Baby en doorslapen?

Beste mensen

Ik heb een baby van vier maanden nu en ik heb een vraag ?

Ik geef bv dit vind ik erg leuk om te doen. Maar mijn baby blijft s nachts om de 2,5 drie uur komen voor voeding… Ik vraag mij af of dit normaal is ?

Ik moet eerlijk zeggen dat het af en toe erg vermoeiend is en vraag mij ook af wanneer slapen baby s door of hoe kun je dat ze aanleren?

Wat ik me ook afvraag heb ik wel genoeg bv omdat hij om de 3 uur blijft komen ?

groetjes.

Hoi!
Wij geven flesvoeding en Madelief sliep door met 8 weken. Maar een vriendin van mij heeft ook BV en haar zoontje bleef ook maar komen 's nachts. Met 7 maanden sliep hij voor het eerst door. Je verhaal komt dus bekend voor.
Bij BV weet je ook nooit wat je kindje binnenkrijgt, dus wanneer hij wakker wordt ga je ervanuit dat hij honger heeft. Misschien kun je de tweede keer dat hij s nachts komt een speentje proberen, zodat je het bij een keer voeden kan houden in de nacht.
Trouwens, bij mijn vriendin ging hij beter slapen toen hij vast voedsel kreeg… hij mocht dat pas met 6 maanden ivm allergie. Dus misschien fruit erbij gaan geven??
Nou succes in ieder geval!
Anne-Marie

Ja ik had er al over gehad met het cb maar die zeggen dat jje tot zes maanden geen vast voeding mag geven.

Ik heb ook al speentje gepropeerd maar dat vind hij niks.

Ja veel mensen zeggen tegen mij laat hem drie nachten huilen dan is het over maar dat vind ik maar niks en hij wordt echt wakker voor honger…

Ja het is echt een nadeel je weet niet wat ze binnen krijgen met borst voeding.

Iniedergeval heel erg bedankt voor je advies

groetjes

Hoi,
Ik snap dat je wilt doorgaan met de bv en dat je nog gen bijvoeding wilt geven. Wat je nu geeft aan je kindje is ook het beste (bv en geen bijvoeding tot 6 maanden). Komt hij overdag ook om de 3 uur? Dat is op zich best en tijd om het op en voeding uit te houden, alleen 's nachts dan niet. Een vriendin van mij gaf op den duur 's nachts een flesje afgekolfde melk om te zien hoeveel haar kindje dronk. Hij bleek weinig te drinken en nu (hoe moeilijk het ook is) laat ze hem wel huilen. Hij had kennelijk geen echte honger. Als je kindje echt honger heeft kan je er denk ik weinig aan doen, behalve wachten op en echt nachtritme. Ik twijfel ook weleens of doorslapen echt met honger te maken heeft. Mijn dochter slaapt wel (vaak) door (op bv), volgens mij heeft ze op den duur ook wel een leeg maagje na zoveel uur al slaapt ze wel door. Op de kunstvoeding slaapt ze precies hetzelfde…
Succes!
Marjolein

Anna sliep al met zes weken door. Wij hebben haar ook een nacht laten huilen. Ik heb tot 12/14 weken bv gegeven.

Misschien moet je toch proberen hem te laten huilen. Ze kunnen (volgens het cb) wel een gewenning hebben. Dan is het niet zo zeer het manipuleren van papa en mama, maar een gewenning.

Succes!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik het dan toch maar eens moet proberen laten doorhuilen. Dat lijkt me dan toch het beste om een paar dagen vol te houden. Want hij drinkt s nachts maar tien minuten en soms maar vijf minuten… Maar wat af et toe gewoon breekt is dat je er echt veel uit moet… Dus ik denkt dat ik dit maar eens ga proberen…

Ja ik zat ook al erg te twijfelen of ik niet eens kunstvoeding moet gaan proberen maar als dat niet uitmaakt met s nachts dan wil ik proberen tot zes maanden borstvoeding te geven…

Wat is eigenlijk het beste met borstvoeding hoe lang geef je het en als je wil stoppen hoe kun je het beste afbouwen voor je baby?

Hoi,
Je kunt ook ens kijken op borstvoedingsforum.nl. Daar zitten heel veel mesnen die echt alleen borstvoeding geven. Kunnen je vel van je echte bv vragen kwijt.

Als je twijfelt over stoppen kun je altijd 1 keer kv geven en dan zelf kolven. Kun je zien of je kindje beter slaapt. Lijkt me beter dan direct helemaal te stoppen. Misschien slaapt je kindje wel beter op kv maar misschien ook niet en dan moet je midden in de nacht een flesje maken…

Als je wilt stoppen kun je het beste voorzichtig afbouwen. Ongeveer 1 voeding per week of zolang je borsten geen stuwing meer geven. Dan de volgende voeding afbouwen.

Ik geef nu zelf 3 borstvoedingen en 2 flesjes per dag. Dit gaat goed, maar is wel een risico. Veel vrouwen redden het niet met 3 voedingen per dag. Bij mij gaat het al een maand goed met de produktie, dus ik blijf hopen.
Groeten,
marjolein

Dat is ook wel een idee om te proberen en zo langzaam af te bouwen op kunstvoeding en paar borstvoedingen erbij houden als het lukt. Maar hoeveel kv drinkt ze dan precies omdat je er bv bij geeft ?

Hoi,
Dat is een beetje afhankelijk van hoeveel veodingen je per dag geeft. Iris zou 5 voedingen van 180 cc mogen krijgen (max. 1 liter). Ik geef 3 borstvoedingen en 2 flesjes van 180cc. 's Nachts krijgt ze ook de borst als ze eens een keer komt. Verder is het goed opletten of ze genoeg heeft, maar dat zal je nu met de bv ook doen, lijkt mij. Volgens mij is er een mooi rekensommetje dat je kindje ongeveer 150cc per kilo gewicht per dag nodig heeft. Bijvoorbeeld 150cc * 6 kilo = 900cc. Dit deel je dan door het aantal voedingen.

Weet wel dat het heel mooi is als het lukt, maar dat het ook vaak mis gaat. Er zijn veel vrouwen die bijvoorbeeld 2 voedingen afbouwen en waarbij de rest dan heel snel keldert.
Ik vond het ook een heel moeilijk besluit… maar heb er geen spijt van.
Succes

Hoi Astresky

ik geef ook BV,al bijna 6 maand en je kunt het zo lang geven als je zelf wilt eigenlijk.
Het si normaal dat je kindje nog niet doorslaapt,de een doet dat al snel en een ander kindje juist weer niet.
Djayden heeft ook heel lang snachts om voeding gevraagd en ook bij mij was het soms maar 10 minuten maar dat had hij dan even nodig.
het is zwaar ja maar ik heb het er voor over gehad.
ik maakte hem voor zijn laatste voeding wakker om half 12 en iemand gaf mij hier een tip dit niet meer te doen en het werkte.
nu doe ik Djayden al een hele tijd om half 9 in bad,om 9 uur zijn voeding en dan slaapt hij tot 5uur of half 6.
er zijn nachten dat hij om 4 uur komt of half 5 maar het wisselt en ik kan vroeg op bed savonds.
Ik zou,voor je gaat afbouwen, goed overwegen of je dat echt wilt,ik heb het vaak gedacht maar ben blij dat ik het niet heb gedaan.
Djayden is nu bijna 6 maand en drinkt overdag korter omdat hij meer kracht krijgt en effectiever drinkt.
Je moet je ook gee zorgen maken of je wel genoeg BV hebt,zolang je kindje tevreden is,lekker slaapt en goed groeit is alles goed.

quote:
Een vriendin van mij gaf op den duur 's nachts een flesje afgekolfde melk om te zien hoeveel haar kindje dronk. Hij bleek weinig te drinken en nu (hoe moeilijk het ook is) laat ze hem wel huilen. Hij had kennelijk geen echte honger

Dit hoeft niet zo te zijn,afgekolfde melk geven is heel anders dan de borst,de baby voelt duidelijk het verschil tussen de speen en de tepel,soms drinken ze uit een fles zelfs meer omdat het makkelijker gaat en soms minder,hier kun je niet vanuit gaan,waarschijnlijk had haar baby aan de borst wel gedronken!!?

gr diana

Gewijzigd door - diaan27 op 18 Feb 2008 14:34:29 [quote]

</BLOCKQUOTE id=quote>

Gewijzigd door - diaan27 op 18 Feb 2008 14:36:32

Ik heb vaak de tip gehoord (en ook toegepast) dat als je wil stoppen met de borstvoeding je het nog een week aankijkt en dan echt beslist. Vaak gaat het na die week weer heel anders. Dit voorkomt dat je overhaaste beslisingen neemt!!

Ik ben het er mee eens niet direct te stoppen,dat kan erg jammer zijn als je spijt krijgt.
ik heb ook periodes gehad dat het niet helemaal top ging maar dan had Djayden een sprongetje of hij voelde zich niet zo fijn en het is altijd weer goed gekomen.
ik zeg:vooral volhouden,maar uiteindelijk kies je zelf!

gr diana

Ik ben zelf ook veel te snel over gestapt van borstvoeding naar kunstvoeding. Achteraf heel erg spijt van! Ik was er op een dag zat van en ben gewoon in 1 x gestopt, heb de stuwing en lekkende borsten en alle bijbehorende toestanden getrotseerd. Zonde! Wat zijn nou 6 maanden?!

Uiteindelijk hebben beide eigen voor- en nadelen. Kunstvoeding verteerd gewoon veel minder snel, ik denk dat daardoor baby’s die borstvoeding krijgen minder snel doorslapen. Maar dat zegt volgens mij nog niets want Joran krijgt KV en slaapt sinds een paar dagen eindelijk door 's nachts, en wou hiervoor ook om de 4 uur een fles. Ik denk dus dat die 3 uur die er bij jou tussenzit gewoon normaal is aangezien BV toch wat sneller verteerbaar is.

En doorslapen aanleren? Ik denk dat dat gewoon vanzelf gebeurd eigenlijk.
Als hij echt honger heeft dan accepteerd hij het echt niet als je hem laat huilen denk ik. Maar je zou het kunnen proberen… Succes!

Het hoeft niet met kv of bv te maken hebben wat betreft het doorslapen dan. Het kan wel aan kv liggen, maar Anna kreeg toen ze voor het eerst zelf doorsliep volledige bv.

Bij het afbouwen is het het makkelijkste dat je eerst de voeding afbouwd die je kleintje het mist leeg drinkt en dit vervangen voor kv. Het kan voorkomen dat je als je aan het afbouwen bent, de productie heel snel terugloopt. Dit was bij mij het geval en had op een gegeven moment veel te weinig om door te kunnen blijven geven. Zelf vind ik het wel jammer, maar Anna doet het verder goed op de fles en zo kan papa ook ens een voeding geven!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

heel erg bedankt voor alle reacties

Ik denk er nu een stuk beter over dat het er gewoon even bijhoort en dat hij vanzelf wel gaat doorslapen…

Ik ga voorlopig gewoon door met de bv ook s nachts en nog even niet laten huilen tot hij iets ouder is…

Ik vind het heel erg fijn dat er hier mensen zijn met ervaringen nou weet ik dat het goed zit en dat ik niet de enige ben die het wel eens even nit meer weet of je door moet gaan met bv

Uiteindelijk is bv toch het mooiste wat er is…

Heel erg bedankt iedereen voor de reacties

Groetjes

je hebt helemaal gelijk meid,BV is het mooiste wat er is,lekker intiem en niemand anders kan je kindje dat geven,dat geeft ook een heerlijk gevoel,al is kolven soms ook niet altijd alles als het nodig is,maar idd deze periodes horen erbij.
soms ligt het ook gewoon aan hoe je baby is hoor.
ik dacht op een gegeven moment ook dat ik niet voldoende gaf want Djayden bleef maar huilen en sliep ineens heel weinig,dit was in de kerstvakantie van mijn oudste zoontje.
toen hij weer naar school ging was het ineens weer goed,Djayden miste het ritme en de gewoonte en Justin zijn drukke aanwezigheid stoorde hem enigzins.
lekker genieten hoor!

gr diana

Ja ik kijk er nu heel anders tegen oon door deze reacties ik denk moet het toch even kwijt even aan mensen vragen…
Ik heb elke keer een schoonmoeder enz familie die het allemaal beter denkt te weten van je moet hem elf uur laatste voeding geven en wakker maken en laten huilen en stoppen met bv…

Dus was er vandaag zo moe van van deze adviesen dat ik dacht ik zoek een forum waar mama s opzieten en ga advies vragen het is mn eerste kindje hij is nu vier maanden…ben er harstikke blij mee…

Bedankt voor de adviesen denk er een stuk beter over en lucht echt op er even over te praten

groetjes

ja,goedbedoelde adviezen,daar kun je soms moe van worden.
lekker doorgaan meid

succes

Hoi

Je hebt al veel adviezen gehad en er zijn veel reactie’s geweest. Toch wilde ik mijn ervaring meegeven.
Ik heb tot de drie maanden volledig bv gegeven. Vanaf de tweede maand heb ik de avond/ nachtvoeding afgekolft gegeven. deels om mezelf wat meer te ontzien deels omdat mijn man haar ook graag wilde voeden. met de kersenspeen en adventflessen was dat geen probleem pakte ze na de eerste keer moeiteloos. Na de drie maanden heb ik in een maand twee dagvoedingen afgebouwd naar flessenvoeding ( niet echt mijn keus maar zag mezelf tussen 40 mannen uit de installatiewereld in een aparte kamer niet afkolven) en heb daarna nog tot de 8 maanden bv gegeven. Toen kwamen de eerste twee tanden en begon ze te bijten. Na wat vreemde overgang dagen heeft ze het geaccepteerd. ook denk omdat de flessen niet door mij zelf werden gegeven.

Succes en groetjes

lon106

Beste mensen

Heel vreemd maar was het gister zo even zat gebroken nachten hij heeft vanacht voor het eerst in vier maanden vijf uur doorgeslapen )

Net of hij het aan voelde…

Bedankt iedereen !!