Baby van 13 maanden eet slecht

hij kan best wel stukjes eten,maar wil dit gewoon niet.
en ik kan hem alleen niet aan,ik moet hem gewoon in een dwangbuis zetten,want als ik zn handjes vast houdt,buigt hij zijn hoofd zodat ik er niet bij kan,of de lippen op elkaar geperst.
ik heb van alles al geprobeert,(al vanaf 8 maanden oud) maar niks helpt.
hij spuugt het erook weer uit.als hij zelf kan eten.
en drinken,lukt gewoon niet,maar gelukkig zit er in die 2 x pap voldoende vocht,en geef ik hem ook die fles smorgens zodat hij nog wat binnen krijgt!
anders krijgt hij de hele dag niks binnen.flesje wil hij niet tuitje niet.een poosje terug wilde hij nog wel uit een gewone beker.mar ook al ni meer.
mijn moeder heeft ook alles al geprobeert,maar helaas.wat je ook doet,boos of lief hij slaat je gewoon weg.

ybruinenberg

Dat klinkt echt naar, zoals jij het eten met je kleine man beschrijft. Heb je het CB al eens gevraagd of ze thuis willen komen kijken tijdens zo’n eetmoment? Wat je zoontje doet, hoe jij erop reageert, etc. Misschien kunnen ze tips geven. Want dit klinkt niet best; z’n handjes vasthouden…zo moet het niet gaan, in ieder geval. Dan zou ik het er gewoon bij laten en er zeker niet zo’n (fysieke) strijd van maken. Voor hem niet leuk, maar voor jou ook niet, lijkt me?

Groetjes,
M

Idd hier zou ik hulp bij zoeken want dit klinkt echt niet normaal en is niet iets wat van zelf over gaat.
IK zou wel per direct stoppen met zijn handjes vast houden ed. Zou het misschien kunnen zijn dat je wat teveel dwang gebruikt hebt bij hem?
Dit is niet als een aanval bedoeld hoor begrijp me niet verkeerd. Maar het kan behoorlijk frustrerend zijn als ze niet eten. Mischien heeft hij daardoor wel een aversie ontwikkeld tegen eten?
Ik zeg niet dat het zo is maar het zou wel kunnen natuurlijk. Strijd gaan voeren is iig nooit een oplossing. Hoe moeilijk ook probeer het gezellig te houden aan tafel en prop nooit onder dwang eten in zijn mond.
En met het antwoord van het cb dat dit vanzelf wel een keer goed komt zou ik geen genoegen nemen. Je geeft zelf ook al aan dat je hem niet aan kunt. Zoek hulp hierbij. Als je dit nu niet aanpakt zit je over een jaar met een peuterpuber die helemaal niets mee wilt en zie het dan nog maar te doorbreken.

Groetjes Ramona

Wow, ik schrok wel een beeeetje van de heftige reacties.
Ik weet hoe het is met een kind dat niet wil eten, en dan ook echt niet wil eten ( Saar de eerste 14 maand)
En dan maakt het niet wat een kind eet als het maar eet.

Mijn tip, nou ja mijn, op de eetpoli adviseren ze deze ook.
Op normale tijden eten aanbieden, jij bepaalt wat er gegeten wordt en je kind hoeveel het eet.

En dat Yvon zegt dat ze zelf bepaalt of haar zoontje nog fruit krijgt om 20.00 kan ik me best voorstellen als er zo heftig wordt gereageert.
Excuus gelijk voor mn brute reactie maar dat moest me even van het hart.
Ze vraagt advies, wij kennen haar hele situatie niet en mss zijn er idd wel redenen waarom het mannetje alleen maar pap krijgt en geen brood.

Jee heftig zeg!
Kan me voorstellen dat je je behoorlijk machteloos en gefrustreerd voelt hoor Yvon! Immers een moeder wil toch dat haar kind goed eet!
Moeilijk ook om uit zo’n situatie te komen lijkt me, iets wat al een lange tijd zo gaat en er een beetje ingegroeid is, is meestal niet makkelijk af te leren/ om te draaien zeg maar, voor jezelf niet en voor je zoontje ook niet!

Daarom is het denk ik wel goed om eens wat advies te vragen bij het consultatiebureau of de huisarts, wellicht wordt je doorverwezen naar een eetpoli en krijg je daar allerlei goede tips om mee aan de slag te gaan? Die mensen gaan elke dag met kindjes om die niet willen eten (er zijn zelfs gevallen die nog verder gaan om maar niet te hoeven eten, tot spugen aan toe!)
Tis je waarschijnlijk ook wel duidelijk dat er iets moet gebeuren want anders zou je ook je zorgen niet uiten op het forum toch? Daarom wil ik je in elk geval een dikke digitale knuffel geven!
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt in elk geval!

Liefs

Als het echt zo erg is, zou ik er ook zeker weten hulp bij zoeken en het hier niet bij laten zitten. Sterkte!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik ben het eens met mamajob:

Mijn tip, nou ja mijn, op de eetpoli adviseren ze deze ook.
Op normale tijden eten aanbieden, jij bepaalt wat er gegeten wordt en je kind hoeveel het eet.

Maar ik snap dat je met je handen in het haar zit en dat je ook liever hebt dat je kindje normaal gaat eten. Ik ben wel bekend met periodes van slechter eten ( hier net gehad dat Neeltje twee weken gewoon geen hap avondeten wilde) maar daarna is het dan ook weer over. Ik schenk er zo min mogelijk aandacht aan ( maar ik heb makkelijk praten omdat ze wel altijd goed drinken en brood en fruit eten de rest van de dag). Hoe dan ook, schakel eens je ha in als je je echt zorgen maakt, die kan je doorverwijzen naar iemand die je hier echt mee kan helpen. Met alle respect voor het cb, ik vind ook dat jouw kindje niet helemaal normaal eet en dat bedoel ik niet naar, maar meer dat ik snap dat je wat wil doen!

Succes en ik hoop dat je laat weten hoe het verder gaat!
groetjes

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hey Yvon123,

Hoe gaat het met je zoontje, eet hij al weer een beetje?

Liefs

Hallo Yvon

Ik zat het telezen en het enige wat ik mij afvraag/aanneem is dat je de pap ook met melk of poedermelk klaarmaakt
Je kleintje is zo verzadigd daardoor dat hij ook geen enkele behoefte aan ander eten of drinken heeft
Een kind van 13 maanden heeft 300 cc melk per dag nodig Dit kan bijv een fles van 200 cc zijn en 100 cc kwark oid
Geef je meer dan 300 is de trek in andere zaken ook weg en de noodzaak ook
Het zal best goed komen voor zijn 18 maar hoe meer smaken ze in de eerste twee jaar leren hoe beter en makkelijker voor je zelf
Ik zou beginnen met de fles van 6 uur te vervengen door een pap fles
Dan weer naar bed (neem ik aan) en bij de volgende ronde broodje en drinken geven
Gewoon zelf laten rommelen Eet je niet, ook goed Ze kunnen best een maaltijd overslaan en hij heeft in de ochtend al 200 cc vocht gehad, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat hij uitdroogt Tot aan de middag kan hij best even zonder Probeer om 12 uur is of hij dan een broodje lust met wat gewoon drinken
Richtlijn aan vocht is 800 cc per dag icl kwark, pap etc

Ik heb het idee dat je hem een beetje overvoerd met pap zodat hij geen trek meer heeft

Sterkt er mee

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

okey zal hulp vragen,want weer het soms echt niet meer.
nu laat hij smorgens ook al de fles staan.
maar heeft nog wel genoeg plas in de luiers,en de poep is ook niet hard,maar juist heel zacht.
dus lijkt me wel dat hij voldoende vocht krijgt,denk door dat pap.dus daarom wil ik ook nog ni zomaar zonder de pap gaan beginnen.
maar hij doet het verder goed,maar hij is gewoon niet zo eter!

ybruinenberg

Goed besluit, vind ik. Hulp vragen. Je weet niet of het geen eter is. Misschien kan 'ie het echt wel niet. Ik hoop heel erg dat jullie geholpen kunnen worden! Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”