Baby al bijna 2 weken aan het overgeven


#1

Hallo allemaal,

Onze kleine spruit van 9,5 maand is al bijna 2 weken aan het overgeven en houdt bijna geen vast voedsel binnen. De fles gaat er wel in, zij het minder en hij houdt het met moeite binnen.
Na 1 keer bij de huisartsenpost te zijn geweest en de huisarts al 2 keer te hebben gesproken durf ik eigenlijk niet weer aan te kloppen maar ik maak me best wel zorgen, het kan toch niet altijd zo doorgaan? Gelukkig is onze kleine man goed doorvoed maar ik zie hem wel afvallen.
Daarnaast heb ik zo’n raar gevoel hierover, een beetje onderbuik gevoel zeg maar.
Heeft iemand enig idee of het normaal is dat een baby zolang nog blijft overgeven met een buikgriepje?
Hij heeft geen koorts alleen wat verhoging. Verder is hij normaal, wel chaggo maar dat komt omdat hij erge honger heeft (als ik wat aanbied kan het er niet vlug genoeg in volgens hem wat ik natuurlijk niet doe wantvergeven dan)
Alvast bedankt…


#2

Geen idee wat het zou kunnen zijn, maar een dokter NIET bellen omdat je al zo vaak hebt gebeld, gaat er hier niet in!
Het is je kind, die verdiend het allerbeste! Als jij denkt dat je moet bellen, morgenochtend gelijk bellen!


#3

Hoezo “huisarts niet durven bellen”? Wat is dat nou voor onzin? Hij is er toch voor of niet?! Het gaat om de gezondheid en misschien wel het leven van je kind?!!!

Zeker als je zelf al aangeeft dat je er een onderbuikgevoel over hebt, dat het je niet lekker zit: bellen!!!

Het is niet normaal dat een baby 2 weken overgeeft en vrijwel niks binnenhoudt. Hij is notabene zelfs aan het afvallen!

Je mag wel uitkijken dat hij ook niet aan het uitdrogen is. Even checken: huid bovenop de hand bij elkaar nemen en loslaten. Zakt de huid weer gewoon vrijwel meteen plat, dan is het goed. Blijft de huid in een dakje staan, dan acuut de huisartenpost bellen want dan moet je kindje opgenomen worden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 May 2011 22:13:11


#4

Ik sluit me bij de anderen aan, 2 weken overgeven is wel erg lang! En als jij je kleine al ziet afvallen… Je huisarts krijgt gewoon z’n loon aan het eind van de maand en daarvoor moet ie z’n werk doen! Al sta je er elke dag, zolang het met je kindje niet goed gaat gewoon blijven bellen. Als je niet belt denkt de huisarts ook dat het waarschijnlijk wel weer opgelost is, en dat is het niet!!!
Misschien gebruik je het al, maar voor de zekerheid even ORS halen, das een poeder die je door de fles/water/sap kan doen en de kans op uitdroging verkleint.

Heel veel sterkte,
hoop dat er gauw een oplossing komt en je kleine ventje zich snel beter voelt!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#5

Hey dames,

Bedankt voor jullie steun in de rug! Ik heb voor vanmiddag een telefonisch consult en dan ga ik eisen dat er wat uitgebreider gekeken wordt wat hem mankeert want ik heb het helemaal gehad met dat kastje naar de muur gedoe van de huisarts. Inderdaad het is MIJN kind en IK weet wat ik voel
Hij is niet uitgedroogd ( ik ‘test’ hem dagelijks) en gelukkig houdt hij de fles en ors grotendeels binnen.
Het is alleen zo raar dat het zolang duurt en a-typisch is (de ene keer brood eruit, de andere keer warm eten eruit, soms allebei)
Maar goed, dat gaan ze dus onderzoeken.
Ik las ook op internet (oudersonline) dat een buikgriep na 2 weken echt over moet zijn en dat de huisarts anders verder moet onderzoeken of er wat anders is zoals een bacteriele infectie, peuterdiarree of parasieten. Dat antwoord kwam van een kinderarts en die weten toch ook wel wat ze zeggen denk.
Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Kim


#6

Dat snap ik eerlijk gezegd ook niet: een telefonisch consult! De arts moet zo’n kindje zien!!!

Ik ben zo blij met onze huisartsenpraktijk: als ik voor zoiets zou bellen, zeggen ze “acuut langskomen” en dan wordt het kindje tussen andere afspraken door in het spreekuur gezet!

Mijn advies: op zoek naar een andere huisartsenpraktijk!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 May 2011 16:37:26


#7

Inderdaad, dat is inderdaad niet gezond, dat je zoon al 2 weken geen vast voedsel binnenhoud.
Sowieso kinderen onder de 1 horen sowieso al sneller nagekeken te worden.
Ik heb hier van een site af wat gaat over kinderen en gezondheid wanneer je met wat contact op moet nemen.

Wanneer medische hulp zoeken?

Neem met spoed contact met de huisarts op:

•Je kind jonger is dan 1 maand en na het eten altijd moet overgeven
•Je kind jonger is dan 3 maanden en projectiel braakt (met een hoge kracht wordt het braaksel uit de mond gespuugd/gebraakt)
•Het overgeven gepaard gaat met hevige buikpijn of hoofdpijn
•Het overgeven langer duurt dan 24 uur bij kinderen onder de 2 jaar en langer dan 48 uur bij kinderen boven de 2 jaar
•De buik van je kind hard aanvoelt en pijn doet bij het aanraken na het overgeven
•Het overgeven begonnen is nadat je kindje op het hoofd is gevallen
•Het overgeven samengaat met een grote verandering in het gedrag van je kind
•Het overgeven aanhoudend is, dus bijna zonder tussenpozen
•Het braaksel groen is, bloed bevat of iets bevat wat lijkt op koffiedik

Maak een afspraak met je huisarts als:

•Je kind overgeeft en koorts heeft
•Je kind jonger is dan 2 jaar en al langer dan 24 uur overgeeft
•Je kind ouder is dan 2 jaar en al langer dan 48 uur overgeeft
•Je kind weer begint met overgeven als ze weer vast voedsel gaat eten
•Je kind buik- of maagpijn heeft die niet verbetert na het overgeven

Ik hoop dat je gewoon door blijft zetten en het er niet bij laat wanneer jij denkt dat het nog niet klaar is!
Buitengewoon hoop ik wel dat je ventje snel opknapt!
Sterkte!

Nathanael is van 10-06-09


#8

Hallo allemaal,

Nou he he eindelijk word ik serieus genomen door de huisarts. Vanmorgen met hem bij de huisarts geweest (een andere dan normaal) en die dacht aan een Pylorus.
Dat is dus een aandoening waarbij de sluitspier van de maag niet goed werkt en de voeding dus niet vlug genoeg doorstroomt naar de darmen.
Ik dacht eigenlijk dat baby’s dat alleen kregen 2 tot 4 weken na de geboorte maar het kan dus ook pas later ontstaan zei hij. Mijn schoonvader en schoonzusje hebben het overigens ook gehad maar dan de vroege variant.
Een andere optie was volgens de h.a dat diezelfde spier naar aanleiding van het vele overgeven een beetje geirriteerd is geraakt waardoor hij dezelfde symptomen krijgt.
In elk geval heb ik nu medicijnen voor hem meegekregen en vrijdag belt de ha om te vragen hoe het gaat. Het moet dan al wel beter gaan met mn kleintje anders moet hij door naar de kinderarts in het wkz in utrecht voor een echo, rontgenfoto en zuurmeting etc om te onderzoeken of het daadwerkelijk een pylorus is. Als dat zo is wordt het dmv een operatie verholpen.
Maar zover wil ik liever nog niet denken…


#9

Fijn dat je nu iedergeval serieus genomen bent en dat je ongeveer weet wat je kleine heeft.
Hoop dat de medicijnen gauw aanslaan en dat het vrijdag wanneer de ha je belt beter gaat zodat je het hele ziekenhuis gebeuren niet hoeft mee te maken!

Beterschap met de kleine vent iedergeval!

Nathanael is van 10-06-09


#10

O spannend zeg, maar wel super goed dat je hebt volgehouden en nu eindelijk serieus wordt genomen door een huisarts!

Hopelijk gaat het met de medicijnen snel beter en is een operatie niet nodig!
Sterkte en beterschap voor je mannetje,

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#11

Vandaag dus weer met de dokter gebeld. Hij was zo aan het huilen steeds en had elke keer heel veel slijm bij zijn ontlasting en windjes in de luier. De afspraak van morgen om te bellen is dus een langskomafspraak geworden. Maak me echt zorgen nu, toch wel bang dat er iets minder onschuldigs aan de hand is.
Ga dus maar proberen dat we worden doorgestuurd naar het ziekenhuis


#12

En ondertussen op zoek naar een andere huisartsenpraktijk! Tjonge wat heb jij een passieve huisarts zeg! Echt hoor: andere praktijk zoeken!

Groetekes, Sje


#13

Net bij wijze van test hem een hele boterham gegeven keurig volgens opdracht van de huisarts want ik moest weer terug naar normale eetmomenten ( op dit moment krijgt hij zijn 3 flesjes, een halve portie fruit ipv hele, een hele boterham over 2 momenten verdeeld, een kleine portie warm eten over 2 momenten verdeeld ) maar helaas helaas, al na 3 stukjes kwam het er weer uit
Medicijnen werken dus niet! Kan wel huilen.
Omdat Lars een koemelkallergie heeft vind ik ook dat een glutenintolerantie niet mag worden uitgesloten, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Wat waren de symptomen?
Heb ook maar een luier klaargelegd ( een vieze ) zodat ook daar eens naar gekeken kan worden.
En de agenda gaat mee want die afspraak in het ziekenhuis komt er. Het heeft mij lang genoeg geduurd zo.
Het is gewoon zielig want hij heeft zo’n honger en is maar een beetje stilletjes of hij moppert, logisch ook!
@ Sje: ik woon in een niet zo groot dorp, met dus niet zoveel huisartsen, er is dus niet zoveel anders om naar op zoek te gaan.Soms zou ik wel willen dat ik weer in mijn oude woonplaats woonde met mijn oude huisarts, die kende ik al mn hele leven en die nam je tenminste serieus.


#14

He he, aanstaande dinsdag kan ik bij de kinderarts terecht! En ondertussen zijn de medicijnen verhoogd.
Gelukkig is het ook nog eens een bekende kinderarts, 2 dagen na de geboorte moest mijn mannetje namelijk de couveuse in voor een week omdat hij koorts kreeg, en hebben we kennisgemaakt met deze arts. Een topper dus heb goeie hoop…
Ben ondertussen wel aan wat rust toe, al dat gestress van een ziek kind en die zorgen gaan je niet in de koude kleren zitten


#15

Fijn dat je zo snel een afspraak hebt bij de kinderarts. Hou ons op de hoogte he?!

Groetekes, Sje


#16

Heerlijk! Al 2 dagen heeft hij alles binnengehouden! Echt top! Medicijnen slaan dus gelukkig aan.


#17

Gelukkig zeg, dat is in elk geval weer een beetje goed nieuws! Nu maar hopen dat het zo blijft. Veel succes dinsdag bij de kinderarts!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#18

Gelukkig dat hij het nu goed doet en de medicijnen aanslaan.
En ben benieuwd wat er uitkomt bij de kinderarts dinsdag!
Laat je niet uit het veld slaan, jij weet wat het beste is voor je kind!
Gelukkig ken je deze kinderarts al, dus dat is fijn!

Is er geen huisarts in een dorp ernaast of ergens in de buurt?
Hoop voor je dat je uiteindelijk alsnog een goeie huisarts vind, en desnoods je zorgen ook bespreken over je huisarts dat jij vind dat hij/zij et maar allemaal voor lief neemt terwijl het te lang heeft geduurd voordat er wat gedaan werd. naar de kinderarts toe
Misschien kun je daarna in het vervolg moet het nodig zijn meteen de kinderarts bellen voordat je eerst moet wachten tot de huisarts wat gaat doen!

Heel veel succes en sterkte dinsdag, en we horen het wel wat er uitkomt!

Nathanael is van 10-06-09


#19

Baal baal baal… het ging zo lekker, heeft vrijdag, zaterdag en zondag niet overgegeven maar gisteravond kwam er toch weer een deel avondeten terug (na 1,5 uur!) en vanmiddag bij het boeren na de fles een deel fles met brood… grrr
Vanmiddag ook naar de kinderarts geweest maar dus niet veel wijzer geworden want zo op het oog kon hij niets vinden. Hij dacht aan reflux maar toch ook weer niet, glutenintolerantie kon ook goed, zo ook een darminfectie of een scheurtje in het middenrif. Zijn voorstel: een zuurmeting laten doen om reflux vast te kunnen uitsluiten of vaststellen.
Maar ja zo’n zuurmeting is natuurlijk geen pretje. Moet in het wkz in utrecht worden aangebracht, dan weer terug naar het elisabeth in amersfoort voor dagopname. Geen roesje oid bij het inbrengen via de neus want hij moet de slang zelf doorslikken.
Maar ja, leuk is anders natuurlijk. Ik heb zo’n kleine huistijger die zich waarschijnlijk met hand en tand zal verzetten (denk aan neussprayen of snottebel wegvegen) tegen dat rare ding wat ze in zn neus proberen te stoppen. En zit die eenmaal moet dat ding dus 24 uur blijven zitten wat ook nog eens dmv een snoertje naar een apparaatje gaat en ik durf te wedden dat die kleine boef dat ding er direct weer uitrukt zodra de mogelijkheid zich voordoet…
Pff… wat een gedoe en nog niks wijzer. Dus wij zijn weer naar huis gegaan en kijken het nog even aan of de medicatie zijn werk doet en over 2 weken telefonisch contact met de kinderarts wat het gaat worden qua onderzoeken etc…
Bah!


#20

Hey allemaal,

Zijn gisteren met Lars naar de osteopaat geweest nav het overgeven en zij constateerde dat er het een en ander vastzat/spanning in zat.
( 9 weken na zijn geboorte zijn we er ook geweest dit vanwege onophoudelijk huilen, bleek kiss te zijn, na 2 behandelingen sliep hij eindelijk en nam het huilen af)
Tijdens de behandeling werd hij zwaar relaxed en hij liet het goed toe, alsof hij voelde dat het moest ofzo. De osteopaat gaf ook aan dat het overgeven goed kon door te spanning die er in zijn lijfje zat.
Vandaag 1ste dag helemaal zonder medicijnen en… zonder overgeven! En… opeens kruipt hij!
Hopelijk houdt het aan en hoeven we niet meer naar het ziekenhuis!
Duimen jullie voor ons?