quote:
Alle tips zijn erg fijn om te horen.
Het is vooral zo zielig voor hem. Hij is zo moe maar vecht zo enorm tegen zijn slaap. In bed slapen overdag gaat niet echt, ook al doe ik steeds hetzelfde ritueel. Blijf maar volhouden, hopen dat hij het op den duur wel snapt. Ik zet een muziekdoos voor hem aan, maar zodra deze is afgelopn wordt hij weer wakker. heeft iemand daar ervaring mee? Is het dan beter om de muziekdoos niet aan te zetten?
muziekdoosje uit… niks in of bij het bedje zoals bijv knuffel oid. (ja streng hé…maar werkte hier wel!). Evt een shirt van jou zelf (wat naar jou ruikt) als kussensloop gebruiken maar… zorg dat hij zichzelf hier niet in kan rollen. Jouw geur in zijn bed … doet soms wonderen.
Heb ook weleens de tip gehoord (van Sje volgens mij) dat je het bedje anders in de kamer moet zetten. Verbouw de boel even als dat lukt… en zet het bedje aan de andere kant van de kamer dan daar het nu staat. Die heeft met leidingen in het huis te maken. Ja klinkt ook al vreemd … maar op sommige momenten probeer je alles … en super toch als het zou werken!?
Kindjes met reflux moeten iets met het hoofdeind omhoog liggen. Dus leg een deken onder het matras ter hoogte van zijn hoofdje … zodat hij met het hoofd iets hoger ligt dan met de rest van zijn lichaam. Dit kan ook werken.
En bij twijfel … gewoon arts raadplegen. Vraag een verwijs aan… baat het niet dan schaadt het niet.
Sterkte meis!!