Hoi!
Ben t met bovenstaande reacties eens!
Ons meisje is nu ook 13 maanden en haar patroon is als volgt:
7 uur: wakker worden en wassen, aankleden
8 uur : 1 snee brood met beleg. ca 150 cc melk.
10 uur: koekje en roosvicee (tuitbeker/gewone beker)
slapen (zit nog net op 1 slaapjes hier, overgang naar 1)
rond half 1: snee brood met beleg. en 150 cc melk
rond 15.15 fruit in stukjes (bijv banaan, peer, gekookte appel, perzik etc). En tuitbeker roosvicee/ beker met water.
18 uur: met ons mee-eten met de pot en een toetje.
s avonds nog wel wat melk voor t slapen gaan
Uiterlijk 20 uur in bed zijn. (maar meestal rond 19.30)
avond eten krijgt ze ook in stukjes. Ik weet dat wij vaak wat laat eten voor een kleintje, zou je rond half 6 kunnen doen.
En ze eet met ons mee. mochten wij iets eten wat zij absoluut niet lust of mee kan eten… tja dan krijgt ze wat anders. En een potje (8+ hier) heb ik achter de hand voor als wij heel toevallig een keer weggaan/ niet thuis eten. Maar dat is zelden…
Inderdaad proberen aan vaste structuur te laten wennen dmv broodkorst, soepstengel etc. Zo gaat t gelijdelijk. Hebben wij vanaf denk ik 6 maand gedaan met broodkost… 7 maanden at ze brood. Hier lust ze geen pap.
En goede tip van de anderen eens met huisarts of CB te praten. Neemt je zoontje geen loopje met je?? zo van… hmmm wel lekker makkelijk die pap enzo.
En tuurlijk hebben ze dagen dat ze meer of minder eten. Maar daar zou ik me dan niet zoveel van aantrekken. De ene dag eten ze de oren van je hoofd en de volgende dag laten ze t brood staan…