Baby slaap slecht in de nacht+ foto kleine Thijs

hallo,

we zijn de trotse ouders van een gezonde jongen thijs.
we hebben alleen een probleem met slapen.
overdag gaat alles goed en valt hij zo in slaap naar zijn flesje alleen in de nacht naar zijn laatste flesje van 3uur wil hij niet in slaap vallen en huilt hij tot zijn volgende flesje van 6uur.
we hebben van alles geprobeert aar niets helpt heeft iemand nog tips of trucjes voor dit (probleem)?
we horen het graag.
mvrg wim

Gewijzigd door - Asje op 22 Aug 2008 10:16:22

Hallo Wim,

Ik weet niet onder wat voor ‘‘omstandigheden’’ jullie de nachtvoeding doen?

mss een paar tips:

Hou het zo donker mogelijk, alleen een klein nachtlampje aan bv.
Fluister en praat zo zachtjes mogelijk.
Hou een strak ritme aan zodat Thijs weet wat er gebeurd.
Hou overdag het kamertje licht en doe alleen ''s avonds en 'snachts de gordijnen dicht, of maak het donker.

Zo krijgt hij mss langzaam door dat het nacht is en dat je dan moet slapen zeg maar.
Zeker bij pasgeborenen zit er nog geen dag/nachtritme in.

Gr Maaike

Krijgt hij lang genoeg de kans om een boertje te laten?

Als onze meiden namelijk na de nachtvoeding bleven huilen, dan wilde het nog weleens helpen om ze even op te pakken, rechtop te houden en vaak kwam er dan alsnog een flinke boer. Daarna vielen ze wel in slaap.

Groetekes, Sje

hallo

alvast bedankt voor de reactie’s en het verschil tussen dag en nacht maken we degelijk verschil dus wat je zegt passen we toe dus overdag de gordijnen open en in de nacht dicht.
ook houden we bij het voeden in de nacht en avond zo donker mogelijk, en boeren doet hij vrijwel ditect na de voeding en meestal houden we een half uurtje vast na het voeden zodat hij slaperig word.
dit gaat allemaal goed maar zodra hij op bed ligt gaat hij huilen.
ook proberen we niet meteen naar zijn kamertje te gaan en laten hem even huilen en anders troosten we hem natuurlijk wel.

Hoe oud is jullie kleine man ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

onze kleine man 11 dagen is messcgien ook nog een kwestie van wennen maar iets van de laatste paar dagen

O jee, Hartelijk gefeliciteerd met de kleine man ! ( vraagt wel om een fototje eigenlijk he ) hahaha. Zon kleine hummel kent zijn mama beter dan zichzelf, hij huisde immers wel 9 maanden in mamas buik met allemaal gerommel, geknor en stemgeluidjes. Ik denk dat het nog een beetje wennen is voor hem. sNachts is alles stil en donker en met de slaapjes overdag is er altijd wel ergens geluid. Van een badje worden de kleintjes nog extra moe, dit kun je dan proberen bij een van de late voedingen ( niet de nachtelijke natuurlijk ). Zo blijft hij dan iets langer wakker en word vermoeider. Maaaaar ik dacht dat met 10 dagen oud ook de regeldaagjes zijn. Dan is alles even anders dan voorheen en zijn ze wat uit hun doen.

ok badje kunnen we nog proberen doen we altijd in de ochtend we denken zelf ook dat het toch wel aan het boeren ligt want tussen de voeding boert hij een paar keer maar als zijn flesje leeg boert hij niet meer en valt hij wel in slaap maar word dan wakker dus messchien dat dat het is we zien wel even volhouden dan

ps hoe moet ik een foto plaatsen

Hoi WIm,

Gefeliciteerd met de kleine!! Wat vervelend dat het slapen nog niet zo wil lukken snachts. Een bad voor de avondvoeding kan idd helpen. Hou er ook rekening mee dat hij met 10 dagen een regeldag heeft. Dan is er niet veel aan te doen, dan gaat het over. Maar mocht het nou niet zo zijn het CB gaf mij als tip om de ruimte waarin hij slaapt kleiner te maken. Voor sommige kinderen is een box of ledikant een te grote ruimte om in slaap te kunnen vallen… een kinderwagenbak is vaak prettiger voor hen. Wij hebben op een gegeven moment de bak in het ledikant van Jayson gedaan. Hij viel daardoor makkelijker in slaap! Misschien dat het ook bij jullie helpt!

In ieder geval erg veel succes en geniet van de kleine!!

Moeder van Jayson (30-06-08)

ok bedankt voor de tip gaan we dat ook proberen en vannacht ging het eigenlijk al een stuk beter,
We hebben hem boven de fles gegeven met alleen een nachtlampje aan.
Vanavond hebben we in bad gedaan ipv vanmorgen en we hebben inderdaad ze bedje verkleind dmv het voedkussen eromheen te leggen.

Hoi Wim,

Hoe gaat het nu met de kleine Thijs ?

Hier even een uitleg over hoe een foto te plaatsen hier op het forum

1: Zet je foto op internet

2: ga dan daar met je muis op de foto staan en druk op de rechtermuisknop en ga naar “eigenschappen”

3: maak de URL blauw (selecteren dus)

4: druk op de rechtermuisknop

5: druk op kopieren

6: druk hier op het 6e knopje van rechts, dat bergje, er verschijnt dit:[ img][ /img]

7: [ img] zet de URL hier [ /img] (dmv rechtermuisknop en dan plakken, zorg ervoor dat er GEEN spaties staan tussen de haakjes en de url)

of zo

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=928

Een foto voor op het forum mag niet breder zijn dan 400 pixels.

hier een foto van onze kanjer thijs. Het gaat nog steeds niet zo goed met het slapen, vannacht is hij 21.30 tot en met 4.30 wakker geweest. We hebben inmiddels op advies van het buro wat verdikkingsmiddel in zijn drinken gedaan dus hij moet nu meer moeite doen voor het drinken van het flesje.
Maar tips ofadviesen zijn nog zeer welkom

ps foto is aan de kleine kant maar wij krijgen hem niet groter

Gewijzigd door - wim op 21 Aug 2008 19:37:57

die kan ik ook niet groter maken maar je hebt hem wel op de juiste manier tussen de img code geplaatst dat is al heel wat. Er zijn diverse sites waar je een webalbum of zo gratis kunt maken, hier plaats je je fotos op het net waarna je de link van die specefieke foto hier tussen die img codes kunt plaatsen. Lukt het niet, dan mag je hem mailen naar me, dan zet ik hem erop. Want tuuuuurlijk willen wij zon ienie mini menneke wel even zien.

Hier is onze kleine Thijs

Gewijzigd door - Asje op 22 Aug 2008 10:14:15

Prachtig manneke hoor Wim ! ( hahaha ook voor je vrouw natuurlijk ! )

ja vinden wij ook natuurlijk het gaat ook allemaal goed alleen in de nacht nog niet. Na zijn laatste fles van 3uur valt hij niet in slaap tot zijn volgende fles. We hebben van alles geprobeert maar niets helpt.
Iemand no suggesties om hem lekker te laten slapen

Ik heb helaas ook de gouden tip niet voor jullie maar wil wel effe zeggen dat ik vind dat jullie een heerlijk poppetje hebben aan de fotoos te zien

ja dank je is ook een prachtig menneke en doet het verdag ook goed alleen in de nacht nog maar wachten even af.
we hebben nu een puckababy als ik het goed zeg en schrijf geleend van mijn nicht gaan dat nog proberen, iemand hier nog ervaringen mee?

Nee ik weet niet wat dat is.
Ik kan me nog wel goed herinneren dat wij het hebben gehad met onze oudste dochter. Verschrikkelijk, we waren zo moe hele dagen. Uiteindelijk kregen wij de gouden tip en dat was inbakeren. Maar dat hoeft bij jullie niet te werken maar je kunt het misschien wel uitproberen.

Je wikkelt een baby dan strak in een doek en dan voelen ze zich veilig.
Omdat ze zich dat veilig en geborgen voelen vallen ze als een blok in slaap.

Dat inbakeren doet de baby terugdenken aan de baarmoeder waar ze ook geen bewegingsruimte hadden op het laatst van de zwangerschap.

Zo werd mij verteld en het hiepl welliswaar. Dit hebben we ongeveer een maandje gedaan.

Groetjes van Miranda

dit is eigenlijk hetzelfde is een zak waar hij in komt te liggen en die kun je dan dicht ritsen tot aan zijn hoofdje en met twee drukkertjes doe je hem dicht dus is denk hetzelfde idee.
we proberen het gewoon en we zien wel komt wel goed is allemaal ook even wennnen natuurlijk hij is pas 2 weken oud dus