Avondeten

Joey heeft geen zin meer in zijn avondeten! Tot een paar weken terug maakte het niet uit wat we hem gaven, hij at het op, maar sinds kort weigert hij al als hij aardappels ziet. Nu zijn zijn vader en moeder ook geen aardappel en groenteneters, wij eten ook liever pasta, maar zo nu en dan eten we toch iets met aardappels, maar meneer weigert, hij wil het echt niet. Ik heb me voorgenomen er geen drama meer van te maken, wil hij niet eten, dan niet, hij krijgt ook niets anders, dus zonder eten naar bed.
Ik begrijp niet zo goed waar het ineens vandaan komt dat hij zo moeilijk doet met eten, snappen jullie dit? Ik maak me er overigens geen zorgen om en maak er dus geen drama’s van, maar vind het wel gek dat het zo gaat eigenlijk?

Lfs

Hoe oud is de kleine man? Ergens zo 1-1,5 jaar?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 May 2010 20:20:39

ineens… = sprong…

Enne inderdaad volhouden.
Komt vanzelf een moment dat ie wel eten wil.

Oh, laat hem lekker in de keuken er bij (op het aanrecht bijvoorbeeld).
Helpen met eten koken doet eten.

M.

de kleine man is 17 maanden, hij gaat enthousiast in zijn stoel zitten wanneer er gezegd word dat we gaan eten en zit ook regelmatig in de keuken tijdens het eten maken. Hij volgt dus alles van a tot z.
Een sprong, het zou kunnen, maar hij heeft het ineens alleen met aardappels en groenten??? Pasta, rijst, pannekoeken, brood, pap, verder gaat alles er gewoon in. Oh ja, yoghurt hoeft hij ook ineens niet meer, vla gaat er wel in.

Lfs

Misschien een kies ofzo die doorkomt?
Bij tandjes wilde Julian geen brood eten, bij kiesjes liet hij het avondeten en zijn yoki staan (zelfs zijn lievelingseten sloeg hij dan weg).

Is kenmerkend voor de leeftijd van Joey. Je aanpak is goed, niets in wijzigen. Het is een fase en het wordt met de tijd vanzelf weer beter.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik denk dat het gewoon uitproberen is. Zie ook dit topic (dan hoef ik niet mijn hele verhaal weer te typen!):
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=17789

Tuurlijk gaat vla er wel in en yoghurt niet! Vla is veel lekkerder! En tuurlijk gaan pannenkoeken erin en aardappels niet. Als ik kon kiezen wist ik het ook wel!

Bij kindjes van die leeftijd is het erom te doen dat ze proberen dingen te krijgen die veel lekkerder zijn. En omdat je als ouder graag wilt dat je kind goed eet (want je maakt je zorgen dat het tekort komt) ben je op een gegeven moment geneigd om dan maar lekkerdere alternatieven aan te bieden.

Niet doen! Niet intrappen want die kleine man lacht zich helemaal suf dat het hem lukt om met papa en mama te sollen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 May 2010 22:27:08

Pure machtstrijd inderdaad!
Op deze leeftijd gaan ze dingen tegenwerken die ze zelf in de hand hebben, om te kijken hoe papa en mama hier op reageren en of ze misschien hun zin krijgen.

Eten heeft hij zelf in de hand, hij eet wel of niet…

Je pakt het goed aan.
Gewoon hem aanbieden wat hij normaal ook zou krijgen (dus ook gewoon de toetjes en tussendoortjes), en verder niet laten merken dat je het vervelend vindt.

Als hij merkt dat hij er geen aandacht mee krijgt en ook zijn zin niet, zal het vanzelf beter gaan.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers