Hallo allemaal,
Ik ben trotse mama van Teun, nu 3 maandjes oud. Het is een ontzettend lekker ventje die het prima doet. Toch heeft Teun overdag heel veel moeite met slapen/zichzelf vermaken.
S’nachts slaapt hij lekker door en krijgt s’morgens tussen 6 en 7 zijn eerste fles. Dan weer lekker slapen tot een uurtje of half 10/10, geen probleem. Als hij dan zijn flesje weer leeg heeft en gespeeld heeft en aangeeft dat hij weer moe is dan gaat hij hup zijn bedje weer in.
Meestal slaapt Teun dan weer een uurtje en is hij weer wakker, hij wil dan niet meer in zijn bedje liggen en zet de sirene aan. Ik heb daar verder geen moeite mee omdat hij s’avonds en s’nachts goed slaapt. Wat ik wel heel moeilijk vind is hem dan de tijd door te krijgen naar zijn volgende fles (meestal nog zo’n 1,5 uur). De box en zijn wipstoeltje zijn na een kwartiertje niet interessant genoeg meer, het is net of hij moeite heeft zichzelf te vermaken. Ik probeer hem dan ook wel een beetje bezig te houden maar dat vindt hij na een tijdje ook niet zo leuk meer.
Als hij dan weer een fles heeft gehad en tevreden zijn bedje ingaat dan herhaalt bovenstaand ritueel zich weer na een uurtje.
Is er iemand die dit ook heeft (gehad) of daar ervaring mee heeft en mij wat tips kan geven?
Groetjes Monika