Baby entertainen

Misschien een hele rare vraag, maar hoe hou je een baby de hele dag bezig. Ik zla het uitleggen. Morgan is een klein sponsje als het gaat om nieuwe dingen. Ze wil alles weten en alles zien. Ze probeerd ook al dingen die ik in het hoofdstuk 12 weken van oei ik groei tegen kom. Ze is dus nogal vroeg wijs. Dat hoor ik van iedereen.

Nou is het dus ook zo dat ze zich snel verveeld. Als ik haar in de box leg in het even leuk, zo’n 15 minuten maar dan slaat de verveling toe. Ik heb nu een rammelaar gekocht voor haar en ik ga zometeen een babygym halen. Das het voordeel van sinterklaas, alle aanbiedingen

Ik leg haar ook vaak voor het raam dan ligt ze naar buiten te kijken naar alle vogels en zo (in zo verre ze al die dingen ziet). Maar er zijn momenten dat dat allemaal niet meer boeit. Wat doe ik dan?? Ik kan wel even met haar spelen, maar ook geen twee, drie uur achter alkaar. Ze slaapt ook slecht door de Kiss, dus ik hoop dat dat na maandag beter gaat want dan gaat ze naar de manueel therapeut.

Maar heeft iemand tips om zo’n kleinte bezig te houden??

Groetjes,

Michèle

Zie dit topic:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=12184

Groetekes, Sje

Ik heb altijd het gevoel gehad dat je met kleine babys niet echt iets kunt doen om ze de hele dag te vermaken… ze zijn dan nog zo klein en ja dan ga je je ook afvragen wat kan ik nu doen zodat hij of zij zich niet zo verveeld? Ik heb dat ook gehad en het enige wat ik in die tijd kon bedenken was baby muziekjes opzetten ,knuffelen ,rustgevende badjes , gekke bekken trekken ( haha ja ik was de wanhoop nabij maar het hielp soms wel ) ik denk dat je deze periode gewoon doormoet als ze straks iets ouder is zul je merken dat het allemaal wat beter gaat op het gebied van zelf vermaken…
Het is gewoon een feit dat die kleine ukkies veel aandacht en vermaak vragen maar dat is eigenlijk ook wel normaal als je eigenlijk alleen maar liggen kunt toch?

Ik weet zeker dat dat helemaal goed gaat komen
En al vast succes voor maandag bij de therapeut!

Liefs joyce

joyce

Ik ben net met Morgan snel de stad in geweest. Ik moet zeggen zo rond deze datum is dat een verademing met alle moeders die naar scheveningen zijn (in Den haag merk je dat erg goed) en alle andere die voor de tv zitten.

Maar goed Morgan heeft de Jungle van Fisher Price gekregen. Ik twijfelde tussen deze en een goedkopere maar die had minder mogelijkheden. En deze geeft mogelijkheid om meer op de buik te doen ook en dat zijn de oefeningen die ze ook van de fysio gehad heeft. Dus nu maar hopen dat ze dit leuk vind en haar bezig kan houden, Desnoods spelen we samen, maar het is al heel wat meer denk ik dan naar een beestje kijken. Ze kan ook zelf een muziekje aandoen als ze aan een balletje zit. Dat moet ze nog leren maar dat zijn de uitdagingen.

En dank je Joyce. Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat maandag. Ze slaapt nu gelukkig, hopelijk iets langer dan een uurtje alleen want omdat ze nu zo ontzettend allert geworden is na haar sprongetje kijkt ze alleen maar om zich heen. Nooit geweten dat de gekleurde blikken in de supermarkt zo interesant waren

Groetjes,

Michèle

Morgan is nog maar een week of 10 toch?
Dacht dat ergens te lezen hier.
Dan is 15 minuten nog best knap om zichzelf te vermaken.

Wat ook wel leuk is is om haar in de wipper even 10 miuutjes voor de tv te zetten met een rustig programma als nijntje op bv.
Job vond en vind de bewegende beelden prachtig.

Liefs Maaike

Ja morgan was afgelopen woensdag 10 weken. En tv kijken vind ze ook mooi ja. Ze kijkt vanaf mijn schoot wel eens tv ja. Dat vind ze mooi nu. Je had haar gezichtje moeten zien bij de V&D vandaag. Daar hadden ze een lichte stelling met allemaal gekleurde flessen. Waar zo’n kleintje al niet blij van wordt. Prachtig vond ze het. Ze kon er denk ik de hele middag wel blijven staan.

Groetjes,

Michèle

Leuk is dat he.
Job kan nu net twee/drie weken zitten en met een sjaal om het middel ook in het winkelwagentje, hij vind het prachtig kijkt echt zn ogen uit.
En laatst bij ikea gegeten, zit ie lekker in de kinderstoel vanalles te bekijken.
Haha hij zit nu een beetje in de uitprobeerfase en wordt echt boos als ik nijntje uitdoe.

Liefs Maaike

Hoe oud is job nu?? Rechtop zitten doet morgan alleen als je haar ondersteund en ze niet te moe is. Ze heeft nogal last van haar nek als ze te moe is.
Ze had van de week wel een heel gesprek met een van de katten. Dat is een kletskat en zij babbelde ook. Dus een heel gesprek. Ze begint echt de wereld te ontdekken.

Groetjes,

Michèle

mogen ze al wel recht op zitten met die leeftijd vraag ik me af denk aan het rugetje en nekje??

[/url]

en mama van de tweeling Max en Romy van 22.09.2008

Morgan is heel sterk in haar nek. Die tilde haar hoofd al op toen ze 1 week was. Maar ze kan nog niet alleen rechtop zitten. Mag ze van mij ook nog niet, alleen met hulp op de dag. Als ze uitgerust is.

Groetjes,

Michèle

Job is bijna 10 maand.
Zit sinds 9 maand en een week/9 en een halve maand zelfstandig.

Maar Michele met 10 weekje moet je ze niet te vak rechtop houden en anders wel heel goed het hoofdje en nekje ondersteunen.

Liefs Maaike

Oh geen zorgen hoor maaike, dat doen we ook. Alleen als ze zich omhoog laat trekken dan mag ze zonder steun zeg maar. En soms doet ze het zelf als ze op mijn buik ligt maar we ondersteunen het verder heel goed.

En rechtop zitten doet ze meestal tegen mijn of haar vaders buik aan, dus dan zit ze tussen onze benen op de bank tegen ons aangeleund. Heerlijk vind ze dat want dan heeft ze ook het minste last van haar nek.

Groetjes,

Michèle

Hoi Michele,

Hmmm, Julia en Morgan hebben wel wat gemeen. Julia heeft ook KISS, daarvoor ben ik bij de osteopaat geweest en dat hielp erg goed. Ze heeft wel nog een voorkeurshouding, maar daarvoor krijgt ze fysio en dat gaat ook beter. KISS is goed te verhelpen! Ze is 11 weken en inderdaad ook errug wijs! Altijd die oogjes open en brullen als iets nog niet lukt. Dan wil ze tegen iets aanslaan, maar dat kan ze nog niet en dan wordt ze boos. Ze kijkt haar ogen uit. Mensen in winkels vinden haar zo grappig, omdat ze dus alles in de gaten houdt vanuit de maxi cosi of de wagen! Het is toch schattig, dat onze kindjes al zo veel willen! Julia verveelt zich ook snel en inderdaad denk ik soms dat ik haar ook moet entertainen. Maar op het CB en in een winkel hier in de stad (geven ze veel adviezen bij hun speelgoed) vinden ze het al leuk om hun handjes te bekijken en vinden ze uit het raam kijken al helemaal fijn! Ik denk dat Morgan dat ook heel leuk vindt, net als alle kleurtjes in de V&D! Simpel houden maar, daar hebben ze hun handen al vol aan. Julia krijgt met Sinterklaas een babygym, daar is ze wel aan toe, maar ik denk vaak dat ze veel meer wil…Toch is ze tevreden, zo lang iets maar niet te lang duurt. Dan gaat ze huilen. Zelf wissel ik het wat af: slapen, eten, spelen in de box, op de arm zitten, even wandelen, badje, schommelen in de Fisher Price…dan is ze toch tevreden.

Ik ben benieuwd hoe het ging bij de manueel therapeut!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Morgan ligt nu tegen de vlinders van de jungle te kletsen. Die hangen wat lager en ze kan ze dus goed zien. Ook tegende katten kletst ze. We hebben een kat die terug klets en dat levert leuke beelden op. Jammer dat we geen videocamera hebben.

En ja soms vraag ik me wel eens af wat er nu al in dat hoofdje omgaat hoort zo pienter als ze uit haar ogen kijkt.

We gaan zo over een kwartiertje weg naar de manueel therapeut. Even snel zelf wat eten en mevrouw is het daar duidelijk niet mee eens. Even pech, mamma wordt anders wel heel erg mager

Groetjes,

Michèle

Het is al even terug, maar wilde even laten weten dat Morgan haar Jungle helemaal door heeft. Ze kletst tegen de vlinders, slaat tegen de tijger en er zijn dan veel junglegeluidjes en liedjes te horen. Ze speelt nu echt veel meer op zichzelf en ik heb minimaal zo’n 3 kwartier mijn handen vrij als ze wakker is. We moeten alleen uitkijken want ze gaat er zo in op dat ze te actief wordt zeg maar dus 's avonds niet te lang erin laten liggen want dan wil ze niet naar bed

Maar wat een genot zeg dat ze zo blij is in de box. En ik doe nog genoeg met haar, maar ze kan zichzelf gelukkig ook goed bezig houden.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Misschien een hele rare vraag, maar hoe hou je een baby de hele dag bezig. Ik zla het uitleggen. Morgan is een klein sponsje als het gaat om nieuwe dingen. Ze wil alles weten en alles zien. Ze probeerd ook al dingen die ik in het hoofdstuk 12 weken van oei ik groei tegen kom. Ze is dus nogal vroeg wijs. Dat hoor ik van iedereen.

Nou is het dus ook zo dat ze zich snel verveeld. Als ik haar in de box leg in het even leuk, zo’n 15 minuten maar dan slaat de verveling toe. Ik heb nu een rammelaar gekocht voor haar en ik ga zometeen een babygym halen. Das het voordeel van sinterklaas, alle aanbiedingen

Ik leg haar ook vaak voor het raam dan ligt ze naar buiten te kijken naar alle vogels en zo (in zo verre ze al die dingen ziet). Maar er zijn momenten dat dat allemaal niet meer boeit. Wat doe ik dan?? Ik kan wel even met haar spelen, maar ook geen twee, drie uur achter alkaar. Ze slaapt ook slecht door de Kiss, dus ik hoop dat dat na maandag beter gaat want dan gaat ze naar de manueel therapeut.

Maar heeft iemand tips om zo’n kleinte bezig te houden??

Groetjes,

Michèle