rede dat een muziekdoosje of trekknuffel zo snel afgelopen is raad ik jou de baby ceedee aan (letterlijk zoals ik eht nu schrijf)
en dan zachtjes aanzetten natuurlijk.
of zoiezo een baby slaap cd.
die spelen langer af natuurlijk dan een muziekdoos.
rico sliep trouwens overdag nog heel lang in de kinderwagenbak, is wat knusser natuurlijk. wat ze juist zo nodig hebben dan nog…en dat dan langzaam PER slaapje afbouwen om de paar dagen maar wel pas als het goed is gegaan

ik ben niet voor zantac. Hier zit alcohol in en dat doet het mondje branden. Rico had er een erge hekel aan en het is nog smerig ook.
toen losec gegeven maargoed dat zijn korrels en doen we door de fruithap, ik weet niet hoe je dat dan moet doen.
Mocht dat alle2 niet werken schrijven ze vaak ook Nexium uit.
dat lijkt heel zwaar. is het ook wel maar kan absoluut geen kwaad. het is immers een maagbescherming tegen het zuur e.d.
kinderartsen zijn erg tevreden over de werking

Hmm die omeprazol heb ik laatst zelf gehad. Bleek ik er allergisch voor te zijn

Groetjes,

Michèle

Mijn tong begon te zwellen en wat helemaal geiriteerd. Het is een bijwerking die bijna niet voorkomt maar ze weten wel dat het kan. Heeft 2 weken geduurd na het niet meer slikken voor me tong weer normaal en pijnvrij was.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi, wat een vervelende start voor jullie zeg. Ik sluit me bij will aan klinkt mij ook als reflux. Mijn zoontje heeft verborgen reflux en dit staat me helder voor de geest. Mijn zoontje krijgt nexium, losec kreeg hij niet weg. Veel sterkte ermee, maar zou toch voor een verwijzen van de kinderarts gaan vragen.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

quote:
Alle tips zijn erg fijn om te horen.

Het is vooral zo zielig voor hem. Hij is zo moe maar vecht zo enorm tegen zijn slaap. In bed slapen overdag gaat niet echt, ook al doe ik steeds hetzelfde ritueel. Blijf maar volhouden, hopen dat hij het op den duur wel snapt. Ik zet een muziekdoos voor hem aan, maar zodra deze is afgelopn wordt hij weer wakker. heeft iemand daar ervaring mee? Is het dan beter om de muziekdoos niet aan te zetten?

muziekdoosje uit… niks in of bij het bedje zoals bijv knuffel oid. (ja streng hé…maar werkte hier wel!). Evt een shirt van jou zelf (wat naar jou ruikt) als kussensloop gebruiken maar… zorg dat hij zichzelf hier niet in kan rollen. Jouw geur in zijn bed … doet soms wonderen.

Heb ook weleens de tip gehoord (van Sje volgens mij) dat je het bedje anders in de kamer moet zetten. Verbouw de boel even als dat lukt… en zet het bedje aan de andere kant van de kamer dan daar het nu staat. Die heeft met leidingen in het huis te maken. Ja klinkt ook al vreemd … maar op sommige momenten probeer je alles … en super toch als het zou werken!?

Kindjes met reflux moeten iets met het hoofdeind omhoog liggen. Dus leg een deken onder het matras ter hoogte van zijn hoofdje … zodat hij met het hoofd iets hoger ligt dan met de rest van zijn lichaam. Dit kan ook werken.

En bij twijfel … gewoon arts raadplegen. Vraag een verwijs aan… baat het niet dan schaadt het niet.

Sterkte meis!!

Bedje is ook al verhoogd en moet zeggen dat dat wel werkt. Heb toch het idee dat het niet zijn reflux is. Hij heeft geen last meer van spugen en na izjn fles kan hij soms gewoon vrolijk naar ons lachen.
Heb hem nu sinds twee dagen in een nog srtakker schem aen het lijkt te helpen. Even afwachten op langer termijn.
Maar ze zeggen dat je een kind moet voeden wanner het wakker word, om ze een ritme te krijgen. Maar dat zou betekenen dat hij elke 2 a 3 een fles krijgt en dat terwijl ik hem op het schema van om de vier uur heb. Wie heeft heir ervaring mee?

Ik voede Morgan niet wanneer ze wakker werd hoor. Gewoon om de 4 uur, als ze eerder wakker was dan speelde we gewoon wat samen of ik deed een boodschapje of zo. Zo leren ze dat er meer is dan eten

Groetjes,

Michèle

Ik sluit me aan bij Michele, ik voedde ook om de 4 uur, dat hielp hier juist om een ritme te krijgen. Elke keer voeden als ze wakker worden is toch niet te doen als ze hazeslaapjes doen… dan ben je zowat elk uur bezig en daar is dan geen beginnen aan.

Lilypie
Lilypie

quote:

Maar ze zeggen dat je een kind moet voeden wanner het wakker word, om ze een ritme te krijgen. Maar dat zou betekenen dat hij elke 2 a 3 een fles krijgt en dat terwijl ik hem op het schema van om de vier uur heb. Wie heeft heir ervaring mee?

Dat is met borstvoeding maar niet met flesvoeding. Flesvoeding moet zwaarder op de maag liggen en niet zo snel verteerbaar. Dus daar kan je wel schema in bouwen… dus om de 4 uur ongeveer. Tuurlijk kan er wel half uur verschil in zitten …

quote:

Ok, even voor de duidelijkheid, nooit maar dan ook nooit een bed verhogen door middel van iets onder de matras te leggen!!! Dit mag echt niet!! In het ziekenhuis gaven ze aan dat dit gevaarlijk is!!! Als je het bed verhoogt ivm reflux klachten, leg dan wat onder de poten van het bed, een plank van 3 cm dik ofzo, maar echt niets onder de matras!!!

Liefs wil

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/09/11/3bbD.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/cRhSp2.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://daisypath.com/">[img]http://dvcf.daisypath.com/489yp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Daisypath Vacation tickers” /></a>

En waarom dan niet? Zie er zelf geen kwaad in en blijf dit helaas voor jouw mening toch doen als Jurian verkouden is. Jurian krijgt echt het matras niet omhoog om te kijken wat eronder ligt. En zowel dan is het matras levensgevaarlijk, want dan kan hij eronder komen te liggen. Maar eerlijk gezegd doe ik zelf liever iets onder het matras dan dat iets onder de poten van het bedje leg…

Ben benieuwd naar de reden waarom niet onder het matras??!!

Omdat Mini-boy het matras niet meer verdeeld is zeg maar. Het is dan net of er een kussen in ligt en dat mag nog niet met de nek. Als je het onder de poten doet blijft het matras stabiel liggen.

Groetjes,

Michèle

[/quote]

Dat is met borstvoeding maar niet met flesvoeding. Flesvoeding moet zwaarder op de maag liggen en niet zo snel verteerbaar. Dus daar kan je wel schema in bouwen… dus om de 4 uur ongeveer. Tuurlijk kan er wel half uur verschil in zitten …

Zelfs met borstvoeding kun je kiezen om ‘op aanvraag’ te voeden of een schema in te bouwen. Ik zat er een beetje tussenin, maar ging toch echt niet elk uur aan het voeden. Dan kun je nergens heen en kom je nergens aan toe. Ik ging meer richting om de 3 en later 4 uur. Als ze dan tussendoor echt flink en lang moest huilen, legde ik haar wel aan.

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Liske, wil je je banner smaller maken. Zie ook mijn verzoek in het Rico-is-jarig-topic.

Groetekes, Sje

Dit was wat de Fysio mij vertelde. Dus dat hebben we zo aangehouden. Ik moet zeggen ik heb het eerst wel geprobeerd maar ik vond het er zo raar uitzien.

Groetjes,

Michèle

Ja Morgan staat ook alweer even recht zeg maar. Maar wat goed joh. Zou wel fijn zijn als dat niet meer hoefd joh. Hij gaat wel lekker he

Groetjes,

Michèle

Ach eten niet zo druk om maken inderdaad. Morgan heeft ook van die momenten gehad. Ze eet op het moment als een tierelier hoor, maar ik klop het af. En drinken , ik weet niet hoeveel hij drinkt, maar bedenk dat er in fruit en potjes ook veel vocht zit.

Groetjes,

Michèle

Oh nee das zat joh. Als ie tussendoor wat slokjes drinken wil oke, maar ik zou het zeker niet op dringen hoor want hij krijgt genoeg binnen enne echt warme dagen krijgen we ook niet meer nu.

Groetjes,

Michèle

Ok, dan blijf ik wel gewoon om de 4 uur voeden en qua slapen moet ik het dan maar zien. Hij valt nu de afgelopen daegn wel erg goed in slaap maar voor korte slaapjes. Daarna wordt hij wakker en is helemaal over zijn toeren.
Als ik hem dan bij me pak slaapt hij verder, anders niet. Zou dit ook een ritme zijn wat ik meot doorbreken? Want als hij bij mij saapt maar in zijn bed niet, dan is het dus een teken dat hij wel moe is!

Nee ze hebben geloof ik 500cc minimaal nodig en 1000 is max. Dus ik zou me zeker geen zorgen maken. Jij hebt ook wel eens wat minder dorst toch?

Groetjes,

Michèle