Hoi mama van Bram,
Ik heb de slaapgids ook niet toegepast. Ik denk dat je er misschien op latere leeftijd, als ze je meer kunnen gaan uitproberen, wel wat aan hebt maar ik kan het ook echt niet het laten huilen. Met vijf weken kon mijn meisje niet zelf in slaap vallen, was oververmoeid (had ik niet door). Toen heb ik het boekje Baby in een ritme van Stephanie Lampe gekocht. Dit boekje is gebaseerd op de Ria Blom methode maar zónder het laten huilen. En echt waar het kan zonder huilen!
Qua duur slapen. Op dit moment zou jouw baby (gemiddeld genomen!) 2 uur wakker zijn en 2 uur slapen. (en weer opnieuw) Bij ons is het wel zo’n twee uur wakker maar wij zitten rond een uurtje slapen, soms 1,5 uur. Daarnaast bieden wij een duidelijk ritme aan waar ons meisje wel bij vaart.
Ik zou echt de techniek van Stephanie Lampe toepassen (boekje kost geloof ik €12,- bij www.ikbenmama.nl) ook 's nachts. Het houd in dat je wel troost maar probeert het kindje in bed te laten liggen. Je bent heel consequent en duidelijk naar je babietje toe maar ook heel warm en veilig. Het heeft een stappenplan die bij ons met 2 dagen enorme verbetering gaf. Onze dochter kon niet zelf in bed slapen (ander verhaal I know) maar met deze methode sliep ze met twee dagen in haar eigen bedje en viel zelf in slaap en dat zónder te laten huilen!
Mocht je meer willen weten dan zeg je het maar hoor!
Heel veel succes in ieder geval!
liefs,
Wendy