Dat las ik net in jouw topic! Wat spannend! Ok, duim, duim, duim, duim…
Baby nr 2? update...:(
@moppiesmama, natuurlijk begrijp ik dat het voor kindjes niet leuk is om de verjaardag samen met broer/zus te vieren. Mijn vriendin heeft ook 2 kinderen die 5 dagen schelen. Maar verjaardagen viert ze altijd apart, omdat ieder een eigen verjaardag verdient.
Wat ik meer bedoel te zeggen met mijn vorige berichtje is dat ik niet begrijp dat dit een issue is bij het zwanger worden, omdat het nu eenmaal niet te plannen is. En ik het idee heb (niet persoonlijk naar jou, maar in het algemeen!) dat mensen steeds meer eissen stellen. Zo was ik laatst op een verjaardag en vertelde iemand dat ze graag zwanger wilde worden. Maar dat het kindje niet met kerst geboren mocht worden, omdat er dan zoveel feestdagen zijn. Niet in de zomervakantie, want dan is het kindje jarig als er zoveel mensen op vakantie zijn etc. En dan was ze echt serieus. En ja dan denk ik wees gewoon blij dat je kinderen mag krijgen. Kinderen zijn niet te plannen. Want ook een uitgerekende datum zegt weer niets, je kan ook zomaar een maand te vroeg bevallen. Dus sorry als het verkeerd bij je overkwam. Maar ik bedoel dus houd daar geen rekening mee, want daar heb je geen invloed op. Tenzij je alleen op bepaalde maanden van het jaar gaat klussen
Hihi en hoe je met 2 kleintjes naar de supermarkt moet kun je inmiddels lezen in het topic wat mini-boy heeft aangemaakt
Als jullie besluiten ervoor te gaan, wens ik jullie heel veel succes. En ik hoop dat het snel raak is.
Groetjes,
Sandra
Hoi Sandra,
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt hoor en ik ben niet gekrenkt of zo. Weet je dat zijn vrouwen die meestal nog geen kinderen hebben of bij wie het in een keer raak is geweest zonder problemen. Ik wijt het altijd aan onwetendheid en wens hen veel succes. Ik weet wel dat je misschien begint met een planning maar als het niet meteen lukt dat het geen klap meer uitmaakt wanneer je bent uitgerekend als je maar zwanger raakt! Maar je hebt gelijk hoor en ik snap heel goed wat je bedoelt.
Enneh…ik hou je op de hoogte
groetjes,
Wendy
Gelukkig dat je me begrijpt moppiesmamma En idd zijn het vaak mensen bij wie het snel raak is of die nog geen kinderen krijgen. Alhoewel ik nog niet begrijp dat mensen denken dat als het bij de 1e snel raak is dit bij de 2e ook zo is. Bij Tim was het meteen raak en ik heb nooit gedacht dan zal het bij de 2e ook snel raak zijn. Hopen doe je dat natuurlijk wel.
Vorig jaar maakte ik me trouwens nog erg kwaad over een opmerking van de schoonmoeder van een vriendin van me. Ze wist dat ik toen net een miskraam achter de rug had. En toen zei ze ik ben blij dat mijn kinderen (ze heeft 3 zoons) alledrie in de winter geboren zijn. De reden hiervan dat ze hier blij om was weet ik niet meer. Maar ze wilde geen kinderen die in de zomer geboren werden en ze zei ik ben blij dat dit gelukt is. Dat begrijp ik dan echt niet.
Maar mopjesmama, zijn jullie er al uit om er nu voor te gaan?
@goudvisje, ik ben nu 27 maart uitgerekend. Dus wie weet wordt het hier ook wel 1 april
Groetjes,
Sandra
Fijn zo’n schoonmoeder he. En wat naar dat jij ook een MK hebt gehad. Verdrietig he? Het blijft altijd bij je…
Maar…ja we gaan aan de klus!! Hou het nog even stil he?
liefs,
Wendy
Idd niet fijn zo’n schoonmoeder. Als ik dan soms ook de verhalen van mijn vriendin hoor over haar schoonmoeder. Daar krijg ik echt kromme tenen van. En dat had ik dus ook na de opmerkingen die ze maakte over haar zwangerschappen.
Miskramen blijven idd heel verdrietig. Vervelend dat jij voor moppie ook een miskraam hebt gehad. En dat bij bijna 14 weken. Natuurlijk weet je dat het de hele zwangerschap mis kan gaan. Maar de meest risicovolle periode was jij net voorbij en dan gaat het toch nog mis. Na Tim heb ik er helaas 3 gehad en dat heeeft idd heel veel impact en zal je nooit vergeten. Maar gelukkig gaat dit keer alles goed.
Spannend dat jullie er toch voor gaan. Ik duim mee dat het snel raak is.
Groetjes,
Sandra
Ja ik had het net aan iedereen verteld. Jeetje meid 3 x. pfff…
Zeg maar welke topic van mini-boy bedoel je dan? Ik kan hem niet terugvinden of ben ik erg blond?
groetjes,
Wendy
Idd niet leuk als je iedereen net het goede nieuws verteld hebt. Wij hadden dit ook bij de laatste miskraam. Iedereen weet het net en dan moet je vlak daarna vertellen dat het niet goed is.
Het topic van mini-boy heeft 2 kindjes en een winkelwagen. Staat onder mama’s hoekje!
Groetjes,
Sandra
Hoi hoi,
Nou je bedoelt de wanneer ik ongesteld zou moeten worden? 9 december…dus we hebben een druk klusweekend voor de boeg, hihi!
alhoewel, mijn neefje en nichtje komen vanavond logeren dus klussen wordt lastig denk ik…
Van moppie werd ik zwanger toen we niet planden maar gewoon klusten als we zin hadden (lees: ik ) dus ik wil dat nu weer proberen maar dat is best lastig om niet te gaan nadenken en plannen!
En jij, al een nieuwe test gedaan?
Krijg nl. beetje kramp in mijn duimen, hihi!
groetjes,
Wendy
Hoi meiden,
Ik ben zo verdrietig…afgelopen donderdag bleek ik zwanger! Ik was zo blij. Ik had hier onlangs nog vragen gesteld over een tweede kindje en we gingen ervoor. En ja hoor, het was in 1x raak! Omdat ik voor moppie al een MK heb gehad met 13 weken had ik gek genoeg het idee dat het nu helemaal goed zou gaan. Ik was ontzettend misselijk al twee weken dus ik wist al dat ik zwanger was voordat de test het aangaf. Helemaal bedacht hoe ik het in januari aan de familie ging vertellen, ik zat op een roze wolk…tot gisterenavond. Een vleugje roze in mijn afscheiding, apart. Ik schrok want tijdens de eerste zwangerschap die dus in een MK eindigde had ik continue bloedverlies. Gaan slapen en bidden. Om 5 uur werk ik wakker, kramp, wc…mis.
Sorry moest het even met jullie delen, ben zo verdrietig…
liefs,
Wendy
Ach meis wat verdrietig. Heb dit zelf nog nooit meegemaakt dus weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Dikke knuffel iig.
groetjes Ramona
bedankt voor jullie lieve reacties. Je weet dat het mis kan gaan en dan toch…zo verdrietig. Heb even helemaal nergens zin in. Ook angstig voor de toekomst, of het wel goed komt. Bah.
groetjes,
Wendy
bedankt lief van jullie!
Weet je dan heb je ook nog eens de hele dag buikpijn om je fijn te helpen herinneren dat je toch echt niet meer zwanger bent.
Eerst die menstruatie weer over dan kun je weer verder, nu word je er de hele dag aan herinnert.
Fijn dat ik mijn verdriet met jullie mag delen, jullie zijn de enige die het weten dus het is fijn dat ik het hier kwijt kan.
liefs,
Wendy
Tuurlijk kun je je verdriet hier delen meid. Is idd fijn omdat verder er niemand van weet. Kun je het toch een beetje van je afschrijven. Hoop dat de buikpijn snel over is.
groetjes Ramona
Jeetje meid! Dit is echt heel verdrietig… Ik heb er geen woorden voor.
Iig heel veel sterkte!