Baby van 6 maanden vaak wakker 's nachts

Doodeng die handjes in de slaapzak. Misschien ook geen gek plan om aan het KDV door te geven dat ze daarmee moeten stoppen. Lijkt me niet dat ze ooit een kindje daar dood in bed willen vinden omdat het belemmerd is tijdens de slaap. Echt doorgeven hoor! Moeten ze acuut mee stoppen want ze kunnen er problemen mee krijgen!

Groetekes, Sje

Dat zou ik ook afraden. Helemaal als je kleine misschien al zelfs kan omrollen.
Het zal je maar gebeuren, dat je kleine zich 'snachts omrolt, en niet zijn hoofdje kan optillen/draaien zodat hij of zij dan beter kan ademen.
Misschien inderdaad geen slecht plan, om dit ook aan het KDV door te geven!

Gelukkig ben je het met me eens Geef het inderdaad ook door aan het kdv; fijn dat ze meedenken, maar dit is toch wel een enge tip.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hoi allemaal,

Toch even reageren hoor, vind het leuk om te lezen dat “mijn topic” nog steeds zo leeft. Of eigenlijk is het misschien wel jammer omdat het betekent dat er nog steeds veel kindjes (en ouders) wakker zijn…
Maar… ik heb goed nieuws!
Na al die maanden (Bram is inmiddels 15 maanden, al een heuse dreumes en ik kon mijn inlogcodes nergens meer vinden dus heb maar een nieuwe account aangemaakt) kan ik jullie melden dat het slapen inmiddels veel beter gaat.
Wat er nou precies gebeurd is waardoor dit zo is gegaan is mij ook een raadsel maar we hebben wel het idee dat naarmate Bram meer vast voedsel kreeg, hij ook beter ging slapen.
Ook hebben we de laatste voeding vervroegd en uiteindelijk is die afgevallen. We moesten Bram altijd wakker maken voor de voeding en dat zou zijn slaapritme kunnen verstoren.
Daarnaast hebben we onder andere:

• een vast bedritueel aangehouden;
  • voor het naar bed gaan een massage van de voetjes met lavendelolie aangewend;
  • Bram niet bij ons in bed genomen maar in zijn kamer in de stoel met hem op schoot gezeten als hij huilde (en dit doen we nog steeds want natuurlijk wordt hij nog wel wakker maar het is al wel minder).

Inbakeren hebben wij ook gedaan, maar vanaf 6 maanden mag dat niet meer…
Handjes in de slaapzak doen zou ik persoonlijk niet aan beginnen.
Maar goed, daar waren jullie al over uit .

Succes allemaal en ik denk dat ik de overstap moet gaan maken naar het dreumesforum!

Groetjes van Liesbeth