Baby nr 2? update...:(

Hoi meiden,

Sorry hoor heb je haar weer, dit onderwerp zal wel heeeeel vaak langs zijn gekomen denk ik maar…mijn moppie is ruim 1 jaar en het begint alweer ontzettend te kriebelen! Tegelijkertijd wordt het mij van alle kanten afgeraden want het is super pittig twee moppies onder de twee jaar (als het uberhaupt lukt natuurlijk). Dat geloof ik meteen en ik ben best al moe nu en een zwangerschap is super zwaar en gebroken nachten en een bevalling en twee puberende kleintjes en en en maar het kriebelt zo!

Nu hoop ik dat er mama’s zijn die hun ervaring willen delen?

groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 12 Nov 2010 19:52:31

Gewijzigd door - moppiesmama op 12 Dec 2010 11:29:29

Gewijzigd door - moppiesmama op 12 Dec 2010 14:39:07

Gewijzigd door - moppiesmama op 12 Dec 2010 14:43:43

Ach welnee, het hoeft helemaal niet pittig te zijn om 2 kinderen onder de 2 jaar te hebben. Toen onze oudste 7 maanden was, werd ik alweer zwanger. Ze was 16 maanden toen haar zusje geboren werd en ik heb het nooit als extra druk ervaren.

Nou was de jongste wel een hele makkelijke baby (tenminste qua slapen en zichzelf vermaken, want verder was het een spuugbaby), dus dat scheelt ook, maar het hoeft dus helemaal niet drukker te zijn.

Ik vond de overgang van 0 kinderen naar 1 kind veel groter dan van 1 naar 2 kinderen. Bij de komst van de tweede hoef je niet meer te wennen aan het moeder zijn.

Ik zou het zo weer precies hetzelfde doen! Zo ongeveer allebei tegelijk uit de luierst, ongeveer allebei tegelijk van het middagslaapje af, ze zijn nu dikke vriendinnetjes. Kunnen heerlijk samen spelen. Het enige waaraan we leeftijdsverschil merken is wat school betreft: de ene zit in groep 2 en de andere in groep 4. Dus ze zitten op een ander niveau als het gaat om leven, schrijven, rekenen. Maar verder is het heerlijk dat kleine leeftijdsverschil.

Voordeel van nu weer zwanger worden is dat je minder kans hebt op een jaloerse oudste. De kans op jaloezie is het grootst tussen 2 en 4 jaar.

Groetekes, Sje

Ik denk niet dat er veel verschil in zit tussen nu zwanger worden of bv over een jaar. 2 baby’s is druk maar wat denk je van een baby en een peuterpuber? Is ook niet makkelijk lijkt me. Als je nog langer wacht word het leeftijdsverschil weer zo groot.
wij zijn ook begonnen met klussen toen Rens 1 was alleen bij ons duurde het wat langer zodat Rens straks 2,5 is als de kleine komt.
Je moet je sowieso niet zo veel aantrekken van wat anderen hierover zeggen maar gewoon je gevoel volgen hierin.
Rens is nu flink aan het peuterpuberen en die combinatie vind ik ook niet echt makkelijk want ik ben echt doodop. Persoonlijk had ik dus liever wat eerder zwanger geweest maar dat heb je niet voor het zeggen he?
Maar goed dit is een beslisssng die je zelf moet maken.

groetjes Ramona

hier komt de ervarings deskundige qua kriebels…

sofie en victor schelen 2 jaar en 1 dagje… heerlijk echt een setje kinderen.
Graag wilden wij 2 jaar later weer een kindje… dat mislukte …(o a een miskraam)

toen kwam toch ons manneke 4 jaar later genaamd alexander en we wilden geen enig kind van hem maken… dus proberen proberen proberen… niets lukte…

helemaal goed, onze kids waren gezond en happy, leuk 3 kindertjes… en kadootje kadootje

9jaar na onze sofie, kwam op haar verjaardag onze Emily, ze scheelt 3 jaar met Alexander en het is puur genieten

ja luiers, slaapjes etc niks loopt gelijk, wat te denken van alle sportclubjes,zwemlessen schooltijden die niet gelijk lopen waar emily maar gewoon mee moet…Niks is ideaal, als jou kriebels zeggen ga ervoor!

Mijn kriebels hadden geen 9 jaar verschil voorspelt… maar he alles heeft voor en nadelen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

quote:
Ik vond de overgang van 0 kinderen naar 1 kind veel groter dan van 1 naar 2 kinderen. Bij de komst van de tweede hoef je niet meer te wennen aan het moeder zijn.

Groetekes, Sje

Helemaal mee eens…! Ik geniet volop van beide boys!!!

Ik zit smorgens lekker op gemak met Jurian te eten, na het eten op het gemakkie de fles geven aan Levi, hoef nog niet naar school te rennen om half 9 dus … hier genieten genieten genieten…

Bedankt voor jullie reacties!

Grrrr ik vind het zooo moeilijk. Mijn man zegt het ene moment volgende maand weer aan de klus en het andere moment misschien toch nog een half jaartje wachten. Onze overwegingen:

• moet nog een kamer gecreerd worden
  • minder tijd voor moppie/aandacht delen (word al emo als ik het opschrijf)
  • verjaardagen willen we niet te dicht op elkaar (maar ik wil niet te lang wachten )
  • ik ben al erg moe, nieuwe functie waar ik al moet vechten om mijn hoofd boven water te houden (ivm scholing etc) maar ja om daar mijn 2e kinderwens dan weer voor uit te stellen…
  • moppie heel makkelijk en gezellig moppie, je weet nooit hoe kindje nr 2 is.
  • allebei (nu of later) heeft voor en nadelen…

HELP! Je zou bijna zeggen het zijn de hormonen
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 12 Nov 2010 21:52:12

Doen waar jij je goed bij voelt.
Je lichaam laat het je wel weten…
Zo denk ik er over. Ik denk dat je zwanger
word als je er aan toe bent.
Maar daar kan iedereen anders over denken natuurlijk.
Groetjes Kristine

quote:
Bedankt voor jullie reacties!

Grrrr ik vind het zooo moeilijk. Mijn man zegt het ene moment volgende maand weer aan de klus en het andere moment misschien toch nog een half jaartje wachten. Onze overwegingen:

• moet nog een kamer gecreerd worden
  • minder tijd voor moppie/aandacht delen (word al emo als ik het opschrijf)
  • verjaardagen willen we niet te dicht op elkaar (maar ik wil niet te lang wachten )
  • ik ben al erg moe, nieuwe functie waar ik al moet vechten om mijn hoofd boven water te houden (ivm scholing etc) maar ja om daar mijn 2e kinderwens dan weer voor uit te stellen…
  • moppie heel makkelijk en gezellig moppie, je weet nooit hoe kindje nr 2 is.
  • allebei (nu of later) heeft voor en nadelen…

HELP! Je zou bijna zeggen het zijn de hormonen
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 12 Nov 2010 21:52:12

*Kamer dat komt goed, daar heb je 9 maanden de tijd voor!
*Is nu minder moeilijk denk ik dan wanneer je kindje 4 jaar is bijv en dan nog een broertje of zusje krijgt. Dus bedoel 4 jaar lang alle aandacht en dan opeens…
*Plannen is lastig … hier beide boys in Juli … tja is niet dé wens maar dan hadden we maar maand pauze moeten nemen
*2e zwangerschap vond ik pittiger maar kwam door de misselijkheid (9 maanden)… Je moet jezelf afvragen wat je belangrijker vind je kinderen of je werk?!
*Nee dat weet je ‘gelukkig’ niet… maar de kans is 50% dat hij/zij net zo lief is als jullie moppie nu Bij mij was 1e erge huilbaby en de 2e een lieve makkelijke baby (wel na behandeling osteopaat)
*Waarom nadelen?

Keuze moet jezelf maken … oh nee samen met manlief …

ach plannen kan je niks… hier dus 16-06 de 2 dames 17-06 1 zoon… als je het zou willen plannen krijg je het niet voor elkaar

18-04 heeft lexje geluk…

planning… planning… niks planning

het is je gegeven die kids…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hoi

ik ben nu ook zwanger van de 2e. Als onze tweede spruit wordt geboren, is onze zoon 1 jaar en 5 maanden. Hij was dus 8 maanden toen ik weer zwanger was. Het ging sneller dan verwacht (bij onze eerste duurde het meer dan een jaar voordat ik zwanger was), maar ik vind het heerlijk. Onze omgeving weet het nog niet (a.s. woensdag weer echo), maar ik moet eerlijk zeggen, ook ik vraag me wel eens af wat ze ervan zouden vinden. Niet dat dat belangrijk is natuurlijk, maar onze zoon heeft nogal een voorgeschiedenis (11 wkn te vroeg geboren) en heeft nog een operatie voor de boeg. Maar ja, zoals hiervoor al beschreven: je kan het niet plannen.

Volg je gevoel en als het begint te kriebelen: ga ervoor!

Ik denk ook dat het in het begin wel even pittig is, maar mijn vriendin heeft de eerste twee kindjes kort op elkaar (zit 15 mnd tussen) en de laatste kwam 2 jaar later. Dat vond zij veel zwaarder, omdat je dan inderdaad een peuterpuber erbij hebt en weer helemaal terug moet in de luiers en gebroken nachten.

Succes!

Ja ik begrijp heel goed je gevoel, en de timing van wanneer wel/niet enz enz.
Ik had ook zoiets leukk een 2e, maar het wil niet zeggen dat het 123 raak is. Maar het kan ook maar zo wel gebeuren.
Wij zijn nu een jaar verder Jony een jaar ouder. En de 2e is er nog niet. Terwijl de wens er wel is. Ik zal in jouw geval je gevoel volgen. Maar het blijft wel jou/jullie keuze uiteraard.
Succes met je hartewens :smiley:

Greetzz Cora

Zo lang je twijfelt zou ik het niet doen. Als jullie voor een 2e kindje willen gaan, moet je er 100% procent achterstaan allebei. Sta je dat niet, tja dan ben je er gewoon nog niet klaar voor. Vraag het 100 mensen en iedereen heeft een andere mening. De een vind het heerlijk om er 2 zo kort op elkaar te krijgen en de ander vind het heerlijk ook voor de 2e alle tijd te nemen en gana er pas voor tegen de tijd dat de 1e bijna naar de kleuterschool gaat.

Persoonlijk vind ik de reden ik wil de verjaardagen niet zo dicht achter elkaar hebben de meest onzinnige reden. Sorry dat ik het zo zeg, maar wat maakt het nu uit als er maar 1 maand tussen zit. Er zijn heel wat mensen die helaas geen kinderen kunnen krijgen die ze maar wat graag willen hebben al zou er maar een paar dagen tussen de verjaardagen zitten. Kinderen zijn nu eenmaal niet te plannen, je moet de natuur zijn gang laten gaan en blij zijn dat het je gegunt is kinderen te krijgen.

Ik zou dus zeggen ga ervoor zodra jullie er beide helemaal achter staan. Over dingen nadenken als hoe zou een 2e kindje zijn heeft helemaal geen zin. Je zal dit toch pas ervaren op het moment dat het geboren is.

Tim is ook een heel makkelijk kind, maar dit hoeft helemaal niet te betekenen dat ons 2e kindje ook zo makkelijk zal zijn.

Succes met je keuze!

Groetjes,
Sandra

Hoi Sandra,

Ik respecteer jouw mening hoor hierin en begrijp hem ook. Alleen vind ik het een beetje flauw om te zeggen dat je geen voorkeur mag hebben omdat er mensen zijn die geen kindjes kunnen krijgen. Mijn zus en ik vierden onze verjaardag alitijd samen omdat we heel dicht op elkaar zitten, dat was echt niet leuk en als ik dat dus zou kunnen voorkomen dan zou ik daar heel blij mee zijn. Natuurlijk is het nog maar afwachten of het uberhaupt lukt , dat weet ik maar al te goed. Ik heb voor moppie met bijna 14 weken een miskraam gehad dus ik weet hoe kwetsbaar alles is. Het verdriet daarvan raak je nooit kwijt. En ik realiseer mij dat je maar moet hopen dat je zwanger mag worden en een kindje krijgt, zeker nu ik alweer bijna 33 ben.

Maar daarom is dit forum zo heerlijk. Ik ben een enorme onzekere twijfelkont en even lekker met andere mama’s van gedachten wisselen is zo fijn. Het gekke is dat ik deze kriebels zo erg heb, dat heb ik nooit gehad dat mijn gevoel me leid, het is normaal gesproken altijd het verstand. Daar schrik ik een beetje van dus schakel ik snel weer terug naar verstand en wil graag de voors en tegens tegen elkaar afwegen…

Ik wilde net een berichtje plaatsen dat ondanks de eventuele bezwaren onze wens wel heel groot is en dat wij er dus waarschijnlijk voor zullen gaan. Maar natuurlijk de twijfels blijven. Moppie tillen met dikke buik, moppie misschien wel te weinig aandacht straks Als ik het zo lees is eigenlijk mijn grootste angst moppie te kort te doen geloof ik, o ja en hoe je in hemelsnaam met twee ukkies naar de supermarkt moet enzo hi hi!

groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 16 Nov 2010 12:14:46

Hoi Cora,

Wat vervelend dat het bij jullie nog niet gelukt is! Ik ga vanaf nu voor je duimen. Duim, duim, duim…

Weet je, daarom wil ik nu dus al aan de klus. Ik ben bijna 33 jaar en het is maar afwachten of het uberhaupt lukt. Maar ja, als het wel snel lukt, waar ik op hoop natuurlijk, dan moet je daar wel klaar voor zijn. Vandaar mijn vraag naar ervaringen.

Heel veel succes he Cora!
groetjes,
Wendy

Moppiesmama: je doet je kindje echt niks te kort hoor als zij de aandacht moet delen met haar broer/zus. Wie weet is ze juist wel super trots en moedert ze lekker over de kleine … En over die supermarkt moet je jezelf ook niet druk maken. Ik ga 1x in de week op een avond (donderdag) alle boodschappen doen en als ik door de weeks nog iets nodig heb dan hup in de auto en naar de winkel als de kindjes wakker zijn… Dat gaat jou wel lukken!

Het grappige is dat dit allemaal vanzelf gaat… het brainstormen is juist kei gaaf en vooral als je dan eind van de dag kan zeggen … ‘Zo dat heb ik eens mooi gefikst met die kindjes van me’!!

Ik zat zelf vanmiddag te denken hoe dat zal gaan als de oudste naar school gaat … dan lijkt het me nog moeilijker omdat je dan met vaste tijden zit dat je weg moet… en ik durf nooit iemand op bed te laten oid als ik maar 10 minuten van huis wegga…

Snap?

Succes met het klussen … want dat maak ik toch wel uit je bericht op!?

Hoi mini-boy,

Ja dat denk ik dus ook, dat het lastiger is met naar school gaan. Dan moet de kleinste zich aanpassen aan het ritme van de oudste. Als je ze dus wat dichter op elkaar hebt, ben je wel doodmoe maar je kan als het moet de hele dag in je pyama blijven, hihi!

Ja we willen weer klussen, man kan niet wachten ha ha, toch altijd fijner zonder die rubberen dingen he, hi hi!

Spannend!
liefs,
Wendy

Dankje Wendy,
Als het zover is, gaat alles vanzelf. Het is weer een ander ritme zoeken, ik zie het bij mijn vrienden gaat helemaal goed komen :smiley:
Succes

Greetzz

hahaha hier geen rubber hoor vind ik echt niks aan … gelukkig andere alternatieven…

Enne als je zegt dat manlief niet kan wachten (en jij ook niet) dan is de keuze positief… want beide willen jullie het toch wel heel graag.

Pyma dag niet nodig. Ik kom wel cursus geven … Geintje. Nee het valt echt wel mee… mijn man is zelden thuis (alleen op zondag en heel soms savonds) en het gaat super met 2 boys van net 2 jaar verschil… Dus jij kan het ook!!

Ha dat geeft de burger moed, hi hi!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd wel moe ben hoor, zeg altijd dat ik in een oud lijf ben geboren maar ja niets aan te doen. Als ik af en toe een beetje kan bijtanken zou dat heel fijn zijn en zo niet dan overleven we het ook wel weer. Het lijkt mij zo heeeeeerlijk een moppie erbij.

He Hanna wat leuk!!! Kunnen we elkaar op de hoogte houden of zijn jullie nog met de losse flodders in de weer, hihi of schieten jullie al met scherp? Oh sorry hoor ben erg grappig ahum. grinnik.