lieve mensen,
ten einde raad en zwaar oververmoeid wil ik vragen wat ik kan doen om mijn baby van 7 maanden eindelijk is een nachtje door te laten slapen.
ik heb echt al van alles geprobeerd maar ben op met ideeen
Baby 7 maanden slaapt nog steeds niet door
Toverwoord; niks doen!
Blijkbaar is je kindje er nog niet aan toe om door te slapen. Gewoon afwachten wanneer je kindje er zelf aan toe is. Als je het gaat forceren werkt het alleen maar averechts.
Het ene kindje slaapt met een week door en het andere kindje bij 7 maanden nog niet. Dat kan nou eenmaal gebeuren.
Dus zit helaas niks anders op dan geduld hebben.
Groetekes, Sje
he hallo,
iedereen zegt dat er niets aan te doen is
maar na 7 maanden zou het wel heel fijn zijn als ie is meer dan 4 uur achter elkaar zou doorslapen omdat ikzelf gewoon op ben en uit logeren brengen kan helaas niet omdat ik simpelweg niemand heb
ik blijf gewoon maar hopen elke dag
helemaal niks aan te doen.
mee eens wat Sje zegt. Komt echt vanzelf!
Ik had het geluk dat onze mop met 5 weken doorsliep!
Maar niet alle kindjes zijn hetzelfde.
Snap wel dat je op en moe bent want om de 4 uur is niet niks.
Wordt hij of zij wakker van honger of van iets anders?
Of kun je het niet veklaren?
groetjes Gytha

Onze kindjes sliepen bij een jaar pas door, de ene was te eigenwijs en de andere kreeg BV. Borstvoeding is licht verteerbaar en dus snel opgebruikt, tja dan worden ze wakker he.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
de meeste keren dat ie wakker word heeft ie geen honger maar wel dorst en wil ie gewoon niet meer slapen ook niet bij mij in bed hij is vooral erg onrustig en beweeglijk hij ligt steeds dwars in zijn bedje
misschien doe ik onbewust wel iets fout maar ik zou niet weten wat ons schema ziet er ongeveer als volgt uit
06.00 pyjamapapje
10.00 fruit (ene keer vers andere keer potje)
14.00 fles 210 cc met roosvicee anders wil ie het niet
18.00 groente (ene keer vers andere keer potje)
22.00 pyjamapaje
als ie behoeft heeft aan tussendoortjes zijn dat startkoekjes, liga of een rijstwafel, drinken krijgt ie diksap of roosvicee
slapen doet mn mannetje overdag in de ochtend nog ff en aan het eind van de middag maar ook niet altijd
een tijdje ging het redelijk toen was het om 23.00 papfles en de volgende fles pas weer om 05.00 maar tussentijds 2 a 3 keer wakker worden maar dan deed ik zn speen in zn mond legde hem weer recht en slapen maar dat werkt niet meer
ook zins ie standaard 2 krijgt en pyjamapapje is wat moeilijker gaan slapen
Kijk heel goed uit met het in je eigen bed nemen van je kindje. Voor je het weet is er geen weg meer terug en lig je over 4 jaar met een kleuter tussen jullie in. Niet bij je in bed nemen!
Groetekes, Sje
ik weet het mijn vriendin heeft een zoontje van bijna 5 jaar en die slaapt nog bij haar en dat wil ook niet hoor maar je wordt er zo radeloos van na al die maanden
hij slaapt ook nog niet op zn eigen kamer omdat die beneden is en ik boven slaap dat trek ik helemaal niet 10 x trap op trap af snachts
wat moet ik nou toch
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=2283

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
ik begrijp je helemaal, maar ik denk dat hij er al aan gewent is geraakt dat als hij wakker wordt bij jou in bed mag!
Zou hier toch echt mee stoppen!
Laat hem een paar nachten in zijn eigen bedje liggen, het zal zwaar zijn voor je maar hij moet even weten dat hij er snacht’s niet uit mag en dat hij in zijn bedje moet slapen!
Ze zijn wijzer dan je denkt hoor!
Anders kom je er niet meer van af.
groetjes GYtha

Ja misschien is hij er al aan gewent geraakt bij jou te mogen slapen en huilt hij daar om. Ja ik ben heel hard als het om mijn nachtrust gaat. Als ik weet dat ze een schone luier hebben en geen pijntjes hier en daar, dan laat ik ze gewoon brullen. Als ik niet goed uitgerust ben, hebben ze overdag niets aan mij.
Als je oververmoeit dreigt te raken zou ik zeggen, oordoppen in en laten brullen.
( wel in de gaten houden natuurlijk of er tandjes doorkomen, vieze luiers en honger enzo natuurlijk ) maar als het gewoon is om aandacht, en dat weet de moeder vaak het beste, dan gewoon laten huilen is mijn advies.

hij SLAAPT DE LAATSTE 2 DAGEN IN ZIJN EIGEN BEDJE, wel word ie vanaf een uur of 02.00 steeds weer wakker en huilt
ik heb hem de afgelopen 2 nachten een schone luier en een flesje in zijn bedje gegeven en toen was het redelijk stil tot 06.30 uur
alleen het probleem is dat het cb heeft gezegd dat ie snachts geen fles meer mag
en sinds ik die weer heb gegeven gaat het iets beter
blijven geven die fles of toch niet???